Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)
Właśnie wymieniłem podkładki pod wtryskami u mechanika. Powiedział, że było dużo "syfu" od razu była też wymiana oleju. Stwierdził że lepiej za 1 tyś km sprawdzić stan smoka – czy nie wydaje Wam się że trochę to za szybko? Dodam że smok był czyszczony jakieś 5 tyś km temu. Jeżeli uważacie, że jednak powinienem sprawdzić to czy można użyć tego samego oleju po zlaniu czy też definitywnie trzeba wlać nowy?
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
Hmmm, taniej? Aby zobaczyć taką kamerą co i jak w misce, to i tak trzeba zlać olej. Więc jak taniej? Popraw mnie, proszę jak się mylę.
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
Ok, rozumiem – pytam się tylko co w teraz zrobić w mojej sytuacji? Sprawdzać za 1 tyś km, jeżeli tak to nowy olej czy też po takim niskim kilometrażu można użyć tego spuszczonego ?
- Od: 1 mar 2015, 22:39
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.
Koledzy, a podpowiedzcie czy ten dymek należy sprawdzać na zimnym czy na ciepłym silniku?
Na zimnym nic nie wydać, żadnego dymku, za to na ciepłym po odkręceniu dmuchnie delikatnie chyba spalinami i przestaje – tak jakby później już leciało tylko powietrze...?
i czy konieczna przy operacji wymiany podkładek jest regulacja luzów na zaworach?
Na zimnym nic nie wydać, żadnego dymku, za to na ciepłym po odkręceniu dmuchnie delikatnie chyba spalinami i przestaje – tak jakby później już leciało tylko powietrze...?
i czy konieczna przy operacji wymiany podkładek jest regulacja luzów na zaworach?
- Od: 26 paź 2013, 14:02
- Posty: 34
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))
adriang napisał(a):.... dmuchnie delikatnie chyba spalinami i przestaje – tak jakby później już leciało tylko powietrze...?
i czy konieczna przy operacji wymiany podkładek jest regulacja luzów na zaworach?
Wydaje sie, ze jest ok. U mnie tez tak jest.
Nie jest konieczna, ale warto ja zrobic, bo to tylko krecenie srubkami jak masz juz wszystko rozbebeszone.
adriang napisał(a):Koledzy, a podpowiedzcie czy ten dymek należy sprawdzać na zimnym czy na ciepłym silniku?
Na zimnym nic nie wydać, żadnego dymku, za to na ciepłym po odkręceniu dmuchnie delikatnie chyba spalinami i przestaje – tak jakby później już leciało tylko powietrze...?
i czy konieczna przy operacji wymiany podkładek jest regulacja luzów na zaworach?
jak masz wywalone podkladki to bedzie szaro na zimnym i na cieplym bez znaczenia.
Z opisu wynika, że u Ciebie jest ok
- Od: 13 mar 2015, 23:48
- Posty: 5
Hero napisał(a):Hej
co ile km wymienia sie podkladki?
Wymienia się jak dymi. Teoretycznie powinno być raz a dobrze zrobione.
sam robiles ? Moze ktos powiedzial, ze zrobil, a nie zrobil, albo źle zrobił.
Ja tak mialem u osławionego i pozłacanego na tym forum Jaksy , co skończyło się wypaleniem gniazda i ponowną robotą.
viewtopic.php?f=403&t=124793&hilit=+frezowanie
Jeśli jesteś pewien podkładek, a mimo to dymi to nie dobrze .
Duży przebieg ?
Z prostych rzeczy sprawdz jeszcze odme.
Weź kawalek blachy metalowej i zobacz czy cos sie skrapla z tego dymu.
Zawsze jest szansa, ze cos moze byc nie tak z podkladkami.
Jesli juz to warto zacząć od sprawdzenia wtrysku od strony vacum.
Duży przebieg ?
Z prostych rzeczy sprawdz jeszcze odme.
Weź kawalek blachy metalowej i zobacz czy cos sie skrapla z tego dymu.
Zawsze jest szansa, ze cos moze byc nie tak z podkladkami.
Jesli juz to warto zacząć od sprawdzenia wtrysku od strony vacum.
Ostatnio edytowano 11 lip 2015, 01:21 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Na początku, Witam bo to pierwszy post na forum.
Przejdę od razu do problemu, a mianowicie do wymiany owych podkładek dostałem od mechanika wykaz uszczelek które postanowiłem na razie nie wymieniać z uwagi na ich koszty poza uszczelką pokrywy zaworów ( wiadomo uszczelki dolne na przewody wysokiego ciśnienia i górne w pokrywie zaworów wtryskiwaczy to komplet kosztuje ok 500-600zł bo nigdzie zamienników nie ma, natomiast uzyskałem tez informację że należy przy wymianie podkładek wymienić tez śruby dociskające wtryskiwacze.
Jedynie co znalazłem to śruby mocujące łacznik wtryskiwaczy i jest ich chyba 2. co oczywiście przy maździe kawałek śruby 40zł x2 oczywiście. Czy to o te śruby chodzi? i czy je należy wymieniać w silniku RF5C? mech twierdzi ze w kazdym aucie je się wymienia bo się wyciagają ale w fotorelacji i opisach nic o tym nie znalazłem.
Przejdę od razu do problemu, a mianowicie do wymiany owych podkładek dostałem od mechanika wykaz uszczelek które postanowiłem na razie nie wymieniać z uwagi na ich koszty poza uszczelką pokrywy zaworów ( wiadomo uszczelki dolne na przewody wysokiego ciśnienia i górne w pokrywie zaworów wtryskiwaczy to komplet kosztuje ok 500-600zł bo nigdzie zamienników nie ma, natomiast uzyskałem tez informację że należy przy wymianie podkładek wymienić tez śruby dociskające wtryskiwacze.
Jedynie co znalazłem to śruby mocujące łacznik wtryskiwaczy i jest ich chyba 2. co oczywiście przy maździe kawałek śruby 40zł x2 oczywiście. Czy to o te śruby chodzi? i czy je należy wymieniać w silniku RF5C? mech twierdzi ze w kazdym aucie je się wymienia bo się wyciagają ale w fotorelacji i opisach nic o tym nie znalazłem.
-
Woytek007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6