Brak mocy na 6-tym biegu

Postprzez Lukasik » 28 wrz 2012, 19:16

Drodzy klubowicze. Od pewnego czasu jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2006 r. z 2-litrowym silnikiem diesla, moc 121 KM. Auto posiada filtr DPF. Od pewnego czasu zauważyłem dziwny problem z samochodem. Jechałem dziś do Warszawy, ok. 120 km. Przy prędkości 120 km/h wrzuciłem 6 bieg. Wszystko było w porządku do momentu kiedy chciałem przyspieszyć. Jadąc równo 120 km/h na tempomacie nie było żadnego problemu. W momencie kiedy chciałem przyspieszyć nie było żadnej reakcji. Wcisnąłem gaz i kompletnie nic się nie działo, samochód nie przyspieszał i stracił moc. Mogłem jedynie redukować biegi ale wtedy obroty spadały do ok 2 tys. W końcu zatrzymałem się, obroty zaczęły dziwnie falować pomiędzy 900-1000. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Pokonałem resztę trasy (ok. 200 km) tylko na 5 biegu przy różnych prędkościach (90-120 km/h). Nie jest to pierwszy raz kiedy nie mogłem przyspieszyć z 6 biegu. Dopiero co wymieniany był olej na Dexelia DPF jak również czyszczony filtr DPF. Problem pojawia się w momencie próby przyspieszenia na 6 biegu. Na 5 biegu samochód przyspiesza bez problemu z prędkości nawet 60 km/h.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 11:53
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 Diesel 150 KM 2015

Postprzez smile » 28 wrz 2012, 22:17

Opisz przy jakich obrotach jest problem z tym przyśpieszaniem, generalnie 6-ty bieg to nadbieg, mający na celu ograniczenie zużycia paliwa a jego elastyczność pojawia się dopiero przy obrotach powyżej np. 2.500 obr/min...
Można także sprawdzić, czy zapisane są jakieś błędy z danymi chwilowymi, ale trzeba podłączyć auto pod komputer, najlepiej IDS Mazdowy lub fordowy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2664 (70/55)
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Lukasik » 29 wrz 2012, 07:44

Brak mocy pojawia się przy ok 2100 obr. Problem polega na tym, że po chwilowej jeździe na 6 biegu i próbie przyspieszenia kompletnie tracę moc na każdym biegu. Samochód kompletnie nie reaguje na pedał przyspieszenia. Mogę wcisnąć go do samej podłogi a samochód i tak nie przyspiesza. Kiedy straciłem moc i dojechałem do świateł miałem problem z ruszeniem z 1 biegu. Tak jakby turbina się wyłączyła. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 11:53
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 Diesel 150 KM 2015

Postprzez BUBER » 29 wrz 2012, 08:08

Sprawdź sobie podciśnienia od turbiny.
Ja bym jeszcze proponował przegonić auto tak żeby mocno rozgrzać turbinę z tego co czytałem mamy zmienną geometrię łopatek więc może ci się zapiekła od spokojnej jazdy.
Zobacz czy jak wciśniesz gaz na maxa (np. na 4) to czy też się wyłączy.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 21:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez Lukasik » 29 wrz 2012, 19:27

Przegoniłem samochód na wszystkich biegach. Silnik bardzo ładnie ciągnął w całym pasmie obrotów. Podejrzewam, że konieczna jest wizyta w ASO i diagnostyka komputerowa.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Zmiana biegów przy wysokich obrotach skutkuje dosyć dziwnym dźwiękiem. Ciężko to opisać, coś jakby zgrzytanie. Czytałem już kilka wątków na ten temat. Podobno ten typ tak ma?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 11:53
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 Diesel 150 KM 2015

Postprzez Enduro » 2 paź 2012, 17:23

Lukasik napisał(a):...Zmiana biegów przy wysokich obrotach skutkuje dosyć dziwnym dźwiękiem. Ciężko to opisać, coś jakby zgrzytanie. ..

to moze ale nie musi oznaczac problem turbiny
warto zdemontowac gume na jej wlocie i pomacac w jakim stanie jest wirnik, jego oska...
Lukasik napisał(a):... Tak jakby turbina się wyłączyła. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy.

