Strona 1 z 1
Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – gdzie jest?

Napisane:
11 wrz 2011, 10:27
przez elpc
Witam
Mam błąd :
P0106 "Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – sygnał poza zakresem/wydajność"
Gdzie znajduje się taki czujnik ? Mam dwie wersje, w komputerze (obudowie), przy intercoler, pewnie jest trzecia najbardziej prawdziwa ale jaka ?
Re: Czujnik barometryczny i licznik

Napisane:
11 wrz 2011, 11:28
przez Wojtek
eh... jeden problem = jeden temat
tym razem poprawie...
Ps1. napisz w profilu skad jestes

– przydaje sie to czasem...
Ps2. czujnik BARO – ECU
Ps3. MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
Re: Czujnik barometryczny – gdzie jest?

Napisane:
11 wrz 2011, 21:24
przez elpc
67igor1 napisał(a):MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
jak wygląda takie cóś bo szukałem i nie widzę
Re: Czujnik barometryczny – gdzie jest?

Napisane:
19 wrz 2011, 14:38
przez Enduro
elpc napisał(a):67igor1 napisał(a):MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
jak wygląda takie cóś bo szukałem i nie widzę
jest wkręcony w puszke filtra powietrza, ale to czujnik przepływowy
a tobie chodzi o ciśnieniowy a ten z kolei jest przymocowany do Intercoolera, pod lewa lampą przednią auta. pozdr.E
Re: Czujnik barometryczny – gdzie jest?

Napisane:
18 maja 2012, 19:50
przez elpc
Byłem w niskich górach autem, jeździłem między 500-1000m npm i co prawie każdy podjazd przy górkach auto bardzo traci na mocy a niekiedy ( i często :) wtedy też np. zatyka uszy :) jak podjeżdżasz/podchodzisz pod górę zmienia się ciśnienie) auto nagle czuć jak prawie staje podjeżdżając pod "wzniesienie" 10-15%, widzę na komputerze spalanie 15-20 litrów a mocy nic nie ma. Czy to będzie ten czujnik bo błąd pojawił się raz (kilka mc temu), potem nie wrócił więc zapomniałem o temacie ale zachowanie auta jest jakby się maluchem pod górkę podjeżdżało.

Napisane:
18 maja 2012, 21:43
przez dobrzyn22
elpc napisał(a):błąd pojawił się raz (kilka mc temu), potem nie wrócił więc zapomniałem o temacie
a podłącz auto dla odczytania kodów błędów i rozwiejesz wątpliwości


Napisane:
3 cze 2013, 12:25
przez bacapl
Enduro napisał(a):elpc napisał(a):67igor1 napisał(a):MAP sensor – z przodu po prawej w okolicy filtra powietrza... ponizej – sprawdz przewody, wtyczke...
jak wygląda takie cóś bo szukałem i nie widzę
jest wkręcony w puszke filtra powietrza, ale to czujnik przepływowy
a tobie chodzi o ciśnieniowy a ten z kolei jest przymocowany do Intercoolera, pod lewa lampą przednią auta. pozdr.E
Jak wyczytałem RF-7J MAP sensor jest on niby gdzieś przykręcony do bloku silnika z przodu, a za cholerę nie mogę go znaleźć, może ktoś wspomóc fotką ?
Znalazłem, czujnik znajduje sie po lewej stronie silnika, pod pokrywa silnika.

Napisane:
3 cze 2013, 14:47
przez Enduro
na pewno w tzw. polifice jest cycek na kolektorze wlotowym i tam pobierane jest podcisnienie ale wg. mnie to w celu wysterowanie elektorzaworkow..
E.

Napisane:
3 cze 2013, 15:06
przez bacapl
Znawcą w temacie nie jestem, ale szukam rozwiązaniu problemu tj. błąd P0106. A za lekturą tego tematu to MAP sensor.
Odp: Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – gdzie jest?

Napisane:
7 cze 2013, 23:06
przez Janusz626
W RF-5C czujnik ciśnienia doladowanego inaczej BOOST SENSOR jest przy IC pod lampą.
W RF-7J jest na końcu kolektora ssacego pod pokrywa silnika, i jak na złość łapie wszystki syf/nagar który wydziela się po działaniu EGR.
W RF-7J podcisnienie jest pobierane tylko z obudowy filtra powietrza i potrzebne tylko do sterowania zmiennej geometrii w turbo, jest tam tylko jeden zaworek Salenoid (oprócz serwo które jest z Pompy Vaccum)
Wysłano z HTC i Tapatalk2
Re: Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – gdzie jest?

Napisane:
9 lis 2014, 19:42
przez Leoo
Silnik RF5J nie posiada czujnika MAP (Manifold Absolute Pressure Sensor).
Błędy z zakresu P1006 do P1008 odczytywane przez niewłaściwe oprogramowanie komputera diagnostycznego wprowadzają zamieszanie.
Poniżej wyciąg z listy dla RF5J:
P0106 Boost sensor range/performance problem,
P0107 Boost sensor circuit low input,
P0108 Boost sensor circuit high input.