
Czy to oznacza uszkodzenie EGR i konieczność jego wymiany czy tylko jakaś uszczelka puściła? Może ta o numerze 20-305A. Jakie mogą być widoczne objawy nieszczelności układu dolotu w tym miejscu?
www.mazdaspeed.pl
Zasyfienie sadzą... hmm – i tyle.otiks napisał(a):Jakie mogą być widoczne objawy nieszczelności układu dolotu w tym miejscu?
otiks napisał(a):W sobotę z rana zabrałem się za wymontowanie i przeczyszczenie zaworu EGR.
(...)
Nie miałem ani czasu ani ochoty rozbierać połowy układu wtryskowego więc poddałem się i poskręcałem wszystko tak jak było pierwotnie.
Oczyściłem tylko okolice EGR z tej sadzy która się tam zbiera, może jak znajdę więcej czasu i natchnienia to zabiorę się za to jeszcze raz.
Na razie pierwsze starcie należy do MPV.
Hehe – Ty się lepiej ciesz, że tam są szpilki a nie śruby. Szpilki są na zewnątrz – śruby mają większe prawdopodobieństwo zapieczenia się i problemów z późniejszym demontażem.darow napisał(a):Gdyby zamiast tych szpilek + nakretek dali jedynie sruby, wyjecie EGR bylo by banalnie proste. Japonce lubia jednak komplikowac
W tej kwestii te silniki różnią się tylko elektroniką (ew. dochodzi potem DPF).darow napisał(a):Dodam, ze opis tyczy Mazdy 6 MZR-CD 136km
xANDy napisał(a):Koledzy – można jeszcze wymontować tę "rurę" od EGR'a z przeciwnej strony czyli przy turbinie, poluzować w uchwycie przy głowicy i wysunąć całość.
xANDy napisał(a):W tej kwestii te silniki różnią się tylko elektroniką (ew. dochodzi potem DPF).
xANDy napisał(a):Koledzy – można jeszcze wymontować tę "rurę" od EGR'a z przeciwnej strony czyli przy turbinie, poluzować w uchwycie przy głowicy i wysunąć całość.
otiks napisał(a):darow skoro rozbierałeś CR podczas naprawiania EGR to może napisałbyś instrukcje co i w jakiej kolejności robić, na forum jest sporo aut z tym silnikiem więc pewnie komuś się kiedyś to przyda. Nie ukrywam że sam mógłbym z tego skorzystać
gucio napisał(a):Dzis stwierdzilem ze oczyszcze EGR w madzi. Po lekturze tego watku myslalem ze bedzie to nieco trudniejsze ale jak to czasem bywa milo sie zaskoczylem. Po zdjeciu oslony i odkreceniu duzej struby mocujacej rure dolotową ze spalinami (klucz o rozmiarze 36) przystapilem do odkrecania samego zaworu. Wystarczy lekko poluzowac obie nakretki (klucz o rozmiarze 12), nastepnie nakrecic druga, skontrowac i wykrecic cala szpilke (po poluzowaniu idzie w palcach). Czas demontażu: niecale 10 min:)
otiks napisał(a):Jak to robiłem to też miałem przez chwilę myśl aby wykręcić szpilki, ale kiedyś się na tym przejechałem i wolałem nie ryzykować, ale widać w madzi można to zrobić bez przykrych konsekwencji...następny wolny weekend i biorę się za czyszczenie EGRa
otiks napisał(a):MPV vs Otiks 1:2
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6