Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez hog » 8 sty 2015, 18:10

Witam ponownie
nie było łatwo ale wyszedł dobrowolnie:) przy podejściu 2 i mocno rozgrzanym silniku.
Tylko ze dalej kopci z pod korka i nie koniecznie mniej.
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez Skarabe » 8 sty 2015, 19:28

witam

Pytanie podkładki pod przelewy zawsze się wymienia przy wymianie podkładek pod wtryskami??

powiedzcie jeszcze ile warsztaty od was wzięły za wymianę??.

Bo ceny zestawu w jparts

* Podkładki pod wtryski: 22 zł OE MAZDA
* Podkładki pod przelewy: 29 zł OE MAZDA
* Uszczelka pokrywy zaworów: 63 zł OE MAZDA

oczywiście za szt :)
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez Qdłaty25 » 13 sty 2015, 21:52

Witajcie.
Czy konieczna jest wymiana oleju oraz filtra podczas wymiany tych podkładek? Stanie się coś, jak się nie wymieni? Ja miałem wymianę oleju jakiś tysiąc km temu i trochę szkoda znowu go spuszczać. Ale jak jest mus, to mus... Co Wy myślicie? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Steve » 14 sty 2015, 12:49

Jak osadu nie bylo to powinno byc ok.
Ale jak robiles podkladki to nalezaloby sprawdzic czy smok nie jest przytkany. a wiec sciagamy miske.

hog napisał(a):Witam ponownie
nie było łatwo ale wyszedł dobrowolnie:) przy podejściu 2 i mocno rozgrzanym silniku.
Tylko ze dalej kopci z pod korka i nie koniecznie mniej.


Wżerow nie bylo ? Bo wymiana podkladek bez sfrezowania wżerów nic ci nie da.
No i pozostaje pytania o jakosc pracy i czy nie dzieje sie cos jeszcze z silnikiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Qdłaty25 » 17 sty 2015, 13:25

Witajcie.
Jednak przyszedł czas na wymianę podkładek i u mnie. Koledzy z forum sprzedają komplet podkładek pod wtryski za 50 pln, a w intercars można kupić podkładki Bosch za około 10 pln za komplet, natomiast komplet z firmy Elring za około 5,5 pln. Czy jest sens przepłacać? Jaka jest gwarancja, że te podkładki od kolegów z forum będą trwalsze od tych kupionych w IC? A może odpuścić sobie zamienniki i kupić oryginały w serwisie za około 110 pln? Jak Wy panowie robiliście u siebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez smile » 17 sty 2015, 19:14

Im taniej tym lepiej... :) Dużo ważniejsze jest dokładne oczyszczenie gniazd i samych wtrysków. Ma się błyszczeć wszystko!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez klosek6 » 20 sty 2015, 21:19

Ja zawsze zakładam elringa i nie miałem jeszcze z nim problemów , a podstawa , tak jak kolega smile pisze dokładnie wszystko oczyścić i będzie ok :)
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez hog » 27 sty 2015, 16:46

hog
Tylko ze dalej kopci z pod korka i nie koniecznie mniej.

Wżerow nie bylo ? Bo wymiana podkladek bez sfrezowania wżerów nic ci nie da.
No i pozostaje pytania o jakosc pracy i czy nie dzieje sie cos jeszcze z silnikiem...



Minęło trochę czasu od wymiany i po obserwacjach jednak nie kopci oczywiście odkręcam korek buchnie coś tam ale potem ok. testowałem na zimnym ok po trasie jakieś 60km ok ( jeszcze jakaś dłuższa trasa i będę miał pewność)
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez Steve » 27 sty 2015, 20:11

hog napisał(a): odkręcam korek buchnie coś tam ale potem ok


Buchnąć ma prawo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Qdłaty25 » 30 sty 2015, 21:26

