Czyszczenie smoka olejowego

Postprzez Leoo » 18 gru 2015, 00:01

Enduro napisał(a):dmucham na zimne i stawie dwie CIENKIE linie na krawedzi miski

W ramach testu wyciśnij dwa okręgu z silikonu (jeden w drugim) na stole i przyciśnij kawałkiem szkła. Zobaczysz co się dzieje między Twoimi liniami.

Jeśli chodzi o koncerny samochodowe, można bez liku wymieniać wpadki producentów od silników VW TSI po diesle Toyoty, w których pękają głowice.
Może sądzisz, że najnowsze konstrukcje są bez wad? Poczytaj o panewkach oporowych w dieslach BMW.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez DamianoV6 » 18 gru 2015, 00:16

liznąć dirko dookoła nie zaszkodzi a będzie pewność, że nie puści po odpowiednim przygotowaniu powierzchni. CZyli odtłuszczeniu itp... Nowe konstrukcje silników do mnie nie przemawiają mają przejechać 150k~200k km i się zepsuć.
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez Enduro » 18 gru 2015, 00:26

DamianoV6 napisał(a):..Nowe konstrukcje silników do mnie nie przemawiają mają przejechać 150k~200k km i się zepsuć.

ta prawda boli koncerny, ktore maja spore oddzialy dopracowujace podzespoly aby w odpowiednim czasie ulegly uszkodzeniu; mechanicznemu lub elektronicznemu! :>

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 18 gru 2015, 21:01

moderator nadzoruje, sprzatanie nastąpi niebawem :> <ok> <cisza>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Sebi77 » 2 lut 2016, 08:57

Mam taki problem, że po wyczyszczeniu smoka i założeniu miski olejowej na pracującym silniku słyszę w rejonie środka miski dźwięk tak jakby coś w środku opierało o miskę (było coś luźne)
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez Enduro » 2 lut 2016, 09:07

ponownie zdemontowac i sprawdzic <glupek2>
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Krystof72 » 13 kwi 2016, 15:03

Z powodu zasyfionego smoka mam zatarty silnik – na ile zepsuty? Tego jeszcze nie wiem...

Natomiast mam pytanie:
– auto sprowadziłem rok temu – wymieniłem rozrząd, płyny, filtry... i poprosiłem mecjanioka nr 1 o WYCZYSZCZENIE SMOKA
– mechanik nr 1 stwierdził, że smok był czysty, że nie trzeba było
– przypominam, było to w marcu 2015 roku i około 15 tyś kilometrów temu...

I do rzeczy:

– czy możliwe jest, żeby smok zasyfił się dokumentnie w tak krótkim czasie/przy tak małym przebiegu???
Mechanik nr 2, oglądający aktualnie zatarty silnik twierdzi, że raczej nie...

Pytam, bo przygotowuję się do rozmowy z mechanikiem nr 1. <czytaj>
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Postprzez em_dzej » 13 kwi 2016, 15:34

Ja nie specjalista ,ale wydaje się że nie powinien przez rok się zasyfić na maxa.
Jednak z drugiej strony nie wiadomo co tam się działo :|
Jak sprawdził że smok czysty , zdejmował miskę , miałes slady nowy silikon itp.
czy endoskopowo sprawdzał <co?>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Krystof72 » 13 kwi 2016, 15:39

nie, nie endoskopowo :@)

nie prosiłem o diagnozę, a o – konkretnie – zdjęcie miski i wyczyszczenie smoka
czy były nowe uszczelki/silikony? nie wiem, nie patrzyłem... a obawiam się, że po roku to już nie widać, czy/co było robione <nie>
Ostatnio edytowano 14 kwi 2016, 21:04 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Postprzez smile » 14 kwi 2016, 23:16

1. Zdjąć miskę i sprawdzić jak wygląda smok, przy okazji będzie widać, czy miska była demontowana ( kolor silikonu, ślady po jej oczyszczaniu itp )
2. Sprawdzić, czy jakiś wtrysk miał przedmuchy, zdemontować wszystkie, jeśli wyjdą gładko – brak przedmuchów, jeśli będą problemy z demontażem, będzie widać zwęglone osady i na górze i na dole silnika – wtrysk był nie szczelny.

3. Tak, mógł się zakleić w ciągu tych 15 tyś km. Pytanie, czy mechanik 1 ( lub kto inny ) sprawdzał, czy spaliny wydobywają się z pod korka wlewu oleju???????
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Krystof72 » 15 kwi 2016, 07:29

1. miska zdjęta, na dnie czarny syf i opiłki; smok cały w opiłkach – jak jeż stalowy :@/
2. wtryski wyjęte, wyczyszczone i one i gniazda, podkładki wymienione – szkoda, że jak się rozklekotał, w ramach sprawdzania, co klekocze, a nie wcześniej... miały przedmuchy

spod korka był buch, ale nie rok temu (mechanik 1.), a podczas diagnozy klekotu

że mógł się zakleić po 15 tysiącach??? :|
– z jednej strony to dobrze, bo wraca wiarę w białego człowieka (mechanik 1.) <serduszka>
– z drugiej źle, bo coś gdzieś poszło niehalo... sprawdzałem te wtryski i tu i tam, również w ASO Mazdy (bez wyjmowania – czyli nie sprawdzałem?)... mechanicy mówili "po co???" (mechanik nr 1. również)
Ostatnio edytowano 15 kwi 2016, 09:16 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Postprzez Enduro » 18 kwi 2016, 12:26

raczej niemozliwe!
sinlik musial by miec ogromne przedmuchy, aby ponownie zakleic smoka i to po 15 tys. km
istnieje opcja, ze mech.1 po prostu nie wymienil podkladek na nowe <glupek2>
tak czy owak to on przyczynil sie do szkody i powinien w naprawie/kosztach partycypowac.
trudno bedzie mu przypisac 100% winy. ale jego udzial procentowy prawnie jest spory.
koniecznie obejrzyj jaki kolor ma silikon na misce
w org. jest szary
jesli widac inne kolory to moze to wskazywac ze miska byyla uprzednio demontowana ale niekoniecznie..

