Czyszczenie smoka olejowego

Postprzez nynuch76 » 14 sie 2013, 22:35

dobrzyn22 napisał(a):napiszesz coś więcej na temat tego sprzętu ?? (nazwa/koszt / itp)



jimmi napisał(a):Jak sie na tym pracuje? Latwo, trudno, proste- dla kazdego? <lol>

NApisz cos wiecej <ok>

zabawka oszczędza masę czasu w warsztacie niezbędna dla majsterkowiczów nieopłacalna. Suchy silnik oglądasz wchodząc przez miarkę.

Z galaktyki III
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Mxf » 16 sie 2013, 09:40

dobrzyn22 napisał(a):podkładki wymienione??(pod wtryski )


Podkładki nie ruszane... <glupek2> to chyba nie tragedia ?

A co do dźwięków to się ustabilizowało.

Ew. proszę o poradę co jest jeszcze trzeba zrobić, w ramach refresh'u auta z niemiec.
Mam książkę serwisową do 2010 roku oraz rachunki różnych wymian po 2010.
Także przebieg wydaje się być poprawny. 212 tys. Auto bujało w firmie.
Czeka mnie jeszcze wymiana klocków i tarcz z tyłu.. <oczy>
Mazda 6, Hiroszima, Japonia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2013, 13:27
Posty: 5
Skąd: Głogów
Auto: MAZDA 6 – 2.0 Diesel (CiTD) 121 MZR-CD 2003

Postprzez dobrzyn22 » 16 sie 2013, 10:09

przejrzyj nasze poradniki – tam masz wszystko dobrze opisane
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 17 sie 2013, 21:46

Mxf napisał(a):
dobrzyn22 napisał(a):podkładki wymienione??(pod wtryski )


Podkładki nie ruszane... <glupek2> to chyba nie tragedia ?
..
ich wadliwa konstrukacja to tragedia!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grygory » 22 paź 2013, 08:34

Dzięki za fotorelacje, się przydała, czytając forum obawiałem się o moje M6 , sprowadziłem go w czerwcu przy 170tyś, teraz mam 180 i dopiero obsługa, ale za to konkretnie wraz ze sprawdzeniem smoka, na szczęście ku mojej radości smok był czyściutki (sam olej), a silikon wyglądał na oryginalny i nie ruszany ,
Miska olejowa trochę pordzewiała z wrzodami została popiaskowana i pomalowana.
Jedynie mnie trochę martwi czy nie za dużo nowego silikonu dałem, bo trochę wypchało na zewnątrz i obawiam się że i do środka. Wiem że to nie dobrze, ale czy istnieje jakaś metoda sprawdzenia bez ponownych wymian olejów ?
Załączniki
20131019_115811.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez maziadm » 22 paź 2013, 08:39

grygory napisał(a):czy nie za dużo nowego silikonu dałem, bo trochę wypchało na zewnątrz i obawiam się że i do środka.

Też się nad tym kiedyś zastanawiałem, czy czasem nadwyżka silikonu nie spowoduje degradacji oleju i w efekcie zwiększenia koksowania.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez grygory » 22 paź 2013, 09:20

Bardziej się zastanawiam jak w którymś wcześniejszym poście napisane czy nie zalepi smoka, i efekt z pracy nie będzie odwrotny niż zamierzony w moim przypadku.
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez dobrzyn22 » 22 paź 2013, 19:23

grygory napisał(a):czy istnieje jakaś metoda sprawdzenia bez ponownych wymian olejów ?

nie. Ale co stoi na przeszkodzie, żeby slać nowo zalany olej i to sprawdzić, a następnie zalać olej z powrotem??

Bez kolejnego ściągania miski, to jedynie endoskop
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 22 paź 2013, 21:58

Sylikon jest masą plastyczną, nawet jak go "wycisnęło" do środka misy to nie powinien się oddzielić od głównej warstwy uszczelniającej, nie wchodzi także w reakcję z olejem ( o ile użyłeś właściwego sylikonu ;) ).
A jak tam podkładki pod wtryskami? O tym nie napisałeś...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez grygory » 23 paź 2013, 10:20

Silikon amerykańskiej produkcji – w garażu mam gdzieś opakowanie :)
Mazda pozostanie pod kontrolą, jak się utrzyma tępo robienia przeze mnie kilometrów iż w 3,5 miesiąca 8 tyś km to licząc gdzieś na wiosnę powinienem znów podjąć się wymiany.

