Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez dareq » 28 cze 2017, 20:31

Cześć.
Mam pytanie związane z wymianą podkładek pod wtryskami. Mam Mazde 5 z 2005 roku 2.0 diesel 143km. Zamówiłem podkładki i uszczelkę, wymiana oleju i filtra no i czyszczenie smoka. Mam tylko kurcze wątpliwości z tymi podkładkami . Trochę czytam już forum ale mam strach bo kolega mi zamówił podkładki pod wtryski za 0,91euro jedna +podatek a w sobotę chcę spróbować wymieniać i czyścić smok. Trochę tanie mi się wydają jak na niemieckie warunki?? Może to nie te? Może ktoś mi podać wymiary tych podkładek do mojej Mazdy? Jutro mają przyjechać a na sobotę zaplanowana już wymiana. Jakby były nie teges to jeszcze bym zdążył nowe zamówić
Dzięki z góry i pozdrawiam Darek

Edit:
Podkładki pod wtryski dotarły ale ten typ jak mówicie "kwiatki". Mam nadzieję że będą ok.
Powiedzcie mi czy podkładki pod przelewy to są miedziane zwykłe podkładki bo nie mogę ich zamówić? ( podkładek u nas na warsztacie jest parę skrzynek <ok> )
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez dobrzyn22 » 30 cze 2017, 09:21

dareq napisał(a):Podkładki pod wtryski dotarły ale ten typ jak mówicie "kwiatki".

i te są właśnie trefne – wymienia się je na "pełne" miedziane podkładki, ew. takie z minimalnym rancikiem. Koszt podobny.

tu przykładowa oferta ze sprawdzonego na forum sklepu: https://www.mazparts.pl/oferta-specjaln ... -ditd-citd
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dareq » 30 cze 2017, 09:40

No jak są trefne to kurcze dlaczego mają je tu w Niemczech w ofercie? <cisza> . Już teraz za późno żeby zamawiać bo jutro wymiana.
A co z tymi podkładkami pod przelewy, są to zwykłe podkładki miedziane czy coś specjalnego?
Pozdrowionka Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez DooOminO » 1 lip 2017, 15:31

Jeśli chcesz rozkręcać to za 10 000 km to śmiało zmieniaj "bo jutro masz wymianę" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dareq » 1 lip 2017, 21:14

No i po wszystkim! Podkładki wymienione i smok wyczyszczony. Co do podkładek to te co zamówiłem za 1,10€ za sztukę okazały się lipą! Za mała średnica i jak się okazało to nie był "kwiatek". Szybka jazda do salonu i kupno nowych,ale już tych z rantem jakie były na forum polecane. To jeszcze bym zniósł ale przypomniałem sobie że jeszcze nie kupiłem podkładek pod przelewy a tu mnie wykasowali 42€!!! Te pod wtryski kosztują tu 23€. No ale to wszystko PIKUŚ! mechanior zażądał ode mnie 500€ za wymiane, tylko robocizna bez części,olejów i filtrów!!! <glupek2>
No ale dzięki Wam i foto relacji zrobiłem to prawie sam a uwierzcie mi jestem zupełnym laikiem w naprawie aut (moja pierwsza taka naprawa auta) do tej pory to wymiana oleju i raz łożyska w kole :D . Pare rozmiarów kluczy się nie zgadzało ale to pewnie przez to że mam Mazde 5 a relacja z Mazdy 6 :) . Jeszcze raz chciałem Wam podziękować bo 500€ w kieszeni a jaka żona ze mnie dumna!!!! :D
Pozdrawiam i udanych napraw.
Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez dobrzyn22 » 2 lip 2017, 18:30

<spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dareq » 3 lip 2017, 09:17

Dodam jeszcze że 3 wtryski wyglądały katastrofalnie a smok był w 50% zatkany. Była ta czarna zgorzelina ale były też opiłki metalowe, najgorsze w tym że były to w miare duże opiłki.
W niedzielę auto przegonione po autostradzie. Kontrolka oleju już nie mruga na wolnych obrotach a jak odkręce korek wlewu oleju to nie wylatuje już żaden dym <spoko> .
Teraz się muszę zastanowić czy sprzedać tą Mazde?? Tyle porobione ale zawsze coś się psuje <nie> <glupek2>
Pozdrowionka Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez vibzol » 17 lip 2017, 05:31

Witam. To mój pierwszy post. Dzięki fotorelacji podkładki wymieniłem ale mam problem. Proszę o informację (a najlepiej o zdjęcie) gdzie jest odma bo jestem kompletnym laikiem.
vibzol
 

Postprzez dhsanta » 25 sie 2017, 16:38

Witam, Panowie czy to pora na wymianę podkładek??

