Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez dobrzyn22 » 15 cze 2016, 20:36

Li Mu Bai napisał(a):on się nie zmienia wraz z kalibracją ani z wymianą wtrysków

u mnie to samo
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez pitum123 » 18 wrz 2016, 01:49

Witam,
Mam takie pytanie odnośnie wymuszonej kalibracji wtryskiwaczy, czy we wszystkich poliftowych 6 ten pin w który trzeba wetknąć kabelek jest podłączony? Mam mazde z 2006 roku i niestety ten pin jest pusty, a dwa pozostałe u góry są podłączone.
Samochód kopiłem dwa tygodnie temu i z tego co mi wiadomo ma on wycięty dpf i usunięty programem mazdy, czy to może być przyczyną tego pustego pinu?
pitum123
 

Postprzez Li Mu Bai » 18 wrz 2016, 21:04

dobrzyn22 napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):on się nie zmienia wraz z kalibracją ani z wymianą wtrysków

u mnie to samo

Jadę autostrada w Dojczlandii, nagle mruga mi dpf ;) ja już strach w oczach,ale skojarzylem że przy ostatniej wymianie oleju nie skasowałem inspekcji olejowej. Z sercem w gardle podpinam laptopa...kasuje inspekcje....odpalam...żyje! Ale do czego zmierzam. Po skasowaniu inspekcji olejowe owe parametry się u mnie wyzerowały. Być może to zbieg okoliczności
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 15:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez pawelsz » 11 paź 2016, 11:22

Panowie opisze swój problem
Mazda 6 2005 136km
samochód straszni drży, na luzie lekko, po dodaniu do 1200 obr mocno
W czasie jazdy praktycznie w całym przedziale od 1000 do 2500 obr. (najbardziej przy 1200 i 2200)

Test przelewowy zrobiony, wyszło 15 14 15 15 ml
Kalibracja wykonana
podkładki wymienione, we wtryskiwaczach wymienione końcówki i czyszczone.

I teraz pytanie czy fabryczny IDS w serwisie mazdy mozę dać wiecej informacji o wtryskach niz Forscan ?
Bo nie wiem czy jest sens wydawać 250 zł jezeli nic wiecej nie zostanie odczytane.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 11:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Leoo » 25 paź 2016, 07:53

pawelsz napisał(a):samochód straszni drży, na luzie lekko, po dodaniu do 1200 obr mocno
W czasie jazdy praktycznie w całym przedziale od 1000 do 2500 obr. (najbardziej przy 1200 i 2200)

Mogła paść poduszka silnika, może kończyć się dwumasa.
W tym drugim przypadku zniszczy Ci piątą panewkę i może złamać wał.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez andrej32N32 » 31 paź 2016, 17:15

Uszkodzona dwumasa może zniszczyć piata panewkę ??
andrej32N32
 

Postprzez DooOminO » 31 paź 2016, 19:50

Niby tak, wieksze drgania obciążają najbardziej panewke która jest najbliżej sprzęgła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez pawelsz » 31 paź 2016, 22:31

Wymieniłem koło dwumasowe i sprzęgło
Wszelkie drgania ustały
Samochód chodzi jak bajeczka...
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 11:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Leoo » 2 lis 2016, 10:30

Jeśli strzeli sprężyna w dwumasie będą charakterystyczne objawy przy uruchamianiu i zatrzymywaniu silnika. Kiedy zużyją się ślizgi i koło straci współosiowość powstaje mimośród i wówczas mamy tzw. telepanie budą na małych obrotach. To jest właśnie moment, kiedy cierpi wał a najbardziej końcówka przy kole 2M.
Moje koło 2M zmarło cichutko i nie dawało żadnych objawów za wyjątkiem zdarcia tarczy sprzęgła. Po wyjęciu koła okazało się, że sprężyny strony atakującej nie istnieją a tarcza ma 4,7mm grubości. To jednak temat na inny dział. Oczywiście zakładam koło 1M <faja>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez lchmiel » 12 lis 2016, 11:38

Koło 1M nie tłumi drgań skrętnych wału napędowego. To nie przeszkadza?

