Uszczelniacz wału korbowego
1, 2
Witam,
1. Uszczelniacz wału korbowego jaki jest jego symbol? Znalazłem coś takiego:RF2A-10-602 JP – czy to jest właściwy symbol?
2. Przy wymianie rozrządu jakie uszczelniacze powinno się wymienić? Czy jest jeszcze coś więcej oprócz uszczelniacza wału korbowego?
Pozdrawiam
1. Uszczelniacz wału korbowego jaki jest jego symbol? Znalazłem coś takiego:RF2A-10-602 JP – czy to jest właściwy symbol?
2. Przy wymianie rozrządu jakie uszczelniacze powinno się wymienić? Czy jest jeszcze coś więcej oprócz uszczelniacza wału korbowego?
Pozdrawiam
Uszczelniacz wału korbowego wymieniony.
Nie zakładając obudowy zrobiłem jakieś 30km i na następny dzień zauważyłem wyciek oleju. I teraz tak: mechanik wymienił w/w uszczelniacz bo z niego ciekło. Za dwa dni pojechałem do niego z kolejnym wyciekiem (wcześniej silnik wymyty lepiej niż auto wewnątrz i zewnętrz
) celem identyfikacji wycieku- tak się umówiłem z mechanikiem. Mechanik oglądał auto, macał, dotykał i stwierdził, że wyciek musi być na uszczelniaczu wałka rozrządu.
I teraz pytania:
1. Czy wymieniając rozrząd – pasek, dwie rolki, pompę wody – wszystko oryginał Mazda – nie był w stanie stwierdzić wycieku na uszczelniaczu wałka rozrządu?
2. Na temat starego paska stwierdził, że już olej z wycieku który bryzgał po całym rozrządzie zaczął reagować na pasek i go uszkadzać. Czy teraz jeżdżąc z wyciekiem z uszczelniacza wałka rozrządu zrobione będzie około 150km, też mi się pasek uszkodzi?
Ps. Mam wrażenie, że jakiś pech mnie prześladuje od momentu zakupu M6 i wstąpienia do zacnego klubu M
Nie zakładając obudowy zrobiłem jakieś 30km i na następny dzień zauważyłem wyciek oleju. I teraz tak: mechanik wymienił w/w uszczelniacz bo z niego ciekło. Za dwa dni pojechałem do niego z kolejnym wyciekiem (wcześniej silnik wymyty lepiej niż auto wewnątrz i zewnętrz

I teraz pytania:
1. Czy wymieniając rozrząd – pasek, dwie rolki, pompę wody – wszystko oryginał Mazda – nie był w stanie stwierdzić wycieku na uszczelniaczu wałka rozrządu?
2. Na temat starego paska stwierdził, że już olej z wycieku który bryzgał po całym rozrządzie zaczął reagować na pasek i go uszkadzać. Czy teraz jeżdżąc z wyciekiem z uszczelniacza wałka rozrządu zrobione będzie około 150km, też mi się pasek uszkodzi?
Ps. Mam wrażenie, że jakiś pech mnie prześladuje od momentu zakupu M6 i wstąpienia do zacnego klubu M
maziadm napisał(a):...:RF2A-10-602 JP – czy to jest właściwy symbol?.....
smile napisał(a):Jaki model, jaki silnik? – mamy zgadywać?
no raczej nie powinienes zgadywać, tymbardzej oferując usługi w tej marce auta.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
smile napisał(a):..
Jaki model, jaki silnik? – mamy zgadywać?
maziadm napisał(a):...:RF2A-10-602 JP – czy to jest właściwy symbol?
..
no raczej nie powinienes zgadywać, tymbardzej oferując usługi w tej marce auta.
pozdr.E
...maziadm napisał(a):....
1. Czy wymieniając rozrząd – pasek, dwie rolki, pompę wody – wszystko oryginał Mazda – nie był w stanie stwierdzić wycieku na uszczelniaczu wałka rozrządu?
2. Na temat starego paska stwierdził, że już olej z wycieku który bryzgał po całym rozrządzie zaczął reagować na pasek i go uszkadzać. Czy teraz jeżdżąc z wyciekiem z uszczelniacza wałka rozrządu zrobione będzie około 150km, też mi się pasek uszkodzi?
..)
powinien to spostrzec lub wymacać
jesli jest tam nieszczelnie to na peno nie są to optymale warunki pracy paska rozrządu
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jesli chodzi o uszczelniacze walka rozrzadu lub walu korbowego to wymiana tylko na oryginal 
Jakiekolwiek zamienniki chocby Corteco po paru kkm twardnieja, krusza sie i ciekna na potege.
W mojej GY poprzedni wlasciciel wymienil bo jego mechanik stwierdzil wyciek, wymienil zapobiegawczo oba uszczelniacze szkoda ze nie zorientowali sie ze oliwa w tych miejscach moze zciekac z niewymienionej uszczelki pokrywy zaworow (zalozona byla stara+silikon)
Wiec proponuje sprawdzic stan uszczelki pokrywy zaworow,
oryginalne uszczelniacze nie ciekna nie krusza sie i nie wymienia......

