Strona 1 z 1

M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 19 lut 2013, 23:33
przez Zawalllo
Witam
W mojej mazdzie 6 diesel silnik MZR-CD moc 121KM[/b] w deszczowe dni występuje błąd P0302 czyli Cylinder No.2 mistfire detected – inaczej wypodanie zapłonu na drugim cylindrze.
Błąd podczas np. deszczu, mgły się utrzymuje tzn. po skasowaniu go znowu się pojawia. Ostawiałem czujnik położenia wału ze względu na niskie położenie ale po wymianie błąd w deszczowe dni nie znika.
Błąd występuje na tym samym cylindrze ciągle tak że myśle że to kable odpowiadające za ten cylinder. Czy się mylę?
Proszę o sugestie gdzie mam szukać usterki tzn. w jakim odcinku kabla ?
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.

PostNapisane: 20 lut 2013, 08:23
przez zboq
O jakich kablach piszesz ?

Ja tylko ci powiem, że miałem identyczny błąd P0302 i niestety musiałem wtryskiwacz wymienić ;).
Dobrą metodą na sprawdzenie wtryskiwacza byłaby zamiana z sąsiadującym. Ja tak zrobiłem i niestety musiałem wymienić.

A temat albo będzie skoszowany albo ktoś mądrzejszy może ci podsunie lepszy pomysł...

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 22 lut 2013, 18:24
przez dobrzyn22
proszę o zapoznanie się z potencjalnymi rozwiązaniami w tym wątku:
viewtopic.php?f=60&t=147403

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 24 lut 2013, 13:35
przez Zawalllo
Witam
Dziękuję wszystkim za porady.
Jak tylko przyjdzie odwilż to zabiorę się myślę w przyszłym tygodniu za wymiane kabli od sterownika wtrysku do wtryskiwaczy.
Myśle że to będzie to.
Najgorsze są właśnie takie usterki – trudno je zlokalizować.

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 3 mar 2013, 16:43
przez Zawalllo
Witam
Dziś rozebrałem trochę moją Mazdę i zobaczyłem że numery kabli oporowych przy wtryskach to 1,8,1,8 natomiast numery wtrysków na denkach 12,13,9,13 .
Wtryskiwacze pewnie nie są skalibrowane – tak myślę.
Czy myślicie że to może mieć znaczenie w usterce którą opisuje ?
Kable od wtrysków oraz wtyczki przy sterowniku wtryskiwaczy wydają się być w porządku.
Nie chcię bez potrzeby wyciągac całej instalacji bo to dużo roboty.
Proszę o ocenę.

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 8 mar 2013, 21:15
przez Zawalllo
Przeprowadziłem testy ze zraszaczem.
Psikałem przewody przy wtryskach i nic, pózniej karcher i lewe nadkole i także nic.
Czy może ktoś zasugerować na jakich odcinakch okablowania się szczególnie skoncentrować?
Podobno wtryskiwacze są sterowane wysokonapięciowo tzn ok 80V. Czy to prawda ?
Czy skoro błąd pojawia się podszas wilgoci, jazdy w deszcz to jest prawdopodobne aby drugi wtryskiwacz niedomagał i jest sens zamieniać wtryski ze sobą ?
Nie chcę się brać za wymianę instalacji bo to bardzo duże przedsięwzięcie
Proszę o jakieś sugestie z góry dziękuję.

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 9 mar 2013, 00:07
przez Mandey
Nie lej wodą, bo to nie pomoże w 50% :P obejrzyj wiązkę na intercoolerze. Po prostu ją rozbierz i pooglądaj. Ja miałem błąd P0300 i P0304 naraz.

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 9 mar 2013, 10:32
przez Zawalllo
No dobra podpowiedz ale o który fragment wiązki chodzi bo przy intercoolerze to tylko jest ten sterownik wtrysku.
A jaka była przyczyna tych błędów u ciebie dokladnie i jak sobie z nimi poradziłeś?

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 9 mar 2013, 11:31
przez Mandey
U mnie było tak, że po wjechaniu w większą kałużę z dużą prędkością, po wizycie ma myjni, przy dużej wilgotności powietrza itp. (nie zawsze, ale jednak często, dlatego napisałem, że taka zabawa to 50% powodzenia), gdy odpalałem samochód to odpalił, pochodził ok. 3 sekund i zgasł. Potem można było kręcić do woli i nie odpalił. Dopiero po napompowaniu pompką przy filtrze paliwa do oporu znów odpaliła na 2-3 sekundy i zgasła. Samochód zaczął normalnie palić jak postał kilka dni w upale. Wtedy wszystkie błędy poznikały i palił na dotyk.
Oddałem ją do elektryka, teraz nie pamiętam, czy wymienił ją całą, czy naprawił, zabezpieczył i chodzi to do dziś. A dwa dni temu jak wymieniałem przetwornice to widziałem, że na IC jest taki jakby wytopiony ślad, właśnie z tej wiązki, bo nic innego tamtędy nie idzie.

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 9 mar 2013, 17:08
przez Zawalllo
Witam
Jeszcze raz dziś pojachałem na myjnię karcher i lałem po kablach przy sterowniku wtrysku, kable przy wejsiu do nadwozia, kable przy boxie z bezpiecznikami i nic chodzi super a pojedzie się w deszczu do błąd i nie ma jazdy.
To są normalnie jakieś jaja w biały dzień.
Czy możesz mi wysłać zdjęcie tego miejsca gdzie została wymieniona wiązka przy IC bo żeby się dostać do IC to trzeba co najmiej nadkole zdejmowaćlnajlepiej przedni zderzak ?
Proszę o pomoc.
Nie chcialbym czegoś niepotrzebie demontować.

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 10 mar 2013, 00:48
przez Mandey
Czyli identyczne objawy jak u mnie. Żeby dostać się to tej wiązki trzeba wyjąć reflektor. Wtedy masz całą wiązkę "do dyspozycji". A znowu do wyciągnięcia reflektora najlepiej poluzować zderzak albo go zdjąć. Generalnie łatwiej, szybciej i mniej inwazyjnie jest wszystko pościągać niż się gimnastykować i naciągać plastiki. Cała operacja potrzebna do wyjęcia reflektora to ok 15 minut roboty.
Jutro wrzucę poglądowe zdjęcie, nie będę wszystkiego rozbierać :P

Dopisano 10 mar 2013, 00:02:

Mój problem i borykanie się z nim opisane jest TUTAJ.

[Usunięte]

PostNapisane: 14 mar 2013, 19:17
przez Zawalllo
PostTen post został usunięty przez bieski 14 mar 2013, 19:31.
Powód: OT

Re: M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

PostNapisane: 19 kwi 2013, 21:25
przez Zawalllo
Faktycznie winna była wiązka kabli pod reflektorem. Gdy zdemontowałem reflektor wiązka była nadpalona od intercoolera i na przewodach widoczne były żyły. Podczas deszczu kableki z pewnością zwierały do inetrcoolera i stąd wypadanie zapłonu.
Pozdrawiam kolegę który mi pomógł w zlokalizowaniu usterki. Brawo