Strona 1 z 1
Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
23 mar 2012, 20:16
przez okrasa_lukasz
Witam
Dzisiaj w warsztacie usłyszałem diagnozę:
"Zawór sterujący turbiną do wymiany"
Szukałem trochę w internecie i nie bardzo mogę znaleźć takie urządzenie. Natrafiłem też na wątki o zaworze VBC, czy to to samo?
Czego muszę szukać?
Z góry dzięki za pomoc.
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
24 mar 2012, 13:45
przez smile
Zaraz zaraz, a jakie są objawy ?
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
24 mar 2012, 18:00
przez okrasa_lukasz
turbina dmucha 0,5 bara, po ominięciu zaworu 1,5 bara

Napisane:
24 mar 2012, 22:17
przez tadziol
okrasa_lukasz napisał(a):turbina dmucha 0,5 bara, po ominięciu zaworu 1,5 bara
mierzone na postoju auta

czy poza tym jakieś inne objawy ? wyraźne braki mocy ?
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
25 mar 2012, 17:26
przez okrasa_lukasz
Mierzone w trakcie jazdy.
Ewidentny brak mocy w trakcie jazdy.
Dodam że samochód jest świeżo po szlifie wału korbowego, wyjmowany był cały silnik itd.
Od razu po odbiorze z warsztatu zauważyłem ten problem i taką diagnozę dostałem jak wróciłem do nich.

Napisane:
25 mar 2012, 17:30
przez nynuch76
okrasa_lukasz napisał(a):"Zawór sterujący turbiną do wymiany"
Bardzo mało prawdopodobne

ale chyba wiedzą co mówią

Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
25 mar 2012, 17:42
przez okrasa_lukasz
no tak tylko nie mogę znaleźć nigdzie takiego zaworu.
Czego tak naprawdę szukać?
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
25 mar 2012, 18:00
przez tadziol
szukać należy problemu w połączeniach podciśnień.zamienione wężyki na zaworze VBC i będzie cyrk.
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
25 mar 2012, 18:04
przez okrasa_lukasz
Ale skoro po ominięciu zaworu ciśnienie jest ok to chyba nic nie pozamieniali?
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
25 mar 2012, 18:40
przez smile
A masz jego foto? Skoro go ominęli i było ok, to chyba wiesz, który to zawór?
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
25 mar 2012, 19:28
przez okrasa_lukasz
Problem w tym że robili to jak mnie nie było w warsztacie.
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
25 mar 2012, 20:01
przez tadziol
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
25 mar 2012, 22:05
przez okrasa_lukasz
Trochę mi to rozjaśniło, poinformowali mnie również że Vacum pompa jest do regeneracji ale nie pomyślałem że to może mieć coś wspólnego a wygląda na to że to może być przyczyna....
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
26 mar 2012, 09:15
przez okrasa_lukasz
Jestem właśnie po rozmowie z warsztatem: Powiedzieli że zawór na pewno jest uszkodzony bo gdy go omijają czyli podają ciśnienie bezpośrednio z Vacum-pompy na turbinę to wtedy turbina dmucha 1,5 bara a przez zawór 0,5 bara. A vacum-pompa swoją drogą jest do regeneracji bo dziwnie hałasuje.....
Co myślicie podjechać do kogoś innego żeby sprawdzili poprawność połączeń ? I ewentualnie do kogo w Warszawie najlepiej podjechać?
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
26 mar 2012, 11:06
przez smile
Jak jesteś z Warszawy, to pojedź do Jaksy – specjalizuje się w Mazdach i jest godny polecenia, i to nie jest ASO

Co do Vacum, to zapewne "grzechocze" w okolicy 2000-3000 tyś obrotów – winne jest sprzęgiełko łączące Vacum pompę z wałkiem rozrządu i na wydajność jej to nie ma wpływu, jedynie hałasuje.
Re: Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM

Napisane:
26 mar 2012, 11:53
przez tadziol
smile słusznie prawi...podjedź do Jaksy,bo widzę,że nie za bardzo idzie diagnozowanie problemu w obecnym warsztacie.omijanie zaworu sterującego nie jest w 100% wyrocznią co do jego ewentualnej usterki.
a poza tym,czy to taki problem porównać podłączenia wężyków ze zdjęciem,które masz w linku/temacie ode mnie


Napisane:
24 kwi 2012, 17:31
przez Enduro
okrasa_lukasz napisał(a):Ale skoro po ominięciu zaworu ciśnienie jest ok to chyba nic nie pozamieniali?
chyba raczej tak!
E.

Napisane:
25 kwi 2012, 10:22
przez Riki
Pewnie źle złożone, jak pojedziesz tutaj –>
www.autojaksa.com.pl to Ci zrobią jak nalezy.
W kwestii pompy podciśnienia – do wymiany jest łącznik między wałkiem rozrządu a pompą jak pisze smile
