Strona 1 z 2

Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 16 wrz 2012, 12:25
przez josev
Witam mam problem polgający na tym że, wysłałem swoją dwumase wraz z tarczą i dociskiem do regeneracji do kielc, Panowie z warsztatu zrobili to jeden dzień :/(troche szybko). Następnie mój mechanik zamontował wszystko, po odpaleniu silnika odrazu świeci się kontrolka trakcji i silnika wyskakuje błąd P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania. Mechanik powiedział, że czujnik jest dobry i prawdopodobnie wysłali mi inną dwumase od słabszej wersji136km i tu pytanie czy te dwumasy się od siebie różnią? Jak rozwiązac ten problem? proszę o pomoc auto stoi a za tydzień wyjazd do holandii:(

Re: Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 17 wrz 2012, 00:20
przez Gnat80
Z opinii na forum wynika że regeneracja dwumasy przeważnie kończy się klapą,więc nie licz na fajerwerki :D

PostNapisane: 17 wrz 2012, 02:52
przez Paweł
O ile się nie mylę, to słabsza wersja silnika RF7 miała 121 KM... i jej koło jest takie samo jak wersji mocniejszej (143 KM).

Inne koło jest przy silniku RF5, ale podobnie takie samo dla obydwu wersji (121 i 136 KM).

Re: Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 17 wrz 2012, 09:30
przez josev
Czyli wychodzi na to, że silnik RF7 ma inne koło niż silnik RF5. Najprawdopodobnie warsztat który regenerował moją dwumase wysłał mi koło od wersji RF5 i dlatego wyskakuje mi ten błąd??

PostNapisane: 17 wrz 2012, 09:53
przez bieski
Paweł napisał(a):O ile się nie mylę

Nie mylisz się. W przedliftach też obie wersje miały to samo koło.

PostNapisane: 17 wrz 2012, 09:55
przez Gnat80
josev napisał(a): Najprawdopodobnie warsztat który regenerował moją dwumase wysłał mi koło od wersji RF5

To ładni fachowcy :]

PostNapisane: 17 wrz 2012, 11:32
przez Enduro
dwumas w wersji przedlifrowej FR5C jak i poliftowej RF7J, bez względu na moc silnika, jest ten sam.
ale są to absolutnie dwa inne ustrojstwa, ktore mogą pasować montażwo jesli chodzi o podejscie na wal i wielkosc kosza, ale na pewno nie będzie spełniać odp. funkcji.
pozdr.
E

Re: Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 17 wrz 2012, 12:45
przez josev
Jak rozwiązac ten problem? :( Skoro ta dwumasa jest taka sama, a jednak inna to w jaki sposób można to odróżnic? Jak sprawdzic czy czujnik jest dobry? Może wymienic czujnik, albo sprawdzic wiązke:/ pomocy

Dopisano 17 wrz 2012, 14:24:

A jezeli zamontowana jest dwumasa z FR5C do silnika RF7J to moze to powodowac wystapieniu bledu P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania? Czy takie sa objawy?

PostNapisane: 17 wrz 2012, 16:50
przez Enduro
josev napisał(a):... jezeli zamontowana jest dwumasa z FR5C do silnika RF7J to moze to powodowac wystapieniu bledu P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania? Czy takie sa objawy?

w takim przypadku silnik by wogóle nie chodzil, gdyz dwumas podaje sygnał położenie walu korbowego.
pozdr.
E

Re: Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 17 wrz 2012, 22:32
przez kowox44
Fachowcy z Kielc (jeśli można ich tak nazwać) to nie maja zielonego pojęcia o regeneracji. Bylem u nich to maja maszyny co pamiętają Józefa Stalina <lol> a jak to wyważają to nie chce mówić, :D Lepiej kolego kup używkę i po problemie.

PostNapisane: 17 wrz 2012, 23:05
przez Enduro
to calkiem inne ustrojstwa, co powinien nawet niewidomy zauwazyc, choc ten z kolei pewnie by te różnice wymacał.
po prawej stronie jest RF7J.
Obrazek
Obrazek

pozdr.
E.