Początkujący
 
Od: 18 paź 2016, 12:19
Posty: 6 (1/0)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2003R.

Postprzez Sawinio » 28 sie 2017, 08:51

No jak dmucha dymem to czas najwyższy.
a jak nawet nie to nie zaszkodzi aby ten problem nie wystąpił albo żeby się nie pogłębiał ;)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 11:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez dareq » 29 sie 2017, 05:58

Cześć
Jestem 7tyś km po wymianie podkładek pod wtryskami i jednak nie wszystko ułożyło się tak dobrze jak myślałem. Po jakiś 5 tyś podczas jazdy do Polski wystąpił problem z dpf-em. Na jakieś 100km przed domem zaświeciła się kontrolka a później auto już przeszło w tryb awaryjny (nie wiedziałem jeszcze wtedy że to tryb awaryjny i bylem przerażony spadkiem mocy i świecącymi kontrolkami). Dojechałem jakoś do mechaniora ,skasował mi błędy i powiedział że wypalił filter, co okazało się lipą bo w trakcie jazdy z Polski (dwa dni później) znowu się zapaliła kontrolka dpf. Tym razem zjechałem na parking, trochę odczekałem i kontrolka zgasła i tak dojechałem (jeszcze raz taka sytuacja sie powtórzyła w trakcie jazdy). Teraz na krótkich trasach nic się nie dzieje.
Ale to jeszcze pikuś , zauważyłem że zaczyna mi przybywać oleju na bagnecie. Za pierwszym razem myślałem że za dużo nalełem. Wyciągnąłem pompką do stanu na max. Wczoraj patrze (jakieś 3tyg później) a tu centymetr ponad max! Myślę że coś nie tak zrobiłem podczas wymiany tych podkładek. Wtryski dociągnięte kluczem dynamometrycznym coś koło 60 Nm zgodnie z instrukcją z pierwszej strony. Podkładki pod przelewy też nowe (tu już zwykła grzechotka).
Domyślam się że to chyba diesel przedostaje się do komory silnika? Co teraz powinienem zrobić i czy to napewno diesel?
Mazda 5 2.0 143ps z 2006r . Dziękuję z góry i wierzę w waszą pomoc.
Pozdrowionka Darek <spoko>
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez Steve » 29 sie 2017, 09:03

Dymi z wlewu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dareq » 29 sie 2017, 09:29

Nie. Z wlewu po wymianie podkladek i wyczyszczeniu smoka nie dymi
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez Sawinio » 29 sie 2017, 10:03

dareq napisał(a):Cześć
Jestem 7tyś km po wymianie podkładek pod wtryskami i jednak nie wszystko ułożyło się tak dobrze jak myślałem. Po jakiś 5 tyś podczas jazdy do Polski wystąpił problem z dpf-em. Na jakieś 100km przed domem zaświeciła się kontrolka a później auto już przeszło w tryb awaryjny (nie wiedziałem jeszcze wtedy że to tryb awaryjny i bylem przerażony spadkiem mocy i świecącymi kontrolkami). Dojechałem jakoś do mechaniora ,skasował mi błędy i powiedział że wypalił filter, co okazało się lipą bo w trakcie jazdy z Polski (dwa dni później) znowu się zapaliła kontrolka dpf. Tym razem zjechałem na parking, trochę odczekałem i kontrolka zgasła i tak dojechałem (jeszcze raz taka sytuacja sie powtórzyła w trakcie jazdy). Teraz na krótkich trasach nic się nie dzieje.
Ale to jeszcze pikuś , zauważyłem że zaczyna mi przybywać oleju na bagnecie. Za pierwszym razem myślałem że za dużo nalełem. Wyciągnąłem pompką do stanu na max. Wczoraj patrze (jakieś 3tyg później) a tu centymetr ponad max! Myślę że coś nie tak zrobiłem podczas wymiany tych podkładek. Wtryski dociągnięte kluczem dynamometrycznym coś koło 60 Nm zgodnie z instrukcją z pierwszej strony. Podkładki pod przelewy też nowe (tu już zwykła grzechotka).
Domyślam się że to chyba diesel przedostaje się do komory silnika? Co teraz powinienem zrobić i czy to napewno diesel?
Mazda 5 2.0 143ps z 2006r . Dziękuję z góry i wierzę w waszą pomoc.
Pozdrowionka Darek <spoko>


