Strona 1 z 6

czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5

PostNapisane: 29 kwi 2012, 13:21
przez Pioteq25
Wczoraj korzystając z wolnego i ładnej pogody postanowiłem zrobić profilaktyczne czyszczenie EGR. Przed czyszczeniem nie było błędów i problemu z pracą silnika.
Zawór po lifcie jest inny, bo zamiast podciśnienia jest elektrozawór proporcjonalny.

Silnik ma przejechane w tej chwili 111600km i widać jaki nagar "kożuszek" nazbierał się po tak małym przebiegu.

Przed robotą trzeba zaopatrzyć się silny środek do czyszczenia gaźników np. wurth "zmywacz gaźników i przepustnic" Benzyna ekstrakcyjna jest w tym przypadku za słaba i nie rozpuści nagaru.
Do smarowania użyłem środek Wurth AL1100 – specjalny smar z cząstkami aluminium i miedzi do wysokich temperatur. Lepiej kupić w sprayu.

Ważny jest porządny zestaw nasadowy z różnymi przedłużkami 1/2 i 1/4

1. Odkręcamy górną osłonę silnika
2. Wyciągamy puszkę filtra powietrza
3. odłączamy wąż z intercoolera przy kolektorze wlotowym
4. Odkręcamy przewód plusowy od rozrusznika i zdejmujemy małą wtyczkę

Teraz mamy dojście do zaworu EGR. Odkręcamy rurkę między zaworem, a kolektorem ssącym.
Zawór odkręcamy od silnika i od rury z kolektora wydechowego.
Uszczelki są metalowe i po oczyszczeniu można je użyć ponownie. Jak ktoś bardzo chcę może kupić nowe.
Najważniejszym elementem do wyczyszczenia i posmarowania jest metalowa ośka z grzybkiem, która może się zacinać. Smarem dobrze też spryskać sprężynę. Jeżeli po czyszczeniu i smarowaniu wyczujemy, że zawór się zacina, to trzeba szukać nowego lub dać do regeneracji. Ośka może mieć już luzy, wżery i nie będzie płynnie pracowała. Zakup używki z niewiadomym przebiegiem to loteria.

Jak zrobię odpowiednią zaślepkę z grubszej blachy, będę próbował zaślepić EGR.

Zawór znajduje się nad rozrusznikiem – na zdjęciu już wymontowany
Obrazek


Zawór przed czyszczeniem
Obrazek
Obrazek

Odkręcona część zaworu proporcjonalnego
Obrazek

Tak wygląda kanał wlotowy do kolektora ssącego. Można się domyśleć jak wygląda kolektor w środku :| Kożuszek czyścimy, a jak coś wleci do środka, to spadnie dołem, bo odkręcona jest rura od intercoolera.
Obrazek

Obrazek

Zawór po czyszczeniu

Obrazek
Obrazek

Po robocie :D
Obrazek







<<<<<<<<< kolejne czyszczenie EGR po 30tys km, przy okazji czyszczenie przepustnicy>>>>>>>>

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w 2.0 143KM DPF

PostNapisane: 29 kwi 2012, 13:35
przez kubsztyk
Dobra rada – zdjęcia wrzuć na www.tinypic.com albo www.imageshack.us , bo minie rok albo pół i zdjęcia będą niedostępne.

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w 2.0 143KM DPF

PostNapisane: 29 kwi 2012, 22:27
przez dobrzyn22
tak jest <spoko>
PS. ostatnie zdjęcie mi najbardziej przypadło do gustu <lol> <spoko>

Dobra fotorelacja <spoko>

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w 2.0 143KM DPF

PostNapisane: 30 kwi 2012, 05:29
przez tonidriver
według mnie auto samo rozpoczęło automatyczne zaślepianie egr :]

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w RF7J

PostNapisane: 30 kwi 2012, 16:07
przez smile
raczej zaklejanie... dolotu :|

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w RF7J

PostNapisane: 2 maja 2012, 19:53
przez Sagitt
Widzę jeden poważny błąd!!!.................piwo nie schłodzone ;P a co do fotorelacji to bardzo się przyda, bo
zabieram się za czyszczenie tego ustrojstwa w niedługim czasie, także dzięki <spoko>

PostNapisane: 2 maja 2012, 21:57
przez Pioteq25
Browar był z lodówki, choć trochę zdążył się ogrzać <lol>
Napisz później, czy miałeś podobnie zapchany kanał przy kolektorze i może jakieś fotki wrzuć.

PostNapisane: 2 maja 2012, 22:57
przez Enduro
podobnie może wyglądać w kolektorze wlotowym, który to jest połączony bezpośrdnio z EGrem.
w takiej sytuacji zastanowił bym się, nad jego przeczyszczeniem również.
pozdr.
E.

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w RF7J

PostNapisane: 4 maja 2012, 17:57
przez Pioteq25
Jak kupię uszczelki kolektora ssącego, to wtedy zdecyduję się na jego zdjęcie i porządne czyszczenie.
Dobra chemia plus ultradźwięki powinny zrobić z niego nówkę :)

PostNapisane: 4 maja 2012, 20:33
przez Enduro
Pioteq25 napisał(a):Jak kupię uszczelki kolektora ssącego, to wtedy zdecyduję się na jego zdjęcie i porządne czyszczenie.
Dobra chemia plus ultradźwięki powinny zrobić z niego nówkę :)

warto! szczegolnie po tych znaleziskach w okolicy egra
przy okazji popatrz do otworow zaworowych..
pozdr.E.

