smile napisał(a):Komputer silnika między innymi na podstawie temperatury silnika dozuję dawkę paliwa. Normalną rzeczą jest, że na zimnym silniku mamy ograniczenie mocy ( komputer zabezpiecza silnik przed "butowaniem" na zimno ). Tak więc, dopiero po rozgrzaniu silnika ma on "pełny" apetyt na paliwo, więc teorie o filtrze paliwa już obaliłem skoro po rozgrzaniu jest OK.
Nie zgadzam się z opinią Kolegi.
Każdy silnik, po uruchomieniu potrzebuje więcej paliwa niż po osiągnięciu temperatury optymalnej. Wynika to z wielu względów, choćby zwiększonej lepkości paliwa czy oleju w silniku i skrzyni biegów.
Niektórzy z nieuczciwych handlarzy odcinają czujnik temperatury paliwa w pompie, przez co oszukują PCM, który otwiera całkowicie zawór SCV wymuszając pełną wydajność i ciśnienie pompy CR. Taki silnik odpala, nawet jeśli pompa jest na wykończeniu. Podobny efekt można osiągnąć podając stałe napięcie na zawór SCV dla RF5C (najwyżej przez 30s, bo później zawór się spali). Dla RF7J wystarczy odłączyć wtryczkę SCV (sterowanie zaworem jest odwrotne).
Zamiast męczyć się z wymianą filtra czy czyszczeniem instalacji paliwowej wystarczy podać paliwo wprost z butelki przy samej pompie CR i wszystko będzie jasne. Jeśli dolegliwości pozostaną następnym podejrzanym będzie zawór SCV.
Moje autko, jak na razie, nie ma najmniejszych problemów z przyśpieszaniem czy mocą "na zimno".