Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez dobrzyn22 » 2 gru 2011, 00:41

UWAGA
Tutaj znajduje się fotorelacja z wymiany podkładek pod wtryskami w silniku RF5C.

Konieczność wymiany podkładek "dopadła" także i mnie.Jak już ktoś gdzieś pisał,wadliwe podkładki występują również w wersjach po liftingu.
Objawy "padniętych" podkładek są proste do zauważenia-dymienie spod korka wlewu oleju,zwiększone zużycie oleju silnikowego oraz zwiększone zużycie paliwa(przynajmniej u siebie zauważyłem takie objawy). Ogólnie najbardziej"miarodajnym" objawem jest właśnie wyraźne dymienie po odkręceniu korka(przy pracującym silniku oczywiście ;) ).
Jeden z kolegów(otiks) zrobił fotorelację z wymiany wtryskiwaczy,która generalnie wystarczy do wymiany podkładek,ale wiele osób o to pyta w różnych wątkach więc myślę,że ta fotorelacja przyda się innym.

Przydatne/potrzebne narzędzia i materiały :
-klucz nasadowy 10mm
-klucz 22mm lub klucz nastawny
-śrubokręt płaski
-silikon wysokotemperaturowy(niewielka ilość)
-kpl.4 podkładek pod wtryskiwacze
-kpl.5 podkładek pod przelewy( w przypadku silnika RF7J-polift)
-uszczelka pokrywy zaworów

Zaczynamy od demontażu pokrywy silnika-będzie potrzebny klucz 10mm z przedłużką:
1.jpg

Naszym oczom ukazuje się pokrywa zaworów.Odłączamy gumowy przewód odmy,który znajduje się z tyłu pokrywy(oraz osłonę termiczną) i wtyczki do wtryskiwaczy, oraz odkręcamy wszystkie nakrętki pokrywy(również klucz 10mm)
2.jpg

3.jpg

Do demontażu pokrywy konieczne może być także poluzowanie 2 nakrętek plastikowej osłony paska rozrządu(lewa str. pokrywy zaworów). Następnie wyciągamy pokrywę do góry(może być konieczne podważenie w kilku miejscach płaskim śrubokrętem,ponieważ na uszczelce pokrywy jest w kilku miejscach silikon).
Odkręcamy mocowania rurek doprowadzających paliwo do wtryskiwaczy(klucz 22mm,lub nastawny). Do wyciągnięcia samych wtryskiwaczy będzie konieczne poluzowanie przewodów również na przeciwnym końcu(przy listwie CR)
4.jpg

Następnie podważamy z wyczuciem uszczelnienia przewodów,wypychając je na zewnątrz
5.jpg

Kolejnym etapem jest poluzowanie i odkręcenie zaznaczonych śrub od przelewów oraz 2 nakrętek uchwytów przytrzymujących wtryski.Tu już na pewno będzie potrzebny klucz nasadowy.
6.jpg

Teraz pozostaje już tylko wyciągnięcie wtryskiwaczy.Łapiemy kluczem 22mm(lub nastawnym)po kolei każdy wtryskiwacz,ostrożnie kręcąc raz w jedną raz w drugą stronę,równocześnie próbując wyciągnąć go ku górze.Wtryski bez nagaru spowodowanego uszkodzonymi podkładkami powinny wyjść bez większego oporu.
7.jpg

8.jpg

Komentarzu chyba nie wymaga,które wtryskiwacze sprawiały większy opór przy wyciąganiu ;)
Bierzemy się za ich czyszczenie-do nagaru można użyć szczotki drucianej, a na koniec rozpuszczalnika.Nie zapominajmy przy tym,że wtryskiwacze to bardzo precyzyjne części silnika.
Tutaj wtryskiwacze po wyczyszczeniu:
9.jpg


Następnym bardzo istotnym elementem jest dokładne wyczyszczenie gniazd, z których wyciągnięte zostały wtryskiwacze.Każdy ma inny sposób-ja czyściłem nasączoną rozpuszczalnikiem szmatką, nasuniętą na długi śrubokręt(należy przy tym uważać,żeby nie porysować ścianek).Nie należy się zbytnio przejmować drobinkami nagaru,które wpadną do otworu-zostaną z pewnością wypalone.
Jakość zdjęcia=jakość aparatu w telefonie ;) :

10.jpg

Po tej operacji pozostaje nam złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności :D

Teraz kilka istotnych uwag:
-nakładamy silikon w miejscach gdzie był on wcześniej na uszczelce,dając mu odpowiednio długi czas na zaschnięcie
-śruby od uchwytów przytrzymujących wtryskiwacze prawidłowo należy dokręcać kluczem dynamometrycznym z momentem 57-62 Nm
– w sprzedaży są dostępne podkładki,które mają tzw. rant,który prawidłowo powinien być skierowany ku górze(w poradniku jest błędnie napisane,że odwrotnie)
-kalibrację wtryskiwaczy należy wykonać po ewentualnej ich wymianie(sama wymiana podkładek nie wymusza potrzeby zrobienia kalibracji)
-przepuszczające podkładki sprawiają,że nagar dostaje się do oleju i stopniowo zatyka smok olejowy,dlatego należy wymianę podkładek połączyć z wymianą oleju oraz kontrolą stanu smoka
-mając ściągniętą pokrywę warto pokusić się o skontrolowanie luzów zaworowych
-wtryskiwaczy nie należy zamieniać miejscami

stare,wadliwe podkładki(tzw.kwiatki) :
11.jpg


kpl. nowych podkładek :
12.jpg


Koszty:
-oryginalna uszczelka pokrywy zaworów-ok.90 zł
-podkładki oryginalne-ok.100zł( zamienniki o jakości oryginału,do zakupienia u jednego z kolegów na forum-ok.50zł)
-tubka silikonu wysokotemperaturowego- ok. 10-15zł


