Dziwne wycie z lewej strony silnika

Postprzez deluge » 3 wrz 2012, 09:44

Witam,

mam dziwne wycie z lewej strony silnika. Dźwięk ten słychać na poniższym filmie. Czy to umierające sprzęgło alternatora (wymienione 2 lata temu ...)? Może coś innego? Auto właściwie nie ma zauważalnych zmian w zachowaniu.
http://youtu.be/1443E7ZACo8

Pozdrawiam,
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez tadziol » 3 wrz 2012, 20:04

zrzuć na początek pas napędu AC i ALT i zobacz jak zachowuje się silnik bez niego.
będziesz miał większą jasność obrazu sytuacji
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sonsieno » 3 wrz 2012, 22:00

Mam podobny dźwięk i muszę chyba iść do jasnowidza aby mi powiedział co to jest.
Myślałem że turbo – po regeneracji wyje nadal
myślałem że sprzęgło alternatora – po zdjęciu paska wielorowkowego wyje nadal
myślałem że coś w rozrządzie – po wymianie łącznie z pompą wody wyje nadal
teraz myślę że może pompa wtryskowa ale chyba prędzej sprzedam auto niż się za nią zabiorę nie mając pewności co to wyje.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez nynuch76 » 4 wrz 2012, 23:22



Powiem tylko że motor do rozebrania ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Neonixos666 » 4 wrz 2012, 23:26

nynuch76 napisał(a):Powiem tylko że motor do rozebrania ;)


pompa oleju? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nynuch76 » 4 wrz 2012, 23:31

Neonixos666 napisał(a):pompa oleju? :P

przecież nie ma problemu z ciśnieniem oleju ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez sonsieno » 4 wrz 2012, 23:58

A co to za tajemnice?
Ja bym sporo dał aby się dowiedzieć co dolega mojemu silnikowi.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez deluge » 5 wrz 2012, 15:09

no to podziel się kolego z czym mamy do czynienia ...

i czy można z tym jeździć? Rozbieranie motoru mi się nie uśmiecha, ale wycie jest wyjątkowo irytujące ...
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez nynuch76 » 5 wrz 2012, 22:00

Niestety przyzwyczaisz się albo niech mechanik rozbiera silnik :( usterka poza irytacją właściciela nie ma wpływu na jazdę
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez sonsieno » 5 wrz 2012, 22:12

a co to za usterka?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez nynuch76 » 5 wrz 2012, 22:25

sonsieno napisał(a):a co to za usterka?

dwa koła zębate do wymiany <spoko> i będzie cisza <nie powiem>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez deluge » 6 wrz 2012, 07:20

hmm, koła zębate, ja stawiałem na jakieś łożysko albo "hulające powietrze" bo to jest dźwięk narastający i nie zawsze występujący. Jeśli możesz mi rozjaśnić w jaki sposób te koła zębate generują dźwięk jakby włączać i wyłączać stary odkurzacz :P, to już dla mojej ciekawości :)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez nynuch76 » 6 wrz 2012, 10:07

Dla "dociekliwego" podpowiedź
Jedno z nich jest głośne drugie nie zagadka które jest które?
galaxy s3-tapatalk ®
Załączniki
uploadfromtaptalk1346918103302.jpg
uploadfromtaptalk1346918233787.jpg
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez sonsieno » 6 wrz 2012, 11:11

Domyślam się że to drugie koło wyje.
Ale gdzie ono jest i do czego służy?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez deluge » 6 wrz 2012, 11:26

Dziś miałem chwilę czasu i zwaliłem pasek i przestało wyć ... ale to może czysty przypadek, że akurat w tym momencie nie wyło (bo nie zawsze wyje). Podjechałem do znajomego mechanika i on stawia właśnie na koło pasowe alternatora, a mi się jednak wydaje że to jednak coś innego. No nic, może się szarpnę na nowe sprzęgło i zobaczymy czy konieczne będzie rozbieranie motoru – w końcu staniały i już poniżej 300 zł można kupić ;)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez tadziol » 6 wrz 2012, 20:51

tadziol napisał(a):zrzuć na początek pas napędu AC i ALT i zobacz jak zachowuje się silnik bez niego.

deluge napisał(a):Dziś miałem chwilę czasu i zwaliłem pasek i przestało wyć ...

dziękuję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez frytas » 8 wrz 2012, 13:40

U mnie ten problem występuje już od dwóch lat z przerwami. Po obejrzeniu filmu utwierdziłem się w przekonaniu że to pompa olejowa. Podobnie jaki inni szukałem przyczyny. Wydałem kupę kasy, min. wymieniłem sprzęgło alternatora i nic. Jedynie co zauważyłem, że brzęczenie, piski są mniejsze po wymianie oleju, a zwiększają się gdy temperatura spada-gdy olej jest bardziej gęsty.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 14:03
Posty: 27
Skąd: EOP
Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004

Postprzez Enduro » 9 wrz 2012, 15:24

nynuch76 napisał(a):Niestety przyzwyczaisz się albo niech mechanik rozbiera silnik :( usterka poza irytacją właściciela nie ma wpływu na jazdę

wg mnie, choć absolutnie nie wątpie tu w wiedzę kolegi N., bedzie coraz gorzej / głośniej, az będzie wyło, jak zakładowa syrena alarmowa, gdyz te uszkodzenia rozniosą się (ponieważ tryb pompy i tryb wału, mają inną średnice) po wszystkich bez wyjątku trybach i to dość szybko i do tego się powiększą /pogłębią.
Obrazek
Obrazek
jak temu zaradzić?
albo wymienić zębatki co powiązane jest z kilkoma problemami, dokładnie wyczyścić silnik od spodu, aby metaliczne zabrudzenia usunąć,
albo po rozebraniu silnika precyzyjnie prrzeszlifować/przepolerować wszystkie zęby (jesli jescze się da to wykonać?).. no ale w obydwu przypadkach trzeba niestety silnik zdemontować no i rozebrać na drobne
jaka jest tego przyczyna?
wg. mnie to niechlujstwo japońców przy procesie odlewania bloku i kiepskie jego obrobienie/ogradowanie
ale to moje zdanie i nie nalezy się tylko nim sugerować.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sonsieno » 10 wrz 2012, 21:09

Czyli powyższe koła zębate to koła napędzające z wału pompę olejową? Tak?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 10 wrz 2012, 22:20

sonsieno napisał(a):Czyli powyższe koła zębate to koła napędzające z wału pompę olejową? Tak?

tak, to zebatka walu i pompy oleju.
w sumie jesli zdemontujesz miske oleju, to mozesz tam naocznie sprawdzic czy zebatka pompy oleju ma widoczne uszkodzenia, bo jesli ma, to to ewidentie one powoduja te wycie/jeczenie...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6