Jakiekolwiek zamienniki chocby Corteco po paru kkm twardnieja, krusza sie i ciekna na potege.
W mojej GY poprzedni wlasciciel wymienil bo jego mechanik stwierdzil wyciek, wymienil zapobiegawczo oba uszczelniacze szkoda ze nie zorientowali sie ze oliwa w tych miejscach moze zciekac z niewymienionej uszczelki pokrywy zaworow (zalozona byla stara+silikon)
Wiec proponuje sprawdzic stan uszczelki pokrywy zaworow,
oryginalne uszczelniacze nie ciekna nie krusza sie i nie wymienia......
Janusz626 napisał(a):Jesli chodzi o uszczelniacze walka rozrzadu lub walu korbowego to wymiana tylko na oryginal
Jakiekolwiek zamienniki chocby Corteco po paru kkm twardnieja, krusza sie i ciekna na potege.....
jest tez niemiecki producent tych podzespołów i jego jakośc jest dobra.
nazwy nie pamiętam a cena ich nie jest mi znana
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pewnie tak,
2x Corteco=60PLN
2x ory Mazda= 110PLN
Lub inaczej, cieknace uszczelniacze i ich wymiana=demontaz kompletnego rozrzadu ktoru moze nie nadawac sie do ponownego montazu ze wzgledu na przebieg,
wiec przy wymianie kpl rozrzadu+jakies tak uszczelniacze bo niby ciekna ale z uszczelki pod deklem, i po paru kkm znow cieknie z winy uszczelniaczy to pracy i pieniedzy od groma... mysle ze ory ewentualnie jak piszesz ze jakies niemieckie to ok,
ale nie CORTECO
2x Corteco=60PLN
2x ory Mazda= 110PLN
Lub inaczej, cieknace uszczelniacze i ich wymiana=demontaz kompletnego rozrzadu ktoru moze nie nadawac sie do ponownego montazu ze wzgledu na przebieg,
wiec przy wymianie kpl rozrzadu+jakies tak uszczelniacze bo niby ciekna ale z uszczelki pod deklem, i po paru kkm znow cieknie z winy uszczelniaczy to pracy i pieniedzy od groma... mysle ze ory ewentualnie jak piszesz ze jakies niemieckie to ok,
ale nie CORTECO

Janusz626 napisał(a):..
ale nie CORTECO
wspieram to doswiadczenie, absolutnie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzisiaj jadę na wymianę:
1. uszczelniacz wałka rozrządu produkcji THO (made in Japan), symbol N13035, 19,00zł, chyba oryginał.
2. pasek wieloklinowy CONTITECH (made in Germany), symbol 8 PK 1226, 70,00zł, chyba zamiennik.
3. rolka napinająca w/w pasek NTN (made in Japan), symbol E23011, 80,00zł, chyba oryginał.
4. nie było rolki prowadzącej, więc wymiana dwóch łożysk w tej rolce FAG (made in Korea), symbol 6303-2Z-C3, 25,01zł/szt (wziąłem dwie bo tyle wchodzi do tego łożyska), chyba zamiennik.
W/w robotę wycenił na 150zł.
Cały rozrząd poszedł oryginalny.
Jeszcze się zastanawiam nad jednym: mechanik gdy pojechałem do niego w ramach reklamacji stwierdził, że nie sądził, aby auto miało najechane, aż tyle – co skutkowałoby przedmiotowym wyciekiem na uszczelniaczu wałka rozrządu. Możliwe, że mam kręcony przebieg. Z drugiej strony jak auto sprawdzałem, wpisy w książce serwisowej, ASO wszystko się zgadza. Stąd mam pytanie co wpływa na zużycie takiego uszczelniacza wałka rozrządu i wału korbowego? Czy tylko przebieg? Kiedy taki uszczelniacz należy wymieniać? Czy przy każdej zmianie rozrządu?
Mała uwaga do wymiany rozrządu i podzespołów: należy wymieniać również uszczelniacze na wale korbowym i wale rozrządu (tak przy okazji i jedna robota). Dla laika takiego jak ja w sprawach mechanicznych i nie mającego zaufanego mechanika informacja o wymianie uszczelniaczy jest bardzo istotna, a tego na forum nie znalazłem, szkoda – z drugiej strony bardziej wgryzłem się w temat i teoretycznie jestem b. dobrze rozeznany w temacie
Człowiek uczy się całe życie :ad:
1. uszczelniacz wałka rozrządu produkcji THO (made in Japan), symbol N13035, 19,00zł, chyba oryginał.
2. pasek wieloklinowy CONTITECH (made in Germany), symbol 8 PK 1226, 70,00zł, chyba zamiennik.
3. rolka napinająca w/w pasek NTN (made in Japan), symbol E23011, 80,00zł, chyba oryginał.
4. nie było rolki prowadzącej, więc wymiana dwóch łożysk w tej rolce FAG (made in Korea), symbol 6303-2Z-C3, 25,01zł/szt (wziąłem dwie bo tyle wchodzi do tego łożyska), chyba zamiennik.
W/w robotę wycenił na 150zł.
Cały rozrząd poszedł oryginalny.
Jeszcze się zastanawiam nad jednym: mechanik gdy pojechałem do niego w ramach reklamacji stwierdził, że nie sądził, aby auto miało najechane, aż tyle – co skutkowałoby przedmiotowym wyciekiem na uszczelniaczu wałka rozrządu. Możliwe, że mam kręcony przebieg. Z drugiej strony jak auto sprawdzałem, wpisy w książce serwisowej, ASO wszystko się zgadza. Stąd mam pytanie co wpływa na zużycie takiego uszczelniacza wałka rozrządu i wału korbowego? Czy tylko przebieg? Kiedy taki uszczelniacz należy wymieniać? Czy przy każdej zmianie rozrządu?
Mała uwaga do wymiany rozrządu i podzespołów: należy wymieniać również uszczelniacze na wale korbowym i wale rozrządu (tak przy okazji i jedna robota). Dla laika takiego jak ja w sprawach mechanicznych i nie mającego zaufanego mechanika informacja o wymianie uszczelniaczy jest bardzo istotna, a tego na forum nie znalazłem, szkoda – z drugiej strony bardziej wgryzłem się w temat i teoretycznie jestem b. dobrze rozeznany w temacie

