Strona 1 z 2

mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 28 sie 2011, 19:25
przez aros87
Witam!

Dzisiaj rano madzia normalnie odpalila, w przeciagu godziny byla odpalana 3 razy za kazdym razem wszystko ok. Po okolo 30 min ponownie chcialem opdalic a tu akumulator calkowicie rozladowany, ledwo co krecil rozrusznik. Wczesnie w przeciagu miesiaca z 3 razy zdarzylo mi sie ze madzia ciezko odpalala, tzn. trzeba bylo troche dluzej krecic. Czy to znaczy ze aku jest juz do wymiany? Jak mocny i o jakich wymiarach powinienem kupic?

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 28 sie 2011, 19:49
przez Grzeggorz
Proponowałbym poszukać źródła ew. uciekania fazy z Twojego akumulatora. Poszukaj ew. zwarć, naładuj aku, sprawdź ładowanie i dopiero wtedy będziesz mógł realnie ocenić dalsze działania. Jeżeli nie masz ładowania i nowe aku Tobie nie pomoże. Pzdr G

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 09:48
przez aros87
Sprawdzalem ladowanie, na razie tylko na wylaczonym silniku, bylo 12.6V wiec chyba w porzadku, jak na wylaczony silnik. Akumulator jest jeszczy od nowosci z Panasonica, chodzi juz 7 lat, dlugo jak na diesla. Wydaje mi sie, ze bedzie to aku...

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 10:00
przez Wojtek
aros87 napisał(a):Sprawdzalem ladowanie, na razie tylko na wylaczonym silniku, bylo 12.6V wiec chyba w porzadku, jak na wylaczony silnik. Akumulator jest jeszczy od nowosci z Panasonica, chodzi juz 7 lat, dlugo jak na diesla. Wydaje mi sie, ze bedzie to aku...

<co?>
...czyli sprawdziles tylko jakie napiecie ma aku... i nic wiecej...
powinienes zmierzyc napiecie ladowania, a wystepuje ono tylko i wylacznie na wlaczonym silniku...
na wylaczonym silniku powinienes sprawdzic jego pojemnosc,
ale do tego potrzebujesz specjalny miernik...
tak jak radzil kolega... w pierwszej kolejnosci powinienes sprawdzic ilosc elektrolitu w aku, nastepnie naladowac go i wtedy zobaczyc jak sie bedzie zachowywal... oczywiscie sprawdzic tez napiecie ladowania, aby miec pewnosc, ze aku bedzie ladowany w czasie jazdy...

Ps. kazdy akumulator nalezy minimum raz w roku odpowiednio obsluzyc...

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 10:17
przez Myjk
67igor1 napisał(a):Ps. kazdy akumulator nalezy minimum raz w roku odpowiednio obsluzyc...

Jak? Od kiedy akumulatory są "lakowane" a nie zakręcane, są akumulatorami bezobsługowymi AFAIK.

BTW jak mój akumulator wygląda na wilgotny i ma ślady (plamy) jakby zalania, a do tego taki biały łuszczący się nalot, tzn. że wykipiał? Mam również dosyć mocno zaśniedziałe klemy, aż śniedź wlazła na kable od CarPC i to dosyć mocno, grubą warstwą. Aku do wymiany?

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 10:20
przez aros87
Sprawdzilem poziom elektrolitu, wszedzie dotykal konca nakretki(czubka, miarki). Dzisiaj zalatwie prostownik od kumpla, naladuje aku sprawdze ladowanie i zobacze co bedzie dalej. Pozdro!

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 10:23
przez Wojtek
Myjk napisał(a):są akumulatorami bezobsługowymi

hehehe
jak masz "odpowietrzniki" w aku, a na pewno sa, to ubywa elektrolitu... czyli odparowuje, a zwlaszcza moze sie to dziac w dluzszych trasach... czyli nalezy dolac wody destylowanej, a to juz jest obsluga...

Ty masz objawy zagotowania aku... wyczysc go i jak mozna sprawdz elektrolit...

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 10:27
przez Myjk
67igor1 napisał(a):Ty masz objawy zagotowania aku...

Jakie mogą być tego przyczyny?

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 10:35
przez Wojtek
Myjk napisał(a):Jakie mogą być tego przyczyny?

hm... dla przykladu:
– dluuuga trasa na wylaczonych swiatlach ;) (czyli z malym poborem pradu) – ja w M6 Pb tez zagotowalem aku... i od tamtej pory zawsze jezdze w trasach na wlaczonych swiatlach...)
co innego jazda po miescie... tutaj powinny byc DRL
– za wysokie ladowanie aku...

