Pękające węże turbo przy IC

Postprzez Kondzinsan » 13 sie 2012, 10:30

Bardzo proszę o pomoc bo potrzebuję konkretu.

Mazda 6, 2006r, mzr-cd 143km dpf. Chodzi mi o wąż tturbo połączony z intercoolerem, ten na dole, ten mniejszy. Kupiłem już Mazde prawdopodobnie z pękniętym lub zaraz po zakupie pękł. Założyłem używany i znowu pękł po jakimś czasie i wąż zszedł około 1cm z IC pomimo że opaska była mocno przykręcona. Znowu założyłem używany ale w bardzo dobrym stanie, przeczyściłem przepustnicę przy okazji i całe wnetrze obudowy filtra powietrza, no i dzisiaj przy wyprzedzaniu i około 2700 obrotów na 5 biegu trzasło dość głośno. Okazało się że nie pękł ale zszedł z intercoolera razem z opaską, tzn całkowicie się odłączył od IC. Wcześniej jak pękały to też przy IC zaraz za opaską.

Dodam że po wymianie auto jeździ świetnie, naprawdę ma kopa, mam porównanie z a4 b7 143km i mazdą 6 przed liftem i u mnie jest dynamiczniej.

Najpierw opaski przykręcałem dość mocno, ostatnio trochę lżej żeby się tak nie wrzynały ale też solidnie. Myślałem już o wymianie opaski na nową lub inną większą, chociaż wyglądają dobrze i ręką nie da się ich rozszeżyć używając siły. Trzymają

Auto mam od października 2011

Co może być przyczyną tych problemów??????

Czy coś mogę robić źle, a może coś jest zepsute??

Wszystko robiłem sam korzystając z wiedzy zamieszczonej na forum. Egr czysty, intercooler też ok(nie czyściłem ale z wierzchu wygląda ok), nigdzie nic nie przepuszcza oleju, nic się nie poci, filtry prawie nowe i oryginalne, nigdzie nie ma sadzy pod maską, w kolektorze niewiele nagaru, jeżdzę na oleju Motul 8100 Eco-clean 5W30 C1 i zbliża się wymiana bo dochodzi powoli do poziomu X.
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2011, 00:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez Pioteq25 » 13 sie 2012, 18:53

Króćce w IC lubią szybko się utleniać. Na wyjściu musi być wyraźne zgrubienie, żeby wąż się nie zsuwał. Opaski nie wolno dokręcać na maxa, bo przycinają gumę jak nóż.
Sprawdź, czy węże nie są zbyt napięte i czy IC jest zamontowany na gumowych amortyzatorach.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 17 sie 2012, 12:39

moze sprawdz cisnienie jakie daje turbina, bo moze z jakis tam powodow, jest ono zbyt wysokie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nieznamsie » 27 paź 2012, 01:23

A jak to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 01:35
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 121KM 2002

Postprzez Enduro » 27 paź 2012, 11:17

w M6 citd przedlift na IC są dwa czujniki zamontowane. jeden jest od temperatury powietrza (koloru niebieskiego) a drugi jest od ciśnienia i to tam pod cycek nalezy się podłaczyć ciśnieniomierzem, który pokaże wartość ładowanie podczas pracy silnika

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6