czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5

Postprzez Enduro » 6 cze 2013, 12:50

Pioteq25 napisał(a):Skoro można wyłączyć programowo w ECU DPF i EGR, to może przewidział?

ale to raczej nie serwisowe opcje..
w przypadku braku funkcji EGr i DPfa auto traci homologacje.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zaive » 20 lip 2013, 10:04

Witam trzy tygodnie temu kupiłem Mazdę 6 z 2006 silnik 2.0 143 KM RF-7J (usunięty filtr DPF) i zaczęły się problemy. Falują obroty na postoju, auto gaśnie. Po dodaniu gazu auto można podtrzymać przed zgaśnięciem. Mazda gaśnie i na postoju, i w czasie jazdy. Ostatnio samochód zgasł mi na trasie, potem miał ciężko odpalić. W końcu ruszyłem dalej a tam niespodzianka, jadę na 5 biegu chciałem przyspieszyć a tu wskazówka na 80 km i ani drgnie a gaz w podłogę wciśnięty. Udało mi się podjechać do mechanika na komputerze pokazało że zapchany zawór egr Błąd P0400. Po jego demontażu okazało się że faktycznie się zacinał. Mechanik przeczyścił go i nasmarował a na drugi dzień dalej to samo, auto gaśnie. Więc kupiłem zaślepkę na zawór EGR i dzisiaj samochód znowu mi zgasł. Nie wiem co jest z nim nie tak proszę o pomoc :(
Od razu dodam że auto ma 100000 tys przejechane (najprawdopodobniej:) wymieniłem wszystkie filtry i olej i auto jest zatankowane bp on ultimate także to nie wina ani filtrów ani paliwa
Początkujący
 
Od: 12 lip 2013, 12:27
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Rocznik 2006
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez dobrzyn22 » 20 lip 2013, 16:33

zaive napisał(a):Mechanik przeczyścił go i nasmarował a na drugi dzień dalej to samo, auto gaśnie. Więc kupiłem zaślepkę na zawór EGR i dzisiaj samochód znowu mi zgasł.


A błędu znów Ci nie wyrzuca ?? masz polifta, więc powinno po zaślepieniu EGRu...
SCV sprawdzony?? kiedy filtr paliwa wymieniany ??

Jeśli chodzi o falowanie obrotó, to zapraszam do lektury istniejących wątków <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pioteq25 » 20 lip 2013, 19:11

Ja bym zdemontował jeszcze raz EGR i sprawdził na ile te czyszczenie pomogło. Ja mam zaślepiony EGR i nie wyrzuca błędu od dość dawna, ale mój EGR pracuje jak dotąd bez zacięć. EGR daje sygnał zwrotny do ECU o swoim położeniu i jeżeli jest inne niż tego wymaga ECU, to wywali błąd. Jak widać zaślepka nie powoduje błędu tylko zła praca samego zaworu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez zaive » 22 lip 2013, 06:22

(jeździłem na BP Ultimate, olej dexelia 5W30 dpf, a filtry wymieniałem wszystkie łącznie z filtrem paliwa. To nic wtedy nie pomogło)

W sobotę miałem trochę czasu odwiedziłem sklep z kluczami i sam wymontowałem zawór się okazało że mechanik guzik go czyścił :P (wziął za to 100 pln) Po przechyleniu zaworu wysypały się kawałki rdzy. Umyłem go porządnie w WD-40 potem jeszcze raz w benzynie ekstrakcyjnej. Przejechałem ok 400 km i ani razu nie zgasł zobaczymy jak będzie jak zrobię więcej km :)
Z zaworem wydaję mi się że największy problem przy zacinaniu jest w stożku zamykającym zawór zebrała się tam rdza, jak i na krawędzi otworu w który wchodzi stożek. To wszystko chyba się zapieka, ja wziąłem stożek, i otwór przeczyściłem papierem ściernym. Po wszystkim jeszcze odłączyłem akumulator żeby komp dostał reseta :)

Orientuję się ile kosztuje nowy zawór egr do mojej madzi. Bo jedyny jaki znalazłem wart był ok 2300 zł.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2013, 12:27
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Rocznik 2006
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez zaive » 26 lip 2013, 09:40

Jeżdżę już ponad tydzień i jest ok samochód nie gaśnie, nie falują obroty. Zobaczymy ile pochodzi.

