Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez Steve » 24 kwi 2015, 09:16

nie ma sprawy
zajrzyj tutaj http://www.osaczony.pl/mazda/mazda6.html
sa tam manuale w pdf – bedziesz mial dokumentacje offline
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Perseusz_Legnica » 21 maja 2015, 19:32

Właśnie wymieniłem podkładki pod wtryskami u mechanika. Powiedział, że było dużo "syfu" od razu była też wymiana oleju. Stwierdził że lepiej za 1 tyś km sprawdzić stan smoka – czy nie wydaje Wam się że trochę to za szybko? Dodam że smok był czyszczony jakieś 5 tyś km temu. Jeżeli uważacie, że jednak powinienem sprawdzić to czy można użyć tego samego oleju po zlaniu czy też definitywnie trzeba wlać nowy?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez Pioteq25 » 21 maja 2015, 19:37

Taniej wyjdzie kupić kamerę inspekcyjną i przed wymianą oleju sprawdzić bez ściągania miski.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Perseusz_Legnica » 21 maja 2015, 20:11

Hmmm, taniej? Aby zobaczyć taką kamerą co i jak w misce, to i tak trzeba zlać olej. Więc jak taniej? Popraw mnie, proszę jak się mylę.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez Pioteq25 » 22 maja 2015, 18:48

Kamerą sprawdzasz przy wymianie oleju. Ja wymieniam olej sam i mam czas w kanale <oczko>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Perseusz_Legnica » 24 maja 2015, 17:51

Ok, rozumiem – pytam się tylko co w teraz zrobić w mojej sytuacji? Sprawdzać za 1 tyś km, jeżeli tak to nowy olej czy też po takim niskim kilometrażu można użyć tego spuszczonego ?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez staho86 » 4 cze 2015, 16:40

jak miałeś czyszczony 5k temu to daj sobie spokój bo będzie czyściutki.
Ostatnio edytowano 13 cze 2015, 01:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 13 mar 2015, 23:48
Posty: 5

Postprzez adriang » 17 cze 2015, 11:19

Koledzy, a podpowiedzcie czy ten dymek należy sprawdzać na zimnym czy na ciepłym silniku?
Na zimnym nic nie wydać, żadnego dymku, za to na ciepłym po odkręceniu dmuchnie delikatnie chyba spalinami i przestaje – tak jakby później już leciało tylko powietrze...?

i czy konieczna przy operacji wymiany podkładek jest regulacja luzów na zaworach?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez Pioteq25 » 18 cze 2015, 19:37

Sprawdza się na rozgrzanym silniku – po zdjęciu korka ma być przeźroczyste powietrze przez powiedzmy min. 30s.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Steve » 18 cze 2015, 22:27

adriang napisał(a):.... dmuchnie delikatnie chyba spalinami i przestaje – tak jakby później już leciało tylko powietrze...?
i czy konieczna przy operacji wymiany podkładek jest regulacja luzów na zaworach?


Wydaje sie, ze jest ok. U mnie tez tak jest.
Nie jest konieczna, ale warto ja zrobic, bo to tylko krecenie srubkami jak masz juz wszystko rozbebeszone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez staho86 » 29 cze 2015, 21:07

adriang napisał(a):Koledzy, a podpowiedzcie czy ten dymek należy sprawdzać na zimnym czy na ciepłym silniku?
Na zimnym nic nie wydać, żadnego dymku, za to na ciepłym po odkręceniu dmuchnie delikatnie chyba spalinami i przestaje – tak jakby później już leciało tylko powietrze...?

i czy konieczna przy operacji wymiany podkładek jest regulacja luzów na zaworach?


jak masz wywalone podkladki to bedzie szaro na zimnym i na cieplym bez znaczenia.
Z opisu wynika, że u Ciebie jest ok
Początkujący
 
Od: 13 mar 2015, 23:48
Posty: 5

Postprzez Hero » 9 lip 2015, 21:11

Hej
co ile km wymienia sie podkladki? Wymienialem 2 lata temu i zrobione ma jakies 35tys km.
wychlalo mi troche oleju, spod korka wlewu oleju leci dym (czysty napewno nie czarny) czy to znowu te podkladki?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 10 lip 2015, 07:22

podkładki wymienia się doraźnie

Hero napisał(a):czy to znowu te podkladki?

możliwe...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Steve » 10 lip 2015, 08:56

Hero napisał(a):Hej
co ile km wymienia sie podkladki?


Wymienia się jak dymi. Teoretycznie powinno być raz a dobrze zrobione.

sam robiles ? Moze ktos powiedzial, ze zrobil, a nie zrobil, albo źle zrobił.
Ja tak mialem u osławionego i pozłacanego na tym forum Jaksy <killer>, co skończyło się wypaleniem gniazda i ponowną robotą.
viewtopic.php?f=403&t=124793&hilit=+frezowanie <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Hero » 10 lip 2015, 09:36

Napewno byly wymieniane, smile wymienial przy mnie.
ten dymek moze byc na zdrowym silniku? Czy to jest dopuszczalne? Czy kolor dymu tez jest istotny?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez Steve » 10 lip 2015, 19:39

Jeśli jesteś pewien podkładek, a mimo to dymi to nie dobrze :( .
Duży przebieg ?
Z prostych rzeczy sprawdz jeszcze odme.
Weź kawalek blachy metalowej i zobacz czy cos sie skrapla z tego dymu.

Zawsze jest szansa, ze cos moze byc nie tak z podkladkami.
Jesli juz to warto zacząć od sprawdzenia wtrysku od strony vacum.
Ostatnio edytowano 11 lip 2015, 01:21 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Hero » 11 lip 2015, 01:16

Moj mechanik obstawia turbine bo caly dolot jest uwalony olejem
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez Steve » 12 lip 2015, 09:42

same z siebie raczej nie padają w Mazdach, ktoś jej musiał pomóc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Woytek007 » 27 sie 2015, 09:00

Na początku, Witam bo to pierwszy post na forum.

Przejdę od razu do problemu, a mianowicie do wymiany owych podkładek dostałem od mechanika wykaz uszczelek które postanowiłem na razie nie wymieniać z uwagi na ich koszty poza uszczelką pokrywy zaworów ( wiadomo uszczelki dolne na przewody wysokiego ciśnienia i górne w pokrywie zaworów wtryskiwaczy to komplet kosztuje ok 500-600zł bo nigdzie zamienników nie ma, natomiast uzyskałem tez informację że należy przy wymianie podkładek wymienić tez śruby dociskające wtryskiwacze.
Jedynie co znalazłem to śruby mocujące łacznik wtryskiwaczy i jest ich chyba 2. co oczywiście przy maździe kawałek śruby 40zł x2 oczywiście. Czy to o te śruby chodzi? i czy je należy wymieniać w silniku RF5C? mech twierdzi ze w kazdym aucie je się wymienia bo się wyciagają ale w fotorelacji i opisach nic o tym nie znalazłem.
Woytek007
 

Postprzez smile » 27 sie 2015, 17:12

W mercedesach się je wymienić, bo to chyba M6 są, ale w Mazdach są tak pancerne że nie ma opcji aby się wyciagneły. Dokręca się kluczem dynamometrycznym i gitara.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6