Strona 1 z 1

Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 23 mar 2012, 20:16
przez okrasa_lukasz
Witam

Dzisiaj w warsztacie usłyszałem diagnozę:

"Zawór sterujący turbiną do wymiany"

Szukałem trochę w internecie i nie bardzo mogę znaleźć takie urządzenie. Natrafiłem też na wątki o zaworze VBC, czy to to samo?

Czego muszę szukać?

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 24 mar 2012, 13:45
przez smile
Zaraz zaraz, a jakie są objawy ?

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 24 mar 2012, 18:00
przez okrasa_lukasz
turbina dmucha 0,5 bara, po ominięciu zaworu 1,5 bara

PostNapisane: 24 mar 2012, 22:17
przez tadziol
okrasa_lukasz napisał(a):turbina dmucha 0,5 bara, po ominięciu zaworu 1,5 bara

mierzone na postoju auta ??
czy poza tym jakieś inne objawy ? wyraźne braki mocy ?

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 25 mar 2012, 17:26
przez okrasa_lukasz
Mierzone w trakcie jazdy.
Ewidentny brak mocy w trakcie jazdy.

Dodam że samochód jest świeżo po szlifie wału korbowego, wyjmowany był cały silnik itd.

Od razu po odbiorze z warsztatu zauważyłem ten problem i taką diagnozę dostałem jak wróciłem do nich.

PostNapisane: 25 mar 2012, 17:30
przez nynuch76
okrasa_lukasz napisał(a):"Zawór sterujący turbiną do wymiany"

Bardzo mało prawdopodobne <co?> ale chyba wiedzą co mówią ;)

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 25 mar 2012, 17:42
przez okrasa_lukasz
no tak tylko nie mogę znaleźć nigdzie takiego zaworu.

Czego tak naprawdę szukać?

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 25 mar 2012, 18:00
przez tadziol
szukać należy problemu w połączeniach podciśnień.zamienione wężyki na zaworze VBC i będzie cyrk.

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 25 mar 2012, 18:04
przez okrasa_lukasz
Ale skoro po ominięciu zaworu ciśnienie jest ok to chyba nic nie pozamieniali?

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 25 mar 2012, 18:40
przez smile
A masz jego foto? Skoro go ominęli i było ok, to chyba wiesz, który to zawór?

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 25 mar 2012, 19:28
przez okrasa_lukasz
Problem w tym że robili to jak mnie nie było w warsztacie.

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 25 mar 2012, 20:01
przez tadziol

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 25 mar 2012, 22:05
przez okrasa_lukasz
Trochę mi to rozjaśniło, poinformowali mnie również że Vacum pompa jest do regeneracji ale nie pomyślałem że to może mieć coś wspólnego a wygląda na to że to może być przyczyna....

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 26 mar 2012, 09:15
przez okrasa_lukasz
Jestem właśnie po rozmowie z warsztatem: Powiedzieli że zawór na pewno jest uszkodzony bo gdy go omijają czyli podają ciśnienie bezpośrednio z Vacum-pompy na turbinę to wtedy turbina dmucha 1,5 bara a przez zawór 0,5 bara. A vacum-pompa swoją drogą jest do regeneracji bo dziwnie hałasuje.....

Co myślicie podjechać do kogoś innego żeby sprawdzili poprawność połączeń ? I ewentualnie do kogo w Warszawie najlepiej podjechać?

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 26 mar 2012, 11:06
przez smile
Jak jesteś z Warszawy, to pojedź do Jaksy – specjalizuje się w Mazdach i jest godny polecenia, i to nie jest ASO ;)
Co do Vacum, to zapewne "grzechocze" w okolicy 2000-3000 tyś obrotów – winne jest sprzęgiełko łączące Vacum pompę z wałkiem rozrządu i na wydajność jej to nie ma wpływu, jedynie hałasuje.

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

PostNapisane: 26 mar 2012, 11:53
przez tadziol
smile słusznie prawi...podjedź do Jaksy,bo widzę,że nie za bardzo idzie diagnozowanie problemu w obecnym warsztacie.omijanie zaworu sterującego nie jest w 100% wyrocznią co do jego ewentualnej usterki.
a poza tym,czy to taki problem porównać podłączenia wężyków ze zdjęciem,które masz w linku/temacie ode mnie ??

PostNapisane: 24 kwi 2012, 17:31
przez Enduro
okrasa_lukasz napisał(a):Ale skoro po ominięciu zaworu ciśnienie jest ok to chyba nic nie pozamieniali?

chyba raczej tak!
E.

PostNapisane: 25 kwi 2012, 10:22
przez Riki
Pewnie źle złożone, jak pojedziesz tutaj –> www.autojaksa.com.pl to Ci zrobią jak nalezy.

W kwestii pompy podciśnienia – do wymiany jest łącznik między wałkiem rozrządu a pompą jak pisze smile
:)