Niech ktoś mi poda ile kosztuję nowy zawór egr bo ja znalazłem za 2300 pln :)
Początkujący
 
Od: 12 lip 2013, 12:27
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Rocznik 2006
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez Pioteq25 » 26 lip 2013, 18:28

Dlatego Ci pisałem żebyś sprawdzić ten EGR. Mechanicy idą na łatwiznę i bez demontażu psikną jakimś cudownym sprayem, a klient skasowany.
O nowy nie pytaj :) Za mniejszą kasę masz wywalenie DPF i EGR plus remap komputera. Nic lepszego nie zrobisz dla swojego silnika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez zaive » 29 lip 2013, 10:51

A napisz jak wygląda usuwanie zaworu EGR i ile to kosztuje. Masz u siebie wywalony? Jak samochód się zachowuje po usunięciu tych dwóch elementów :)

Dopisano 3 sie 2013, 13:39:

(Usunięty DPF, zaślepiony EGR)
Po przejechaniu trochę kilometrów zauważyłem że samochód czasami przerywa ale ani razu nie zgasł.
Niech mi ktoś jasno odpowie czy w mojej Madzi można zaślepiać EGR czy nie.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2013, 12:27
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Rocznik 2006
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez zaive » 24 wrz 2013, 14:35

U MNIE WSZYSTKO SIĘ WYJAŚNIŁO

MIAŁEM USUNIĘTY DPF, ZAŚLEPIŁEM TEŻ ZAWÓR EGR SAMOCHÓD DALEJ ŹLE CHODZIŁ NA KOMPIE POKAZYWAŁO TYLKO BŁĄD ZAWORU EGR (WINA ZAŚLEPKI) OKAZAŁO SIĘ JEDNAK ŻE WYMIANA ZAWORU SCV POMOGŁA SAMOCHÓD CHODZI I NIC JUŻ SIĘ NIE DZIEJE :)
Początkujący
 
Od: 12 lip 2013, 12:27
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Rocznik 2006
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez Pioteq25 » 24 wrz 2013, 15:36

Błąd EGR nie był spowodowany zaślepką, tylko zacinający się zawór może to wywołać. Już pisałem, ze jak zawór jest sprawny to w tym silniku nie powoduje błędu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mln » 25 wrz 2013, 11:24

Przyznaję, że nie przeczytałem całego forum strona <nauka> po stronie w temacie egr, ale podpowiedcie proszę. Mam M6 przedlift CiTD/136KM i brzęczy egr.
1) co najsensowniej z nim zrobić – wymienić/zaślepić/wyczyścić?
2) z ciekawości: czym grozi jazda z takim brzęczykiem?
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez Enduro » 28 wrz 2013, 22:59

mln napisał(a):...Mam M6 przedlift CiTD/136KM i brzęczy egr.
1) co najsensowniej z nim zrobić – wymienić/zaślepić/wyczyścić?
2) z ciekawości: czym grozi jazda z takim brzęczykiem?

ad1. jesli masz OBD2 tzn Egraz czujnikiem polozenia to nie mozna go zaslepic
ad2. jesli sie zozczeli to auto starci moc i silnik zacznie dymic..
brzeczenie tez nie nalezy do najmilszych <diabełek>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez robertg76 » 2 lut 2014, 21:25

