Uszczelniacz wału korbowego

Postprzez maziadm » 26 paź 2011, 06:02

Witam,

1. Uszczelniacz wału korbowego jaki jest jego symbol? Znalazłem coś takiego:RF2A-10-602 JP – czy to jest właściwy symbol?
2. Przy wymianie rozrządu jakie uszczelniacze powinno się wymienić? Czy jest jeszcze coś więcej oprócz uszczelniacza wału korbowego?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez smile » 27 paź 2011, 09:52

Przy wymianie rozrządu nie ma potrzeba wymieniać uszczelniacze, chyba że akurat ciekną.
Jaki model, jaki silnik? – mamy zgadywać? <oczko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez maziadm » 31 paź 2011, 09:46

Uszczelniacz wału korbowego wymieniony.
Nie zakładając obudowy zrobiłem jakieś 30km i na następny dzień zauważyłem wyciek oleju. I teraz tak: mechanik wymienił w/w uszczelniacz bo z niego ciekło. Za dwa dni pojechałem do niego z kolejnym wyciekiem (wcześniej silnik wymyty lepiej niż auto wewnątrz i zewnętrz <lol>) celem identyfikacji wycieku- tak się umówiłem z mechanikiem. Mechanik oglądał auto, macał, dotykał i stwierdził, że wyciek musi być na uszczelniaczu wałka rozrządu.
I teraz pytania:
1. Czy wymieniając rozrząd – pasek, dwie rolki, pompę wody – wszystko oryginał Mazda – nie był w stanie stwierdzić wycieku na uszczelniaczu wałka rozrządu?
2. Na temat starego paska stwierdził, że już olej z wycieku który bryzgał po całym rozrządzie zaczął reagować na pasek i go uszkadzać. Czy teraz jeżdżąc z wyciekiem z uszczelniacza wałka rozrządu zrobione będzie około 150km, też mi się pasek uszkodzi?

Ps. Mam wrażenie, że jakiś pech mnie prześladuje od momentu zakupu M6 i wstąpienia do zacnego klubu M ;)
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Enduro » 1 lis 2011, 00:17

maziadm napisał(a):...:RF2A-10-602 JP – czy to jest właściwy symbol?.....

smile napisał(a):Jaki model, jaki silnik? – mamy zgadywać? <oczko>


no raczej nie powinienes zgadywać, tymbardzej oferując usługi w tej marce auta. :|
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 1 lis 2011, 00:22

smile napisał(a):..
Jaki model, jaki silnik? – mamy zgadywać? <oczko>

maziadm napisał(a):...:RF2A-10-602 JP – czy to jest właściwy symbol?
..

no raczej nie powinienes zgadywać, tymbardzej oferując usługi w tej marce auta. :|
pozdr.E
maziadm napisał(a):....
1. Czy wymieniając rozrząd – pasek, dwie rolki, pompę wody – wszystko oryginał Mazda – nie był w stanie stwierdzić wycieku na uszczelniaczu wałka rozrządu?
2. Na temat starego paska stwierdził, że już olej z wycieku który bryzgał po całym rozrządzie zaczął reagować na pasek i go uszkadzać. Czy teraz jeżdżąc z wyciekiem z uszczelniacza wałka rozrządu zrobione będzie około 150km, też mi się pasek uszkodzi?
..)
...
powinien to spostrzec lub wymacać
jesli jest tam nieszczelnie to na peno nie są to optymale warunki pracy paska rozrządu
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 2 lis 2011, 12:40

Jesli chodzi o uszczelniacze walka rozrzadu lub walu korbowego to wymiana tylko na oryginal !!
Jakiekolwiek zamienniki chocby Corteco po paru kkm twardnieja, krusza sie i ciekna na potege.

W mojej GY poprzedni wlasciciel wymienil bo jego mechanik stwierdzil wyciek, wymienil zapobiegawczo oba uszczelniacze szkoda ze nie zorientowali sie ze oliwa w tych miejscach moze zciekac z niewymienionej uszczelki pokrywy zaworow (zalozona byla stara+silikon)

Wiec proponuje sprawdzic stan uszczelki pokrywy zaworow,
oryginalne uszczelniacze nie ciekna nie krusza sie i nie wymienia......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 2 lis 2011, 13:42

Janusz626 napisał(a):Jesli chodzi o uszczelniacze walka rozrzadu lub walu korbowego to wymiana tylko na oryginal !!
Jakiekolwiek zamienniki chocby Corteco po paru kkm twardnieja, krusza sie i ciekna na potege.....

jest tez niemiecki producent tych podzespołów i jego jakośc jest dobra.
nazwy nie pamiętam a cena ich nie jest mi znana
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 2 lis 2011, 13:47

Pewnie tak,
2x Corteco=60PLN
2x ory Mazda= 110PLN

Lub inaczej, cieknace uszczelniacze i ich wymiana=demontaz kompletnego rozrzadu ktoru moze nie nadawac sie do ponownego montazu ze wzgledu na przebieg,

wiec przy wymianie kpl rozrzadu+jakies tak uszczelniacze bo niby ciekna ale z uszczelki pod deklem, i po paru kkm znow cieknie z winy uszczelniaczy to pracy i pieniedzy od groma... mysle ze ory ewentualnie jak piszesz ze jakies niemieckie to ok,

ale nie CORTECO !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 2 lis 2011, 17:40

