dziwnie zachowanie przy wyprzedzaniu

Postprzez arekt2222 » 5 mar 2013, 16:51

witam posiadam mazde 6 i spotykam sie z czyms takim mianowicie samochód jakby miał mniej mocy ale to tez zalezy kiedu czasami rozpedza sie az miło a czasami czuc ze ze jest z tym przyspieszeniem gorzej,dodam tylko ze podkladki pod wtryskami wymienione zadnych wycieków nie ma i silnik pracuje równo,czasami tylko słysze tylko jakiby cos uderzało tak jakby wiatrak uderzał w osłone ale to bardziej takie brzęczenie i po chwili to ustaje.dziekuje za sugestie co to moze byc
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez stonoga » 13 mar 2013, 02:33

Też mam podobny problem(Mazda 5) . Na zimnym silniku brakuje mocy. Nie chodzi mi o jakieś "butowanie" ale ciężko nawet sprawnie włączyć się do ruchu wyjeżdżając z parkingu. Jak silnik się nagrzeje to już jest ok. Czy to turbosprężarka?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Leoo » 13 mar 2013, 20:17

arekt2222 napisał(a):czasami tylko słysze tylko jakiby cos uderzało tak jakby wiatrak uderzał w osłone ale to bardziej takie brzęczenie i po chwili to ustaje.dziekuje za sugestie co to moze byc

Proponuję sprawdzić luz na osi turbosprężarki.

Dopisano 13 mar 2013, 19:20:

stonoga napisał(a):Na zimnym silniku brakuje mocy. Nie chodzi mi o jakieś "butowanie" ale ciężko nawet sprawnie włączyć się do ruchu wyjeżdżając z parkingu. Jak silnik się nagrzeje to już jest ok. Czy to turbosprężarka?

Zimny silnik ma zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Na początek proponuję sprawdzić filtr paliwa oraz sitko w zbiorniku.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez smile » 30 mar 2013, 22:19

stonoga napisał(a):Na zimnym silniku brakuje mocy. Nie chodzi mi o jakieś "butowanie" ale ciężko nawet sprawnie włączyć się do ruchu wyjeżdżając z parkingu.


Komputer silnika między innymi na podstawie temperatury silnika dozuję dawkę paliwa. Normalną rzeczą jest, że na zimnym silniku mamy ograniczenie mocy ( komputer zabezpiecza silnik przed "butowaniem" na zimno ). Tak więc, dopiero po rozgrzaniu silnika ma on "pełny" apetyt na paliwo, więc teorie o filtrze paliwa już obaliłem skoro po rozgrzaniu jest OK.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez stonoga » 30 mar 2013, 22:38

Chyba masz rację. Diagnozowanie turbo postanowiłem odłożyć na cieplejsze dni. Dziś było +5 i problem zniknął. Uff turbo sprawne :)
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez mądry » 31 mar 2013, 10:27

Myślę że nie ma co się przejmować mniejszą mocą na zimnym silniku bo mam to samo od kiedy jeżdżę moją sztuką :D więc to raczej normalne. Można oszukać komputer podgrzaniem silnika webastem i wtedy dostaniemy w aucie pełną moc, tylko trzeba pamiętać że webasto ogrzeje nam tylko blok silnika a olej będzie nadal zimny więc polecał bym mimo wszystko powolne rozgrzewanie silnika :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Leoo » 1 kwi 2013, 16:33

smile napisał(a):Komputer silnika między innymi na podstawie temperatury silnika dozuję dawkę paliwa. Normalną rzeczą jest, że na zimnym silniku mamy ograniczenie mocy ( komputer zabezpiecza silnik przed "butowaniem" na zimno ). Tak więc, dopiero po rozgrzaniu silnika ma on "pełny" apetyt na paliwo, więc teorie o filtrze paliwa już obaliłem skoro po rozgrzaniu jest OK.

Nie zgadzam się z opinią Kolegi.
Każdy silnik, po uruchomieniu potrzebuje więcej paliwa niż po osiągnięciu temperatury optymalnej. Wynika to z wielu względów, choćby zwiększonej lepkości paliwa czy oleju w silniku i skrzyni biegów.
Niektórzy z nieuczciwych handlarzy odcinają czujnik temperatury paliwa w pompie, przez co oszukują PCM, który otwiera całkowicie zawór SCV wymuszając pełną wydajność i ciśnienie pompy CR. Taki silnik odpala, nawet jeśli pompa jest na wykończeniu. Podobny efekt można osiągnąć podając stałe napięcie na zawór SCV dla RF5C (najwyżej przez 30s, bo później zawór się spali). Dla RF7J wystarczy odłączyć wtryczkę SCV (sterowanie zaworem jest odwrotne).

Zamiast męczyć się z wymianą filtra czy czyszczeniem instalacji paliwowej wystarczy podać paliwo wprost z butelki przy samej pompie CR i wszystko będzie jasne. Jeśli dolegliwości pozostaną następnym podejrzanym będzie zawór SCV.

Moje autko, jak na razie, nie ma najmniejszych problemów z przyśpieszaniem czy mocą "na zimno".
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6