Strona 1 z 3

Spadek mocy

PostNapisane: 23 sie 2011, 07:56
przez carlyle
Mam 6 z 2004 r 136 kM diesel
Robiona była uszczelka pod głowicą i od tamtego czasu jaky auto trochę straciło moc w przedziale 2000-3000 obr.
Sprawdzone zostało i wymienione:
* przewody podciśnienia są prawidłowo podłączone
* w pompie vacum zostało wymienione sprzęgiełko na nowe
* podczas gaszenia silnika kierownice turbo się zamykają i działa
* brak dymienia z rury wydechowej
Byłem u Jaksy i to potwierdził, ale ze znalezieniem przyczyny musiałbym zostawić auto a na razie nie mam jak

pytanie do Was czy ktoś ma jakieś sugestie i czy ktoś z Was już miał taki przypadek ?
proszę o pomoc w tej sprawie :)

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 23 sie 2011, 16:01
przez Wojtek
carlyle napisał(a):Mam 6 z 2004 r 136 kM diesel

witam,
a mozesz te dane wpisac do swojego profilu? :>
no i oczywiscie skad jestes ;)

watek przenosze do dzialu diesel MZR-CD

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 23 sie 2011, 19:14
przez carlyle
Dzięki za odpowiedź jak i również przeniesienie do działu tego wątku :)
Mam nadzieję, że ktoś inny z niego skorzysta

Sprawa wygląda tak, że auto straciło jakby trochę mocy, da się to odczuć, że brakuje mu zrywu od 2500 do 3000 obr
Sprawdzone było:
* kierownice turbiny działają prawidłowo – sprawdził mi Jaksa
* nie ma kopcenia ani czarnego dymu z rury
* przewody podciśnienia też są założone prawidłowo – sprawdził mechanik u Jaksy podczas wymieniania mechanizmu pompy vacum (nie ma teraz grzechotania i hamulec już nie jest sztywny :D )
* sprawdziłem przewód na EGR i odłączyłem go przy pracującym silniku i ssie powietrze
* cięgnie wóz w całym zakresie obrotów od 100o do 5000 spokojnie i to na każdym biegu, tylko brakuje mu tego zrywu na początku

Ale:
* na pompie vacum jest tam zawór elektromagnetyczny (solenoid) i słychać jakby przepuszczał powietrze
są tam dwa podłączone wężyki i na jednym z nich jakby podciśnienie było mniejsze tak zauważyłem.
Jaksa powiedział, że to norma, że przepuszcza zawór powietrze i aby się nie stresować tylko jeździć.
U kolegi ma ten sam motor i rocznik nie ma takiego syczenia no i jego wóz ma te brakujące kucyki

Pytanie do was
* czy może być to wina filtra paliwa – wymiana była ze 23 ty temu?
* może przyczyna tkwi w zabrudzonym sitku w baku paliwa – o czym tu czytałem i czy owe takie sitko jest w moim wozie ?
* czy dać wózek do mechanika aby przejrzał wszystkie podciśnienia pod względem tego czy coś nie jest uszkodzone lub przepuszcza powietrze albo dostaje coś lewego powietrza ?
* może inne sugestie ?

Będę wdzięczy za pomoc w tej sprawie i jeśli ktoś ma pytania to na nie odpowiem <spoko>

Spadek mocy

PostNapisane: 24 sie 2011, 13:48
przez Enduro
carlyle napisał(a):....
1.turbiny działają prawidłowo – sprawdził mi Jaksa
....
* 2.czy może być to wina filtra paliwa – wymiana była ze 23 ty temu?
* 3.może przyczyna tkwi w zabrudzonym sitku w baku paliwa – o czym tu czytałem i czy owe takie sitko jest w moim wozie ?
* 4.czy dać wózek do mechanika aby przejrzał wszystkie podciśnienia pod względem tego czy coś nie jest uszkodzone lub przepuszcza powietrze albo dostaje coś lewego powietrza ?
* 5. może inne sugestie ?

ad 1. a czy sprawdzono ciśnienia na pompie i na powietrzu (turbina), bo ona generalnie może nie mieć luzów na osce, nie pluć olejem no ale moze za małe ciśnienie podawać, co odczuwalne jest ewidentnie w mocy no i moze w spalaniu lekko większym.
ad 2. tak.
ad 3. tak
ad 4. oby coś dodatkowego nie spartolił..i najlepiej sam porównaj rurki podciśnien z inna sprawna mazdą z tym motorkiem
ad 5. innych obecnie brak.
pozdr.Enduro

