Strona 129 z 136

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 15 lis 2016, 02:01
przez robi05
Witam, juz dluzszy czas przegladam forum ale pierwszy raz sie sam udzielam, wiec jesli cos zrobie nie tak to sorry. Opisze swoje przygody z DPF, i podepne sie pod temat.Moze to komus pomorze, bo nie sa to jednoznaczne symptomy i o dobra diagnoze trudno, czego jestem dobrym przyklademi szukam dalej. Moze ktos ma jakies pomysly...To byl pierwszy dzien powrotu z urlopu, w sumie do przejechania 1400km (400 w Polsce i potem 1000 w Niemczech), jak koledzy pisza zaczelo sie od migania dpf na autostradzie po dluzszej(150-200km) jezdzie ok120-150kmh gdy silnik byl juz dobrze rozgrzany. Nastepowal chwilowy spadek mocy i stalo sie to jadąc pod gorke, gdy trzeba bylo dodac gazu zeby utrzymac predkosc, tego gazu juz "nie bylo" . Po cisnieciu gazu do podlogi auto tracilo drastycznie moc i za chwile zaczela migac kontrolka DPF. Po chwili moc byla spowrotem ale kontrolka migala dalej. Po zjezdzie z autostrady i odczekaniu chwili z wylaczonym silnikiem nie zapalala sie juz tego dnia ale jechalem juz z dusza na ramieniu i duzo wolniej(w sumie 400km). Na drugi dzien szybka wizyta w serwisie mazdy, wyszedl blad P0299 skasowany i dalej w droge zostalo po pierwszym dniu 1000km. Myslalem ze jadac najwyzej 120kmh dam rade i jakos sie wolniej dokulam do domu, ale nastapila podobna sytuacja jak dzien wczesniej po ok. 200km jazdy, z chwilowym brakiem gazu pod gorke i migajaca kontrolka DPF po tym. Po krotkim postoju, za jakies 70-90km, powtorka ale tu juz byl komplet z tzw choinka (Dpf na stale + chek engin + kontrola trakcji) do tego brak moc ale juz na stale czyli tryb awaryjny i ograniczenie predkosci i tak jakby cos huknęło pod spodem. dojechalismy do domu na tym awaryjnym trybie, meczarnia i strach czy cos nie zajedziemy juz do konca. Po wizycie w serwisie bledy P2428, P2458,P242F i Dpf nie dal sie wypalic. Bledy raczej typowe przy zapchanym DPFie . Dodam ze bylem zdziwiony bo do tego momentu nie mialem zadnych problemow z tym ustojstwem, przebig 185000 i styl jazdy raczej normalny-mieszany tzn krotkie i dluzsze trasy, za piec lat uzytkowania auta u mnie, olej podniósł mi sie tylko raz, wiec chyba nie bylo jakos ciezko dla DPFa. Wymienilem go na regenerowany i bylem przekonany ze to koniec moich przygod, niestety nie. Miesiac temu bylismy znowu w dluzszej trasie i po 500 km jazdy na autostradzie znowu chwilowy spadek mocy i po chwili walki z gazem do podlogi, migajacy Dpf, tym razem doszlo mocne szarpanie motorem.Po ostoznej jazdzie dalej dojechalismy na miejsce i tam auto na krotkich lokalnych trasach jezdzilo normalnie i bez zadnych migajacych kontrolek. w drodze powrotnej koszmar nr2: po jakis 150km czesty brak mocy telepanie auta i migajaca kontrolka Dpf. tylko ze juz co 30-50km, mialem juz dzwonic po lawete ale stojac tak nad otwarta klapa stwierdzilem ze silnik jest nie naturalnie goracy i w aucie tez bylo cieplej mimo klimy i czuc bylo swad cieplego oleju. odlaczylem klime i dalem ogrzewanie na full. Auto nie tracilo tak mocy, trzeslo nim ale mniej, podloga byla ciepla(prawdopodobnie dpf wypalal sie czesto) i udalo sie znowu dojechac do domu, a tu bledy:
P0104 -problemy z iloscia powietrza- wymienilem przeplywomierz i chyba nic nie jest lepiej bo auto ma czasami dziwne obroty nawet na lokalnych drogach, na autostradzie jeszcze nie bylem,. Czytalem ze moga to byc tez nie sklibrowane wtryski.
P0299 -pewnie zawieszajacy sie AGR-czeka mnie czyszczenie albo wymiana i sprawdzenie wezy od niego, i tu bym upatrywal glownego winowajce, jak nie to, to juz nie wiem...
Moral tej calej historii taki ze DPF to nie byla przyczyna tylko efekt defektu w ukladzie zasilania o czym nie raczono mnie poinformowac w serwisie. Gdybym wymienil DPF na nowy niezle bym sie wkopal, ale i tak szkoda tej calej nerwowki z powrotem i warsztatami. Moze ta dluuuga historia komus pomorze podjac odpowiednia i wlasciwa decyzje w odpowiednim czasie. Sam dpf uzywany chodzi i wypala sie nie wiem na ile ta droga powrotna go juz zapchale ale jakby co to mozna go sprobowac znowu wymienic na uzywany a jak nie to go wyciac. z kolei sam dpf tez ma negatywna wpyw na caly uklad zasilania i trzeba go bardziej pilnowac. kwadratura kola, moge sobie przypomniec 2-3takie sytuacje gdzie juz wczesniej mialem takie krotkotrwale przestoje mocy z tym ze nie tak mocne i bez migajacych kontrolek, jakis rok wczesniej, tez na autostradzie pod lekka gorke, wtedy myslalem ze moze w tym momencie dpf sie wypalal a to chyba Agr juz dawal pierwsze sygnaly. (jescze jedne spostrzezenie, gdy po takiej utracie mocy nie cisnolem gazu dalej do podlogi kontrolka sie nie zapalala i po chwili auto odzyskiwalo moc ale jak cisnolem to pojawiala sie migajaca kontrolka)
To tyle odemnie jak ktos ma jakies pomysly i cos dorzuci bede wdzieczn bo historia jescze twa jestem przed rozbieraniem agr.