Witam.
Mam takie pytanie co będzie się działo gdy zawór się zatnie i będzie całkowicie otwarty ?
Bo nieraz mam takie objawy że silnik po odpaleniu nie może wejść na obroty strasznie kopci pracuje nierówno na biegu jałowuym strasznie niskie obroty nie można jechać i nawet po dodaniu gazu na luzie bardzo wolno wchodzi na wyższe obroty ale po przegazowaniu lub kilkakrotnym odpaleniu to ustępuje ? Zdarzyło mi si to kilkakrotnie nawet raz zapalił się check i kontrola trakcji ale po odłączeniu akumulatora kontrolki zgasły . Nie ma znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Dodam też że gdy to zaczyna się dziać to po wciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym obroty wracają do normy jednak również ciężko wchodzi na wyższe obroty.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 21:54
Posty: 29
Skąd: KOŁO
Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE

Postprzez Enduro » 2 lut 2014, 23:36

robertg76 napisał(a):Witam.
Mam takie pytanie co będzie się działo gdy zawór się zatnie i będzie całkowicie otwarty ?...

Pozdrawiam.

brak cisnienia z turbiny=brak mocy + kopcenie.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez robertg76 » 3 lut 2014, 14:16

Witam.
Dzięki za odpowiedź która utwierdziła mnie w przekonaniu że muszę wyczyścić EGR .
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 21:54
Posty: 29
Skąd: KOŁO
Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE

Postprzez sheller80 » 15 kwi 2014, 21:05

Witam a czy ktos naprawiał zawór EGR w RF7J?? da sie go rozebrac?
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Janusz626 » 8 lip 2014, 13:36

Naprawić w sensie wyczyszczenie to tak, ale naprawa mechaniczna czy tym bardziej elektroniczna to już raczej niemożliwe.

Wiec i ja się udzielę z błędem P0400 wiadomo, brak sygnału zwrotnego. Elektrycznie z przewodami jest ok, chyba, bo nie ma innego błędu jak np P0406 lub inne związane z usterką elektroniczna samego zaworu EGR.

Wiec mam pytanie, jak sprawdzić pracę zaworu poza silnikiem, gdzie podać napięcie żeby zobaczyć czy pracuje.
Ciekawe bo błąd P0400 na początku nie wychodzi jako błąd usterki tylko jako sygnał potwierdzający usterkę. Po potwierdzeniu usterki czyli o braku sygnału zwrotnego dopiero wywala kontrolke na desce.
Dodam że tak się stało po czyszczeniu zaworu EGR... aha, silnik RF7J w GH.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 9 lip 2014, 17:23

Janusz sprawdź forscanem jakie są odczyty z EGR. Jak pamiętam jest tam aktualne otwarcie w mm i jeszcze dwa inne. Będziesz wiedział czy EGR zwraca swoją pozycję ECU.
Odnośnie czyszczenia są firmy, które robią konkretną regenerację z wymianą tego grzybka włącznie. Jednak cena to >400zł.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 10 lip 2014, 05:52

Forscan pokazuje otwarcie zaworu EGR dokładnie 1mm i jakieś napięcie 0.9V, i żadnej reakcji, nic się nie zmienia bez względu na rodzaj pracy silnika, te wartości stoją w miejscu.
Sam zawór daje się bez problemu ruszyć palcem, trzyma ładnie nie przepuszcza, co innego z samym silnikiem.
Ten silnik pozycjonowany co wprawia w ruch zawór, no tutaj chyba jest odpowiedź. Mianowicie z niego wyciągnąć ten gwintowany element co wysycha trzpień z grzybkiem.... no to trzeba użyć piekielnej siły, bardzo ciężko się wyjmuje, i czuć po drodze ze trzy razy mocno wewnątrz o coś zapiera, że o coś haczy. Jeśli potwierdza się moje przeczucia to będą one takie ze ja go sam zniszczylem rok temu, 48kkm wcześniej jak go czyscilem.

Zaraz idę wkładać inny EGR ze szrotu, powinno być ok... tak sądzę.


EDIT.
Zawór EGR wymieniony, błąd juz nie powraca.
Dalej działam z błędem P0107...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pioteq25 » 10 lip 2014, 18:58

To sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia i kabelki.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6