Strona 1 z 2

Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 25 wrz 2011, 12:55
przez lukaszula
pytanie 1
Po rozebraniu dołu silnika wał miał juz 1 szliw ponieważ panewki sa 0,25 i sa na nich bardzo widoczne rysy na wale podobnie mierzyłem wał i ma on wymiar 50,52 mm i teraz pytanie co robić szlifować ten wał i dać wieksze panewki (do jakiego wymiaru mozna ten wał szlifować ), kupić urzywany wał(ryzyko niewiadomo jaki on jest prosty), czy zakupic cały silnik (też niewiadomo na co sie trafi)róznica w kosztach poszczególnych typów remontu będzie duża ale która opcja będzie najbardziej rozsadna. Dodam że góra silnika jest ok.
pytanie 2
Czy wie ktoś jaka jest średnica nominalna wału?
pytanie 3
Jak sprawdzić przed zakupem pompe olejową czy tylko ogledziny z zew czy sa jakieś sposoby?

Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 27 wrz 2011, 10:41
przez Enduro
cokolwiek poczynisz i cokolwiek zakupisz, musisz sprawdzic wszystkie podzespoly i to nie na tzw. " oko"
pozdr.E

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 28 wrz 2011, 19:23
przez banasr

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 28 wrz 2011, 23:56
przez Jaksa
Wał posiada III szlify 25/50/75 ....

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 1 paź 2011, 10:29
przez Enduro
Jaksa napisał(a):Wał posiada III szlify 25/50/75 ....

wielu moze miec problem z tym wymiarami i dlatego ja dodam, ze chodzi tu o:
zeszlifowanie warstwy 0,25 mm, 0, 50 mm i 0,75 mm
dotyczy to wszystkich czopow walu, ponad ten wymiar nie nalezy kombinowac, bo prawdopodobnie do ok. tej glebokosci wal jest odp. zahartowany /obrobiony termicznie lub chemicznie..
w kazdej opcji naprawczej polecam oddac motor w dobre rece, bo jest bardzo wiele miejsc gdzie mozna popelnic bląd, ktory objawi sie predzej czy pozniej ponownym remontem lub wręcz wymiana silnika
pozdr.E

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 5 paź 2011, 15:01
przez szejk78
z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory <co?>

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 5 paź 2011, 18:04
przez Enduro
szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory <co?>

30Nm plus 3 razy 90 stopni.
dociągnąć nie potrzeba, a zawory polecam skontrolowac po ok. 30 tyskm.
pozdr.E

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 6 paź 2011, 11:22
przez jozim
szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory <co?>

Obrazek

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 6 paź 2011, 13:43
przez Jaksa
jak ładnie podane :)

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 6 paź 2011, 15:10
przez lukaszula
Byłem z tym wałem u mechanika który zajmuje się frezowanie szlifowaniem itd powiedział że te katalogi które on posiada z panewkami wynika ze wał na korbowodach mozna szlifować 3 razy do 0,75mm a wał główny 2 razy do 0,50mm czy to prawda czy wał tez można szlifować 3 razy ??? jak to w końcu jest ??? Bo nie wiem czy szukać innego mechanika czy używanego wału najlepeij w wymiarach nominalnych.

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 6 paź 2011, 15:28
przez szejk78
Enduro napisał(a):
szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory <co?>

30Nm plus 3 razy 90 stopni.
dociągnąć nie potrzeba, a zawory polecam skontrolowac po ok. 30 tyskm.
pozdr.E

wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
lukaszula masz marne szanse na znalezienie używki wału w nominale nie przytartego ja kupiłem właśnie taki i poszedł cały do szlifu główne i korby

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 6 paź 2011, 16:23
przez Enduro
szejk78 napisał(a):[
1. wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
2. lukaszula masz marne szanse na znalezienie używki wału w nominale nie przytartego ja kupiłem właśnie taki i poszedł cały do szlifu główne i korby

ad1. w tym dokrecaniu na raty jest sens, uwierz mi!
ad2. no ja taki wal posiadam, jak co, to lukaszula moze do mnie na PW napisac..
pozdr.E

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 6 paź 2011, 16:26
przez jozim
szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?

Czyli jak dokręcisz wszystkie śruby wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni) <spoko>

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 6 paź 2011, 16:53
przez Enduro
jozim napisał(a):
szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?

Czyli jak dokręcisz wszystkie szpilki wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni) <spoko>

tak, choc osobiscie polecam najpierw dokrecic sruby/szpilki wartością 10-15Nm, a potem docelowo 30Nm plus 3 razy 90 -105 stopni
P.S. przed wkreceniem ich nalezy je dobrze oczyscic i solidnie natluscic olejem..
pozdr.E

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 6 paź 2011, 17:09
przez Jaksa
lukaszula napisał(a): jak to w końcu jest
Jest tak ze cały wal posiada III szlify naprawcze , korby jak i główne 3x ....wału w nominale ciezko juz znalezc , chyba ze chcesz zaszalec i kupic nowy za ok 9 tys. zł .

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 7 paź 2011, 07:11
przez szejk78

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 7 paź 2011, 07:17
przez szejk78
Enduro napisał(a):
jozim napisał(a):
szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?

Czyli jak dokręcisz wszystkie szpilki wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni) <spoko>

tak, choc osobiscie polecam najpierw dokrecic sruby/szpilki wartością 10-15Nm, a potem docelowo 30Nm plus 3 razy 90 -105 stopni
P.S. przed wkreceniem ich nalezy je dobrze oczyscic i solidnie natluscic olejem..
pozdr.E

czyli jak podokręcam na 30 Nm wszystkie to później jeszcze 3X po 1/4 obrotu?to wyjdzie w pi@%u Nm,nie urwą się lub nie przekręci się gwint? to razem 3/4 obrotu śróby,będzie doebana na maxa :|

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 7 paź 2011, 07:59
przez lukaszula
Dziękuje za ten nowy ;) czyli musze szukać innego "szlifierza" bo ten u którego byłem twierdzi ze szlif na wale głównym mozna zrobić tylko 2x a w moim przypadku 2 szlif nie wyjdzie.
Dziękuje za podpowiedź
A co do dokręcania śrub to jak kupujesz nowe śruby to w zestawie masz specialny smar do nich a moment dokręcania to pisze na każdej uszczelce dołączona jest kartka z danym przynajmniej u mnie pisało

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 7 paź 2011, 09:12
przez nynuch76
lukaszula napisał(a): a moment dokręcania to pisze na każdej uszczelce dołączona jest kartka z danym przynajmniej u mnie pisało

Z tego co pamiętam przy fabrycznej uszczelce tych danych brak <oczko>

Re: Mazda 6 CiDT remont silnika

PostNapisane: 7 paź 2011, 12:48
przez Jaksa
Ten wał to za darmo :) zastanawiam sie jak to mozliwe , w ASO 8300 ( bez panewek ) a na aukcji 2800 z panewkami hm....