Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez zoltrix » 6 cze 2016, 19:51

Podkładki wymienione (poprzednie były ok, wtryski wyszły gładko), zawory wyregulowane, a z wlewu oleju jak dmuchało, tak dmucha. Robota wykonana fachowo przez dobrze znanego na forum mechanika z Zaniemyśla.

Czy może być jeszcze jakiś powód przedmuchów?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Mac8181 » 17 cze 2016, 22:05

Witam

Jestem nowy na forum także proszę o wyrozumiałość :) . Niechciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tu. Od 2 tygodni jestem posiadaczem Mazdy 6 Kombi 2.0 diesel, 143KM z rocznika 2007 (pierwsza rejestracja 2008). Czy w tym roczniku są także wadliwe podkładki pod wtryskiwacze?

Dziękuje za odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Osypiuk » 18 cze 2016, 17:37

U mnie podkładki wytrzymały tylko około 50tyś i powoli zaczęły już popuszczać – były lekkie spaliny po odkręceniu korka wlewu oleju.
Jednakże zaalarmował mnie tak naprawdę fakt, że wzrosło mi spalanie o ponad 1-1,5l na 100km przy podobnej jeździe jak wcześniej i delikatne kapanie oleju pod samochodem.
Po konsultacji z Jaksą wyszło że to są "prawdpodobnie podkładki pod wtryskami".
Po zdjęciu wszystkiego okazało się że nie było jeszcze wielkiej masakry, podkładki już popuszczały, może bym jeszcze coś tam bym przejechał, (smok był czysty i nie wymagał mycia), ale tak naprawdę nie wiadomo po ilu km to wszystko by poleciało bardziej a co idzie zapchał by się smok i zatarł się silnik w efekcie. Może i bym przejechał i jeszcze ze 2-3tyś km i nic by nie było, ale mogło by być i tak że po przejechaniu następnych 100-200km wszystko by poleciało i bym miał następny remont kapitalny na głowie.

WIELKIE PODZIĘKOWANIA tutaj dla Enduro który podjął się próby rozwiązania tego problemu. Do chłopaków od Jaksy niestety miałem za daleko (ponad 1.000km – mieszkam w Niemczech), a koło domu gdy rozmawiałem z 3 warsztatami i mówiłem co potrzebuję zrobić to nie chcieli się tego podjąć.
Do Enduro miałem niecałe 200km. Samochód pojechał na naprawę na lawecie (wolałem nie ryzykować) ale wszystko dobrze się skończyło dla Mnie i dla M6.
Kolega Enduro okazał się być miłym, mającym pojęcie i dużą wiedzę o M6 człowiekiem.
Fachowo sobie poradził z wszystkim co potrzebowałem i serdecznie dziękuję !!

Jednakże to co mnie najbardziej uderzyło i zastanowiło to widzę że niektóre podkładki pod wtryskami wytrzymują 100tyś, inne 70tyś, a niektóre tyko 30tyś (info od znajomego).
Więc jak rośnie niewytłumaczalnie spalanie, coś kapie od autem, to chyba jest pierwszy sygnał że coś nie gra z podkładkami ........ (podziękowania też za bezbłędną diagnozę przez telefon dla Jaksy i jego chłopaków).

Pozdrawiam,
Adam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 10:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez Steve » 20 cze 2016, 10:24

Mac8181 napisał(a):Witam

Mazdy 6 Kombi 2.0 diesel, 143KM z rocznika 2007 (pierwsza rejestracja 2008). Czy w tym roczniku są także wadliwe podkładki pod wtryskiwacze?


Nawet jesli miales zle podkladki to mogly byc juz zrobione przed Toba, wiec takie gdybanie niewiele daje.

Zapalic silnik, odkrecic wlew oleju i jak dymi to podkladki do wymiany.
Pilnowac oleju i sprawdzac dymienie jak wyzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Mac8181 » 20 cze 2016, 20:11

Dzięki za odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Janusz626 » 19 wrz 2016, 08:12

Mam pytanie, śruba od łapy trzymającej wtryski, powinna być dokręcona z odpowiednią siłą.
A co się stanie jeśli ona zostanie wkrecona do końca aż do tego progu na śrubie, aż się zaprze na głowicy?

Prawdopodobnie tak mechanior je dokręcil :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 19 wrz 2016, 13:08

tak powinna byc dokrecona, ale oczywiscie przy pomocy klucza dyn.
dowalnie ich na maxa, moze spowodowac ukrecenie szczegolnie przy odkrecaniu,
i wtedy jest spory problem..
czego mialem ostatnie okazje doswiadczyc
plulem na poprzedniego psedo-mechanika co nie miara. <glupek2>

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 19 wrz 2016, 13:40

Raczej się zgadza co piszesz.
Mechanik ponoć użył klucza dynanometrycznego, dodał że niepotrzebnie ponieważ śruba doszła do samego końca, aż do kołnierza.
No to śpie spokojnie, dzięki E ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez r.k » 27 wrz 2016, 14:53

Szanowni forumowicze, czy ktoś mógłby mi polecić sprawdzony warsztat w Warszawie lub okolicach, w którym mógłbym wymienić nieszczęsne podkładki pod wtryskami i ewentualnie zrobić porządek ze smokiem olejowym i wyregulować luzy zaworowe.

