Strona 1 z 2

PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

PostNapisane: 10 mar 2012, 20:54
przez bobek1989
wITAM, mam problem z moja mazda 6 2005 rok przed liftem silnik 2.0cd 121km
a wiec nie dawno kupilem autko z niemczech w ktorym padla panewka na czwartym cylindrze oczywiscie silnik dostal szlif walu nowe panewki usczesli itp , wyregulowane zawory ,po 100km pojawil sie problem tzn gdy odpalam silnik rano lub po dluzszym postoju to przez 2 sekundy jest stukot jakby zaworow lecz to ustepuje ale gdy ruszam i daje gazu slychac stukot tzn wbijam np 2 jke wcisklam gaz i slychac metaliczny stukot ale jakby na jednym cylindrze . Gdy silnik juz pochodzi powiedzmy 4min problem znika.
Autko nie dymi nie gasnie .Silnik zostal zalany olejem elf 10w 40
Prosze o pomoc z gory bardzo dziekuje

Re: PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

PostNapisane: 10 mar 2012, 23:32
przez smile
Uzupełnij profil skąd jesteś.
Na pracującym zimnym silniku odkręć korek wlewu oleju, sprawdź czy dmucha tamtędy spalinami. Może podkładka pod wtryskiem "klepie".

PostNapisane: 10 mar 2012, 23:41
przez bobek1989
przy remoncie wszytskie podkladki wymienilem na nowe ale jeszce rano spradze na zimnym silniku czy dmucha spalinami bo sprawdzalem tylko na cieplym , ogolnie to ten stukot jest bardzo podobny do zaworowych ale regulowalem , byc moze to wtryski potrzebuja kalibracji ??

Re: PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

PostNapisane: 10 mar 2012, 23:58
przez smile
Może być mocowanie wtrysku nie odpowiednio dokręcone i powodować klepanie. Zerknij czy wtryski nie skaczą.

PostNapisane: 11 mar 2012, 08:51
przez bobek1989
dzisiaj sprawdze i napisze co zaobserwowalem

Re: PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

PostNapisane: 11 mar 2012, 11:17
przez mądry
albo napinacz paska wielorowkowego straszy ;)

PostNapisane: 11 mar 2012, 12:34
przez bobek1989
a wiec tak , podkladki pod wtryskami trzymaja tzn nie ma spalin gdy odkrece korek wlewu oleju , wtryski nie skacza i nie maja luzu czyi sa dobrze dokrecone .Najwiecej slychac ten stukot gdy obciaze silnik tzn wlaczam 3jke zaciagam reczny i probuje ruszyc wtedy sie odzywa tak jak by zawor .
Juz dwa razy regulowalem zawory ,jak silnik sie rozgrzeje to problem prawie do zera znika

PostNapisane: 11 mar 2012, 14:36
przez s4v4g3
Możesz nagrać swój problem i wrzucić linka tu?

PostNapisane: 11 mar 2012, 15:14
przez bobek1989
sczerze powiem ze to bedzie problem dlatego ze ten stukot slychac przedewszystkim jak przyspieszam a na komie nie bedzie tego slychac w czasie jazdy,moze sie zawiesza ta dzwigienka na zaworze nie wiem juz sam

Re: PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

PostNapisane: 11 mar 2012, 17:19
przez kubsztyk
Może po prostu wtryskiwacze klepią na zimnym silniku lub jak są mocno obciążone..? Takie wysuwam wnioski po przeczytaniu wszystkich postów..

PostNapisane: 11 mar 2012, 17:31
przez bobek1989
wynika z tego ze pozostaja tylko wtryski ,jutro umowie sie na kalibracje moze cos to da a jak nie to po raz kolejny zajrze do zaworow

PostNapisane: 12 mar 2012, 19:54
przez bobek1989
bylem na kalibracji i dalej to samo , macie jeszce jakies pomysly?? przy mocnym przysluchaniu sie slychac ten stukot na 1 lub 2 tloku i ewidentnie u gory silnika tzn glowica

Re: PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

PostNapisane: 12 mar 2012, 22:25
przez kowox44
Na pewno to klepie któryś z wtrysków. Po wolisz szukaj nowych...

PostNapisane: 13 mar 2012, 10:09
przez bobek1989
dzisiaj popoludniu zrobie jeszce test przelewowy wszytsko powiino sie wyjasnic

PostNapisane: 13 mar 2012, 20:52
przez bobek1989
a wiec jestem juz po tescie przelewowym 1 41ml 2 51ml 3 49ml i 4 51ml ten pierwszy zaczac najpozniej lac inne juz kapaly a ten 1szy dopoiero po 15sekundach , mam jeszce do was pytanie jaka sila dokrecic walek rozrzadu bo to musze sprawdzic

Re: PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

PostNapisane: 14 mar 2012, 21:28
przez banasr
25-30 N·m {2.5-3.1 kgf·m, 18-22 ft·lbf} <nauka>

PostNapisane: 14 mar 2012, 23:17
przez bobek1989
dzisiaj jeszce raz ustawialem zawory ,lecz juz wiem ze na 100% stuka jeden wtrysk i teraz pytanie jezeli test przelewowy przeszedl ogolnie ok to moge tak na tym jezdzic ??kupie jeszcze forte i zobaxczymy moze cos pomoze

PostNapisane: 15 mar 2012, 23:19
przez Riki
bobek1989 napisał(a):upie jeszcze forte i


Pierwsza butelka – podłącz bańke, nie do baku. (obieg zamknięty) a druga butelka na pełny zbiornik juz do baku.

PostNapisane: 24 kwi 2012, 17:36
przez Enduro
jesli robiłeś kalibracje i przeszła to wg. wtryski są okay i nie powinny być brake pod uwage jako źródło tych odgłosów a wtedy wg. mnie coś innego stuka..

spytaj w warsztacie czy przy remoncie silnika wyciągali tłoki?
Enduro

Re: PO REMONCE PANEWKI STUKA NA ZIMNYM SILNIKU PRZY PRZYSPIESZANIU

PostNapisane: 15 sie 2012, 22:33
przez Carollo
Witam, czy kolega rozwiązał problem ze stukaniem. U mnie jest podobnie, rano czy po kilku godzinnym postoju np 2 – 3h. silnik przy ruszaniu około 1500-2500 obr klepie, sytuacja trwa zaledwie około 1-2 min ale jednak denerwuje mnie to, ponieważ myślę że coś się dzieje. Pozdrawiam. :(