Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez grygory » 9 sty 2019, 00:53

Hej, problem z Mazdą dopadł i mnie, mianowicie w niedzielę wszystko w porządku żona przyjechała odstawiła auto, ja rano w poniedziałek chce jechać do pracy (-13st C) auto kręci nie odpala, założyłem że problem z paliwem, filtrem itp, auto do garażu podgrzać, wyczyścić filtr paliwa, odpowietrzyć, nic dalej tylko kręci – nie pokazuje błędów, wymieniony filtr powietrza, wlane nowe paliwo z dodatkiem LIM2666 – LIQUI MOLY DIESEL,
kolejno dopiero po odłączeniu wtyczki czujnika położenia wałka – odpala od razu, pracuje równo,
jeśli jest uszkodzony czujnik jak sprawdzić ? jakie parametry powinien mieć około 2200 Ohm ?
jeśli czujnik okaże się sprawny to co dalej ? jakieś sugestie ?
Auto na razie uziemione – niestety potrzebne ...

Po sprawdzeniu rezystencji czujnika to 1956 Ohm, – oryginalny taki ma być ? – jest ktoś w stanie sprawdzić u siebie, aby porównać?

Dodatkowo dodam że ani Torque ani Forscan Lite nie wykazują błędów przy podłączonym czujniku, po odłączeniu czujnika pojawia się błąd P0342: Cansaft Position Sensor
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez luki8026 » 13 sty 2019, 16:34

Kolego Fasola możesz napisać co z tą 6-tką polifcie co miałeś na warsztacie?????
Udało się zdiagnozować problem????
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez Fasola » 13 sty 2019, 20:08

Nie mogłem sprawdzić wartości wtryskiwaczy bo wysypał się KTS firmowy a Delphi nie miał takiej opcji w wartościach rzeczywistych. Pan stwierdził że odbierze auto bo mu się śpieszy i w sumie nie zdążyłem zagwozdki rozwiązać.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 17 cze 2015, 01:27
Posty: 317 (94/41)
Skąd: miasto złą sławą owiane
Auto: MX5 NA B6
BMW E91 320

Postprzez JerryCold » 16 sty 2019, 13:50

Podłączę się pod dyskusję: MAZDA MPV 2.0 CITD '04r RF5C
Objawy: nie zapala ujemnych temperaturach , jak już zapali to po kilku minutach gaśnie, jak silnik złapie temp. pracuje bez problemu.
Jeśli po przekręceniu kluczyka zapali się kontrolka świec żarowych auto zapala bez problemu – przy obecnych mrozach się nie zaświeca, silnika nie można uruchomić
W okresie ostatnich 2-óch lat użytkowana w sezonie wiosna-jesień ( dodatnie temperatury <rotfl> )
Wymieniano:
– zawór SCV
– przekaźnik świec żarowych
– sprawdzono świece żarowe
– grzebano w skrzynce bezpieczników, przekaźnikach , kablach , pętli indukcyjnej immo

aktualnie stoi od początku zimy bez szans na odpalenie (byle do wiosny :))
ktoś coś jakiś pomysł ??
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez DooOminO » 16 sty 2019, 16:10

Sprawdź na postoju przy minusowej temperaturze jaką temperaturę otoczenia wskazuje czujnik temperatury zewnętrznej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Dark_Mat » 18 sty 2019, 20:03

Mam to samo co kolega Fasola. Czy dobrze mi się wydaje, że w RF7J, żeby zobaczyć przelewy trzeba zdjąć pokrywę zaworów?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez luki8026 » 24 sty 2019, 23:01

Kolego JerryCold możesz napisać od jakich ujemnych temperatur masz problem z odpaleniem???
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez Dark_Mat » 24 lut 2019, 19:05

Mam podobny problem do wcześniej opisanego – gdy auto stoi na wzniesieniu maską w dół, to auto nawet po tygodniowym postoju odpala od strzała. Natomiast jak postawię auto na wzniesieniu maską do góry, to jak postawię auto wieczorem, to następnego dnia rano muszę kręcić z dobre 15-20 sekund zanim silnik odpali. Nie ma to dużego związku z temperaturą, żeby nie powiedzieć, że żadnego. Aku jest nowe, świece są dobre. To na pewno nie jest wina elektryki samej w sobie.
Pierwszy pomysł to zawór zwrotny na pompie paliwa (jest taki zawór w tym silniku?). Drugi to jakaś mała dziurka w jakimś przewodzie paliwowym.
Dobrze kombinuję? Może być jakaś inna przyczyna?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6