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 10:46
przez Myjk
Ale ja jeżdżę zawsze na światłach i ogólnie ze zwiększonym, niż normalnie, poborem energii (CarPC sporo wciąga). Aczkolwiek ze dwa razy zostawiłem kompa zapalonego, poszedłem spać, a jak rano wsiadłem, to już nie zapaliłem. Ale to nadal nie trzyma się kupy. ;P

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 29 sie 2011, 10:53
przez Lorento
Myjk napisał(a):Ale ja jeżdżę zawsze na światłach i ogólnie ze zwiększonym, niż normalnie, poborem energii (CarPC sporo wciąga). Aczkolwiek ze dwa razy zostawiłem kompa zapalonego, poszedłem spać, a jak rano wsiadłem, to już nie zapaliłem. Ale to nadal nie trzyma się kupy. ;P

Trzyma się kupy. Zagotowany aku oże stracić dużo ze swojej pojemnosci. Sprawdź napięcie ładowania, bo może byc walnięty reulator napięcia

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 30 sie 2011, 09:11
przez aros87
Ladowalem aku calą noc, odpalil normalnie, napiecie ladowania 14.6V, wiec ok. Chyba sa to juz ostatnie dni mojego akumulatora. Na razie jeszcze na nim pojezdze, zobacze jak dlugo wytrzyma. Jaki polecacie kupic nowy? Wiem, ze musi miec miedzy 90 – 100Ah, myslalem o Centrze Plus? Bedzie w porzadku czy lepiej wybrac cos innego?

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 30 sie 2011, 09:18
przez Wojtek
aros87 napisał(a):Ladowalem aku calą noc, odpalil normalnie, napiecie ladowania 14.6V, wiec ok. Chyba sa to juz ostatnie dni mojego akumulatora.

niekoniecznie... prosze pamietac, ze kazdy aku powinien miec "serwis" (sprawdzenie stopnia naladowania, czyszczenie i smarowanie) minimum raz w roku... jezeli jezdzisz duzo po miescie, to nie bedzie za dobrze doladowany i takie sytuacje sie zdarzaja... czyli naladowac i obserwowac :)


aros87 napisał(a):Jaki polecacie kupic nowy? Wiem, ze musi miec miedzy 90 – 100Ah, myslalem o Centrze Plus? Bedzie w porzadku czy lepiej wybrac cos innego?

hehe... to juz nie jest tematem tego watku...
w dziale GG/GY uzyj szukajki i bedziesz mial wszystko :P

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 31 sie 2011, 09:26
przez Nimrod-PW
Ja wymieniłem swój oryginalny, który notabene wytrzymał 7 lat na Boscha S4 12V 95 Ah 800A w lutym tego roku i jakoś do tej pory bez najmniejszych problemów. Jestem zadowolony i polecam ten aku.

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 1 wrz 2011, 10:54
przez aros87
Po dwoch dniach od naladowania aku znowu padl. Dzisiaj rano madzia nie chciala zapalic, rozrusznik ledwo co zakrecil. Nie pozostaje mi nic innego jak zakup nowego akumulatora.

Nimrod-PW napisał(a):Ja wymieniłem swój oryginalny, który notabene wytrzymał 7 lat na Boscha S4 12V 95 Ah 800A


Tez mysle wlasnie nad aku Boscha badz Centry. Nie wiem co bedzie lepszym wyborem?

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 1 wrz 2011, 15:29
przez przemek_bsi
Może najpierw sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku.

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 3 wrz 2011, 23:30
przez agnostyk
aros87 napisał(a):Tez mysle wlasnie nad aku Boscha badz Centry. Nie wiem co bedzie lepszym wyborem?


Centra nie pasuje wymiarami, jest za długa – masz do wyboru Vartę Blue Dynamic lub Boscha Silver S4. Ja kupiłem Vartę, bo ze wszystkich opinii jakie zebrałem okazała się pewniejsza, zresztą firma Bosch delikatnie mówiąc opuściła się, szczególnie w temacie baterii, żarówek i wycieraczek. Oczywiście nie żałuję.


VARTA BLUE DYNAMIC, 95Ah, 830A, wymiary 305x173x225
Obrazek

BOSCH SILVER S4, 95Ah, 830A, wymiary 306x173x225
Obrazek

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 7 wrz 2011, 17:52
przez aros87
agnostyk napisał(a):Centra nie pasuje wymiarami


Kupilem wlasnie Centre Plus 95Ah 800A. Wymiarami pasuje, jest jedynie trochę dłuzsza niz podstawka na aku, ale ja delikatnie przyciąlem jedna scianke podstawki i bez problemu wchodzi:) Pozdrawiam!

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 7 wrz 2011, 19:15
przez agnostyk
aros87 napisał(a):Wymiarami pasuje, jest jedynie trochę dłuzsza niz podstawka ale ja delikatnie przyciąlem jedna scianke podstawki i bez problemu wchodzi


czyli nie pasuje...
z tego co pamiętam jest o 5 cm dłuższy, więc "delikatnie", to za delikatnie powiedziane, szczególnie jak Ci "pójdzie" do przodu podczas hamowania, albo do tyłu dając w pedał, a sama blacha od góry nie utrzyma takiego ciężaru, zresztą przycinać to wiesz, można i ścianę grodziową pomiędzy silnikiem, a kokpitem i wstawić silnik od Audi A8 5.2 V10, byle tylko "wlazł"... i też można powiedzieć – pasuje ;P
Co też ludzie wyczyniają dla zaoszczędzenia paru zetów ;)

Tak, czy inaczej, życzę udanej eksploatacji aku, bezproblemowej zdecydowanie ;)

Re: mazda 6 2.0 diesel 136 KM, rozladowany akumulator

PostNapisane: 7 wrz 2011, 19:36
przez aros87
Agnostyk zapewniam Cie, ze aku jest mocno i stabilnie utwierdzony:) A wybralem Centre poniewaz wydaje mi sie lepsza niz bosch lub varta....