Wymiana Silnika RF5C na RF2A Mazda 6

Postprzez NICO38 » 29 sty 2013, 20:49

Witam serdecznie wszystkich przepraszam jeśli nie w odpowiednim dziale ale szukałem i nie znalazłem nic na temat.
Ale do rzeczy. Zakupiłem niedawno Mazdę 6 z silnikiem 2.0 CiTD 136Km z 2003r
autko przywiozłem z Niemiec przebieg oryginalny 160tys km
auto serwisowane w aso do listopada 2012 jedyna właścicielka silnik walił jak by ktoś młotkiem tłuk <cisza>
Wyjąłem i rozebrałem silnik okazało się że panewki na 4 cylindrze nie ma
Wał posiada owal może na 4 szlif by wydał.

I teraz zastanawiam się co robić ponieważ kolega posiada idealny silnik wyjęty z Mazdy Premacy (rozbitej) 2.0 RF2A 101KM Silnik wygląda identycznie lecz?????


Może ktoś z kolegów ma odpowiedź na pytanie czy jest sens zakładać ten silnik do M6 i bawić się w przeróbki/
Choć ponoć te silniki RF2A są dużo wytrzymalsze niż RF5C

Chciałbym oczywiście wykorzystać Turbine i parę innych części .

Jeśli macie jakieś uwagi czy operacja może się powieść czekam na podpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, 03:20 przez NICO38, łącznie edytowano 1 raz
NICO38
 

Postprzez dobrzyn22 » 29 sty 2013, 21:26

poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=90&t=83940

co do samej operacji wymiany, to nie pomogę
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez nynuch76 » 29 sty 2013, 22:34

NICO38 napisał(a):Może ktoś z kolegów ma odpowiedź na pytanie czy jest sens zakładać ten silnik do M6 i bawić się w przeróbki/


Jak sobie to wyobrażasz konkretnie ( zasilanie? ) <co?>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez NICO38 » 29 sty 2013, 22:43

Myślałem by zamontować system common rail tzn wtryski i pompę WC zostawić z Rf5c lecz nie wiem czy czasem komora spalania nie jest inna w tym wcześniejszym silniku mazdy RF2a
Z tego co zdążyłem zauważyć pokrywa zaworów jest identyczna wtryski podobnie mocowane z małym wyjątkiem iż te sterowane ze zwykłej pompy wtryskowej są niższe i nie wystają poza pokrywę zaworów.
Listwa wtrysków też by została z RF5c

Lecz nie wiem do końca czy zdałoby to egzamin na razie gdybam.

Jeśli ktoś ma wiedzę proszę piszcie.
Pozdr.
NICO38
 

Postprzez Riki » 30 sty 2013, 11:33

Nie oplaca sie, tam wszystko jest inne – glownie zasilanie, wiazki elektryczne (RF5C jest na szynie can)

odpuśc temat :)

jak chcesz mieć RF2A to niestety nie w M6..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez NICO38 » 30 sty 2013, 13:08

OK dzięki za konkretną odpowiedź.
Przemyślawszy rzeczywiście nie ma sensu bawić się .
Ta operacja udała by się gdyby zostawił starego typu zasilanie lecz te 101KM na M6 w combi może troszkę by brakowało mocy.

Dziękuje wszystkim za opinie.

Osobiście kupiłem używany wał korbowy właśnie się szlifuje nowe panewki i mam nadzieje będzie hulać.

Pozdrawiam
NICO38
 

Postprzez zielonyb5 » 30 sty 2013, 22:50

ja bym generalnie zobaczyl jak wyglada kwestia samego słupka. Tak zeby po prostu dac glowice z CRem a dol zostawic z tego starszego.
Nie wiem jak to konkretnie wyglada ale takie numery w VW przechodzą.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez NICO38 » 3 lut 2013, 00:05

Witam Czy orientuje się ktoś w temacie jak to w rzeczywistości wygląda bo wydaje mi się że glowica od RF5C powinna pasowac do RF2A gdyz uszczelki są identyczne.
Jeśli ma ktoś wiedzę proszę o info.
Pozdrawiam
NICO38
 

Postprzez nynuch76 » 4 lut 2013, 00:09

NICO38 napisał(a): wydaje mi się że glowica od RF5C powinna pasowac do RF2A


tylko Ci się tak wydaje ;)

NICO38 napisał(a):gdyz uszczelki są identyczne


jak wyżej :P
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez NICO38 » 4 lut 2013, 21:20

Udowodnij że nie są gdyż właśnie zakładam głowice od RF5C do bloku RF2A i jak narazie wsjo pasuje a więc nie wydaje mi się.
NICO38
 

Postprzez kyn3k » 19 lip 2015, 15:15

NICO38 napisał(a):Udowodnij że nie są gdyż właśnie zakładam głowice od RF5C do bloku RF2A i jak narazie wsjo pasuje a więc nie wydaje mi się.

Wiem ze juz trochę czasu minęło ale zamierzam podobna akcje wykonac... Udalo ci sie to? Możesz cos podpowiedzieć czy to na sens i czy jakies trudności byly?
kyn3k
 

Postprzez Arniwwl » 14 sie 2015, 19:07

Rożnica w głowicach jest taka RF2A ma mniejszy otwór na wtryskiwacze w RF5C są grubsze wtryski i RF2A nie posiada otworu centrującego w wałku rozrządu chodzi o centrowanie koła napędzającego pompę vacum a chodzi o to że w RF5C z tego koła jest podawany sygnał na czujnik położenia wałka rozrządu.Nie przyglądałem się jeszcze rozstawom szpilek do kolektorów więc się dalej nie wypowiem
Początkujący
 
Od: 7 cze 2009, 16:05
Posty: 29
Skąd: Janów Podlaski 502650537
Auto: Mercedes GL 420 CDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron