Odgłosy z obudowy filtra powietrza

Postprzez danielzugaj » 25 lis 2008, 09:38

Witam,

jak w temacie. Prośba do użytkowników M6 o pomoc. Czy u Was również przy włączonym silniku i otwartej masce słuchać syczenie sprężonego powietrza? Szukałem nieszczelności, ale nic nie wzbudziło mojego niepokoju...oprócz tego "syku".

I pytanko drugie (banalne): czy aby wymienić filtr powietrza trzeba zdejmować te wszystkie rurki i przewody gumowe z górnej obudowy filtra? Odpiąłem spinki mocujące tę pokrywę, ale podnieść się nie chce.

Dzięki i pozdrawiam
danielzugaj
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2008, 18:21
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 121KM ('03)

Postprzez Myjk » 25 lis 2008, 12:11

danielzugaj napisał(a):jak w temacie. Prośba do użytkowników M6 o pomoc. Czy u Was również przy włączonym silniku i otwartej masce słuchać syczenie sprężonego powietrza? Szukałem nieszczelności, ale nic nie wzbudziło mojego niepokoju...oprócz tego "syku".

Syku czy szumu? :P Jakie okoliczności, silnik zimny czy ciepły? :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez danielzugaj » 25 lis 2008, 12:53

Myjk napisał(a):
danielzugaj napisał(a):jak w temacie. Prośba do użytkowników M6 o pomoc. Czy u Was również przy włączonym silniku i otwartej masce słuchać syczenie sprężonego powietrza? Szukałem nieszczelności, ale nic nie wzbudziło mojego niepokoju...oprócz tego "syku".

Syku czy szumu? :P Jakie okoliczności, silnik zimny czy ciepły? :)


:) no syk raczej. Tak jakby się wentyl w oponie nacisnęło, tylko że cały czas tak syczy. Na zimnym, ciepłym...byle włączonym. Dochodzi ten dźwięk z prawej strony silnika, tuż ponad filtrem powietrza.
Nie wiem, może porostu ten motor tak ma :)

Pozdrawiam
danielzugaj
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2008, 18:21
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 121KM ('03)

Postprzez Enduro » 25 lis 2008, 17:53

danielzugaj napisał(a):... przy włączonym silniku i otwartej masce słuchać syczenie sprężonego powietrza? ...
... czy aby wymienić filtr powietrza trzeba zdejmować te wszystkie rurki i przewody gumowe z górnej obudowy filtra? Odpiąłem spinki mocujące tę pokrywę, ale podnieść się nie chce.

szum i syk to świaczy raczej nieszczelności ukladu dolotowego powietrza
i przy takiej dolegliwosci słychac jakby.
powietrze uciekało pod ciśnieniem ..
a przy wyższych obrotach slychac jakby turbina powietrzna dmuchala pod autem
i tu typuje na jeden z gumowych wezy od IC!
pod filterm powietrza..i raczej na ten ktory jest pomiędzy IC i kolektorem dolotowym...
a filter powietrza zmienisz odpinając dwa zatrzaski i unosząc pokrywe do gory...rurek nie trzeba wypinac!!!
no chyba, że masz jakąś przeróbkę indywidualną???
powodz.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 25 lis 2008, 18:03

Ja mam ten sam syk ... Szukałem gdzie to suczy i nie mam pojecia gdzie to :P
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 25 lis 2008, 18:14

Ukman napisał(a):Ja mam ten sam syk ... Szukałem gdzie to suczy i nie mam pojecia gdzie to :P

proponuje wyjąć kpl. filter powietrza na zewnętrz
a pod nim są widoczne idostępnne dwie grube ok. 10cm. rury od IC
i proponuje je wymontować i przy okazji ich oczyszczenia,
dobrze je należy obejrzeć
szczególnie w okolicy stalowych opasek ściskających,
bo tam najcześciej one pękaja,
a potem syczy....i motor nie pracuje ja trzeba!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Neon » 26 lis 2008, 19:26

Witam.
Koło filtra powietrza z lewej strony są dwie rurki (wężyki). Są one od chyba od podciśnienia. Sprawdź czy są szczelne, czy nie są pęknięte lub urwane. W moim przypadku tak było i syczały. Automatycznie ma to wpływ na moc. Auto nie miało prawie mocy.
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez RODDY » 21 gru 2008, 18:24

czesc ja mam to samo syczy mi cos obok filtra juz tak jest od momentu zakupu(3000tys km temu),jade do Polski we wtorek!czy cos sie moze stac jak tak pojade i zrobie to u polskiego mechanika!samochod nie stracil mocy jest ok!mam jeszcze pytanko.. od czego jest wezyk przy filtrze powietrza z lewej od gory taki pojedynczy,ulamal mi sie,czy moge go przykleic na super glue??wesolych swiat dla wszystkich!!
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez jaffrey » 2 mar 2012, 13:02

Po wciśnięciu sprzęgła, z obudowy filtra powietrza dochodzi dziwny odgłos, warkot silnika.To samo dzieje się w momencie dodawania gazu. Gdy stoi na tzw luzie,na wolnych obrotach warkot ustępuje. Podczas jazdy w kabinie zrobiło się głośniej, a przyśpieszenie auta nie straciło wigoru. Nie wiem czy to ma związek z wymianą oleju i filtra powietrza, którą zrobiono miw warsztacie. Może ktoś orientuje się w temacie?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 12:28
Posty: 4
Auto: mazda5 2008r diesel 110kM

Postprzez Wojtek » 2 mar 2012, 18:25

przenosze do dzialu diesel MZR-CD
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 3 mar 2012, 23:00

Może to obudowa filtra powietrza? Należało by sprawdzić jej zamocowanie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 4 mar 2012, 00:14

Jaki filtr został zamontowany?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jaffrey » 4 mar 2012, 09:44

Mocowanie filtra jest ok. Wczoraj po przejechaniu 200 km silnik na wolnych obrotach zgasł. Wyglądało to tak jakby mu powietrza brakowało. Warkot słychać z środka obudowy. Jutro jadę podpiąć pod kompa.

Po wyciągnięciu filtra z obudowy warkot nie ustępuje.
Ostatnio edytowano 4 mar 2012, 10:24 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie piszemy posta pod postem
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 12:28
Posty: 4
Auto: mazda5 2008r diesel 110kM

Postprzez Enduro » 9 mar 2012, 22:51

zapomnieli zapiąć zapinek na filtrze powietrza?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 9 mar 2012, 23:37

Jak się udało podłączenie pod kompa? A może sprawa już rozwiązana? Podejrzewam jakąś błachostkę ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jaffrey » 12 mar 2012, 21:24

Badanie komputerem pokazało że wszystkie parametry są ok. Warkot nie ustąpił. Spinki od obudowy są zamknięte. Sprawa nadal jest badana.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 12:28
Posty: 4
Auto: mazda5 2008r diesel 110kM

Postprzez Porter3 » 28 kwi 2012, 14:37

i są jakieś wyniki?
Mi również coś dudni w obudowie.
Gdy odłączyłem silnik krokowy, dudnienia nie ma w obudowie... <co?>
Może to ma jakiś związek...
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez []gk[] » 4 maja 2012, 13:40

W mojej historii miałem 2 przypadki wydobywania się dziwnych odgłosów z obudowy filtra.
1. Zbyt niska uszczelka filtra – kupiłem filtr "no_name" <zawstydzony> innego w sklepie nie było od ręki.
2. Do obudowy połączona jest rura ssąca – u mnie obluzowała się i terkotała, wcisnąłem kawałek tektury pomiędzy kolanko i obudowę i przestało brzęczeć.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez jaroz1980 » 6 wrz 2012, 12:45

Witam wszystkich. Chcę odnowić wątek ponieważ nie mogę się doszukać odpowiedzi na ten sam problem. Mianowicie po wciśnięciu sprzęgła z okolic obudowy filtra powietrza dochodzi coś w rodzaju brzęczenia, warkotu silnika... to samo dzieje się kiedy dodam gaz i po odjęciu ustaje (przypomina to trochę jakby była dziura w tłumiku). Na wolnych obrotach wszystko jest pięknie, cicho miarowo nic nie drży, nie hałasuje itd. Próbowałem na wszelkie sposoby wyciszyć tę obudowę i bezskutecznie (zresztą wcale nie jest jakaś nadmiernie luźna-wcześniej taka też była) Mechanik zasugerował dwumasę... z uwagi na ten dźwięk przy wciśniętym sprzęgle :( jednak wydaje mi się to mało prawdopodobne ponieważ poza tym co opisałem (efekty dźwiękowe) nic więcej nie zauważyłem. A niestety są one męczące i martwią mnie... :( proszę o pomoc. Auto to mazda 6, 2008 rok, 140 KM, diesel 121000 przebiegu – raczej oryginał.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2012, 12:08
Posty: 4
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 6, 2,0 diesel 140KM, 2008 rok produkcji

Postprzez Enduro » 6 wrz 2012, 21:35

jaroz1980 napisał(a):... z uwagi na ten dźwięk przy wciśniętym sprzęgle :( jednak wydaje mi się to mało prawdopodobne ponieważ poza tym co opisałem (efekty dźwiękowe) nic więcej nie zauważyłem. ...

wg. mie to normalne, takie odglosy, gdyz po wycisniecie sprzegla otwiera sie przepustnica glowna,
co podwoduje powstanie dudnienia przez zasyssanie powietrza przez kolektor wlotowy.
P.S. nie wymieniaj dwumasa!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6