Czyszczenie / rozebranie wtryskiwacza w RF5C (M6+MPV)

Postprzez Barteq0014 » 4 lut 2012, 13:44

banasr napisał(a):Do Barteq0014

Barteq0014 napisał(a):Teraz czas na porządne umycie wszystkiego(nie mam zdjęć podczas mycia...
Jak wszystko ładnie poczyścimy to czas na składanie

Czy elementy wewnątrz wtrysku nosiły jakieś istotne zabrudzenia, które mogłyby wpływać na poprawność jego funkcjonowania, a jeśli tak to w jaki sposób je czyściłeś?

Pozdro
banasr


U mnie iglica w końcówce ciężko chodziła(zrobił się lepki nalot),wyczyściłem ją w nafcie a potem w benzynie ekstrakcyjnej.Przed złożeniem chodziła już lżej.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez banasr » 26 lut 2012, 13:47

Barteq0014 napisał(a):
Grzyby napisał(a):
MarQs napisał(a):jesli samo czyszczenie i zlozenie wtryskiwacza poprawia kwestie przelewania

Tego się nie dowiemy jeśli Barteq0014 nie zrobi testu przelewowego (a robił go przed czyszczeniem?)
Bo sama kalibracja niewiele nam niestety powie o "zakresie i dobroczynnym działaniu " takiej regeneracji.
Wiesz też doskonale jak subiektywne mogą być odczucia :)


Przed czyszczeniem zrobiłem.Dzisiaj wróciłem z trasy wiec niedługo wybieram się na kalibracje bo wcześniej nie było czasu.


To jak tam z efektami czyszczenia? Czy zostały zweryfikowane przez test przelewowy lub kalibrację? <co?>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Barteq0014 » 26 lut 2012, 15:14

banasr napisał(a):To jak tam z efektami czyszczenia? Czy zostały zweryfikowane przez test przelewowy lub kalibrację? <co?>


Niestety jeszcze nie maiłem czasu tego zrobić,bo narzazie nie widzę potrzeby,ale test przelewowy zrobię.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez googieman » 7 mar 2012, 20:39

Barteq0014 napisał(a):
banasr napisał(a):To jak tam z efektami czyszczenia? Czy zostały zweryfikowane przez test przelewowy lub kalibrację? <co?>


Niestety jeszcze nie maiłem czasu tego zrobić,bo narzazie nie widzę potrzeby,ale test przelewowy zrobię.


I jak tam postępy nad testem przelewowym? Zrobiłeś go już może? :) Zapewne sporo osób ciekawych jest bardzo wyniku twojego czyszczenia :)
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez Barteq0014 » 7 mar 2012, 23:15

googieman napisał(a):
Barteq0014 napisał(a):
banasr napisał(a):To jak tam z efektami czyszczenia? Czy zostały zweryfikowane przez test przelewowy lub kalibrację? <co?>


Niestety jeszcze nie maiłem czasu tego zrobić,bo narzazie nie widzę potrzeby,ale test przelewowy zrobię.


I jak tam postępy nad testem przelewowym? Zrobiłeś go już może? :) Zapewne sporo osób ciekawych jest bardzo wyniku twojego czyszczenia :)


Rozumiem,w weekend zabiorę się za to o ile czas pozwoli :D
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez banasr » 11 kwi 2012, 16:51

No i jaki efekt czyszczonka <co?>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez smile » 12 kwi 2012, 10:34

W każdym zabiegu liczą się efekty, i na nie właśnie czekamy.... :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rmierzwa » 12 kwi 2012, 12:21

A mi to się wydaję, że po tej operacji czyszczenia wtryskiwacza jest coś nie tak i autor tej fotorelacji albo jeszcze z tym walczy, albo nie chce się do tego przyznać :>
Ale mam nadzieję, że mi się tylko tak wydaje, bo też jestem ciekawe efektów tej operacji :)
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez dobrzyn22 » 12 kwi 2012, 12:51

czasem po prostu nie ma się czasu/chęci itp :P Człowiek się obejrzy,a tu miesiąc minął <lol> poczekajmy cierpliwie <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Barteq0014 » 12 kwi 2012, 13:36

Przepraszam was bardzo za moje lenistwo :D
No niestety wtryski jak lały tak leją,ale żeby było zabawniej leją inne wtryski <co?>
Kolejności na 100% nie pomyliłem.Może też dlatego,że od wymiany silnika nie robiłem kalibracji ?
Oceńcie sami:
Ps.Czasy przelewów nie były jakieś określone,zatrzymałem dopiero jak dobiły do końca.

Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek

Sam już nie wiem co mam o tym myśleć :(
Kalibracje warto chyba zrobić,wtedy się dowiemy,ale narazie nie mam już chęci do tego auta.
Na pewno jakiś efekt powstał :P
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Norby » 15 kwi 2012, 12:27

Niedawno wykonałem test przelewowy i okazało się, że jeden wtrysk jest do wymiany. Kopiłem używkę niby po czyszczeniu na allegro z gwarancją i faktycznie jest różnica. Wybrałem się do serwisu na kalibrację a tam mechanik już w drzwiach mówi: nie kalibracja tylko proces adaptacyjny. Wytłumaczył mi to tak: wtryski się zużywają lub zanieczyszczają więc trzeba co jakiś czas przyuczyć komputer do nowych dawek paliwa na konkretny wtrysk odpowiednio do kondycji wtrysku. W twoim przypadku po czyszczeniu albo po wymianie końcówki wtryskiwacza trzeba wykonać proces adaptacyjny chyba, że nie robiłeś jeszcze tego od nowości, a komputer pamięta fabryczne ustawienia.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Barteq0014 » 15 kwi 2012, 13:54

Norby napisał(a):Niedawno wykonałem test przelewowy i okazało się, że jeden wtrysk jest do wymiany. Kopiłem używkę niby po czyszczeniu na allegro z gwarancją i faktycznie jest różnica. Wybrałem się do serwisu na kalibrację a tam mechanik już w drzwiach mówi: nie kalibracja tylko proces adaptacyjny. Wytłumaczył mi to tak: wtryski się zużywają lub zanieczyszczają więc trzeba co jakiś czas przyuczyć komputer do nowych dawek paliwa na konkretny wtrysk odpowiednio do kondycji wtrysku. W twoim przypadku po czyszczeniu albo po wymianie końcówki wtryskiwacza trzeba wykonać proces adaptacyjny chyba, że nie robiłeś jeszcze tego od nowości, a komputer pamięta fabryczne ustawienia.


