Strona 14 z 20

PostNapisane: 26 mar 2013, 10:13
przez Swoop
bieski napisał(a):Odczytaj błędy na kompie. Na pewno będzie nam prościej.


nie bardzo mam jak :(


bieski napisał(a):A ja rozrząd.


rozrząd wymieniany w styczniu...

Co może być nie tak z tym rozrządem, bo zupełnie się nie znam. Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić?

PostNapisane: 26 mar 2013, 10:31
przez bieski
Mógł się przestawić i dlatego auto nie odpala.

Swoop napisał(a):nie bardzo mam jak :(

Wystarczy sam ELM327 na allegro kosztuje jakieś 40 zł. Przydaje się w przyszłości ;)
Zagadaj w wątku regionalnym może ktoś u ciebie będzie miał elma to odczytasz.

PostNapisane: 26 mar 2013, 10:47
przez Swoop
A po czym poznać, jak był by to rozrząd?

PostNapisane: 26 mar 2013, 10:50
przez bieski
Musiałbyś zdjąć obudowę rozrządu i rzucić na niego okiem.

PostNapisane: 26 mar 2013, 11:04
przez Swoop
ok, czy sam dam radę sprawdzić, jak rozrząd "przeskoczył"?

Jeśli przeskoczył, to czy wystarczy go jeszcze raz ustawić i będzie OK, czy trzeba kupić nowy?
Obecny, jak pisałem założony ori mazdy kupiony w styczniu

Dopisano 26 mar 2013 13:51:

Wstępna diagnoza – to nie rozrząd. Mechaniki mają podłączyć pod kompa i sprawdzić.

Dam znać co i jak

PostNapisane: 26 mar 2013, 15:37
przez Enduro
Swoop napisał(a):...
Co może być nie tak z tym rozrządem, bo zupełnie się nie znam. Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić?

lepiej popros kogos kto wie co jest co, bo jak nie masz pojecia to moze byc drozej duzo drozej.
E.

PostNapisane: 26 mar 2013, 15:43
przez Swoop
Enduro napisał(a):lepiej popros kogos kto wie co jest co, bo jak nie masz pojecia to moze byc drozej duzo drozej.
E.


eeee tam trochę się znam, i wiem co gdzie jest samochodzie. Trochę rzeczy też sam potrafię wymienić, ale przy bardziej skomplikowanych operacjach wolę "czegoś przy okazji nie zepsuć".

Poza tym pod blokiem bez garażu przy obecnych temperaturach ciężko się samemu do tego przybrać, niemniej samochód już w ser wisie i zobaczymy co powiedzą

Dopisano 26 mar 2013 17:32:

Update:

Mechaniki mówili, że jak poda się paliwo bezpośrednio do silnika (cokolwiek to miało by znaczyć) to samochód zapala bez problemu, więc rozrząd odpada.

Podejrzewam pompę paliwa, ale mają jeszcze kombinować. Dam znać

PostNapisane: 28 mar 2013, 21:02
przez Leoo
Swoop napisał(a):Podejrzewam pompę paliwa, ale mają jeszcze kombinować.

Może być przytkany filtr w zbiorniku, filtr paliwa lub nieszczelność przewodów paliwowych. Pompa CR bardzo nie lubi pracować bez paliwa, dla tego nawet chwilowe zapowietrzenia są niebezpieczne. W silniku RF5C jest taki fajny gumowy korek na metalowej rurce przed pompą podawczą, który umożliwia łatwe odpowietrzenie za pomocą pompki na filtrze. Przy okazji można sprawdzić jak "ciężko" idzie paliwo.

PostNapisane: 28 mar 2013, 21:14
przez bieski
Swoop napisał(a):więc rozrząd odpada.

To co Swoop rozrząd ? :>

PostNapisane: 28 mar 2013, 23:28
przez Swoop
bieski napisał(a):To co Swoop rozrząd ? :>


rozrząd :( jakiś problem z rolką napinającą a dokładniej z tym ustrojstwem na którym jest ona umiejscowiona

Re: Mazda 6 Diesel Kręci nie pali Rozrząd?

