Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez Mac8181 » 6 lis 2016, 11:34

Mam jeszcze pytanko: podkładki kupić oryginalne czy mogą być "boscha". Gdzieś czytałem że te boscha minimalnie się różnią od oryginalnych, to prawda?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Enduro » 6 lis 2016, 12:09

boscha duzo tansze i te warto zakupic.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mac8181 » 6 lis 2016, 12:14

Dzięki
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Sebi77 » 6 lis 2016, 13:50

Mam takie pytanie czy nowe podkładki można wyżarzyć żeby się lepiej ułożyły
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez dobrzyn22 » 6 lis 2016, 13:52

wyżarza sie używane podkładki raczej, przy nowych nie ma takiej potrzeby
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Sebi77 » 6 lis 2016, 14:13

pytam ponieważ po wymianie podkładek trochę chlapie olejem ale spalin nie czuć.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez Enduro » 6 lis 2016, 14:15

2 razy NIE!
i nie montuje sie starych
przy pierwszym montazu ulegaja one zcisnieciu i ponowne ich zamontowanie nie moze byc poprawne
bo w tych samych miejscach sa sprasowane a w innych nie dopasuja sie za nic do wytrysku.. <glupek2>

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 6 lis 2016, 21:24

Krople oleju nie świadczą o niesprawnych podkładkach.
Moje są wymienione a olej pojawia się.
Trzeba do wlewu oleju przystawić kawałek papieru i obserwować jego zachowanie. Jeśli będzie "pulsował" w okolicy poziomu, to podkładki są sprawne. Jeśli będzie się odchylał ku górze – podkładki do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Mac8181 » 7 lis 2016, 11:22

Zrobiłem test z kartką i kartka drga(faluje) w poziomie, nie odchyla się.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Enduro » 7 lis 2016, 12:19

jesli nie jestes w 100% pewien, ze przed chwila, rzetelnie , ktos nowe zamontowal , to wymien!
przy okazji oczysc wtryski i podreguluj zawory (luzy)

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mac8181 » 7 lis 2016, 13:29

Wymienię bo w ogóle nie mam pewności czy były wymieniane ale to przy wymianie oleju itp. Dziękuje Wszystkim za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Enduro » 7 lis 2016, 13:49

jesli do wymiany oleju daleko, to nie zwlekaj <spoko>
jedno z drugim nie ma nic wspolnego
a i koszta wtedy podzielone zostana na dwa rachunki.

pozdr i polecam
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mac8181 » 7 lis 2016, 14:42

Nie, już niedługo do wymiany także zaczekam chwile :) . Jeszcze raz dzięki <spoko>
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Mandey » 10 lis 2016, 23:52

Nawet jak byście mieli tylko profilaktycznie takie podkładki wymienić to to zróbcie. Ja swój silnik już ratowałem po czymś takim...
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez DooOminO » 12 lis 2016, 19:59

Dokładnie koszt podkładek bosh to 10zl za 4sztuki do tego poświęcić z godzine czasu i mamy spokój <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Enduro » 12 lis 2016, 20:28

jasne.
lepiej z 2 godzinki,
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez r.k » 19 lis 2016, 12:59

Znalazłem w Intercarsie takie podkładki odpowiedniki OE Mazda RF2A-13-H51B:
BOSCH (15 x 7,75|7 x 2) F00VC17504
Erling (16 x 7,3 x 2) EL569370
Kupiłem Erlinga. Okazuje się, że te Erlinga nie trzymają wymiaru zamiast 2mm jest 1,8mm.
Obawiam się, że może mieć to jakiś wpływ na szczelność.
Ktoś stosował może tego Erlinga?
Z drugiej strony podkładki BOSCHa mają trochę inne wymiary w poziomie (średnica zewnętrzna mniejsza 15mm wewnętrzna większa 7,75mm + 4 wypustki do wymiaru 7mm) tak wynika z opisu.
Czy pisząc w tym wątku o podkładkach Boscha mieliście takie właśnie na myśli i czy ktoś mierzył ich rzeczywistą grubość?

A tak na marginesie odnośnie samych objawów przepuszczającyh podkładek:
Zaczęło się od problemów z dpf'em.
Po dowiezieniu się jakoś do domu na drugi dzień stwierdziłem suchy bagnet.
Zeżarło mi ze 2 litry oleju na jakieś 1200 km, (uff silnik to jakoś przetrwał).
No i na rozgrzanym silniku parowóz spod korka wlewu oleju.
Większość mechaników, twierdziło, że to raczej nie podkładki tylko silnik do remontu, pierścienie itp.
Stan wtryskiwaczy przy wymianie:
Pierwszy cylinder sponad godzina wyciągania, pozostałe wyszły bez problemu, przy czym na trzecim cylindrze wtryskiwacz wyglądał jak nówka sztuka nie śmigana, pozostałe dwa również usyfione.
Obecnie w chwili odkręcania korka wlewu oleju mały dymek i dalej już nic.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 18:19
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GY RF7J 143KM 2007

Postprzez Enduro » 19 lis 2016, 13:15

jesli po wymianie podkladek problem zuzycia oleju pozostanie to bez, to bez wymiany turbiny lub co gorsza remotu silnika nie poprawi sie ten stan.
zuzycie oleju wplywa mocno na stan czystosci DPFa <nie>
zawsze trzeba sie temu przygladac dokladnie i regularnie.
w twoim przypadku polecam dobrze i solidnie wyszyscic silnik np. poprzez demontaz miski.
no i wymiane oleju z filtrem <spoko>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez NightStalker » 20 lis 2016, 12:14

Enduro napisał(a):jesli po wymianie podkladek problem zuzycia oleju pozostanie to bez, to bez wymiany turbiny lub co gorsza remotu silnika nie poprawi sie ten stan.
zuzycie oleju wplywa mocno na stan czystosci DPFa <nie>

Niestety, ale na 99% tak będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Dawidkvip » 25 lis 2016, 18:32

witam, panowie szykuje się powoli do wymiany podkładek pod wtryskami w swojej madzi, znalazłem na allegro taki zestaw, niestety dość drogi:
http://allegro.pl/uszczelniacze-i-podkl ... ml#thumb/1
warto go kupować i wymieniać te wszystkie uszczelniacze przy okazji ? czy same podkładki oryginalne wystarczą? + oczywiście uszczelka pokrywy zaworów.
Jeszcze w najbliższych dniach rozbiorę zdejmę miskę olejową zobaczę w jakim stanie jest smok, czy mam się spieszyć z wymiana podkładek czy tez mogę to odłożyć na troszeczkę później.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2016, 10:45
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 Hatchback 2006r.
2.0 CITD 143km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6