Strona 1 z 1

Zawór EGR

PostNapisane: 31 paź 2011, 14:16
przez esikx35
może głupie pytanie, ale już sam nie wiem, a forum to dla mnie najszybszy sposób na znalezienie odpowiedzi (szczególnie 31.10), tak więc:
czy na górze EGR do "rurki" zaznaczonej na fotce czerwonym kółkiem powinna być podpięta jakaś rurka?
Obrazek
Jeżeli tak, to skąd ona idzie? :)

Re: [Mazda6 GG/GY] Kontrolki silnika (check engine) i system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 31 paź 2011, 14:22
przez Grzyby
Tak, powinna być.
Nie mam akurat foty żeby pokazać skąd, może ktoś podrzuci.
Bez rurki z podciśnieniem nie masz sterowania EGRa.

Re: [Mazda6 GG/GY] Kontrolki silnika (check engine) i system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 31 paź 2011, 14:34
przez esikx35

Re: [Mazda6 GG/GY] Zawor EGR

PostNapisane: 31 paź 2011, 16:07
przez wb
a ja tą rurkę u siebie wyciągnąłem bo mi "dzwonił" EGR przy 1800-2000 RPM pow. 3 biegu i bangla

Re: [Mazda6 GG/GY] Zawor EGR

PostNapisane: 1 lis 2011, 01:17
przez Mirek
esikx35 napisał(a):Konsekwencją czego mogą być P0401 i P0404 oraz odczuwalny brak mocy, jak by nie działało turbo, szczególnie na 3 i 4 biegu?


P0401 – niski poziom przepływu w EGR (bo go nie masz, brak przewodu podciśnieniowego)
P0404 – zablokowany zawór EGR – przypuszczam że błąd pojawia się w twoim wypadku bo EGR nie pracuje a nie dlatego że się zaciął ale może ktoś potwierdzi lub mnie poprawi?

wr napisał(a):a ja tą rurkę u siebie wyciągnąłem bo mi "dzwonił" EGR

Spalanie przypadkiem Ci nie wzrosło? W GD przez jakiś czas tak jeździłem i zauważyłem taką prawidłowość (oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem).

Re: [Mazda6 GG/GY] Zawor EGR

PostNapisane: 1 lis 2011, 01:26
przez Wojtek
Mirek napisał(a):oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem

ano moze... a koszty znacznie wyzsze... :(

Re: [Mazda6 GG/GY] Zawor EGR

PostNapisane: 1 lis 2011, 20:20
przez Grzyby
wb napisał(a):ja tą rurkę u siebie wyciągnąłem bo mi "dzwonił"

Ot, polska pomysłowość na "usunięcie" usterki <lol>

Re: [Mazda6 GG/GY] Zawor EGR

PostNapisane: 2 lis 2011, 20:51
przez wb
Mirek napisał(a):Spalanie przypadkiem Ci nie wzrosło? W GD przez jakiś czas tak jeździłem i zauważyłem taką prawidłowość (oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem).


nie zauważyłem jakiegoś wyraźnego wzrostu spalania, jeżdżę już tak rok i odpukać wszystko bangla, wężyk oczywiście zatkany

Jazda z odłączonym zaworem EGR – czym grozi?

PostNapisane: 6 sty 2013, 16:54
przez vegasnight9
Witam

Od pewnego czasu miałem w swojej Maździe następujące objawy: podszarpywanie w czasie jazdy, drżenie silnika na biegu jałowym, lekkie falowanie obrotów, nie równa praca.

Winowajcą okazał się zawór EGR, odłączyłem wtyczkę od niego i wszystko wróciło do normy.

Na desce świeci się kontrolka Check Engine ale silnik chodzi jak złoto.

Zawór wygląda tak:
Obrazek

Mam pytanie, czy jazda z odłączonym EGR szkodzi silnikowi? Aspekty EKO mnie nie interesują.

pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź

Re: Jazda z odłączonym zaworem EGR – czym grozi?