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 15 lis 2016, 08:45
przez Leoo
Turbina.

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 15 lis 2016, 22:29
przez tadziol
Leoo,P0104 + P0299 to nie turbo....
Pomyśl,co powoduje sfałszowanie ilości poboru masy powietrza i jednoczesny niedobór doładowania ?

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 15 lis 2016, 23:37
przez robi05
Rozebrany agr i klapa, masakra, tam nie mialo juz prawa nic sie przemiszczac. Kompletnie zawalone. Zprobuje zdjecia dodac ale one nie pddaja wpelni tego jak to wygladalo

PostNapisane: 16 lis 2016, 08:48
przez Leoo
tadziol napisał(a):co powoduje sfałszowanie ilości poboru masy powietrza i jednoczesny niedobór doładowania ?

Można szukać dziury w dolocie. Przepływkę można umyć albo wymienić ale niewiele to da.
Dodatkowy problem stanowi brak separatora oleju z odmy.
Podczas długotrwałej jazdy z dużymi prędkościami występuje silna atomizacja oleju w silniku. Ta mgła trafia bezpośrednio na wlot turbiny, potem łączy się z sadzą z EGR i strup nagaru rośnie.
Turbina im prędzej się kręci tym więcej oleju przepływa przez jej panewki i zwiększa się szansa na przeciśnięcie go przez uszczelnienia.

W firmie mamy takie Clio, które już dwa razy zapchało filtr podczas jazdy autostradą. W normalnym użytkowaniu i trasach tak do 100km nic takiego się nie dzieje.

Jeśli komuś uda się dopasować separator oleju z odmy i znajdzie sposób na jego ponowne wpuszczenie do silnika będę wdzięczny za podzielenie się informacjami

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 16 lis 2016, 09:06
przez tadziol
tadziol napisał(a):Pomyśl,co powoduje sfałszowanie ilości poboru masy powietrza i jednoczesny niedobór doładowania ?

Przecież odpowiedź masz na zdjęciu powyżej.... <oczy>
Niedomykający się EGR powoduje,że doładowanie "ucieka" z kolektora ssącego do wydechu,a z kolei ilość zmierzonego powietrza przez MAF nie zgadza się z faktycznym pobranym przez silnik.

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 16 lis 2016, 12:42
przez Leoo
EGR posiada czujnik położenia. Jeśli faktycznie był zacięty, to powinien pojawić się stosowny błąd.
Myślę, że najważniejszą wskazówką są okoliczności występowania problemów. Trudno uwierzyć, że EGR sam się naprawia podczas jazdy na krótkich dystansach.

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 16 lis 2016, 23:06
przez tadziol
Czujnik położenia monitoruje jedynie położenie silnika elektrycznego,który otwiera egr.
Miałeś kiedyś w rękach egr z rf7j ?
Jeśli masz ochotę,to w przyszłym tygodniu będę cos takiego przerabiał wiec mogę wrzucić pare fotek.
A czemu na krótkich dystansach sie niewiele dzieje? No cóż....zagadka z prostym rozwiązaniem. <oczko>

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 17 lis 2016, 01:26
przez Leoo
W rękach nie miałem.
Nie bardzo mogę wypatrzeć ile tam jest przewodów 5 czy 6.
Jeśli 5 to raczej krańcówki nie będzie i PCM steruje nim na ślepo. Po przekręceniu kluczyka zapewne przesuwa go w skrajną pozycję a potem na podstawie ilości kroków określa położenie ale jeśli trzpień jest przytarty, to pozycja zawsze będzie błędna. No chyba, że jest tam zwykły silnik DC i dwie krańcówki, wówczas 5 przewodów wystarczy.
Jeśli to tylko EGR, naprawa nie będzie droga <spoko>

PostNapisane: 22 gru 2016, 10:11
przez dobrzyn22
tadziol napisał(a):Masz chyba już za mocno zapchany DPF.Ale spróbuj jeszcze tak : nagrzej silnik do normalnej temperatury na postoju,podłącz FS,a następnie opcja :ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOSCI FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH i ZRESETUJ ZAREJESTROWANE WARTOŚCI CZUJNIKA RÓŻNICY CIŚNIEŃ,potem na drogę i jedź,nie przerywaj jazdy tylko jedź i podpatruj co się dzieje z PM_-ami,powinny spadać.
Pamiętaj ! Nie wolno Ci potem wypalać statycznie czyli na postoju.Jak się nie uda moim sposobem,to tylko pozostaje chemia.