No i po bólu. Podkładki pod wtryskami oraz przelewowe wymienione. Przy okazji wyregulowane luzy zaworowe. Oczywiście skontrolowany smok i wymiana oleju. Teraz już tylko jeździć :)
Okazało się, że podkładki pod wtryskami były już wymieniane. Poprzedni właściciel widocznie się tym zajął na czas. Smok czyściutki – jak nowy. Jedynie luzy zaworowe dość duże. N ssących tyle co na wydechowych – 0,35mm. Teraz już oki. Spokojna głowa – bezcenna <glupek2>
Aha! Jeszcze filtr paliwa założony nowiuśki oryginalny.
Będzie Pan zadowolony ..... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez pio_88 » 18 kwi 2015, 11:33

Witam,

Panowie, z tego co można przeczytać w temacie – mało kto frezuje gniazda. Co o tym myślicie? Rozmawiałem z jakimś mechanikiem na ten temat i mówił, że to konieczność i bez tego nie ma sensu robić.
Nie przyglądałem się dokładnie swoim gniazdom, ale raczej są całe (bez wżerów).
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 14:56
Posty: 7
Auto: Mazda 6, 2,0 diesel, 121KM 2003r. kombi

Postprzez tadziol » 18 kwi 2015, 20:51

pio_88 napisał(a):Rozmawiałem z jakimś mechanikiem na ten temat i mówił, że to konieczność

bzdura,frezowanie pogłębia otwór w którym tkwi wtryskiwacz,a tym samym osłabia siłę docisku wtryskiwacza do gniazda.dwa-trzy frezowania i głowica do wymiany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 18 kwi 2015, 22:30

Dobra szczotka druciana i żadne frezowanie nie jest potrzebne. Zresztą frezowanie to chyba najgorszy pomysł.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Steve » 18 kwi 2015, 23:26

tadziol napisał(a):
pio_88 napisał(a): frezowanie pogłębia otwór w którym tkwi wtryskiwacz,a tym samym osłabia siłę docisku wtryskiwacza do gniazda


Po frezowaniu trzeba dobrac grubszą podkładkę.
viewtopic.php?f=403&t=124793 <czytaj>
Frezowanie ma tylko sens jak są wżery.
Założenie nowych podkładek na wżery niczego nie da, przedmuch będzie dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez tadziol » 19 kwi 2015, 13:51

zgadzam się z tym co pisałeś w tamtym wątku,jak jest to wszystko zrobione "z głową",to nie ma problemu.
pytanie tylko co będzie,jak następny właściciel zleci wymianę podkładek,a nie będzie nic wiedział o frezowanym gnieździe....
mnie też nie przyszłoby do głowy mierzyć i porównywać głębokości otworów,czy grubości podkładek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Steve » 19 kwi 2015, 15:57

Więc pozostaje tylko zrobic wpis w książce serwisowej i przekazać info przy sprzedazy.
Dobrze, ze mi to przypomniales, bo moja MPV niedlugo pójdzie w swiat <płacze> <płacze> <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Pioteq25 » 19 kwi 2015, 16:44

Kilka razy wymieniałem podkładki i wystarczyło czyszczenie szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną. Nawijałem kawałek szmatki na długi śrubokręt i kręcąc nim dookoła ładnie zbierało syf na gnieździe. Później inspekcja z latarką i musi być czysto. Oczywiście trzeba to robić z głową żeby nie porysować gniazda ostrą krawędzią, tylko same czyściwo może zbierać nagar. Głowica jest aluminiowa i po czyszczeniu gniazda muszą się świecić jak psu... :)
Nie miałem przypadku wypalonych gniazd żeby było konieczne frezowanie. Przy takiej robocie (frezowanie) trzeba też pomyśleć o odsysaniu syfu z gniazda, bo lepiej żeby nie wpadało to na tłok. W manualu od mazdy do tego silnika też nic o tym nie piszą o frezowaniu gniazd.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pabllo » 21 kwi 2015, 20:38

Witam,

do fotorelacji mam pytanie.

Z jaką mocą trzeba dokręcić przewody paliwowe co wchodzą do listwy oraz z drugiej strony co wchodzą do uszczelniaczy i są przykręcane do wtrysków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Steve » 22 kwi 2015, 09:23

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Pabllo » 23 kwi 2015, 20:33



Dzięki wielkie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6