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w RF7J

PostNapisane: 6 maja 2012, 10:58
przez marex
Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wyczyścić EGR u siebie. jeżeli chodzi o sam zawór to jest w niezłej kondycji i nie był mocno zasyfiony (oczywiście rozebrany na części pierwsze przemyty i przesmarowany). Problem polega natomiast we wlocie kolektora ssącego bo był jeszcze bardzie zaślepiony niż na zdjęciu w fotorelacji (wyczyszczone i przemyte). Ogólnie fotorelacja pomogła pewnie bez niej bym się do tego nie dotykał. Żeby odkręcić niektóre śruby trzeba było się trochę napocić i poobdzierać łapki :).

Czy zapchany otwór wlotowy kolektora ssącego będzie miał wpływ na intensywność zapychania się dpf i czy zaślepieni EGR też tego nie zwiększy bo mi się wydaje, że tak ale wiadomo może się wydawać, a czy ktoś mądrzejszy może powiedzieć jak jest w rzeczywistości :)

[Usunięte]

PostNapisane: 6 maja 2012, 11:00
przez marex
PostTen post został usunięty przez Neonixos666 6 maja 2012, 11:31.
Powód: dubel

PostNapisane: 6 maja 2012, 11:26
przez Enduro
marex napisał(a):....
1. Czy zapchany otwór wlotowy kolektora ssącego będzie miał wpływ na intensywność zapychania się dpf
2. czy zaślepieni EGR też tego nie zwiększy ..:)

1. na pewno wpływa to na prace silnika, to tak jakbyś miał maske gazową, ktróra ma filter ale zapchany <glupek2> no a w przypadku nieidealnej mieszanki paliwa/powietrza diesel kopci, co powoduje intensywniejsze zapychanie Dpfa..
2. Zaślepienie EGRa w wersji poliftowej (RF7J) czyli z OBD II, nie jest wskazane, gdyż komputer odczyta to jako niepradwidłowość i wyświetli problem na desce i prawdopodobnie wskoczy w tryb awaryjny (mnijesza moc wyższe spalanie!)
ponadto EGR ma też korzystne funkcje jak podgrzewania silnika spalinami, kiedy ten jeszcze nie jest dostateczenie ciepły a i przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...
pozdr.E

PostNapisane: 6 maja 2012, 11:32
przez Neonixos666
Enduro napisał(a):przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...

mógłbyś to wyjaśnić?

PostNapisane: 6 maja 2012, 11:37
przez marex
Właśnie to mnie trochę niepokoiło.
Autor fotorelacji napisał:

Pioteq25 napisał(a):Jak zrobię odpowiednią zaślepkę z grubszej blachy, będę próbował zaślepić EGR.


i nikt go nie przestrzegł przed konsekwencjami stąd moje pytanie :).
Kolega ma autko z DPF chyba, że czegoś nie wiemy :), więc trzeba wyciągnąć odpowiednie wnioski z postów Enduro.

PostNapisane: 6 maja 2012, 14:32
przez Enduro
Neonixos666 napisał(a):
Enduro napisał(a):przyśpiesza przepływ powietrza przy mocnych przyśpieszeniach...

mógłbyś to wyjaśnić?

ano w momencie naglego otwarcie przepustnicy/gazu eGR otwiera sie aby podniesc cisnienie i przyspieszyc napelnienie cylindrow "powietrzem"
pozdr.
E.

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w RF7J

PostNapisane: 6 maja 2012, 15:27
przez tonidriver
Od szybszego napełniania cylindrów i zwiększenia w nich ciśnienia jest turbina a egr nikomu do niczego nie jest potrzebny.

PostNapisane: 6 maja 2012, 15:59
przez Neonixos666
Enduro napisał(a):ano w momencie naglego otwarcie przepustnicy/gazu eGR otwiera sie aby podniesc cisnienie i przyspieszyc napelnienie cylindrow "powietrzem"
pozdr.


wydaje mi się że otwarcie egr w momencie mocnego przyśpieszania nie przyniosło by pozytywnych efektów i jest on zamknięty w takich chwilach.

PostNapisane: 6 maja 2012, 16:28
przez Enduro
tonidriver napisał(a):Od szybszego napełniania cylindrów i zwiększenia w nich ciśnienia jest turbina a egr nikomu do niczego nie jest potrzebny.

jestes tego pewien?
E

Re: Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w RF7J

PostNapisane: 7 maja 2012, 16:14
przez Pioteq25
Chyba krzywdy silnikowi nie zrobi, bo nawet producenci aut oferują zaślepki egr. Można kupić oryginalne zaślepki fiata, forda, VW.
Jest też opcja do wyłączenia EGR w ECU i wtedy zawór pozostaje cały czas zamknięty. Taki zabieg robi się w nowszych autach jak soft na to pozwala.

Wstawienie zaślepki to nie dużo roboty i będę obserwował jaki będzie efekt. W razie czego zawsze można wrócić do wersji poprzedniej. Ważne żeby zaślepić przed EGR i ten nie może się zawieszać, bo ECU dostaje z niego sygnał zwrotny o aktualnej pozycji. Zmieniają się też wskazania przepływomierza.
Widziałem, że ludziki robią też otwory 3x5mm w celu oszukania komputera, co też w pewien sposób przedłuża żywotność EGR i zmniejsza nagar w silniku.
Jaki ma to wpływ na DPF tego nikt dokładnie nie udowodni.