Poczytaj o DPF-ie i poziomie oleju.
Na forum jest tego dużo.

W skrócie. Przybywanie na bagnecie poziomu to normalny objaw.
Trafia tam ON potrzebny do wypalenia DPF. Ten typ tak ma.
Maksymalny poziom jaki możesz osiągnąć to poziom X który jest zaznaczony na bagnecie.
DPF wypala się w określonych warunkach.

Poszukaj, poczytaj i wtedy nauczysz się jak korzystać z Mazi z tym silnikiem ;)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 11:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez dareq » 29 sie 2017, 10:41

Czyli z wymianą podkładek pod wtryskami to raczej nie ma nic wspólnego?( jeśli można oddzielić te dwie rzeczy). Już chciałem na sobotę rezerwować kanał i jeszcze raz wszystko dokręcać (wtryski ,przelewy, wymiana oleju) a to może być wina dpf? Hmmm trochę już zacząłem czytać wcześniej ale od końca haha( brazylijski tasiemiec). Czytałem o sposobie "Tadziola" ale tu w DE mam trudno znaleźć mechanika co by mi to zrobił. Oni tylko na nowe wymieniają deb....le <glupek2> . Nawet regenerowanej turbiny nie chcieli mi wymienić bo musi być nowa <glupek2> ale dobra poczytam jeszcze o wypalaniu dpfa.
Dzięki
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez Mac8181 » 29 sie 2017, 18:25

Tak jak kolega wyżej pisał: Trzeba pilnować wypalania DPF i jak zacznie wypalać to nie przerywać tylko wypalić do końca. Jeżeli się przerywa wypalania DPF to rośnie poziom oleju. U mnie od ponad roku olej bez zmian ale zawsze wypalam do końca. Niestety ale coś od siebie trzeba dać :)
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez dareq » 30 sie 2017, 09:12

Co masz na myśli "trzeba pilnować wypalania DPF-a"? Jeszcze nie doczytałem jak wypalać <nauka> . Czy DPF się wypala jak kontrolka się zapali i jeździć żeby zgasła, czy potrzebny jest podpięty komputer?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez Sawinio » 30 sie 2017, 09:54

DPF zaczyna wypalać się samoczynnie i nie powinno się go przerywać.
Niestety widać to tylko po zwiększonym zużyciu paliwa.
U mnie to około 2 litry więcej na wyświetlaczu.

Przy zapalonej kontrolce DPF trzeba go wypalić natychmiast do końca
ponieważ to oznacza że poziom sadzy jest już bardzo wysoki.
W przypadku nie wypalenia pozostaje tylko sposób statyczny i oczywiście samochód wchodzi w tryb awaryjny.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 11:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez dareq » 30 sie 2017, 10:41

Kurcze chyba ciężko zobaczyć na wyświetlaczu zwiększone zużycie o 2 litry? Chyba że masz naprawdę płaski teren przez dłuższy czas? Wracając do zapalonej kontrolki to ja zaraz zjechałem na parking :D . Pomyślałem że auto zaraz przejdzie w tryb awaryjny i będzie <dupa> . To już ostatni post o DPF w tym dziale i nie zaśmiecam :)
Mam aby "nadzieje" że to wina DPF-a że ten poziom oleju się podnosi a nie że źle wymieniłem podkładki pod wtryskami?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez Mac8181 » 30 sie 2017, 10:49

Kup wtyczkę obd2 i zainstaluj forscana to będziesz miał podgląd wartości zanieczyszczenia filtra DPF. Wtedy będziesz wiedział kiedy zbliża się wypalanie i będziesz mógł to zaplanować z wyprzedzeniem. Wszystko jest na forum.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6