Dziwne wycie z lewej strony silnika
1, 2
Witam,
mam dziwne wycie z lewej strony silnika. Dźwięk ten słychać na poniższym filmie. Czy to umierające sprzęgło alternatora (wymienione 2 lata temu ...)? Może coś innego? Auto właściwie nie ma zauważalnych zmian w zachowaniu.
http://youtu.be/1443E7ZACo8
Pozdrawiam,
mam dziwne wycie z lewej strony silnika. Dźwięk ten słychać na poniższym filmie. Czy to umierające sprzęgło alternatora (wymienione 2 lata temu ...)? Może coś innego? Auto właściwie nie ma zauważalnych zmian w zachowaniu.
http://youtu.be/1443E7ZACo8
Pozdrawiam,
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
Mam podobny dźwięk i muszę chyba iść do jasnowidza aby mi powiedział co to jest.
Myślałem że turbo – po regeneracji wyje nadal
myślałem że sprzęgło alternatora – po zdjęciu paska wielorowkowego wyje nadal
myślałem że coś w rozrządzie – po wymianie łącznie z pompą wody wyje nadal
teraz myślę że może pompa wtryskowa ale chyba prędzej sprzedam auto niż się za nią zabiorę nie mając pewności co to wyje.
Myślałem że turbo – po regeneracji wyje nadal
myślałem że sprzęgło alternatora – po zdjęciu paska wielorowkowego wyje nadal
myślałem że coś w rozrządzie – po wymianie łącznie z pompą wody wyje nadal
teraz myślę że może pompa wtryskowa ale chyba prędzej sprzedam auto niż się za nią zabiorę nie mając pewności co to wyje.
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
nynuch76 napisał(a):Powiem tylko że motor do rozebrania
pompa oleju?
Neonixos666 napisał(a):pompa oleju?
przecież nie ma problemu z ciśnieniem oleju
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Niestety przyzwyczaisz się albo niech mechanik rozbiera silnik
usterka poza irytacją właściciela nie ma wpływu na jazdę
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
sonsieno napisał(a):a co to za usterka?
dwa koła zębate do wymiany


Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
hmm, koła zębate, ja stawiałem na jakieś łożysko albo "hulające powietrze" bo to jest dźwięk narastający i nie zawsze występujący. Jeśli możesz mi rozjaśnić w jaki sposób te koła zębate generują dźwięk jakby włączać i wyłączać stary odkurzacz
, to już dla mojej ciekawości 
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
Dla "dociekliwego" podpowiedź
Jedno z nich jest głośne drugie nie zagadka które jest które?
galaxy s3-tapatalk ®
Jedno z nich jest głośne drugie nie zagadka które jest które?
galaxy s3-tapatalk ®
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Dziś miałem chwilę czasu i zwaliłem pasek i przestało wyć ... ale to może czysty przypadek, że akurat w tym momencie nie wyło (bo nie zawsze wyje). Podjechałem do znajomego mechanika i on stawia właśnie na koło pasowe alternatora, a mi się jednak wydaje że to jednak coś innego. No nic, może się szarpnę na nowe sprzęgło i zobaczymy czy konieczne będzie rozbieranie motoru – w końcu staniały i już poniżej 300 zł można kupić 
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
tadziol napisał(a):zrzuć na początek pas napędu AC i ALT i zobacz jak zachowuje się silnik bez niego.
deluge napisał(a):Dziś miałem chwilę czasu i zwaliłem pasek i przestało wyć ...
dziękuję.
U mnie ten problem występuje już od dwóch lat z przerwami. Po obejrzeniu filmu utwierdziłem się w przekonaniu że to pompa olejowa. Podobnie jaki inni szukałem przyczyny. Wydałem kupę kasy, min. wymieniłem sprzęgło alternatora i nic. Jedynie co zauważyłem, że brzęczenie, piski są mniejsze po wymianie oleju, a zwiększają się gdy temperatura spada-gdy olej jest bardziej gęsty.
- Od: 6 kwi 2009, 14:03
- Posty: 27
- Skąd: EOP
- Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004
nynuch76 napisał(a):Niestety przyzwyczaisz się albo niech mechanik rozbiera silnikusterka poza irytacją właściciela nie ma wpływu na jazdę
wg mnie, choć absolutnie nie wątpie tu w wiedzę kolegi N., bedzie coraz gorzej / głośniej, az będzie wyło, jak zakładowa syrena alarmowa, gdyz te uszkodzenia rozniosą się (ponieważ tryb pompy i tryb wału, mają inną średnice) po wszystkich bez wyjątku trybach i to dość szybko i do tego się powiększą /pogłębią.


jak temu zaradzić?
albo wymienić zębatki co powiązane jest z kilkoma problemami, dokładnie wyczyścić silnik od spodu, aby metaliczne zabrudzenia usunąć,
albo po rozebraniu silnika precyzyjnie prrzeszlifować/przepolerować wszystkie zęby (jesli jescze się da to wykonać?).. no ale w obydwu przypadkach trzeba niestety silnik zdemontować no i rozebrać na drobne
jaka jest tego przyczyna?
wg. mnie to niechlujstwo japońców przy procesie odlewania bloku i kiepskie jego obrobienie/ogradowanie
ale to moje zdanie i nie nalezy się tylko nim sugerować.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
sonsieno napisał(a):Czyli powyższe koła zębate to koła napędzające z wału pompę olejową? Tak?
tak, to zebatka walu i pompy oleju.
w sumie jesli zdemontujesz miske oleju, to mozesz tam naocznie sprawdzic czy zebatka pompy oleju ma widoczne uszkodzenia, bo jesli ma, to to ewidentie one powoduja te wycie/jeczenie...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6