PostNapisane: 6 sty 2013, 19:50
przez przemo2000
A nie lepiej spróbować wyczyścić ? Odkręć kostke elektryczna bo widze że jest na śruby i wykąp go

PostNapisane: 6 sty 2013, 20:01
przez Grucha

Re: Jazda z odłączonym zaworem EGR – czym grozi?

PostNapisane: 6 sty 2013, 20:23
przez vegasnight9
Dziękuje za odpowiedzi. Ogólnie nie mam zamiaru jeździć tak cały czas, tylko kilka dni, jak będę miał wolną chwilę zabiorę się za czyszczenie EGR choć niestety jego demontaż wymaga spuszczenia płynu chłodniczego z silnika...

Jak go zdemontuję to zobaczę w jakim jest stanie i jeśli będzie bardzo zasyfiony to raczej zdecyduję się na wymianę na nowy (chcę obecnym autem pojeździć jeszcze 5lat).
W ASO Mazda za nowy wołają ponad 1000zł ale znalazłem ofertę do Forda za 499zł:

http://www.ford.ewor.pl/towar/4896/zawor-recyrkulacji-spalin-egr-silniki-benzynowe-1211356-1590848.html.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Wygląda na to że jest to identyczna część.

Zastanawiam się natomiast czy da się odkręcić tak bezproblemowo tą elektryczną czarną kostkę z góry o czym pisał przemo2000 i czy po ewentualnej wymianie EGR na nowy trzeba go adaptować do komputera silnika. Ciekawe.

Re: Zawór EGR

PostNapisane: 6 sty 2013, 21:48
przez dobrzyn22
łączę z istniejącym wątkiem

PostNapisane: 20 sty 2013, 12:33
przez IceMan2008
Witam serdecznie

Proszę o informację lub schemat jak prawidłowo powinna zachowywać się zawór proporcjonalny.

Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedz

Re: Zawór EGR

PostNapisane: 24 sty 2013, 10:52
przez bazylosss
Panowie , odświeżam temat , jakiś czas temu podjechałem do Jaksy w celu sprawdzenia M6 po zakupie pod komputerem. świeci się czasem po uruchomieniu silnika kontrolka check i antypoślizg.

w Jaksa mi to usuneli ale powiedzieli że to wina EGR i u nich po podłączeniu auta pod komputer pojawił się błąd P0404 . dali mi namiar na elektryka z Piaseczna do którego muszę się umówić bo zapewne wina leży po stronie jakiegoś sterownika .

czy ktoś miał podobne problemy ? i czy ta naprawa jest bardzo kosztowna ? bo serwis powiedział że prócz tego Mazda jest zdrowa a tej kwestii nie są w stanie oni usunąć . a dziwne jest to bo czasem odpalam auto i nie świecą się te 2 kontrolki a czasem po chwili zapalają

będę wdzięczny za odpowiedź ,

PostNapisane: 24 sty 2013, 13:59
przez rdy
Jak dali ci namiar do elektryka z piaseczna to przygotuj się na 2500zł, ja tyle dałem za naprawę.

PostNapisane: 24 sty 2013, 15:09
przez bieski
rdy napisał(a):, ja tyle dałem za naprawę.

Czego ? Błedu 0404 ? Ja za naprawę tego dałem 0 zł :)
Wysunięty węzyk + przeczyszczenie wtyczki na EGR pomogło.

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 31500.html

PostNapisane: 24 sty 2013, 19:02
przez rdy
Sterownik, komp i turbo. Za sam sterownik z kompem chyba 1200zł

To nie był sam egr czy jakieś wtyczki czy inne pierdoły, bo przed pojechaniem tam czyściłem go, wsadziłem nowy, kombinowałe z wężykami itp

Re: Zawór EGR

PostNapisane: 24 sty 2013, 19:09
przez bazylosss
no to mnie pocieszyliście kurde :/

u mnie panowie z jaksa coś czyścili i poprawiali z wężykiem ale nie wiele to dało , pytanie tylko czy z tym błędem można normalnie jeździć ?? bo powiedzieli że to nie wpływa jakoś na pracę silnika i nie spowoduje uszkodzeń . ciekawe czy jest ktoś tańszy kto może tą usterkę usunąć :/