Nie odpala ciepły silnik

Postprzez cypisek_2012 » 3 maja 2012, 12:39

Witam,
Jestem tutaj nowy, ale liczę na Waszą pomoc i doświadczenie. Oto jaki przypadek spotkał moją Mazdę. Mając niski poziom paliwa (rezerwa w styczniowe mrozy minus 10 zatankowałem autko paliwem na stacji SHELL). Następnego dnia przy mrozie minus 12 odpaliłem autko od pierwszego zakręcenia, odszroniłem szyby, autko pracowało przez ok. 5 min. po czym wyruszyłem w drogę do pracy. Po przejechaniu ok. 200 metrów dojeżdzając do skrzyżowania z drogi podporządkowanej zredukowałem do 2 biegu i włączając sie do ruchu silnik zgasł. Objaw...żadnych kontrolek...na desce...silnik kręcił ale już nie zapalał. I tu zaczął się mój koszmar, który trwa od 30 stycznia do dnia dzisiejszego, bowiem wszyscy mechanicy rozkładają ręce a auto wciąż nie chodzi. Pierwszym krokiem było dodanie do paliwa uzdatniacza paliwa> Efekt żaden. Następnym wygrzanie auta w warsztacie, wymiana filtra paliwa. Efekt żaden. Auto trafiło do następnego mechanika. Stwierdzono uszkodzoną pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze. Stwierdzono ponadto, że rozrząd przeskoczył na pasku o dwa ząbki. Po wymianie tych elementów i ustawieniu rozrządu, auto zapala z zimnym silnikiem ale po przejechaniu ok 5-10 km kiedy silnik złapie temperaturę silnik kręci ale nie zapala. Dodam, że po odpaleniu silnik chodzi jak rakieta. Pełna moc, żadnego falowania obrotów, żadnego dławienia silnika. Dodatkowo pali się wówczas jak silnik złapie temperaturę i nie odpala, kontrolka Check Engine i wyskakuje bład wysokie ciśnienie. Sprawdzano wtryskiwacze na stanowisku Boscha w porządku, sprawdzano pompę wysokiego ciśnienia na stanowisku Boscha, w porządku. Podmieniano listwę wtryskową CR z zaworem, bez efektu. Sprawdzono czujniki położenia wału i rozrządu, bez efektu. Sprawdzano czujnik temperatury na głowicy, bez efektu, podmieniano zawór SCV, bez efektu. Specjalistów którzy próbowali zdiagnozować problem i którym się wydawało ze wiedza co to, bo mieli podobne było już chyba z sześciu. Wiem, że najprostszym sposobem byłoby pewnie odstawienie auta do ASO MAZDY, ale przerażają mnie koszty ich usług. BARDZO PROSZĘ O WSKAZÓWKI I PORADY, bo auto czwarty miesiąc w warszatach:(
cypisek_2012
 

Postprzez blau » 3 maja 2012, 13:50

sprawdzałeś sitko w baku? :)
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 10:02
Posty: 29
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 Citd 136km 2003

Postprzez cypisek_2012 » 3 maja 2012, 15:56

przeglądałem posty na forum...właśnie gdzie nie gdzie się pojawiała sprawa sitka w baku .... prawdopodobnie mechanicy tam nie zaglądali. Tylko czy miało by to wpływ skoro silnik odpala normalnie jako zimny....
Tak czy owak do sitka każe zajrzeć na wszelki wypadek i dam znać
cypisek_2012
 

Postprzez cypisek_2012 » 4 maja 2012, 21:06

sitko sprawdzone. Nie pomogło. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł.... bądź podobne doświadczenia?
cypisek_2012
 

Postprzez Enduro » 7 maja 2012, 12:15

sprawdz czy po pokreceniu rozrusznikiem na dowolnej rurce wysokiego cisnienia po lekkim odkreceniu pojawia sie paliwo.
chodzi o to, aby sprawdzic czy jest cisnienie paliwa na listwie i wtryskach.
jesli jest, to masz problem ze sterowaniem wtryskami..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez matelko137 » 4 lip 2014, 12:51

jak auto zimne to odpala ale tak po trzecim obrocie i jakby troche nieregularnie zalapywaly cylindry, po przejechaniu kilku km wskazowka temperatury podchodzi do polowy i tak zostaje( czyli z temperatura jest prawidlowo) , po przejechaniu 50 km auto normalnie chodzi na wolnych obrotach itd po zgaszeniu nie da sie odpalic , rozrusznik nawet jakby troszke wolniej krecil, poczekam 15-30 minut auto odpala.dodam ze wczesniej byl wymieniany wal panewki i robiony kompletny remont silnika , z ta usterka zrobilem juz 2000 km i usterka sie nie pogarsza ni nic , silnik ladnie pracuje nawet na wysokich obrotach , przyspieszenie bardzo dobre bez wzgledu na to czy zimny czy cieply, bylbymbardzo wdzieczny jakby ktos cos sensownego doradził bo nie wiem o co tu chodzi
matelko137
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6