Strona 1 z 1

Mazda 6 (diesel 136KM 2004r.) – brak kabli oporowych do wtryskiwaczy

PostNapisane: 24 sie 2012, 17:20
przez Kacper86
Witam wszystkich!

Mój ojciec ma mazdę 6, diesel, 136KM, 2004r. VIN: JMZGY19R201199785. Sprowadzona w 2009r. z Niemiec, prawdopodobnie po taksówce. Kilka miesięcy temu zatarł się w niej silnik (został już wymieniony).

Piszę, ponieważ ten samochod nie ma kabli oporowych przy wtryskiwaczach. Co dziwne, wg dokumentacji Mazdy, tak chyba powinno byc:

http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... 2&blk=1372

Kabel oporowy (13-TW1) jest co prawda na ilustracji, ale nie ma go wyszczególnionego w częściach. Jeśli poszukamy jakiejs innej mazdy z 2003/2004r. to zobaczymy, ze tam już kabel oporowy normalnie występuje.

Moje pytania:

1) Czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem?
2) Wiecie może czemu nie tych kabli? Co je zastępuje?
3) Czy można je zamontować? A nawet jeśli tak, to czy ma to sens? Wiem, że to nie będzie proste, ponieważ są tam inne przewody elektryczne i takie standardowe kable oporowe tam nie pasują.
4) Czy można skalibrować takie wtryski? Czy jest jakaś różnica między kalibracją w standardowej maździe 2003/2004, a tej mojej?

Pytam o to, bo przy obrotach 1100-1200 samochód wpada w drgania (nawet na luzie) i mechanik powiedział, że może to być problem związany z wtryskami.

Z góry serdecznie dziękuję za każdą pomoc!

PostNapisane: 25 sie 2012, 16:13
przez Enduro
Kacper86 napisał(a):...
1) Czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem?
2) Wiecie może czemu nie tych kabli? Co je zastępuje?
3) Czy można je zamontować? A nawet jeśli tak, to czy ma to sens? Wiem, że to nie będzie proste, ponieważ są tam inne przewody elektryczne i takie standardowe kable oporowe tam nie pasują.
4) Czy można skalibrować takie wtryski? 4a Czy jest jakaś różnica między kalibracją w standardowej maździe 2003/2004, a tej mojej?
5. Pytam o to, bo przy obrotach 1100-1200 samochód wpada w drgania (nawet na luzie) i mechanik powiedział, że może to być problem związany z wtryskami.
..!

1. tak, bywaly takie egzepmplarze choc rzadko, i prawdopodobie jest to jeden z ostatnich modeli M 6 przedliftem.
2. nie ma ich i nie sa potrzebne. problem rozwwiazuje odpowiedni PCM/ECU.
3. nie!
4. tak, tylko w SIO tzn. originalnym testerem mazdy
4a. nie
5. moze ale nie musi miec racji, konicznie przeprowac test PCMa i kalibracje wtryskow
pozdr.
Enduro

Re: Mazda 6 (diesel 136KM 2004r.) – brak kabli oporowych do wtryskiwaczy

PostNapisane: 25 sie 2012, 21:18
przez Kacper86
Dziękuję za odpowiedzi! Postaram się zatem przeprowadzić kalibrację i dam znać jakie rezultaty.
Pozdrawiam!

Re: Mazda 6 (diesel 136KM 2004r.) – brak kabli oporowych do wtryskiwaczy

PostNapisane: 13 cze 2014, 16:45
przez mkondi
Witam wszystkich jestem nowy na forum, mam chyba takie samo rozwiązanie ale na zapas wkleję fotkę czy aby na pewno ?

Re: Mazda 6 (diesel 136KM 2004r.) – brak kabli oporowych do wtryskiwaczy

PostNapisane: 13 cze 2014, 17:48
przez Yackoba
Tak kolego mam ten sam rocznik co Ty( mam przedlifta-ostatnie wydanie) i mój silnik- kable do wtryskiwaczy wyglądaja identycznie.
Pozdrawiam Jacek

Re: Mazda 6 (diesel 136KM 2004r.) – brak kabli oporowych do wtryskiwaczy

PostNapisane: 13 cze 2014, 17:53
przez mkondi
Dzięki bardzo pozdrawiam Konrad

PostNapisane: 13 cze 2014, 18:15
przez Enduro
zdarzaly sie wersje bez kabli oporowych.
E

Re: Mazda 6 (diesel 136KM 2004r.) – brak kabli oporowych do wtryskiwaczy

PostNapisane: 14 cze 2014, 10:24
przez mkondi
Skoro były wersje bez kabli oporowych to jaka wersja jest lepsza i co te kabelki dają ?

Re: Mazda 6 (diesel 136KM 2004r.) – brak kabli oporowych do wtryskiwaczy

PostNapisane: 20 lip 2014, 21:39
przez pawelsz
czy do takiej wersji bez kabli oporowych pasują wszystkie wtryski przed liftowe?
Czy muszą tam być specjalne ?

PostNapisane: 20 lip 2014, 22:23
przez Enduro
mkondi napisał(a):.... co te kabelki dają ?

one podaja informacje dla kompa gdzie jaki o jakiej wartosci jest zamontowany.