czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5

Postprzez Janusz626 » 12 lip 2014, 21:03

Czujnik BOOST SENSOR juz wymieniony, oczywiście zapchalem DPF....
Za długo jeździłem na błędzie P0400 a przedewszystkim z P0107 , gdzie przepustnica przymyka się w 90%, DPF nie mógł się przepalać w trybie awaryjnym. Po wymianie czujnika wszystko powróciło do normy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 15 lip 2014, 18:02

To jest ten czujnik wkręcony w intercooler?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 15 lip 2014, 20:45

W RF5C I W RF2A tak, jest w okolicach IC.
W RF7J w GH lub GG/GY jest na końcu kol. ssącego, na wężyku 7cm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez admim866 » 31 lip 2014, 18:04

Witam. Moja próba wyczyszczenia EGR zakończyła się fiaskiem. Jedna z nakrętek zaokrągliła się przy próbie odkręcania. Wyczyściłem natomiast przepustnicę która zamiast suchego nagaru ociekała olejem......... Rozmawiałem ze znajomym który powiedział że filtr od odmy może być zapchany lub sama odma. Zabieram się za szukanie na forum. Może ktoś coś poradzi na zaokrąglony łeb nakrętki bo nie odkręcę jej za chiny ludowe....... Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Pioteq25 » 31 lip 2014, 18:28

Janusz626 napisał(a):W RF5C I W RF2A tak, jest w okolicach IC.
W RF7J w GH lub GG/GY jest na końcu kol. ssącego, na wężyku 7cm.


Dzięki człowiek się uczy całe życie :)

admim866
Która śruba ci się obrobiła? Zrób fotkę jak to wygląda lub od razu jedź do mechanika. Pewnie używasz kiepskich narzędzi. Jak nie ma dostępu do śruby kluczem w linii prostej trzeba użyć nasadki z przegubem lub zdemontować to co w tym przeszkadza. Dobrym zestawem nasadowym nie ma problemu wykręcić EGR.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez admim866 » 31 lip 2014, 23:26

hej. Nakrętka która zrobiła się okrągła zaznaczona na foto. Zestaw kluczy mam profesjonalny także o złych kluczach nie ma mowy. Spróbuję specjalnej nakładki z jakby narzynakami specjalnie do odkręcania zaokrąglonych nakrętek.
Załączniki
3a268458b1027ce5.png
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez sheller80 » 1 sie 2014, 18:51

Klucze kluczami a życie życiem ja przy rozbiórce silnika do ramontu miałem o wiele lepszy dostęp a dwie nakretki zeby odkrecic musiałem przeciac :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Pioteq25 » 1 sie 2014, 19:31

Chyba gorszy jest dostęp do tej dolnej śruby. Fakt że nawet z dobrym dostępem można obrobić śrubę przez nieuwagę. Jak da się wiercić, to są wiertła na lewe obroty.
Ostatnio tak zrobiłem w SCV, który w silnikach po lifcie jest lepiej dostępny :) Przecinaczek i młoteczek załatwiły sprawę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 1 sie 2014, 21:28

Całe szczęście ze w tym miejscu jak również w innych, zastosowane zostały szpilki które można normalnie sobie kupić i wymienić.


Łech.... ja to robie bez dokręcania kabli na rozruszniku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez admim866 » 1 sie 2014, 23:40

Piszecie koledzy o szpilkach ale tam nie ma szpilki ale nakrętka :) Szpilka jest w EGR tzn z zaworu EGR wystaje szpilka i wydaje mnie się że raczej szpilki w EGR nie są wymienialne :) Postaram się zakupić gniazdo do odkręcania obrobionych łbów. Problem w tym, że w UK nie można kupić pojedynczych gniazd tylko cały komplet. Macie może jakieś pomysły co by się obyło bez zbędnych zakupów??? dodam, że dojście do tej nakrętki nie jest dobre ;)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 21:00
Posty: 15
Skąd: Bristol UK
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel RF7J
2007

Postprzez Janusz626 » 2 sie 2014, 13:09

Sprawdź dokładnie...
Kupując nowy EGR szpilki masz oddzielnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziol » 28 lis 2016, 23:41

Pochylony,uniżenie witam szanowne gremium wiernych słuchaczy.Prosze nie regulować odbiorników,jakość jest jaka jest,a wiec zapraszam do wysłuchania audycji pt. Czyszczenie zaworu Egr z silnika RF7J.

