Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

Postprzez Enduro » 28 lut 2014, 17:10

leszekn napisał(a):..
I swoją drogą koło na wale te drgania powinno zniwelować (taka jego funkcja).

poprzez zwiekszenie obrotow te drganie powinny byc nie wyczuwalen, m.in. poprzez ich czestotliwosc..
a na tym kole tlumiennosc jest zadna, bo tam nie ma nic co ma taka funkcje,
tylko metal..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez leszekn » 28 lut 2014, 17:29

Enduro napisał(a):a na tym kole tlumiennosc jest zadna, bo tam nie ma nic co ma taka funkcje,
tylko metal.

No co ty? <co?>
Idź pooglądaj sobie to koło, to zobaczysz, że to nie sam metal i jego zadaniem jest tłumienie drgań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez Enduro » 28 lut 2014, 21:41

ide..
zaraz wracam i napisze co i jak ;)

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kingiru » 2 mar 2014, 11:55

Moje sprzegielko po zablokowaniu wirnika nie obraca sie w zadna strone. Dodam ze po wymianie lozysk, napinacza, rolki prowadzacej oraz zalozeniu nowego paska problem dalej pozostal.
Kolo pasowa odpada, poniewaz po zdjeciu paska dzwiek nie wystepuje.
Napinacz skacze, a dzwiek (powiedzmy "buczenie"), wystepuje na niskich obrotach na kazdym biegu.

Pora kupic sprzegielko... :(
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez Enduro » 2 mar 2014, 12:27

kingiru napisał(a):...

Pora kupic sprzegielko... :(
<spoko>
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kingiru » 2 mar 2014, 20:16

nie macie doswiadczenia jakiej firmy sprzegielko kupic bo rozrzut cenowy jest duzy...
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez wujek116 » 2 mar 2014, 21:06

mam INA coś koło 280 zł i jest Ok już rok na nim jeżdżę i nadal się nie popsuło zauważyłem tylko że stare sprzęgło miało napis INA GERMANY a nowe INA CHINA :D ale nadal działa :)

O nawet znalazłem zdjęcia z mojej wymiany :D
Stare sprzęgło
20140302_125036 [800x600].jpg

Nowe sprzęgło
20140302_125022 [800x600].jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez kingiru » 2 mar 2014, 22:33

No wlasnie znalazlem sprzegielko tez tej firmy, a przedzial cenowy jest kosmiczny. Zakladam ze za 300zl to juz bedzie oryginal, bo sa tez za 170-180 ;)
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez wujek116 » 2 mar 2014, 22:47

te za 170 do 200 zł nie brałem pod uwagę . te do 300 to są na 100% oryginały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Hubix » 2 mar 2014, 23:04

Ja też to wymieniałem, i nie wiem jak to zrobiliście, ale ja rozebrałem cały przód żeby zdemontować alternator. Dumałem z tatą, gimnastykowałem się, w końcu skończyło się na demontażu pasa przedniego i chłodnic. Zdjęcie z demontażu.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 2 mar 2014, 23:09

<glupek2> normalna katastrofa.

E
Ostatnio edytowano 3 mar 2014, 07:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bieski » 2 mar 2014, 23:10

Hubix napisał(a): nie wiem jak to zrobiliście

Ja sprzegięłko wymieniałem w ASO. Znaczy się w ASO wyciągali mi alternator, a ja go sam oddałem do regeneracji + wymianę sprzęgiełka. Z tego co wiem to rozłączyli klimę tylko, nie rozbierali pół auta :P
Cena też jakaś wygórowana nie była :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez kingiru » 2 mar 2014, 23:14

WOW ;)
Takiego przebiegu wydarzen sie nie spodziewalem. A nie da sie wymienic nie wyjmujac alternatora. Wiem wiem, ze jest malo miejsca, ale jak czytalem na forum jest to do zrobienia.
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez wujek116 » 2 mar 2014, 23:27

Ja pierdu HUBIX <boje się> oczom nie wieżę . mi to zajęło max pół godziny i jedyne co zdemontowałem to zbiornik płynu spryskiwaczy taki metalowy element co trzyma kostki ( zaraz koło zaworu SCV ) i odkręciłem śrubę która trzyma rurkę od bagnetu . i gumowe mocowania tłumiące drgania chłodnicy sztuk dwie z góry ( każdy milimetr się liczył :D ) i nie powiem trzeba się na gimnastykować ale da rady wyjąc go góra bez rozbierania <czarodziej>

