Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez dobrzyn22 » 13 gru 2012, 14:42

rafaliniak86 napisał(a):po 4 krotnym "zafalowaniu" obrotów


to mnie ogólnie ciekawi..ogólnie, na logikę – są 4 wtryski, więc powinno 4 razy regulować obroty... Pytanie, dlaczego dużej ilości osób reguluje tylko 3 razy <co?>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marco67 » 28 gru 2012, 00:57

Kai. napisał(a):Nie wiecie czy dziala to w M3 z tym samym silnikiem? W sumie nie widzialem tych gniazd w puszce bezpiecznikow..


Witaj
ja mam podobną madzię do twojej,udał ci się dowiedziec czy to działa w 3 i gdzie jest to gniazdo??
marco67
 

Postprzez szufla » 16 sty 2013, 09:15

Witam a mam pytanie czy po kalibracji wtryskiwaczy możliwe jest podniesienie się poziomu oleju w silniku?? Wykonywałem kalibrację wzrost obrotów był cztery razy. Przed dokonałem pomiaru oleju i po kalibracji i przejechaniu około 200km jest większy poziom a jakieś 500 km wcześniej wypalał się filtr cząstek stałych – było widoczne zwiększone obroty silnika i spalanie większe. Olej wymieniałem jakieś 2000 km temu. Miał ktoś podobne objawy?? głównie jeżdżę na trasie Kielce – Warszawa droga ekspresowa.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 17:16
Posty: 24
Auto: Mazda 6 kombi 2006r diesel2,0

Postprzez paweledi655 » 18 sty 2013, 00:26

http://www.cdn.dk/mazda6/
How I do it:
1. Change oil and oil filter.
2. Warm up the car, take it for a drive.
3. Clean the DPF. takes about half an hour.
4. Reset for oil change.
5. Reset the DPF.
6. Calibrate the injectors.
7. Finish.

How to start DPF cleaning process
VERY IMPORTANT: Do only this outdoors with 5m free behind
the exhaust and with the hood open.
1. Make sure the engine is warmed up (important).
2. Start the engine.
3. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
4. Press the accelerator to the floor and release 2 times.
5. The engine speed increases, if not got to (2).
6. This process can take 60 min and is very hard on the battery.
7. When the engine goes to idle remove the wire to chassis.
8. Let it run for 3 min before turning off.

To stop the cleaning process press the clutch down and put in 1'st gear and hold
until it idles or disconnect the wire. Let it run for 3 min before turning off.


How to reset DPF after cleaning process
1. Ignition to position on.
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and release 2 times.
4. Ignition to position off.
5. Remove the wire between the connector and chassis.

How to reset after an oil change
1. Ignition to position on.
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and realese 5 times.
4. The glow plug light flashes 5 times when resetting is complete.
5. Ignition to position off.
6. Remove the wire between the connector and chassis.

How to calibrate the injectors
1. Make sure the engine is warmed up (important).
2. Start the engine.
3. Connect the pin in the red circle 5 times within 5 sec. to earth (chassis).
4. The glow plug light flashes 5 times when the calibration is finish (< 3 min).
5. If not got to (2).

The injector calibration can be a bit tricky to get right the first time so don't panic
just keep on trying.

How to reset the auto wipers
1. Ignition to position off – wipers on OFF.
2. Turn wipers to AUTO position.
3. Turn ignition to position ON – Within 10 seconds – switch from AUTO to OFF 5
times – 1 second off 1 second auto.
4. The wipers will cycle once to register new initialization.

I have made a wire with a switch so I can connect to the pin and minus on battery
and sit in the car an do every thing.
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 23:43
Posty: 17

Postprzez paweledi655 » 18 sty 2013, 01:00

To jest ciekawe bo post opisywyła nie tylko kalibracje ale kasowanie kontrolki dpf , czyszczenie dpf , kasowanie oleju po wymianie które zwykłe obdII nie pokazuje tylko IDS

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 23:43
Posty: 17

Postprzez Ary » 27 sty 2013, 20:17

Hej!
Kalibracja wtryskiwaczy... Dziś robiłem bodaj z 5 razy i mi się nie udało. Niby wszystko jak się należy... Rozgrzałem silnik, zjechałem do garażu (tam temperatura ok. +5), wyłączona klima, nawiewy, radio... Uruchomienie silnika, pin do masy 5 razy w przeciągu 5 sekund (do minusa aku, więc masa dobra), no i nie aktywuje się... Nie wiem, już zgłupiałem... możliwe są inne procedury dla tego procesu w 2.0 MZR-CD (140KM)?

Co najciekawsze i dość niepokojące, po kolejnej próbie, zaświeciła mi się kontrolka silnika + migać ciągle i jednostajnie zaczęła kontrolka świecy żarowej... Skasowałem, jest OK, ale kalibracji mi się wykonać nie udało... Jakieś pomysły? Miał ktoś tak? Jakichś warunków nie było spełnionych?

Jakieś hinty ktoś ma (help)?


Dzięki za pomoc!
Arek
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 21:34
Posty: 4
Skąd: Warszawa (Ursus-Skorosze)
Auto: Mazda 6, MZR-CD (GH, 2008)

Postprzez bartek198022 » 29 sty 2013, 01:57

więcej :P
Ostatnio edytowano 1 gru 2013, 00:43 przez bartek198022, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 19:44
Posty: 20
Skąd: Zoetermeer
Auto: Mazda 6 GH 103KW 140KM Sedan
Diesel 2008
Chip na 170KM

Postprzez Ary » 29 sty 2013, 19:27

Hej!
No to DOKŁADNIE tak jak u mnie Kolego (wszystko w punkt tak samo)...