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 24 sie 2011, 19:59
przez carlyle
Dzięki wielkie za sugestie

Jutro jadę do mechanika co działa w mazdach odkryłem go przypadkiem (większość w tym regionie to wozy z rodowodem niemieckim) kiedy to na placu było kilka sztuk i myślałem, że to na sprzedaż :)
Jednak on zajmuje się mechaniką

Powiem mu to co mi napisałeś szczególnie w punkcie 1.
Powiedział mi, że muszę wymienić pompę vacum bo słychać jej brzęczenie w zakresie 2000 w górę i pedał hamulca jest sztywny po 3-4 wciśnięciu
Pompy całej mi nie wymienił ponieważ jechał na zasłużony wypoczynek i nie było go 3 tygodnie (też bym tak chciał się odsteresować)
A ja muszę jeździć i na forach Jaksa napisł, że wymienia się ten element w pompie który się wycera.
Teraz pompuję pedałem hamulca i jest OK nie jest sztywny

Powiem, mu żeby sprawdził to co napisałeś w punkcie 1

Punkt 2, 3 i 4 też się zrobi tak aby być pewnym i nie mieć niespodzianek na zimę

Jak będę miał wieści co jest za przyczyna to dam w 100% znać tak abyśmy mogli rozwiązywać problemy a nie bawić się w wymianę części niepotrzebną i nie było spięć mechanik – użytkownik <czytaj> <klotnia>

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie się tym tematem

A i dodam na końcu, że jak kupiłem wóz to wymieniłem podkładki pod wtryskami, przeczyściłem smok, wymieniłem zawór SCV – i jest w okolicy bardzo doby warsztat i gość stwierdził, że pojawiają się u niego M6 i widzi po mojej na co już zwrócić szczególną uwagę (robi głównie niemcy, francuzy, fordy, toyoty tego tu pełno)

A ja czytam przeczytałem forum mazdy i wiem na co mam zwrócić uwagę <nauka> <spoko>

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 24 sie 2011, 20:34
przez Nimrod-PW
Dobrego mechanika od Mazd masz też w Białobrzegach, u niego zawsze pełno samochodów tej marki – tylko je robi.

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 25 sie 2011, 08:22
przez carlyle
Właśnie zapomniałem napisać, że jest z Białobrzeg Pan Paweł właśnie jego namierzyłem
Dzięki za podpowiedź
Kazał mi zadzwonić w poniedziałek i się umówię na sprawdzenie wozu

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 26 sie 2011, 16:07
przez carlyle
Wczoraj miałem okazję porównać swój wózek z takim samym (ten sam rok i motor)
Stał obok mojego więc właściciel zgodził się odpiąć akumulator i zaczołem sprawdzać wszystkie przewody od podciśnienia.
Były podłączone prawidłowo !
Jedno co zauważyłem to, że wtrysk 2 od lewej strony miał nr 8 a wtyczka miała nr 17.
Więc to było zamienione podczas operacji wymiany uszczelki pod głowicą ! <klotnia>
Miałem już złość na mechanika, że odwalił taką fuszerkę <glupek2>
Odpiołem z listwy zamienione przewody i podpiołem je tak jak powinny być.
Oczywiście jutro jadę na kalibrację wtrysków ponieważ kable mają różną oporność.
Zobaczymy czy w tym był ten defekt mocy i jeszcze mi sprawdzi resztę czy jest ok.

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 27 sie 2011, 14:08
przez jozim
Witam
Skoro twój mechanik walnął się na tak prostej rzeczy jak zamienienie kabli oporowych wtryskiwaczy to może warto zdjąć pokrywę i sprawdzić luzy zaworowe, oraz ustawienie rozrządu.
Daj znać jak tam po kalibracji. papa

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 27 sie 2011, 21:34
przez Nimrod-PW
Odnośnie kabli oporowych czy może mi ktoś wytłumaczyć co za różnica czy np. na wtryskiwaczu z numerem 7 jest kabel 13 czy 17 lub 1. Co to zmienia w działaniu samego wtryskiwacza?

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 27 sie 2011, 22:21
przez Wojtek
Nimrod-PW napisał(a):Odnośnie kabli oporowych czy może mi ktoś wytłumaczyć co za różnica czy np. na wtryskiwaczu z numerem 7 jest kabel 13 czy 17 lub 1. Co to zmienia w działaniu samego wtryskiwacza?

poszukaj o tym w poradniku diesel engine...

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 27 sie 2011, 22:40
przez Nimrod-PW
Rozumiem że kable mają różny opór, ale mi chodzi o to żeby ktoś napisał co może spowodować jazda z pozamienianymi numerami na kablach i na wtryskiwaczach i czy np. kalibracja w takim przypadku coś da?