A i jak bym miał klucz udarowy z przedłużka około 20 cm to bym nawet nie wyciągał alternatora tylko bym go odkręcił i obrócił sprzęgłem do góry ( już tak robiłem koledze bo on miał kompresor i klucz ) chwila moment i po robocie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Enduro » 2 mar 2014, 23:42

on przejdzie do międzynarodowej historii, razem z tatą

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kingiru » 2 mar 2014, 23:45

Mam pytanie odnosnie samego odkrecenia sprzegielka. Majac odpowiedni klucz, jak je odkrecic. Chodzi mi o sposob zablokowania alternatora.
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez wujek116 » 2 mar 2014, 23:50

jak masz klucz pneumatyczny to nie trzeba blokować a jak masz sama nasadkę i będziesz odkręcać zwykłym kluczem to ja wsadziłem śrubokręt w łopatki wiatraka chłodzącego alternator w środku . dodatkowo popsikałem WD 40 i odczekałem z 15 min. łatwo poszło za pierwszym razem .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez mner » 5 mar 2014, 11:02

Panowie a czy w Mazdzie 5 jak w podpisie (2008 r., CR19 czyli RF-7J?) występują te same numery łożysk do tych rolek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2011, 20:43
Posty: 37
Auto: M5- 2.0d – 143KM- DPF

Postprzez Yackoba » 5 mar 2014, 12:02

kingiru napisał(a):Mam pytanie odnosnie samego odkrecenia sprzegielka. Majac odpowiedni klucz, jak je odkrecic. Chodzi mi o sposob zablokowania alternatora.

musisz miec klucz udarowy i koncówke z 33 ząbkami( ta sama końcówka jest do alternatorów stosowanych w VAG), oczywiscie nie trzeba wyciagać alternatora ale ułatwia to odkrecenie sprzegiełka. Nie polecam blokowania alternatora czymkolwiek-można pozaginać smigiełka od chłodzenia. Dlatego najlepiej jest miec klucz udarowy( ja uzywałem elektrycznego bo mam za mały kmpresor pod klucz pneumatyczny). Co dziwne nie mogłem odkrecic sprzegielka przez przedłużke a gdy alternator wyciaglem i koncówke założyłem bezpośrednio na klucz od razu pusciło. W alternatorach VAG można zablokować wirnik bo jest tam podejscie pod klucz ( Spline lub totx) wewnątrz wirnika, w mazdzie tego nie ma i dlatego nie zablokujesz alternatora. Ja do wyciagniecia alternatora wykreciłem zbiorniczek spryskiwaczy oraz podniosłem i przesunołem silnik w strone kabiny- trzeba odkrecic poduszke , pózniej jest ciasno ale idzie wyciagnąć.
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez kingiru » 12 mar 2014, 21:10

Witajcie
W mojej MPV (sprzegielko takie same jak w 6), sama wymiana zajela 15 min ;)
Sprzegielko INA, klucz kupilem w casto 33 zeby ;)
W MPV chyba jest wiecej miejsce, wiec klucz spokojnie wlozylem do przegielka. Aczkolwiek sam klucz nie jest duzy. Zablokowalem alternator srubokretem (i tu moja UWAGA zeby odpowiednio dobrac srubokret, aby mogl wesprzec sie na kole od klimy) poniewaz u mnie przy zablokowanym alternatorze ulamal sie kawaleczek metalu od alternatora co widac na zdjeciu.
Nastepnie kluczyk 17, troche mocy i odkrecone ;)
Stare sprzegielko bylo tez INA ale GERMANY a nie CHINA...

Teraz wszystkie ZLE dzwieki ustaly ;)

Dodam, ze zepsute sprzegielko bylo powodem uszkodzenia lozyska rolki napinajacej.
Załączniki
2014-03-12_16-53-48_689.jpg
2014-03-12_16-48-21_913.jpg
2014-03-12_16-48-06_718.jpg
2014-03-12_16-38-26_812.jpg
2014-03-12_16-34-24_882.jpg
2014-03-12_16-29-10_58.jpg
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6