Chciałbym podziękować koledze tadziol za wskazaną poradę – u mnie okazała się ostatnią deską ratunku ( już byłem po rozmowach tel. z serwisem Mazdy i serwisem usuwającym filtry...)

W moim przypadku problemem okazał się zacięty EGR w pozycji otwartej – doprowadziło to do b.szybkiego zatkania DPF.
Parametry PM_xxxxxxx przekraczały już wartość 16, do tego błąd P 242F, co praktycznie w ASO oznacza wymianę filtra.

PM zaczęły spadać dopiero przy 3 czy 4 próbie.
obecne wartości, to: PM_ACC 0,04, PM_GEN 0,82, PM_ACC_DSD 1,25

Więc tak jak kolega napisał – reset tych 2 wartości, następnie skasowanie błędów i w drogę. Zaznaczę, że procedura wypadła pomyślnie dopiero, jak wykonałem ją dosłownie kilkadziesiąt metrów przed wjazdem na obwodnicę.
Jak robiłem to pod domem, to zanim dojechałem do obwodnicy ( ok. 3 km) to już błędy powracały ( a starałem się tak jechać żeby spełnić warunki do wypalania) – check+ kontrola trakcji+ mrugający DPF – a przy takim zapełnieniu filtra najprawdopodobniej oznaczało to już blokowanie w PCM uruchomienia wypalania.

Próba wypalania statycznego ( na samym początku) bez powodzenia.

aha i jeszcze jedno – mogę zdementować info, że błąd ten powoduje ograniczenie prędkości do 70km/h – jechałem ok. 100.

PostNapisane: 17 sty 2017, 15:16
przez Myjk
To było do przewidzenia, że wcześniej czy później się beknie za wycinanie DPFu: http://motoryzacja.interia.pl/raporty/r ... Id,2338447

W razie jakby ktoś jeszcze, zamiast naprawiać silnik i podzespoły jak człowiek, myślał o wycinaniu bogu winnego filtra DPF. :P I jak tego rzontu nie trawię, tak w tej kwestii przyklasnę i czekam aż zaczną w końcu cisnąć ignorantów bezpardonowo trujących ludzi.

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 17 sty 2017, 18:03
przez Damian68
A ja także przyklasnę <spoko>

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 17 sty 2017, 19:42
przez tadziol
Artykuł z ostatniego numeru NIE ;)

PostNapisane: 17 sty 2017, 20:09
przez Mr_Bartek
Ciekawe, ale interesuje mnie jedno zagadnienie. W artykule napisane jest, że usuwanie filtrów jest całkowicie nielegalne. Jednak z tego co mi wiadomo to samo usuwanie jest legalne, a nielegalne jest użytkowanie takiego samochodu na drogach publicznych. Jeżeli jest jak mówię to artykuł wprowadza w błąd przypisując odpowiedzialność spełnienia wymogów homologacyjnych warsztatowi, który się podejmuje takiej operacji, a nie właścicielowi pojazdu, który użytkuje taki pojazd na drogach publicznych. Jeśli się mylę to poprawić. :)

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 18 sty 2017, 18:02
przez tadziol
Kwestia jest mocno dyskusyjna. To mniej więcej tak samo jak z olejem opałowym. Prawo nie zakazuje posiadania opału w zbiorniku pojazdu. Karalne natomiast jest poruszanie sie pojazdem na tego typu paliwie. I to kierowca/właściciel pojazdu zostaje ukarany,a nie ten kto nalał do baku.

PostNapisane: 22 sty 2017, 15:30
przez Mac8181
Witam
Czy można za pomocą forscana włączyć wypalanie filtra dpf w czasie jazdy? Nie chodzi mi o statyczne wypalanie na postoju. Mam PM_ACC 0,42 g/l, PM_ACC DS 0,26 g/l , PM_GEN 3,99 g/l . Czy PM_GEN to wartość dotycząca zapchania dpf?

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 22 sty 2017, 16:06
przez Janusz626
Podczas jazdy nie można.
Parametry masz w normie, bez paniki.

PostNapisane: 22 sty 2017, 16:19
przez Mac8181
Dzięki. A który z tych parametrów jak się zbliży do 5 to włącza się automatycznie wypalanie?

Re: Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

PostNapisane: 22 sty 2017, 16:49
przez Janusz626
Jeśli dobrze pamiętam to PM_GEN

PostNapisane: 22 sty 2017, 16:50
przez Mac8181
Ok. Dzięki