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 27 sie 2011, 22:53
przez Wojtek
Nimrod-PW napisał(a):czy np. kalibracja w takim przypadku coś da?

nie da...
wtryski sa sparowane z kablami... w wyzej wymienionym poradniku masz tabelke:
jakie numery kabli sa do jakich wtryskow... inaczej komp zglupieje...

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 28 sie 2011, 03:27
przez carlyle
Panowie to teraz wygląda na to, że musi mi mechanik zamienić spowrotem wtryski na właściwe miejsce z tego co zrozumiałem, czy tak ?
Może ktoś z Was sprawdzić od strony rozrządu do akumulatora jaka jest kolejność nr wtrysków ?
Motor 136 kM, 2004 rok
Sam juro sprawdzę i dam znać.
Pytanie czy od tego motor mógł stracić moc ??????

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 28 sie 2011, 18:47
przez jozim
Witam
Nie ma żadnej kolejności wtrysków względem ponumerowania.
U mnie wszystkie wtryski są z numerem 10 i kable oporowe też, ale jakby jakiś się popsuł to kupuję tylko jeden wraz z kablem oporowym o dowolnym numerze. Po wymianie wtrysku oczywiście kalibracja i wszystko ok.

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 29 sie 2011, 15:38
przez carlyle
Dzisiaj z rana pojechałem do mechnika co mi składał wózek. Rozmowa była krótka <klotnia> .
Zamienić wtryski miejscami zgodnie z oznaczeniem nr. na wtyczkach a są one od strony rozrządu:
8, 14,17,13. 14 i 17 były pomylone. Szef spojrzał i powiedział, że pracownik dał <dupa>.
Od razu Pan zabrał się do roboty i w ciągu 2 h było wszytko zrobione.
Jazda testowa i nie porównanie od 2000 > ciągnie i wciśka w fotel tak fajnie, że jadąc do domu cały czas do gaz do oporu, redukcja i znowu opór. Dawno nie miałem pogniecionej koszulki :D

Ale jeszcze jedno pytanie czy należy wykonać kalibrację ?
Pytanie czy w mazdzie to się robi po każdym wyjęciu wtrysków, czy komp. sam dozuje paliwo.

Właściciel nie ma programu do kalibracji wtrysków i ma go zakupić w następnym tygodnie, bo już u niego zaczeły się pojawiać "mazdy" i wie o ich bolączkach <nauka> .

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 29 sie 2011, 16:37
przez myqel
Witam, dolacze sie. Czy dobrze zrozumialem ze miales zamienione miejscami kabelki 14 z 17? To nie wystarczylo zamienic samych tych kabelkow tylko wtryski mechanik wyciagal i zamienial??? I czy ma znaczenie gdzie ktory wtryskiwcz wyladuje z dopasowanym kabelkiem? Czy jesli mam nr 7,12,7,12 tzn ze mam zle , nie w kolejnosci?

pozdr. MQL

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 29 sie 2011, 16:52
przez Wojtek
67igor1 napisał(a):wtryski sa sparowane z kablami... w wyzej wymienionym poradniku masz tabelke:
jakie numery kabli sa do jakich wtryskow...

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 30 sie 2011, 09:05
przez carlyle
67igor1 ma rację !!!!
Każdy kabel z nr ma różną oporność i to sprawdziłem miernikiem i zgadza się z tym co podaje poradnik <nauka>

viewtopic.php?t=65171
12. Rezystancja przewodów sterowania wtryskami MZR-CD

Dlatego zamiana kabli nic nie da i to sprawdziłem po zamianie wóz nie miał mocy.
Zatem przełożenie wtrysków i jeszcze zrobię dzisiaj kalibrację <faja>

Re: Spadek mocy

PostNapisane: 30 sie 2011, 10:14
przez myqel
Witam, koledzy mnie nie zrozumieli, ja pytalem czy ma znaczenie gdzie ktory wtryskiwcz wyladuje z dopasowanym kabelkiem? Czy moze jest jaksa kolejnosc wzgledem cylindrow np 1 cylinder = najnizszy nr wtrysku+jego kabelek i tak do wartosc najwiekszej?
Wiec czy jesli mam nr 7,12,7,12 tzn ze mam zle? Czy powinienem miec 7,7,12,12 ?

Wedlug tego co napisal Jozim to nie ma to znaczenia a znow drugi kolega daje przyklad ze musial zamienic kolejnosc w przypadku roznych nr.

pozdr.mql