Witam,
Czy ktoś z forumowiczów może podać mi wymiary uszczelniacza do wału korbowego od strony skrzyni biegów? Chodzi mi o Mazde 6 z 2006r z silnikiem o mocy 121KM. Szukałem ale niestety nic nie mogłem znaleźć. Z góry bardzo dziękuje.
Czy ktoś z forumowiczów może podać mi wymiary uszczelniacza do wału korbowego od strony skrzyni biegów? Chodzi mi o Mazde 6 z 2006r z silnikiem o mocy 121KM. Szukałem ale niestety nic nie mogłem znaleźć. Z góry bardzo dziękuje.
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
Wymieniając uszczelniacze na wale korbowym i wałku rozrządu trzeba demontować rozrząd? Mam wyciek chyba z pod pokrywy rozrządu (olej wycieka na mocowanie poduszki olejowej silnika).
1.tak.
2.a moze u ciebie poduszka silnika jest uszkodznana, bo ona ma tlumienie olejowe..
pozdr.
E
2.a moze u ciebie poduszka silnika jest uszkodznana, bo ona ma tlumienie olejowe..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 16 wrz 2013, 18:52 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):2.a moze u ciebie poduszka silnika jest uszkodznana, bo ona ma tlumienie olejowe..
Olej wycieka z pod pokrywy rozrządu i cieknie na to metalowe połączenie poduszki z silnikiem. Sama poducha jest sucha.
przemek_bsi napisał(a):Enduro napisał(a):2.a moze u ciebie poduszka silnika jest uszkodznana, bo ona ma tlumienie olejowe..
Olej wycieka z pod pokrywy rozrządu i cieknie na to metalowe połączenie poduszki z silnikiem. Sama poducha jest sucha.
ok, czyli simmering na walku rorz.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czy olej silnikowy cieknący na połączeniu silnika ze skrzynią biegów jest spowodwany zużytym uszczelniaczem wału korbowego?
Czy przez ten wyciek może się uszkodzic sprzęgło?
Czy taki uszczelniacz może się zużyć po 20000km?
Czy przez ten wyciek może się uszkodzic sprzęgło?
Czy taki uszczelniacz może się zużyć po 20000km?
Koniu25 napisał(a):...
Czy przez ten wyciek może się uszkodzic sprzęgło?
..
masz tu pewnie na mysli zoalejenie, ale ono jest mozliwe przy bardzo duzej nieszczelnosci
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sprzęgło poszarpuje na niskich obrotach... To przez zaolejenie?
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 15:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
jak tarcza jest zaolejona, to raczej nie pojedzisz zbyt daleko
pozdr.
E

pozdr.
E
Ostatnio edytowano 26 wrz 2013, 09:59 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6