Re: Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 18 wrz 2012, 10:12
przez josev
ok wielkie dzięki, dzisiaj wieczorem z mchanikiem wyciągamy mój dwumas i wszystko się okaże. Jak się czegoś dowiem to napisze pzdr

Dopisano 19 wrz 2012, 09:38:

Witam po obejżeniu zdjęc mechanik stwierdził, że dwumasa jest ta z RF7j, więc przed rozebraniem tego wszystkiego spróbujemy sprawdzic jeszcze czujnik, I tu mam teraz pytanie jak sprawdzic ten czujnki? Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika?

Re: Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 20 wrz 2012, 22:02
przez sawik881
Kolego mialem ten sam problem z kontrolkami silnika i trakcji.Kontrolki wyskoczyly mi przy stanie licznika 270 tys. poczytalem na forum i mialem w przyszlym tygodniu jechac z tym na komputer. Wczoraj odpalilem auto i kontrolki same normalnie zniknely :) mysle ze jakis czujnik mogl byc brudny albo cos. puki co jest dobrze po 90 km i nic sie nie zapala :) a palily sie przez jakies 700 km.Pojezdzij jakis czas jezeli nie znikna to zajmiesz sie problemem. Pozdrowionka :)

PostNapisane: 21 wrz 2012, 13:04
przez Paweł
josev napisał(a):I tu mam teraz pytanie jak sprawdzic ten czujnki? Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika?

Dla silnika RF-5C:
Rezystancja czujnika: 1.80–2.45 kOhm na prawym i środkowym złączu, trzymając złącze tak, aby zatrzask był skierowany do dołu. Odległość czujnika od koła: 1.5—2.5 mm.

Dla silnika RF-7J:
Pomiar napięcia na stykach (trzymając złącze tak, aby zatrzask był skierowany do dołu):
– lewy: zmienne napięcie w zależności od położenia wału, mniej niż 1.0 V lub więcej niż 4.0 V,
– środkowy: stałe 0 V,
– prawy: stałe 5 V.

PostNapisane: 21 wrz 2012, 13:34
przez Lechita
josev napisał(a):Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika
:D
Sorki, ale ubawiłem się tym stwierdzeniem... Wiem, że jesteś przejęty i masz problem z autem, ale prośba mechanika zajmującego się naprawą Twojego auta o te dane pasowałaby do któregoś z filmów Barei...

Re: Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 21 wrz 2012, 13:41
przez josev
Wielkie dzięki za pomoc w sprawdzeniu czujnika, teraz problem jest taki że nigdzie nie mogą znaleźc tego czujnika w Serwisie orginał kosztuje 490zł!!! Może ktoś ma taki czujnik albo wie gdzie go kupie?
Nr czujnika to RF7J 1822110g26

PostNapisane: 21 wrz 2012, 13:45
przez Paweł
josev napisał(a):Nr czujnika to RF7J 1822110g26

Numer katalogowy: RF7J-18-221B

Re: Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

PostNapisane: 21 wrz 2012, 21:30
przez josev
czujnik sprawdzony lewy 5ohm, środkowy 0ohm, prawy 5ohm czyli wychodzi na to, że czujnik jest dobry. Co teraz robic? Jutro wyciągamy razem dwumase zobaczymy co wyjdzie, innej opcji nie ma.

PostNapisane: 22 wrz 2012, 08:46
przez Paweł
josev napisał(a):czujnik sprawdzony lewy 5ohm, środkowy 0ohm, prawy 5ohm czyli wychodzi na to, że czujnik jest dobry. Co teraz robic? Jutro wyciągamy razem dwumase zobaczymy co wyjdzie, innej opcji nie ma.

Chyba woltów? Ale jakby nie zgadza się to z błędem P0336/P0337. Sprawdziłbym, czy reaguje na przybliżanie i oddalanie od metalu, a potem, czy jest przejście do ECU. W każdym razie, to koło jest najbardziej prawdopodobne, bo przecież nic poza jego wymianą po drodze się nie działo...

PostNapisane: 22 wrz 2012, 10:59
przez Enduro
a jestes pewien, ze otrzymales to samo, co im wyslales..?
bo byla wersja kola 2M o innej ilosci zębów..
ponadto jesli w twoim silniku nie ma bolca ustalającego pozycje 2M, to może źle je zamontowaliscie i nie pasują czasu impulsu....a wtedy występują takowe problemy
kolejna opcja to, że 2M spadlo w warsztacie i ktos sprytnie je naprawiając, tak aby nie bylo widać,
usunął jakies zęby.. <glupek2>
pozdr.
E