turbiny nie ma takiej mozliwosci zeby sie wylaczyc, a jesli geometria jest uszkodzona to co najwyzej auto bylo by lekk zamulona na dole obrotow (ok. 1500-2500bor7min) ale pod koniec . ale silnik sopokjnie mailby moc aby odpowiednio jechac...
P.S.
wg. mnie warto wymienic filtr paliwa...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4875 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegolas » 6 paź 2012, 15:16

...wątek o podobnych obiawach do moich...
W mojej Madzi także zauważyłem jak by zacięcie turbiny otóż... jadąc na tempomacie z prędkością 130km obr ok 2200 tyś chcąc wyprzedzić pojazd zdziwiłem się brakiem mocy pod pedałem gazu.Nie zatrzymywałem się bo to było na obwodnicy ale po redukcji na 5 bieg i po małym przegazowaniu jak by się tam co odblokowało i była już moc.Preferuje oszczędną jazdę nie przeciągam dizla na wysokich obrotach być może mam zamuloną turbinkę <co?>
Błędów nie wykazał komputer...sprawdzałem Elemem...no chyba że IDS bardziej szczegółowy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 20:49
Posty: 21
Skąd: Ryki/Mińsk Mazowiecki
Auto: MAZDA 6 SPORT Hatchback 2.0 CITD 2006r

Postprzez smile » 6 paź 2012, 20:13

grzegolas napisał(a):grzegolas

sprawdź, czy możesz poruszać cięgnem na turbinie ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2664 (70/55)
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 6 paź 2012, 20:29

grzegolas napisał(a):.....no chyba że IDS bardziej szczegółowy

jest...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4875 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tothek » 31 gru 2016, 15:34

Chciałbym odświeżyć temat.
W mojej Mazdzie 6 2007 121km diesel mam podobne objawy do opisywanych wcześniej. Przy jeździe z tempomatem na szóstym biegu i próbie dodania gazu nic się nie dzieje, wręcz jakby auto traciło moc. Po chwili i zmianie biegu na 5 lub 4 moc wraca, auto jedzie normalnie.
Druga sprawa, ze zdarzyło się, że na 4 biegu wcisnąłem gaz i moc przyszła po 2-3 sekundach.
Po wymianie rozrządu i oleju auto chodzi równo i cicho tylko na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu do 2 tysięcy chodzi jak traktor. Znajomy mechanik stwierdził, że to turbina. "Mój" mechanik nie widzi problemu. Coś, ktoś może??

Edit: Zapomniałem dodać o błędzie przepływomierza po teście na komputerze. Może od tego zacząć??
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2016, 16:04
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 121 KM3 RF-7J 2007

Postprzez drx8 » 2 sty 2017, 07:51

Zacznij od przepływki i zobacz czy wężyki od podciśnień dochodzące do obudowy filtra powietrza nie są dziurawe. Sprawdź czy nie ma wycieku oleju na intercoolerze, być może jest pęknięty. Ostatnio zauważyłem rozszczelnienie u siebie intercoolera. Po usunięciu usterki auto odżyło wróciła moc, zrobiło się ciszej i ogólnie kultura pracy się poprawiła.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez dobrzyn22 » 2 sty 2017, 10:44

wydaje mi się, że w przypadkach opisanych powyżej powinny się pokazać jakieś błędy ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4994 (16/56)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dmdamiyo » 12 sty 2017, 00:03

Miałem te same objawy, aczkolwiek nie tylko na 6 biegu, zdarzało sie na każdym, po redukcji jakby coś sie odblokowało. Bardzo długo nie mogłem zlokalizować przyczyny, brak błędów na kompie, mechanicy rozkładali ręce do czasu aż auto całkiem padło. Problemem okazał się być zawór EGR, który jak mi powiedziano zacinał się (teraz mam zaślepiony i podobna akcja nie zdarzyła się (odpukać) od lipca).
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2015, 19:34
Posty: 51 (2/0)
Auto: Mazda 6 1st gen, 2.0 Diesel 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6