Czyszczenie przepustnicy M6-GG/GY MZR-CD RF7J
Napisane: 3 cze 2012, 12:22
Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wyczyścić u siebie przepustnicę. Według mnie przepustnicę można wyczyścić przy okazji czyszczenie zaworu EGR bo trzeba wyciągać i odkręcać te same podzespoły ( wyciągając przepustnice mamy lepszy dostęp do EGR, a to dodatkowo tylko 4 śrubki 2 gumowe przewody od chłodzenia i jedna kostka z przewodami).
Potrzebne narzędzia to:
Śrubokręt krzyżak,
Śrubokręt płaski,
Kombinerki,
Klucz nasadowy 10 z różnymi przedłużkami,
Może być też płaska 10,
Klucz nasadowy 12 również z przedłużkami,
Pędzel,
Do roboty:
Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika wyciągamy :
1. Filtr powietrza
2. Gumową kolanko łączące filtr e sztywną rurą idącą do turbiny (śrubokręt krzyżak)
3. gumowy przewód paliwowy (kombinerki)
4. metalowa rura łącząca EGR z kolektorem dolotowym (klucz 12)
Teraz mamy lepszy dostęp:
Odłączamy:
1. Kostkę z 6 przewodamy ( 2 przewody zasilanie, 4 przewody –2 czujniki położenia przepustnicy)
2. Kluczem 10 w różnej kombinacji odkręcamy śruby 2, 3 ,5 i nakrętkę ze szpilki 4
3. Zdejmujemy gumowy przewód 6 i 7 którym płynie płyn chłodniczy
Oczom ukazuje się zasyfiona przepustnica którą czyścimy wedle życzenia.
Ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej i pędzla, wyczyściła się bardzo dobrze.
Więcej fotek nie mam bo skończyły się baterie w aparacie.
Po wyczyszczeniu przystępujemy do składania auta oczywiście w odwrotnej kolejności.
Potrzebne narzędzia to:
Śrubokręt krzyżak,
Śrubokręt płaski,
Kombinerki,
Klucz nasadowy 10 z różnymi przedłużkami,
Może być też płaska 10,
Klucz nasadowy 12 również z przedłużkami,
Pędzel,
Do roboty:
Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika wyciągamy :
1. Filtr powietrza
2. Gumową kolanko łączące filtr e sztywną rurą idącą do turbiny (śrubokręt krzyżak)
3. gumowy przewód paliwowy (kombinerki)
4. metalowa rura łącząca EGR z kolektorem dolotowym (klucz 12)
Teraz mamy lepszy dostęp:
Odłączamy:
1. Kostkę z 6 przewodamy ( 2 przewody zasilanie, 4 przewody –2 czujniki położenia przepustnicy)
2. Kluczem 10 w różnej kombinacji odkręcamy śruby 2, 3 ,5 i nakrętkę ze szpilki 4
3. Zdejmujemy gumowy przewód 6 i 7 którym płynie płyn chłodniczy
Oczom ukazuje się zasyfiona przepustnica którą czyścimy wedle życzenia.
Ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej i pędzla, wyczyściła się bardzo dobrze.
Więcej fotek nie mam bo skończyły się baterie w aparacie.
Po wyczyszczeniu przystępujemy do składania auta oczywiście w odwrotnej kolejności.