Tego jeszcze nie robilem,nawet nie nic nie podpinałem od wymiany.Muszę się wybrać ;P
Dzięki,zobaczymy ale to narazie w przyszlości :D
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez sokoli_majster » 15 kwi 2012, 14:39

Norby napisał(a):Wybrałem się do serwisu na kalibrację a tam mechanik już w drzwiach mówi: nie kalibracja tylko proces adaptacyjny.

A gdzie to robiłeś Norby?, we Wrocku?
Ile Cię skasowali?
sokoli_majster
 

Postprzez Norby » 15 kwi 2012, 16:01

Tak we Wrocławiu Sokoli u Jaremki koszt 215 zł lżejszy ale spokojniejszy. Dostałem nawet wydruki z kompa.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez dobrzyn22 » 15 kwi 2012, 20:08

Norby napisał(a):ie kalibracja tylko proces adaptacyjny. Wytłumaczył mi to tak: wtryski się zużywają lub zanieczyszczają więc trzeba co jakiś czas przyuczyć komputer do nowych dawek paliwa na konkretny wtrysk odpowiednio do kondycji wtrysku. W twoim przypadku po czyszczeniu albo po wymianie końcówki wtryskiwacza trzeba wykonać proces adaptacyjny chyba, że nie robiłeś jeszcze tego od nowości, a komputer pamięta fabryczne ustawienia.


sprawa oczywista dla osób, które poczytały trochę w wątkach o wymianie wtryskiwaczy... <oczy>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Norby » 15 kwi 2012, 21:32

Tak oczywista sprawa, ale ja czekam na konkretną wymianę końcówki wtryskiwacza i poprawnej adaptacji po wymianie (regeneracji) i raportu z poprawnego działania wtrysku. Kilka razy rozmawiałem z gościem z podanej strony gdzie sprzedają zestawy ratunkowe do zużytych wtrysków i zamierzam to przetestować w kosztach około 800 zł za komplet a nie za nowe powyżej 8000 tyś za produkt zastępczy ( nowe wtryski). Jeśli tylko pojawią się końcówki w sprzedaży mam jeden wtrysk w zanadrzu do testowania i pokuszę się o wymianę końcówki aby sprawdzić poprawę funkcjonowania jego pracy. Newralgicznym punktem tego silnika oprócz przytykającego się smoka są właśnie wtryski. Może to zmieni opinie o silnikach z wtryskami Denso , gdzie nie było możliwości ich regeneracji (tak jak ma miejsce z wtryskami Boscha) na lepszą opinię i dłuższą żywotność dzięki regeneracji Denso jak ma to miejsce w np Renault. Życzę sukcesów <spoko>
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Barteq0014 » 16 kwi 2012, 11:27

Ja dalem linka do tego hdmot i tam ma koncowki
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez s i w y » 16 kwi 2012, 17:46

szkoda że leją. Fajnie się zapowiadało. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez smile » 16 kwi 2012, 17:55

Barteq0014 napisał(a):Barteq0014

A próbowałeś przeczyścić wtryski uruchamiając auto na Forte ADFC?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tonidriver » 16 kwi 2012, 18:21

Norby napisał(a):Tak oczywista sprawa, ale ja czekam na konkretną wymianę końcówki wtryskiwacza i poprawnej adaptacji po wymianie (regeneracji) i raportu z poprawnego działania wtrysku. Kilka razy rozmawiałem z gościem z podanej strony gdzie sprzedają zestawy ratunkowe do zużytych wtrysków i zamierzam to przetestować w kosztach około 800 zł za komplet a nie za nowe powyżej 8000 tyś za produkt zastępczy ( nowe wtryski). Jeśli tylko pojawią się końcówki w sprzedaży mam jeden wtrysk w zanadrzu do testowania i pokuszę się o wymianę końcówki aby sprawdzić poprawę funkcjonowania jego pracy. Newralgicznym punktem tego silnika oprócz przytykającego się smoka są właśnie wtryski. Może to zmieni opinie o silnikach z wtryskami Denso , gdzie nie było możliwości ich regeneracji (tak jak ma miejsce z wtryskami Boscha) na lepszą opinię i dłuższą żywotność dzięki regeneracji Denso jak ma to miejsce w np Renault. Życzę sukcesów <spoko>


Nie wiem skąd weźmiesz części do regeneracji wtrysku skoro firma Denso nie udostępnia części do swoich wtryskiwaczy natomiast Bosch o którym wspomniałeś udostępnia tak samo Delphi. Tu jest link do nowego całego wtryskiwacza http://moto.allegro.pl/wtryskiwacz-mazd ... 07931.html Także nie łudźcie się na jakąkolwiek "regeneracje" wtryskiwaczy firmy Denso bo mycie które oferują specjalistyczne zakłady nic nie da. Jeśli ktoś ma wątpliwości w to co napisałem proponuję zadzwonić do Boscha w pietrzykowicach albo w stalowej woli.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6