No co do podkładek, to będę to musiał już na jakiś serwis zawieźć, ale to w przyszłym roku. Z uwagi iż smok był czyściutki, i spod korka nic nie dymi raczej mogę sobie na to pozwolić. Wiadomo koszty, mam tylko nadzieje, że to nie będzie zła decyzja ;)
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez Yo Yogi » 4 lis 2013, 13:00

Witam :] dzięki takiej fotorelacji bez pojęcia o naprawach sam wyczyściłem smok <jupi> u mnie w warsztacie chcieli za ta przyjemność 250 pln, do teraz mnie duma rozpiera :D na grudzień planuje wymiane podkładek pod wtryskiwaczami, dzięki wam nic nie jest straszne a jaka przyjemność trzymać kciuki żebym niczego nie sknocił ;]

jeszcze mam pytanie co do tych podkladek w sklepie na stronie sa po 15 pln jak wygląda to jakościowo ?? czytałem ze ktos sprzedaje po 80 pln w czym róznica i czy warto te tańsze kupić? żeby nie okazało sie że trzeba 2 razy tą samą robote robić? pozdrawiam ;]
Yo Yogi
 

Postprzez klosek6 » 5 sty 2014, 14:56

Kolejna mazda uratowana gościu przyciągnął ją bo nie odpalała okazało się , że przeskoczył pasek rozrządu o jeden ząbek , po złożeniu zadzwoniłem do klienta to jeszcze mówił , żeby zobaczyć co się dzieje z elektryką bo mu się kontrolka oleju zapala , więc nie zastanawiając się odkręcam miskę a tam taki widok . Sorki za słabą jakość zdjęć . Oczywiście od razu wymiana podkładem pod wtryskami regulacja zaworów i kalibracja wtrysków i gościu jak odbierał to mówił , że jeszcze nie słyszał , żeby kiedy kolwiek tak cicho chodziła jego mazda
Załączniki
SDC17909.JPG
SDC17908.JPG
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez swirek900 » 23 sty 2014, 13:38

ja właśnie wróciłem od mechanika wymieniaklem olej i filtr oleju (wymiana oleju 20zł) wymiana filtra paliwa( nie wiem ile kosztowała) plus czyszczenie smoka olejowego. Za całosc zaplacilem 200zł dużo czy mało jak uważacie ??
Początkujący
 
Od: 19 lis 2012, 22:13
Posty: 8
Skąd: Mszana
Auto: Mazda 6 GY 2.0 136 KM 2003r TOP SPORT CD

Postprzez Enduro » 23 sty 2014, 21:26

najwazniejsze ze wyczyszczony. <spoko>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 25 sty 2014, 10:52

swirek900 napisał(a):ja właśnie wróciłem od mechanika wymieniaklem olej i filtr oleju (wymiana oleju 20zł) wymiana filtra paliwa( nie wiem ile kosztowała) plus czyszczenie smoka olejowego. Za całosc zaplacilem 200zł dużo czy mało jak uważacie ??


Jak za cenę z olejem i filtrem to OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez telek25 » 8 mar 2014, 10:04

500zł za wymianę podkładek pod wtryskami, regulacja zaworów i zajrzenie do rozrządu czy był wymieniany to dobra cena czy za duża nie robię tego w ASO. Ile powinno takie coś kosztować?
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez Leoo » 9 mar 2014, 14:13

telek25 napisał(a):500zł za wymianę podkładek pod wtryskami...

Żeby zarobić 500zł muszę pracować przez cały tydzień <płacze> . Za odkręcenie i przykręcenie kilkunastu śrubek w czasie około 2h, mechanik bierze 1/4 moje pensji (24 lata w zawodzie).
Wniosek jest oczywisty – zwalniam się z roboty i otwieram warsztat <spoko>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 12 mar 2014, 16:43.
Powód: Off-Topic

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 12 mar 2014, 16:43.
Powód: Off-Topic

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 12 mar 2014, 16:43.
Powód: Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6