ciekaw jestem co powie .... <oczy>
pozdr i ubolewam

R
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Krystof72 » 18 kwi 2016, 12:58

problem w tym, że te podkładki nie były ruszane – obejrzane tak, wyjmowane nie, a spod korka nie dymiło...

mechanik 1. miał zrobić smoka (plus płyny, filtry, rozrząd), niestety – podkładek się nie podjął
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Postprzez Enduro » 18 kwi 2016, 15:00

Krystof72 napisał(a):..podkładek się nie podjął

i to jest duzy problem, bo to one powoduja zalepienie smoka ..
raczej koszta remontu silnika poniesie, ten kto nie przyzwolil na wymiane podkladek <glupek2>

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Krystof72 » 18 kwi 2016, 15:23

i tak poniesie właściciel...

prawda jest taka, że dałem pupy, bo mogłem się uprzeć :|

ale było tak:

– mechanik 1. powiedział "a co jak urwę? po co to ruszać, jak jest dobrze... no dobra, mogę się za to zabrać, ale jak urwę, to pana wina i wydatki, ja bym nie robił"
– aso mazdy mówiło "nic się nie dzieje, komputer na ten temat milczy, auto chodzi równo, 1500 musi to kosztować, jak się upieram"
– mechanik 3. (byłem już u niego z wtryskami z pierwszą mazdą i...) powiedział dokładnie to samo, co wtedy, czyli "pojebało was z tym forum i tymi bzdurami, dzwonicie bez sensu i wszyscy tylko o tych podkładkach, regulacjach, smokach! kto to wymyślił, bzdura"...
– mój stary mechanik od poprzednich aut – "ja tego nie robię"
– nowy mechanik, specjalista od mazd – "sorry, jadę na stałe do Niemiec"

taka jest historia...
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Postprzez Enduro » 18 kwi 2016, 16:04

jasne.
brakuje tylko stwierdzenia ASO mazdy, ze takowe problemy nie sa im absolutnie znane <oczy>

1500,– za podkladki i wymiane?! <glupek2>
w tej cenie przylece do Ciebie samolotem i gratisowo wyreguluje zawory
a reszte tez posprawdzam..

teraz tych wszyskowiedzacych i drwiacych z informacji tego forum mechanikow nalezy spytac ,
jaka jest wg. nich jest przyczyna zatarcia silnika, bo fachowiec musi wiedziec co i dlaczego ...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 18 kwi 2016, 18:10

Krystof72 napisał(a):podkładki nie były ruszane – obejrzane tak, wyjmowane nie, a spod korka nie dymiło...

w jaki sposób mogły być obejrzane bez wyjęcia <co?>

Krystof72 napisał(a):mechanik 1. powiedział ...po co to ruszać, jak jest dobrze...

no i miał generalnie rację... podkładki wymieniasz jak jest dym spod korka oleju/lub jak jesteś pewien, że masz wadliwe tzw. "kwiatki".

Błąd polegał na tym, że przez cały rok nie odkręciłeś choć raz korka wlewu oleju, żeby skontrolować czy wszystko jest ok.

Problem jest dobrze znany, ale zdziwiło mnie w sumie, że smok może zatkać się tak szybko...

Jedyną opcją, kiedy możesz zmusić mechanika do partycypowania w kosztach jest to, że udowodnisz mu że miska nie była ściągana – pomimo że mu to zleciłeś
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Krystof72 » 18 kwi 2016, 18:46

na jakiej podstawie domniemujesz, że nie odkręcalem korka??? <co?>

odkręcałem!
i wydaje mi się, że wszystko było w normie – jestem przeczulony, więc zapewne bym zauważyl każdą aberrację ;P

raz nawet jechałem bez korka... zapomniałem go wkręcić po kontroli/dolewce oleju na długiej trasie... <zawstydzony> musiałem zjechać do aso i dostać taki korek ("dostać", bo to było w Niemczech, a oni nie robią z tego problemu, by komuś bezinteresownie pomóc)

BTW – czy trasa bez korka (niewiele oleju się wychlapalo) mogła wpłynąć na zasyfienie smoka? dodam, że bylo to na początku lipca...
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Postprzez dobrzyn22 » 18 kwi 2016, 19:29

Krystof72 napisał(a):na jakiej podstawie domniemujesz, że nie odkręcalem korka??? <co?>

wydaje mi się, że żeby tak zakleić smoka potrzeba do tego naprawdę sporych przedmuchów przez podkładki wtrysków (łatwe do zauważenia ). Skoro mówisz, że patrzałeś co jakiś czas, to tym bardziej dziwna sprawa :|
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 18 kwi 2016, 21:26

dobrzyn22 napisał(a):..podkładki wymieniasz jak jest dym spod korka oleju/lub jak jesteś pewien, że masz wadliwe tzw. "kwiatki".
..

wg. mnie nalezy je zawsze wymienic szczegonie jesli nie ma sie pewnosci czy niedawo byly wymienione
brak dymienia itp nie powinnen miec wplywu na decyzje! <nie>
bo jesli ma sie zamontowane te filigranowe (kwiatuszki) to ryzyko ze ulegna rozszczelnieniu,
jest zbyt duze, aby zbagatelizowac sprawe, ktore jest brzemienne w skutkach dla silnika i turbiny
a nawet dla glowicy i to po krotkim czasie (zaleznie od rozczczelnienia.!)


pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6