Strona 1 z 1

Wymiana Silnika RF5C na RF2A Mazda 6

PostNapisane: 29 sty 2013, 20:49
przez NICO38
Witam serdecznie wszystkich przepraszam jeśli nie w odpowiednim dziale ale szukałem i nie znalazłem nic na temat.
Ale do rzeczy. Zakupiłem niedawno Mazdę 6 z silnikiem 2.0 CiTD 136Km z 2003r
autko przywiozłem z Niemiec przebieg oryginalny 160tys km
auto serwisowane w aso do listopada 2012 jedyna właścicielka silnik walił jak by ktoś młotkiem tłuk <cisza>
Wyjąłem i rozebrałem silnik okazało się że panewki na 4 cylindrze nie ma
Wał posiada owal może na 4 szlif by wydał.

I teraz zastanawiam się co robić ponieważ kolega posiada idealny silnik wyjęty z Mazdy Premacy (rozbitej) 2.0 RF2A 101KM Silnik wygląda identycznie lecz?????


Może ktoś z kolegów ma odpowiedź na pytanie czy jest sens zakładać ten silnik do M6 i bawić się w przeróbki/
Choć ponoć te silniki RF2A są dużo wytrzymalsze niż RF5C

Chciałbym oczywiście wykorzystać Turbine i parę innych części .

Jeśli macie jakieś uwagi czy operacja może się powieść czekam na podpowiedzi.
Pozdrawiam

Re: Wymiana Silnika RF5C na RF2A Mazda 6

PostNapisane: 29 sty 2013, 21:26
przez dobrzyn22
poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=90&t=83940

co do samej operacji wymiany, to nie pomogę

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:34
przez nynuch76
NICO38 napisał(a):Może ktoś z kolegów ma odpowiedź na pytanie czy jest sens zakładać ten silnik do M6 i bawić się w przeróbki/


Jak sobie to wyobrażasz konkretnie ( zasilanie? ) <co?>

Re: Wymiana Silnika RF5C na RF2A Mazda 6

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:43
przez NICO38
Myślałem by zamontować system common rail tzn wtryski i pompę WC zostawić z Rf5c lecz nie wiem czy czasem komora spalania nie jest inna w tym wcześniejszym silniku mazdy RF2a
Z tego co zdążyłem zauważyć pokrywa zaworów jest identyczna wtryski podobnie mocowane z małym wyjątkiem iż te sterowane ze zwykłej pompy wtryskowej są niższe i nie wystają poza pokrywę zaworów.
Listwa wtrysków też by została z RF5c

Lecz nie wiem do końca czy zdałoby to egzamin na razie gdybam.

Jeśli ktoś ma wiedzę proszę piszcie.
Pozdr.

PostNapisane: 30 sty 2013, 11:33
przez Riki
Nie oplaca sie, tam wszystko jest inne – glownie zasilanie, wiazki elektryczne (RF5C jest na szynie can)

odpuśc temat :)

jak chcesz mieć RF2A to niestety nie w M6..

Re: Wymiana Silnika RF5C na RF2A Mazda 6

PostNapisane: 30 sty 2013, 13:08
przez NICO38
OK dzięki za konkretną odpowiedź.
Przemyślawszy rzeczywiście nie ma sensu bawić się .
Ta operacja udała by się gdyby zostawił starego typu zasilanie lecz te 101KM na M6 w combi może troszkę by brakowało mocy.

Dziękuje wszystkim za opinie.

Osobiście kupiłem używany wał korbowy właśnie się szlifuje nowe panewki i mam nadzieje będzie hulać.

Pozdrawiam

PostNapisane: 30 sty 2013, 22:50
przez zielonyb5
ja bym generalnie zobaczyl jak wyglada kwestia samego słupka. Tak zeby po prostu dac glowice z CRem a dol zostawic z tego starszego.
Nie wiem jak to konkretnie wyglada ale takie numery w VW przechodzą.

Re: Wymiana Silnika RF5C na RF2A Mazda 6

PostNapisane: 3 lut 2013, 00:05
przez NICO38
Witam Czy orientuje się ktoś w temacie jak to w rzeczywistości wygląda bo wydaje mi się że glowica od RF5C powinna pasowac do RF2A gdyz uszczelki są identyczne.
Jeśli ma ktoś wiedzę proszę o info.
Pozdrawiam

PostNapisane: 4 lut 2013, 00:09
przez nynuch76
NICO38 napisał(a): wydaje mi się że glowica od RF5C powinna pasowac do RF2A


tylko Ci się tak wydaje ;)

NICO38 napisał(a):gdyz uszczelki są identyczne


jak wyżej :P

Re: Wymiana Silnika RF5C na RF2A Mazda 6

PostNapisane: 4 lut 2013, 21:20
przez NICO38
Udowodnij że nie są gdyż właśnie zakładam głowice od RF5C do bloku RF2A i jak narazie wsjo pasuje a więc nie wydaje mi się.

PostNapisane: 19 lip 2015, 15:15
przez kyn3k
NICO38 napisał(a):Udowodnij że nie są gdyż właśnie zakładam głowice od RF5C do bloku RF2A i jak narazie wsjo pasuje a więc nie wydaje mi się.

Wiem ze juz trochę czasu minęło ale zamierzam podobna akcje wykonac... Udalo ci sie to? Możesz cos podpowiedzieć czy to na sens i czy jakies trudności byly?

PostNapisane: 14 sie 2015, 19:07
przez Arniwwl
Rożnica w głowicach jest taka RF2A ma mniejszy otwór na wtryskiwacze w RF5C są grubsze wtryski i RF2A nie posiada otworu centrującego w wałku rozrządu chodzi o centrowanie koła napędzającego pompę vacum a chodzi o to że w RF5C z tego koła jest podawany sygnał na czujnik położenia wałka rozrządu.Nie przyglądałem się jeszcze rozstawom szpilek do kolektorów więc się dalej nie wypowiem