Wszelkie uwagi i komentarze będą mile widziane zarówno dla mnie,jak i przyszłych chętnych do samodzielnej wymiany podkładek ;)
Ostatnio edytowano 17 lut 2012, 17:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 11 razy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 2 gru 2011, 00:57

Dobra relacja <spoko>

Na pewno się przyda :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pioteq25 » 2 gru 2011, 09:34

Super fotorelacja, ale brakuje wymiany podkładek pod przelewy. Jest ich 5szt i przy każdym ruszeniu przelewu muszą być obowiązkowo wymienione.
Można jeszcze dodać z jakim momentem dokręcać śruby.
Przy całej robocie nie zapomnijcie o regulacji luzu zaworowego i sprawdzeniu drożności smoka pompy olejowej w misce.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 2 gru 2011, 12:32

dzięki,na pewno są to istotne uwagi(dodam do relacji) <spoko> tylko nie pamiętam z jakim momentem powinny być dokręcane śruby od przelewów <co?>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ru35 » 2 gru 2011, 15:28

Myślę że można dodac iż nie powinno się zamieniac miejsc wtryskiwaczy .
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez dobrzyn22 » 2 gru 2011, 16:30

dodano <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 2 gru 2011, 23:21

Pioteq25 napisał(a):podkładek pod przelewy.


W RF7J.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hubix » 4 gru 2011, 23:50

Jako ciekawostkę dodam iż wymiana podkładek w fachowym warsztacie to 250zł. Tyle płaciłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 5 gru 2011, 00:11

Ja miałem zapłacić ok.400 zł(warsztat polecany na forum) na oryginalnych częściach.

Czyli można powiedzieć,że jestem "do przodu" jakieś 200zł.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 5 gru 2011, 00:14

250zł + 100zł podkładki dokładnie + dojazd do serwisu. W moim wypadku 100km łącznie

100km X 5,5L spalanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 5 gru 2011, 01:07

a uszczelka pokrywy?? na forum kolega riki sprzedaje podkładki za 50 zł ( zamienniki o jakości oryginału) ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mądry » 5 gru 2011, 07:00

dobrzyn22 napisał(a):Ja miałem zapłacić ok.400 zł(warsztat polecany na forum) na oryginalnych częściach.

Drogo trochę, w podobnej cenie miałem w pakiecie z wymianą podkładek, regulację luzów zaworowych ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez dobrzyn22 » 5 gru 2011, 11:15

też tak stwierdziłem-robocizna 200zł przy takim czymś...to przegięcie...dlatego postanowiłem zabrać się za to sam <faja>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Barteq0014 » 9 gru 2011, 19:38

Dobra Fotorelacja <spoko>
Muszę się za to zabrać,tle ,że ja będę rozbierać wtryskiwacz i go czyścić bo troszkę przelewa.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 20:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2011, 20:59

a da się go wyczyścić,tak żeby nie przelewał <co?> i jak chcesz to zrobić??
Ostatnio edytowano 5 paź 2012, 08:01 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Barteq0014 » 9 gru 2011, 22:39

Widziałem na filmiku jak rozbierają od rf7j ,z częściami miałbym gościa ale miejmy nadzieję,że to nie będzie konieczne.Jak rozbiorę to wyczyszczę w ultradźwiękach i coś tam jeszcze ,następnie oddam do sprawdzenia na maszynie i na końcu przepłuczę na samym forte.Jak nie to będziemy kombinować z regeneracją.Troszkę w tym temacie:
viewtopic.php?f=90&t=126755 (filmik na 2 str.)

PS. Nie chcę robić OT :)
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 20:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2011, 23:50

rób zdjęcia jak da radę :D to może być przydatne dla innych <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Barteq0014 » 10 gru 2011, 12:01

Ok Ok myślę,że w zimowe dni taka fotorelacja powstanie :D
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 20:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Kety » 31 gru 2011, 10:14

dobrzyn22 napisał(a):w sprzedaży są dostępne podkładki,które mają tzw. rant,który prawidłowo powinien być skierowany ku górze(w poradniku jest błędnie napisane,że odwrotnie)

Panowie jak to w koncu jest z tym rantem? Pytalem wczoraj xANDy-ego i powiedzial ze pytal w serwisie mazdy a tam powiedzieli ze ma byc rantem w dol...dzisiaj mam je zakladac i teraz mam dylemat...rantem w gore czy w dol!?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez dobrzyn22 » 31 gru 2011, 12:09

na 100% rantem do góry ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6