Zawór EGR

Postprzez esikx35 » 31 paź 2011, 13:16

może głupie pytanie, ale już sam nie wiem, a forum to dla mnie najszybszy sposób na znalezienie odpowiedzi (szczególnie 31.10), tak więc:
czy na górze EGR do "rurki" zaznaczonej na fotce czerwonym kółkiem powinna być podpięta jakaś rurka?
Obrazek
Jeżeli tak, to skąd ona idzie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2009, 12:00
Posty: 37

Postprzez Grzyby » 31 paź 2011, 13:22

Tak, powinna być.
Nie mam akurat foty żeby pokazać skąd, może ktoś podrzuci.
Bez rurki z podciśnieniem nie masz sterowania EGRa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez esikx35 » 31 paź 2011, 13:34

Ostatnio edytowano 29 cze 2012, 09:43 przez esikx35, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2009, 12:00
Posty: 37

Postprzez wb » 31 paź 2011, 15:07

a ja tą rurkę u siebie wyciągnąłem bo mi "dzwonił" EGR przy 1800-2000 RPM pow. 3 biegu i bangla
peace
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 18:45
Posty: 17
Skąd: KR/RZ
Auto: M6 GG 2.0 CD 143 '03

Postprzez Mirek » 1 lis 2011, 00:17

esikx35 napisał(a):Konsekwencją czego mogą być P0401 i P0404 oraz odczuwalny brak mocy, jak by nie działało turbo, szczególnie na 3 i 4 biegu?


P0401 – niski poziom przepływu w EGR (bo go nie masz, brak przewodu podciśnieniowego)
P0404 – zablokowany zawór EGR – przypuszczam że błąd pojawia się w twoim wypadku bo EGR nie pracuje a nie dlatego że się zaciął ale może ktoś potwierdzi lub mnie poprawi?

wr napisał(a):a ja tą rurkę u siebie wyciągnąłem bo mi "dzwonił" EGR

Spalanie przypadkiem Ci nie wzrosło? W GD przez jakiś czas tak jeździłem i zauważyłem taką prawidłowość (oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Wojtek » 1 lis 2011, 00:26

Mirek napisał(a):oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem

ano moze... a koszty znacznie wyzsze... :(
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzyby » 1 lis 2011, 19:20

wb napisał(a):ja tą rurkę u siebie wyciągnąłem bo mi "dzwonił"

Ot, polska pomysłowość na "usunięcie" usterki <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wb » 2 lis 2011, 19:51

Mirek napisał(a):Spalanie przypadkiem Ci nie wzrosło? W GD przez jakiś czas tak jeździłem i zauważyłem taką prawidłowość (oprócz tego coś zasłyszałem że sonda lambda może się posypać bez EGR ale ile w tym prawdy nie wiem).


nie zauważyłem jakiegoś wyraźnego wzrostu spalania, jeżdżę już tak rok i odpukać wszystko bangla, wężyk oczywiście zatkany
peace
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 18:45
Posty: 17
Skąd: KR/RZ
Auto: M6 GG 2.0 CD 143 '03

Postprzez vegasnight9 » 6 sty 2013, 15:54

Witam

Od pewnego czasu miałem w swojej Maździe następujące objawy: podszarpywanie w czasie jazdy, drżenie silnika na biegu jałowym, lekkie falowanie obrotów, nie równa praca.

Winowajcą okazał się zawór EGR, odłączyłem wtyczkę od niego i wszystko wróciło do normy.

Na desce świeci się kontrolka Check Engine ale silnik chodzi jak złoto.

