Strona 1 z 3

Silnik nie chce zapalić M6 diesel

PostNapisane: 30 gru 2011, 21:45
przez Marbles4
Witam. Dzisiaj rano zszedłem do garażu, żeby odpalić moją Mazdę (2002 r., 2.0 Diesel, 121KM). Niestety po przekręceniu kluczyka słychać było jedynie "rzężenie" i auto nie chciało odpalić. Jednocześnie zauważyłem, że wyświetlacz na środku od radia/klimatyzacji/komputera nie włącza się od razu po przekręceniu kluczyka, a jak się włączy to po chwili znowu pada. Również na chwilę klimatyzacja włączyła się samoczynnie. Dodam jeszcze, że 2 dni temu auto jeździło bez zastrzeżeń do momentu pozostawienia go w garażu. Proszę o pomoc; czy spotkaliście się już z czymś takim? Pozdrawiam

Re: Silnik nie chce zapalić:( Mazda 6 2.0 diesel, 121KM

PostNapisane: 30 gru 2011, 21:51
przez Wojtek
a jakie masz napiecie na aku?

Re: Silnik nie chce zapalić:( Mazda 6 2.0 diesel, 121KM

PostNapisane: 30 gru 2011, 22:28
przez Enduro
mozesz sprawdzic, ale raczej na pewno beteria do wymiany
pozdr. Enduro

PostNapisane: 31 gru 2011, 09:19
przez Marbles4
Wojtek napisał(a):a jakie masz napiecie na aku?


Dzisiaj postaram się to sprawdzić. Akumulator był wymieniany 2 lata temu, temperatury są na zdecydowanym plusie, poza tym auto stoi w garażu – nie myślałem, że może być z nim coś nie tak.

PostNapisane: 31 gru 2011, 09:22
przez Marbles4
Enduro napisał(a):mozesz sprawdzic, ale raczej na pewno beteria do wymiany
pozdr. Enduro


Są jeszcze jakieś inne prawdopodobne przyczyny. Nie znam się na tym, więc luźno rzucam: bezpiecznik, alternator, jakieś zwarcie...? Kontrolka świec żarowych gaśnie normalnie, światła również się palą.

Re: Silnik nie chce zapalić:( Mazda 6 2.0 diesel, 121KM

PostNapisane: 31 gru 2011, 10:04
przez JohnnyB
Jak aku jest padnięty wskazówki na liczniku zachowują się jak w Subaru ;–), jakiś IMO ? Masz drugi kluczyk ?

Re: Silnik nie chce zapalić:( Mazda 6 2.0 diesel, 121KM

PostNapisane: 31 gru 2011, 11:55
przez Enduro
albo wtyk na rozruszniku nie ma styku.
E.

PostNapisane: 31 gru 2011, 12:13
przez Marbles4
JohnnyB napisał(a):Jak aku jest padnięty wskazówki na liczniku zachowują się jak w Subaru ;–), jakiś IMO ? Masz drugi kluczyk ?


Faktycznie, wskazówki poszły jak w Subaru:) Spróbuje drugim kluczykiem – a co to może konkretnie zmienić?

PostNapisane: 31 gru 2011, 12:18
przez Grzyby
Marbles4 napisał(a):a co to może konkretnie zmienić?

Nic :P

Doładuj akumulator. Jak wskazówki robią sobie wędrówkę to oznacza że jest rozładowany.

Re: Silnik nie chce zapalić:( Mazda 6 2.0 diesel, 121KM

PostNapisane: 31 gru 2011, 13:34
przez Hubix
W poprzednim samochodzie też tak miałem z wskazówkami.

Z ciekawości co jest powodem, że zegary wariują ? Niskie napięcie i świruje elektronika ?

PostNapisane: 31 gru 2011, 13:53
przez Grzyby
Ale że dlaczego od razu "wariują" czy "elektronika świruje"?
Może po prostu tak jest specjalnie?

PostNapisane: 31 gru 2011, 17:00
przez Enduro
Hubix napisał(a):..co jest powodem, że zegary wariują ? Niskie napięcie i świruje elektronika ?

tak, zbyt niskie napięcie a abaterii, szczególnie po/podczas próby rozruchu silnika.
wtedy to prąd zwarcia (prawie) tak mocno obciąża baterie, która to nie daje sobie rady z takim obciążeniem, jeśli jest ona wyładowana, uszkodzona lub wyeksplatowana
P.S.
i tu info, co do obsługi akumulatorów
Bateria nie niszczy się tylko wtedy, kiedy jest na maxa naładowana, ale nie oznacza to, że należy ją przeładowywać.
inne stany powodują jej zużywanie się..
ważne jest również, aby stan elektrolitu nie był za niski...
pozdr.
E.