Problem polega na tym, że gdzie bym nie dzwonił, to pada sugestia pozostawienia auta w warsztacie i późniejszego odbioru już po naprawie, a nauczony doświadczeniem (również forumowiczów piszących w tym i innych wątkach), wolałbym wi(e)dzieć, co się działo w trakcie naprawy, aby móc spać spokojnie, a nie myśleć o tym, czy coś zostało na pewno zrobione czy nie.
Z wątku wynika, że nawet "renomowane" warsztaty, które kasują 2 razy tyle co inni, potrafią zrobić kichę i nie gwarantują jakości wykonanej usługi.

A może któryś z doświadczonych kolegów forumowiczów zechciałby mi pomóc przy takowych czynnościach, bo nawet wolałbym zapłacić komuś za czas poświęcony przy pomocy w naprawie niż oddawać samochód w niepewne ręce.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 17:19
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GY RF7J 143KM 2007

Postprzez dobrzyn22 » 27 wrz 2016, 15:33

zapraszam do wątku o polecanych/niepolecanych warsztatach i sklepach
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 27 wrz 2016, 20:33

Jaksa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez r.k » 28 wrz 2016, 08:49

Jaksa.

Właśnie ten "renomowany" warsztat opisywany był już w tym wątku, dlatego mam co do niego wątpliwości. Nie mi go oceniać, ale skoro kolegom odwalili kichę, więc na mnie też może trafić. A nie lubię jak ktoś robi ze mnie frajera i to za podwójną cenę.
zapraszam do wątku o polecanych/niepolecanych warsztatach i sklepach

Jak pisałem w pierwotnym poście, przeglądanie wątków o polecanych Warsztatach i nie tylko nie rozwiązało moich wątpliwości.
Jak też wyżej opisałem proszę o radę w tej konkretnej podnoszonej w tym wątku sprawie osoby z Warszawy, które miały ten sam problem i go w optymalny sposób rozwiązały.
Inaczej mówiąc:
Naprawa nie jest skomplikowana. Niestety nie dysponuję w Warszawie warunkami i podstawowymi narzędziami koniecznymi do jej przeprowadzenia.
Proszę więc o wskazanie uczciwego warsztatu, który w Waszej opinii solidnie wykonał lub mógłby wykonać tę konkretną naprawę i będę mógł mieć pewność zrobienia tego co miało być zrobione lub odzew kogoś, kto sam wykonał takową i byłby chętny mi w tym pomóc, niekoniecznie za free.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 17:19
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GY RF7J 143KM 2007

Postprzez Mac8181 » 5 lis 2016, 14:55

Witam


Szanowni Państwo czy to objaw zużytych podkładek pod wtryskami? Sprawdzane na rozgrzanym silniku po jeździe ok 30 min. Proszę o poradę.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Enduro » 5 lis 2016, 15:25

tak.
absolutnie do wymiany.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mac8181 » 5 lis 2016, 16:18

Dzięki. Czy po wymianie podkładek jest potrzebna kalibracja wtryskiwaczy?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Enduro » 5 lis 2016, 18:03

nie, jesli ich nie po zamieniasz miejscami
ale polecam mimo to od czasu do czasu skalibrowac wtryski testerem.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mac8181 » 5 lis 2016, 18:11

Dzięki za odpowiedź <spoko>
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez kubsztyk » 5 lis 2016, 19:30

U mnie też tak chlapie, może nie aż tak. Jeżdżę z tym z 5 lat. Silnik się nie zatarł.
Ja tam nie widzę siwego dymku lecącego z wlewu oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Mac8181 » 5 lis 2016, 20:05

U mnie poza tym chlapaniem jest wszystko ok. Ale dla świętego spokoju wymienię te podkładki i skalibruje wtryskiwacze bo nie wiem czy one w ogóle byly wymieniane. Poza tym zbliża się okres wymiany oleju to akurat za jednym razem polecę z tym.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Enduro » 5 lis 2016, 23:28

absolutnie nietrafne jest stwierdzenie, ze" ja tak mam i jeszcze sie nie zatarl" :>
ciekawe kto bedzie Ciebie zalowal, jak to sie wydarzy <glupek2>
kazdy jest kowalem losu swojego portfela.. <płacze>

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6