Zawór wygląda tak:
Obrazek

Mam pytanie, czy jazda z odłączonym EGR szkodzi silnikowi? Aspekty EKO mnie nie interesują.

pozdrawiam i dziękuję za każdą odpowiedź
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez przemo2000 » 6 sty 2013, 18:50

A nie lepiej spróbować wyczyścić ? Odkręć kostke elektryczna bo widze że jest na śruby i wykąp go
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 18:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez Grucha » 6 sty 2013, 19:01

Grucha
 

Postprzez vegasnight9 » 6 sty 2013, 19:23

Dziękuje za odpowiedzi. Ogólnie nie mam zamiaru jeździć tak cały czas, tylko kilka dni, jak będę miał wolną chwilę zabiorę się za czyszczenie EGR choć niestety jego demontaż wymaga spuszczenia płynu chłodniczego z silnika...

Jak go zdemontuję to zobaczę w jakim jest stanie i jeśli będzie bardzo zasyfiony to raczej zdecyduję się na wymianę na nowy (chcę obecnym autem pojeździć jeszcze 5lat).
W ASO Mazda za nowy wołają ponad 1000zł ale znalazłem ofertę do Forda za 499zł:

http://www.ford.ewor.pl/towar/4896/zawor-recyrkulacji-spalin-egr-silniki-benzynowe-1211356-1590848.html.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Wygląda na to że jest to identyczna część.

Zastanawiam się natomiast czy da się odkręcić tak bezproblemowo tą elektryczną czarną kostkę z góry o czym pisał przemo2000 i czy po ewentualnej wymianie EGR na nowy trzeba go adaptować do komputera silnika. Ciekawe.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 6 sty 2013, 20:48

łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez IceMan2008 » 20 sty 2013, 11:33

Witam serdecznie

Proszę o informację lub schemat jak prawidłowo powinna zachowywać się zawór proporcjonalny.

Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedz
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 09:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez bazylosss » 24 sty 2013, 09:52

Panowie , odświeżam temat , jakiś czas temu podjechałem do Jaksy w celu sprawdzenia M6 po zakupie pod komputerem. świeci się czasem po uruchomieniu silnika kontrolka check i antypoślizg.

w Jaksa mi to usuneli ale powiedzieli że to wina EGR i u nich po podłączeniu auta pod komputer pojawił się błąd P0404 . dali mi namiar na elektryka z Piaseczna do którego muszę się umówić bo zapewne wina leży po stronie jakiegoś sterownika .

czy ktoś miał podobne problemy ? i czy ta naprawa jest bardzo kosztowna ? bo serwis powiedział że prócz tego Mazda jest zdrowa a tej kwestii nie są w stanie oni usunąć . a dziwne jest to bo czasem odpalam auto i nie świecą się te 2 kontrolki a czasem po chwili zapalają

będę wdzięczny za odpowiedź ,
Początkujący
 
Od: 22 sty 2013, 11:59
Posty: 9
Auto: Mazda 6

Postprzez rdy » 24 sty 2013, 12:59

Jak dali ci namiar do elektryka z piaseczna to przygotuj się na 2500zł, ja tyle dałem za naprawę.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 18:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez bieski » 24 sty 2013, 14:09

rdy napisał(a):, ja tyle dałem za naprawę.

Czego ? Błedu 0404 ? Ja za naprawę tego dałem 0 zł :)
Wysunięty węzyk + przeczyszczenie wtyczki na EGR pomogło.

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 31500.html
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rdy » 24 sty 2013, 18:02

Sterownik, komp i turbo. Za sam sterownik z kompem chyba 1200zł

To nie był sam egr czy jakieś wtyczki czy inne pierdoły, bo przed pojechaniem tam czyściłem go, wsadziłem nowy, kombinowałe z wężykami itp
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 18:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez bazylosss » 24 sty 2013, 18:09

no to mnie pocieszyliście kurde :/

u mnie panowie z jaksa coś czyścili i poprawiali z wężykiem ale nie wiele to dało , pytanie tylko czy z tym błędem można normalnie jeździć ?? bo powiedzieli że to nie wpływa jakoś na pracę silnika i nie spowoduje uszkodzeń . ciekawe czy jest ktoś tańszy kto może tą usterkę usunąć :/
Początkujący
 
Od: 22 sty 2013, 11:59
Posty: 9
Auto: Mazda 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6