PostNapisane: 2 sty 2012, 13:25
przez JohnnyB
Marbles4 napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Jak aku jest padnięty wskazówki na liczniku zachowują się jak w Subaru ;–), jakiś IMO ? Masz drugi kluczyk ?


Faktycznie, wskazówki poszły jak w Subaru:) Spróbuje drugim kluczykiem – a co to może konkretnie zmienić?


Dwa przypadki podałem:
1. Wskazówki jak w subaru – akumulator,
2. Jeśli wskazówki OK, to może to wina Immobilizera, sprawdź drugim kluczykiem,
;–)

Re: Silnik nie chce zapalić:( Mazda 6 2.0 diesel, 121KM

PostNapisane: 18 maja 2012, 23:19
przez koder
Witajcie. Chcę nawiązać do wątku.
Opiszę Wam mój problem, może ktoś się spotkał z takim przypadkiem.
Mam mazdę 6 2,0 diesel, 143 KM 2007r. Po wyjściu z pracy, siadam do auta przekręcam kluczyk, na tablicy oświeciły się kontrolki te które powinny oraz zaczął migać DPF. Odpaliłem silnik reszta kontrolek pogasła oprócz kontrolki z symbolem silnika (ta żółta). Wyłączyłem silnik i ponownie spróbowałem go odpalić. Niestety silnik już nie ruszył. Rozrusznik pracuje, aku naładowany na bank. Po przekręceniu kluczyka lampka z DPF raz się oświeca i miga raz nie. Auto na lawetę i do ASO. Podłączyli kompa i odczytali takie kody błędów: P1329, P0628. Skasowali błędy – dalej kręci ale nie pali. Przy mnie facio sprawdził paliwo czy dochodzi- jest. Następnie zmostkował alarm bo myślał, że się uszkodził i odciął zapłon-nic. Ręce rozłożył i powiedział, że musi szukać. Zwinąłem manele, pojechałem do domu i czekam.
Auto posiadam od czterech lat ale taki numer wyciął mi pierwszy raz. Nadmienię, że robię raczej krótkie trasy. Auto ma przejechane dopiero 64 tyś. km. Jeżeli ktoś mógł by mi coś podpowiedzieć byłbym wdzięczny.

PostNapisane: 19 maja 2012, 00:47
przez Wojtek
koder napisał(a):P0628

przeca to pompa paliwa... <oczy> (to tak na szybko :) )

PostNapisane: 19 maja 2012, 11:03
przez Enduro
Wojtek napisał(a):
koder napisał(a):P0628

przeca to pompa paliwa... <oczy> (to tak na szybko :) )
w dieslu jes tylko wtryskowa
pozdr.
E

PostNapisane: 19 maja 2012, 12:07
przez koder
Enduro napisał(a):
Wojtek napisał(a):
koder napisał(a):P0628

przeca to pompa paliwa... <oczy> (to tak na szybko :) )
w dieslu jes tylko wtryskowa
pozdr.
E
Enduro napisał(a):
Wojtek napisał(a):
koder napisał(a):P0628

przeca to pompa paliwa... <oczy> (to tak na szybko :) )
w dieslu jes tylko wtryskowa
pozdr.
E


czy mógłbyś rozwinąć ten wątek... troszkę jaśniej plizzz

PostNapisane: 19 maja 2012, 13:37
przez Enduro
koder napisał(a):...
czy mógłbyś rozwinąć ten wątek... troszkę jaśniej plizzz

w silnikach benzynowach jest pompa paliwa, ktora to pompuje paliwo ze zbiornika do systemu zasilania (gaznik lub wtrysk)
w dieslu jej nie ma, bo jest pompa wtryskowa, ktora to zassysa paliwo ze zbiornika
spreza i podaje do listwy wtryskowej, choc sa auta, ktore maja dodatkowo pompe paliwa w zbiorniku,
no ale nie mazda..
pozdr.
E

PostNapisane: 19 maja 2012, 22:54
przez Wojtek
Enduro napisał(a):w dieslu jes tylko wtryskowa

no wlasnie... <oczy>
skad sa te bledy? :>

Re: Silnik nie chce zapalić:( Mazda 6 2.0 diesel, 121KM

PostNapisane: 20 maja 2012, 12:41
przez koder
Dzięki za wyjaśnienie ale ...ja mam ciągle wątpliwości do tej pompy jaka by nie była.
Otóż nie pisałem o tym ale po dowiezieniu auta do serwisu oprócz rzeczy które ten mechanik sprawdził było jeszcze coś takiego: ściągnął osłonę z silnika, odkręcił jeden z dolotów paliwa(patrząc na silnik pierwszy z lewej) i kazał mi przekręcić kluczykiem w celu zapalenia silnika. Paliwo wypłynęło....