Fakt istnienia owego zaworu znany jest już w epoce kamienia łupanego,kiedy to zbyt bliskie umieszczenie okna w jaskini w stosunku do wylotu dymu z ogniska powodowało zaciąganie spalin z powrotem i w ten sposób narodziła sie istota zaworu recyrkulacji spalin a zaraz potem powstały czujniki czadu. Przez tysiące lat konstrukcja owa przechodziła swoista ewolucje,aż osiągnęła poniższy kształt.
1.jpg


Jednak pomimo zaawansowanej technologii XXI wieku,która umożliwia m.in. produkcje niepasteryzowanego napoju,problem zacinania sie zaworu EGR w pozycji otwartej pozostał. W związku z owym faktem a przez pryzmat braku możliwości kontroli czy ów się zamknął co jakiś czas pojawiają sie zrozpaczone głosy meldującą a to o braku mocy silnika czy o zgrozo zapchanym DPF-je.....
Ponieważ dla zapewnienia bezpieczeństwa przewody kominowe podlegają corocznej kontroli kominiarskiej tak i my powinnismy postępować z EGR-em. W kilku słowach,a i te chyba stają sie zbyteczne,przybliżę procedurę czyszczenia i konserwacji zaworu EGR.
READY ??
GO !!

Rozpoczynamy od odkręcenia silnika wykonawczego....
2.jpg


I otrzymujemy :
3.jpg


Kolejny krok to uwolnienie sprężyny zwrotnej zaworu...
4.jpg

5.jpg
6.jpg
7.jpg


Następnie przystępujemy do czyszczenia mechanicznego....największej uwadze należy poddać trzonek zaworu.
8.jpg


Oraz jego korpus...
9.jpg

Uzyskanie poniższego widoku gwarantuje sukces.
10.jpg
11.jpg


Zdradzę tajemnice,ze osobiście składam przy użyciu odrobiny smaru ceramicznego,jako doskonałego środka bakteriobojczego i odgrzybiajacego.
12.jpg


Całości dokonujemy montując silnik i zabudowując zawór EGR w silniku.
Po dokonaniu owej czynności stajemy sie bohaterami swojego garażu lub garażu szwagra,a wkład w ochronę środowiska urasta do rangi walki o dolinę Rospudy .
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez MIRAS M6 » 29 lis 2016, 00:51

Przepiękne słuchowisko. Odbiór przebiegł bez zakłóceń z możliwością wykorzystania wszelkich możliwych systemów audio począwszy od Dolby Pro skończywszy na virtual surround 9.2 hahaha hahaha hahaha
Tadziu – misjonarzu silników i nie tylko jako jeden z nielicznych chyba zaraz po Papieżu na pewno odwiedziłeś już wiele miejsc gdzie na Twojej drodze krzyżowej objawił się silnik RF-5C. Czy jesteś w stanie nam wszystkim tu zebranym ujawnić choć jedną tajemnicę sakramentu w którym są zawarte prawdy z psalmu o dokonaniu takiego cudu z zaworem EGR w RF-5C? W imieniu wszystkich wiernych składamy Ci wielkie Bóg zapłać a wolne datki wyślemy przelewem Payu na konto Parafii Św.Tadeusza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez NightStalker » 29 lis 2016, 16:54

Największy problem, to demontaż samego zaworu.
Czyszczenie, to natomiast sama przyjemność :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez tadziol » 29 lis 2016, 22:22

Demontaż ?? Uważam,ze w RF5C jest to bardziej skomplikowane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez NightStalker » 29 lis 2016, 23:43

W porównaniu do rozbierania samego zaworu, to demontaż jest bardziej wymagającym wyzwaniem.
Nie wiem jak jest w RF5C, ja posiadam RF7J.
Żeby nie było, mi całość operacji (demontaż, czyszczenie, montaż) zajęła z okładem 2 godziny pracy, a robiłem to 1-szy raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Leoo » 30 lis 2016, 19:10

W RF5 też nie jest trudno, pod warunkiem, że zajrzy się do instrukcji i odnajdzie sposób na wykręcenie szpilek <czytaj>

Tadeusz, oświeć mnie: jaki tam w końcu siedzi silnik – krokowy czy DC z krańcówkami?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez MIRAS M6 » 30 lis 2016, 20:31

Mój zawór bardzo często zaterkocze i raz na jakis czas wyrzuci błąd który objawia się przy najspokojniejszej jeździe i w 90% wyskakuje podczas ściągania nogi z prawie tylko dotkniętego pedału gazu.Do dzisiaj nie rozkminiłem tego problemu.Może tadziol ma jakiś cudowny sposób na tą przypadłość.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez tadziol » 30 lis 2016, 22:13

A i owszem....odstawienie pojazdu na kołki i na bank nie wygeneruje kodu.
Leoo,popatrz sobie
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 20600.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 07100.html
Zwykły motor DC i kontrola posuwu przy pomocy potencjometra.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez MIRAS M6 » 30 lis 2016, 22:19

Tadziol Ty to jesteś jednak Mesjasz – cudotwórca <spoko> Wielkie dzięki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6