Wysłane z mojej Xperii Z3 przez Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 12:46
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 – GJ SDN 2.2 D 150 KM SkyEnergy '15

Postprzez Leoo » 12 lis 2016, 12:19

Koło 2M posiada sztywną tarczę sprzęgła i sprężyny w kole.
Koło 1M ma tarczę sprzęgła z tłumieniem drgań skrętnych.
Porównaj ceny takich zestawów i będziesz wiedział dla czego te pierwsze są produkowane i instalowane. Nawet ośmiocylindrowe Porshe (benzyna) ma zainstalowane koło 2M.
Tylko patrzeć jak wpakują je do statków.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez lchmiel » 12 lis 2016, 12:31

:)

Wysłane z mojej Xperii Z3 przez Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 12:46
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 – GJ SDN 2.2 D 150 KM SkyEnergy '15

Postprzez DooOminO » 12 lis 2016, 18:53

Nie zapominajmy ze dzięki kole 2m jazda autem jest dużo wygodniejsza.. Na pewno nie zostało włożone to tam tylko po to żeby koszt eksploatacji starego auta był większy <lol> Zapewniam że jest to część niezbędna w silniku diesla o takiej mocy. 1m ? Czemu nie ale komfort jazdy sie na pewno pogorszy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Leoo » 13 lis 2016, 00:08

DooOminO napisał(a):Na pewno nie zostało włożone to tam tylko po to żeby koszt eksploatacji starego auta był większy <lol> Zapewniam że jest to część niezbędna w silniku diesla o takiej mocy. 1m ? Czemu nie ale komfort jazdy sie na pewno pogorszy ;)

Silnik o identycznym bloku znajduje się w M626 i od niej zakładam koło 1M.
Maksymalną moc silnik osiąga gdzieś przy 3,5 tyś. obr/min.
Koło 2M działa do 1,5 – 2 tyś. obr/min, więc porównywanie mocy nie ma sensu. Sens miałoby porównanie momentów obrotowych ale jakoś nie udało mi się znaleźć do RF5C (ciekawe dla czego?).
Jeśli ktoś z użytkowników M626 w dieslu ma zastrzeżenia co do komfortu jazdy, spowodowanego brakiem koła 2M, to bardzo proszę o podzielenie się uwagami. A może komuś padła skrzynia biegów na skutek w/w braku?
Jest bardzo wiele przykładów na błędy konstruktorów: np. zbyt słabe panewki oporowe w dieslach BMW, pompy zasysające brudny olej zamiast filtrowanego, niewłaściwe podkładki wtrysków, możliwość zgaszenia silnika z turbiną przed schłodzeniem jej albo możliwość jego "butowania" na zimno i można tak wymieniać jeszcze długo.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez DooOminO » 13 lis 2016, 09:37

Z tego co sie orientuję ma 310Nm, wychodzi na to, że w starszych konstrukcjach używano lepszej jakości części ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez B@rni » 30 lis 2016, 01:05

Siemka :D Mam do was pytanie, czy mogę w swojej Madzi kalibrować wtryskiwacze, jak jest z 2003r. ??

Mazda 6, Silnik 2.0 Diesel MZR-CD (ON) 2003r ! :D
Początkujący
 
Od: 10 paź 2016, 18:06
Posty: 5 (1/0)
Auto: Model: Mazda 6
Silnik: Diesel 2.0
Rok Produkcji: 2003

Postprzez DooOminO » 30 lis 2016, 09:08

Tak przez elma program forscan.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez MIRAS M6 » 30 lis 2016, 21:13

Jak nie masz ELM-327 to najpierw zapytaj kogoś w swoim regionie być może ktoś ma jeżeli jest Ci potrzebny tylko jednorazowo do próby kalibracji wtrysków. Z doświadczenia swojego i nie tylko ta kalibracja będzie zakończona niepowodzeniem i ujrzysz komunikat abyś skontaktował się z autorem oprogramowania. Zazwyczaj po 2 % kalibracji ukazuje się taki komunikat – więc wynik będziesz miał dość szybko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez DooOminO » 2 gru 2016, 09:21

Mi taki błąd wyskakiwał kiedy miałem uszkodzone wtryskiwacze po ich naprawie skalibrowało się wszystko bez żadnego problemu :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez krzychu001 » 15 mar 2017, 21:48

Witam czy w przed lifcie Mazda 6 121 KM zrobię kalibrację wtryskiwaczy FORscanem czy potrzebny IDS. Pozdrawiam!!!
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2016, 22:16
Posty: 10
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6