PostNapisane: 2 kwi 2013, 19:06
przez Grzesiek373
Witam. Mam podobny problem ze swoją M6. Dwa dni temu cofając auto zgasło i już nie chciało odpalić. Po podpompowaniu pompką paliwa na sekundę odpala, później gaśnie. Kolejne odpalania nic nie dają (chyba, że powtórzę cykl pompowania). Dzisiaj po podpięciu pod komputer wykazał dwa błędy: P0088 – ciśnienie systemu paliwa – ciśnienie za wysokie i P0092 – regulator ciśnienia paliwa – sygnał za wysoki. Czy jednoznacznie świadczy to o uszkodzeniu elektrozaworu pompy wtryskowej, czy drążyć temat dalej w kierunku rozrządu? Moja M6 jest z 2003r, 136 k, elektrozawór był wymieniany dwa lata temu.

PostNapisane: 2 kwi 2013, 21:20
przez Leoo
Grzesiek373 napisał(a):Dzisiaj po podpięciu pod komputer wykazał dwa błędy: P0088 – ciśnienie systemu paliwa – ciśnienie za wysokie i P0092 – regulator ciśnienia paliwa – sygnał za wysoki. Czy jednoznacznie świadczy to o uszkodzeniu elektrozaworu pompy wtryskowej, czy drążyć temat dalej w kierunku rozrządu?

Manual podaje następujące przypadki (P0088):
Uszkodzony zawór SCV,
Uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa,
Uszkodzony ogranicznik ciśnienia paliwa,
Uszkodzony PCM (komputer wtrysków).
Dla P0092:
Uszkodzona wtyczka zaworu SCV albo gniazdo PCM,
Zwarcie pierwszego (PCM 93) lub drugiego (PCM 94) przewodu SCV do +12V.

Generalnie elektryka.
Proszę sobie ściągnąć dokument 1749-1E-02G.pdf, tam wszystko jest dokładnie opisane.

PostNapisane: 2 kwi 2013, 21:37
przez Enduro
wg. opisu i diagnozy polecam wymienic /podmienic SCV a potem kpl. listwe wysokiego cisnienia.
pozdr.
E

Re: Mazda 6 Diesel Kręci nie pali Rozrząd?

PostNapisane: 3 kwi 2013, 17:00
przez Grzesiek373
Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. Już zamówiłem SCV, jak dojdzie przesyłka i wymienię – dam znać. Pozdrawiam <ok>

PostNapisane: 3 kwi 2013, 22:27
przez Leoo
Grzesiek373 napisał(a):Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. Już zamówiłem SCV, jak dojdzie przesyłka i wymienię – dam znać. Pozdrawiam

Osobiście, przed kupnem stosunkowo drogiej części, spróbował bym diagnozować problem, zwłaszcza że dostępne są odpowiednie procedury. Nawet popularny ELM327 podaje wartość ciśnienia w szynie CR (u mnie wskazuje 120 do 130Atm na jałowych obrotach).

Re: Mazda 6 Diesel Kręci nie pali Rozrząd?

PostNapisane: 3 kwi 2013, 22:36
przez Grzesiek373
Witam. Kiedyś miałem już ELM 327 – na moją M6 nie działa. Prawdopodobnie od 2004r. Poza tym raczej ciężko byłoby dokonać pomiaru, jak magdalena nie gada. Pozdrawiam

PostNapisane: 3 kwi 2013, 23:08
przez Leoo
Grzesiek373 napisał(a):Kiedyś miałem już ELM 327 – na moją M6 nie działa.

Problem z elektryką. Moja też jest 2003 i ELM działa.

PostNapisane: 3 kwi 2013, 23:22
przez bieski
Leoo napisał(a):Problem z elektryką.

taaa, ELM327 nie zawsze działa.

PostNapisane: 3 kwi 2013, 23:40
przez Enduro
w okresie 2003 w M6 w dieslu zaszla zmiana co do opcji diagnostycznej tj. OBD 1 i 2.

E.

PostNapisane: 3 kwi 2013, 23:47
przez Leoo
bieski napisał(a):taaa, ELM327 nie zawsze działa.

Mój działa z następującymi samochodami:
Toyota Corolla Verso 1,8 benzyna,
Toyota Yaris 1,4 D4D,
Fiat Doblo 1,3D,
Renault Master D,
Renault Clio 1,5D.
Nie działa z Renault Kangoo bo nie wiem dzie jest złącze OBDII :)
Mój ELM komunikuje się po BT z telefonem Samsung. Używam darmowej aplikacji "OBD Car Doctor".