Janusz626 napisał(a):..
ale nie CORTECO !!

wspieram to doswiadczenie, absolutnie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maziadm » 3 lis 2011, 15:41

Dzisiaj jadę na wymianę:
1. uszczelniacz wałka rozrządu produkcji THO (made in Japan), symbol N13035, 19,00zł, chyba oryginał.
2. pasek wieloklinowy CONTITECH (made in Germany), symbol 8 PK 1226, 70,00zł, chyba zamiennik.
3. rolka napinająca w/w pasek NTN (made in Japan), symbol E23011, 80,00zł, chyba oryginał.
4. nie było rolki prowadzącej, więc wymiana dwóch łożysk w tej rolce FAG (made in Korea), symbol 6303-2Z-C3, 25,01zł/szt (wziąłem dwie bo tyle wchodzi do tego łożyska), chyba zamiennik.
W/w robotę wycenił na 150zł.

Cały rozrząd poszedł oryginalny.

Jeszcze się zastanawiam nad jednym: mechanik gdy pojechałem do niego w ramach reklamacji stwierdził, że nie sądził, aby auto miało najechane, aż tyle – co skutkowałoby przedmiotowym wyciekiem na uszczelniaczu wałka rozrządu. Możliwe, że mam kręcony przebieg. Z drugiej strony jak auto sprawdzałem, wpisy w książce serwisowej, ASO wszystko się zgadza. Stąd mam pytanie co wpływa na zużycie takiego uszczelniacza wałka rozrządu i wału korbowego? Czy tylko przebieg? Kiedy taki uszczelniacz należy wymieniać? Czy przy każdej zmianie rozrządu?

Mała uwaga do wymiany rozrządu i podzespołów: należy wymieniać również uszczelniacze na wale korbowym i wale rozrządu (tak przy okazji i jedna robota). Dla laika takiego jak ja w sprawach mechanicznych i nie mającego zaufanego mechanika informacja o wymianie uszczelniaczy jest bardzo istotna, a tego na forum nie znalazłem, szkoda – z drugiej strony bardziej wgryzłem się w temat i teoretycznie jestem b. dobrze rozeznany w temacie <lol> Człowiek uczy się całe życie :ad:
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez rafaliniak86 » 24 wrz 2012, 20:34

Witam,
Czy ktoś z forumowiczów może podać mi wymiary uszczelniacza do wału korbowego od strony skrzyni biegów? Chodzi mi o Mazde 6 z 2006r z silnikiem o mocy 121KM. Szukałem ale niestety nic nie mogłem znaleźć. Z góry bardzo dziękuje.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez przemek_bsi » 16 wrz 2013, 10:11

Wymieniając uszczelniacze na wale korbowym i wałku rozrządu trzeba demontować rozrząd? Mam wyciek chyba z pod pokrywy rozrządu (olej wycieka na mocowanie poduszki olejowej silnika).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez Enduro » 16 wrz 2013, 10:27

1.tak.
2.a moze u ciebie poduszka silnika jest uszkodznana, bo ona ma tlumienie olejowe.. <ok>
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 16 wrz 2013, 18:52 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez przemek_bsi » 16 wrz 2013, 10:49

Enduro napisał(a):2.a moze u ciebie poduszka silnika jest uszkodznana, bo ona ma tlumienie olejowe..


Olej wycieka z pod pokrywy rozrządu i cieknie na to metalowe połączenie poduszki z silnikiem. Sama poducha jest sucha.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez Enduro » 16 wrz 2013, 16:24

przemek_bsi napisał(a):
Enduro napisał(a):2.a moze u ciebie poduszka silnika jest uszkodznana, bo ona ma tlumienie olejowe..


Olej wycieka z pod pokrywy rozrządu i cieknie na to metalowe połączenie poduszki z silnikiem. Sama poducha jest sucha.

ok, czyli simmering na walku rorz.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Koniu25 » 25 wrz 2013, 12:15

Czy olej silnikowy cieknący na połączeniu silnika ze skrzynią biegów jest spowodwany zużytym uszczelniaczem wału korbowego?
Czy przez ten wyciek może się uszkodzic sprzęgło?
Czy taki uszczelniacz może się zużyć po 20000km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Paweł » 25 wrz 2013, 12:18

Może tak być.
Tak.
Zależy. Tak, jeśli był wymieniany, a na wale jest już wyrobiony rowek lub był słabej jakości (większość zamienników).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Enduro » 25 wrz 2013, 14:43

Koniu25 napisał(a):...
Czy przez ten wyciek może się uszkodzic sprzęgło?
..

masz tu pewnie na mysli zoalejenie, ale ono jest mozliwe przy bardzo duzej nieszczelnosci
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Koniu25 » 25 wrz 2013, 15:04

Sprzęgło poszarpuje na niskich obrotach... To przez zaolejenie?
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 15:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Enduro » 25 wrz 2013, 23:09

jak tarcza jest zaolejona, to raczej nie pojedzisz zbyt daleko <glupek2>
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 26 wrz 2013, 09:59 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6