Kalibracja się nie uruchamiała, za 3 razem właśnie zapaliła się kontrolka silnika i migająca żarowa. Reset (klema + hamulec na 20 sekund), no i zgasły. Zapaliła się od ESP, ale po przejechaniu kilku metrów zgasła... Więc jakbym czytał o swoim przypadku :)

Ja tam będę dalej próbował z tą kalibracją, bo nawet ew. powrót do wyłączenia disco na desce przy niepowodzeniu jest dość prosty i opanowany...

Ja tam podejrzewam warunki termiczne. Jak się cieplej zrobi, porządnie rozgrzeje, wyłączę źródła poboru mocy, ręczny (wg instrukcji generalnie all). A może jest jakaś lekko inna wersja softu w niektórych? Nie wiem, jakiś service pack? :)

Widać proces nie jednostkowy...

Ma ktoś jakieś pomysły/hinty jak do tego podejść?

Dziękuję!
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 21:34
Posty: 4
Skąd: Warszawa (Ursus-Skorosze)
Auto: Mazda 6, MZR-CD (GH, 2008)

Postprzez glowasiek » 30 sty 2013, 15:29

taka choineczka robi sie gdy chcemy zrobic kalibracje a silnik nie jes wystarczajaco rozgrzany – wiem bo sam tak mialem :) Proponuje zrobic kalibracje po jakiejs podrozy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Ary » 30 sty 2013, 16:13

Dzięki za podpowiedź!

Nie wiem jak KKolega bartek198022, ale u mnie może coś być na rzeczy z tym rozgrzaniem…

Ja bowiem przy dość wysokim mrozie (ostatni weekend) po prostu przejechałem się po okolicy (ok. 10 minut). Zakładałem, że jeśli wskaźnik temperatury dojdzie do połowy (max przy codziennym użytkowaniu), to oznaczać będzie, że silnik jest już rozgrzany. Wyłączyłem źródła poboru mocy… no i wg procedury, z efektem opisanym wyżej.

Następne podejście będzie po dłuższej trasie – rodzinka out z auta, maska w górę, kabel i działam) :D .
Mam nadzieję, że teraz już się uda.

Dziękuję serdecznie!
:)
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 21:34
Posty: 4
Skąd: Warszawa (Ursus-Skorosze)
Auto: Mazda 6, MZR-CD (GH, 2008)

Postprzez zboq » 30 sty 2013, 22:21

Wskazówka w połowie nie oznacza rozgrzanego silnika w pełni. Jak sprawdzalem kiedyś elm'em to po osiągnięciu ok 45 stopni już tak pokazywało.

Wysłane z mojego HTC HD2 za pomocą Tapatalk 2
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez dobrzyn22 » 30 sty 2013, 23:06

zboq napisał(a):Jak sprawdzalem kiedyś elm'em to po osiągnięciu ok 45 stopni już tak pokazywało.

a do rozpoczęcia procesu kalibracji potrzeba ok. 70 st. o ile dobrze pamiętam (może być 65 ;) )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Ary » 31 sty 2013, 01:10

Dzięki bardzo. A to tego nie wiedziałem...

Dogrzeje 'dizla' na max, po trasie przy dojeździe do miejsca docelowego dostanie w piec jeszcze i niech mi się kalibracja nie uruchomi... (!!!) :)

Dam znać jaki wynik...

Bardzo dziękuję!
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 21:34
Posty: 4
Skąd: Warszawa (Ursus-Skorosze)
Auto: Mazda 6, MZR-CD (GH, 2008)

Postprzez dobrzyn22 » 31 sty 2013, 21:27

do tego jeszcze jest potrzebna odpowiednia temp. bodajże paliwa
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 2 lut 2013, 18:32

Dla rozwiania wątpliwości, do wykonania korekt dawek wtryskiwaczy wymagane są poniższe parametry:

Obrazek

gdzie:
ECT – temperatura płynu chłodzącego
IAT – temperatura powietrza dolotowego
FLT – temperatura paliwa.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marex » 2 lut 2013, 20:27

<spoko> i wszystko jasne
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 2 lut 2013, 21:13

o ile dobrze pamiętam było to już na forum podane ;) ale jak widać, powtórzyć nie zaszkodzi ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez WarunekPL » 5 lut 2013, 02:15

Temp powietrza na dolocie ma miec 17 stopni, w takim razie nawet jak dasz w piec to przy aktualnych temp kolo 0'C kalibracja sie nie uruchomi.

Wysyłane z mojej cegły za pomocą Sratatata 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Zawalllo » 14 mar 2013, 19:13

Witam
Posiadam interfejs FORD VCM OBD tgz mini IDS.
Czy ktoś za pomocą tego interfejsu próbował kalibrować wtryskiwacze?
Jeśli tak to za pomoca jakiej zakładki programu i czy to wogóle się da zrobić?
Proszę o podzielenie się doświadczeniem.
Moje auto: mazda 6 rok 2002 silnik MZR-CD moc 121 KM. :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 23:29
Posty: 10
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r

Postprzez maziadm » 15 mar 2013, 11:19

Tak zczytałem cały wątek i:
1. W przypadku Mazdy kalibrację winno się robić tylko w ASO, a to dlatego, że tylko oni mają oryginalne oprogramowanie, które się aktualizuje w momencie ładowania do PCMa. Nawet znamienite warsztaty, polecane na forum nie oferują najnowszego softu. A czasami wersja softu może mieć znaczenie.
2. Nikt nie poruszył kwestii paliwa jakie mamy w momencie kalibracji.
Czy wpływ na wynik kalibracji może mieć paliwo? Tj. z dodatkami np. Forte ADFC, lub paliwo o zwiększonej cetności, lub suche zimowe paliwo.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6