Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Janusz626 » 27 cze 2017, 21:38

Zalej lepsze paliwo i użyj Forte jak chcesz i będzie lepiej, tylko nie pałuj silnika na autostradzie za mocno ;)

A ponadto, wypal go statystycznie i wymień oliwę , będzie jeszcze lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Pabllo » 27 cze 2017, 21:47

spokojna jazda 150 bez pałowania będzie, a w sumie nie zaszkodzi te wypalanie bo i tak mam dwa cm ponad F od tego wypalania to można statycznie zrobić na forscanie.

Zobaczymy jak się coś zrobi to napiszę co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez tadziol » 28 cze 2017, 06:56

Janusz626 napisał(a):A ponadto, wypal go statystycznie

A po jakiego diabła ?? Żeby go zniszczyć ??
Wypalanie statycznie jest najgorszą metodą. Cierpi i silnik i dpf. Parę stron wcześniej podałem sposób na "wymuszenie" wypalania w czasie jazdy. To wtedy całkiem inna bajka,silnik nie cierpi i ryzyko upalenia czujników temperatury mniejsze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pabllo » 28 cze 2017, 10:39

tadziol napisał(a):
Janusz626 napisał(a):A ponadto, wypal go statystycznie

A po jakiego diabła ?? Żeby go zniszczyć ??
Wypalanie statycznie jest najgorszą metodą. Cierpi i silnik i dpf. Parę stron wcześniej podałem sposób na "wymuszenie" wypalania w czasie jazdy. To wtedy całkiem inna bajka,silnik nie cierpi i ryzyko upalenia czujników temperatury mniejsze.



co racja to racja :) <spoko> <spoko> <spoko>
w takim razie tylko forte i regeneracja automatyczna ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Pabllo » 3 lip 2017, 19:20

Autko zrobiło łącznie prawie 2 tyś km, niestety dalej się wypala marnie co 70km na krajówkach,
a co 160-170km na autostradzie.

Na krajówkach niestety wymagana ilość pmów wzrasta aż do 7 prawie i przy dynamicznej jeździe rośnąć
może wyżej, więc zostały drastyczne metody podjęte o decyzji usunięcia DPFa

Jak będę w 100% pewny żeby to zrobić mazdzie to w poniedziałek będzie dzień sądu dla dpf.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Sawinio » 12 lip 2017, 08:24

Na wstępnie podziękować chciałem koledze tadziol za poradę <spoko>
Wszystko zadziałało tak jak napisał.

Wyjaśniam o co chodzi. Może komuś się przyda.
2 tygodnie temu wyjazd na wakacje 1 raz Mazdą którą zakupiłem w maju.
Samochód pakowny. Wszystko się zmieściło nawet bagażnika dachowego nie musiałem zabierać.
Wyjazd w nocy. Jadę sobie już na autostradzie i w pewnym momencie z 300 km od domu zaczął mrugać DPF i po chwili zapalił się check oraz trakcja. Oczywiście załączył się tryb awaryjny. Po przeczytaniu informacji na forum postanowiłem jechać dalej 800 km do Włoch!!!

Miałem ze sobą ELMa i komputer. Po podpięciu informacja o zapchanym filtrze itp. Wypalanie statyczne Forscanem oczywiście się nie udawało. PID_GEN –> 25,56 !!! Załamany i przygotowany na chemiczne czyszczenie lub wymianę filtra (wycinaniu jestem przeciwny) przeczesałem jeszcze raz forum i natrafiłem na metodę tadziol-a. W czasie powrotu i wjazdu na autostradę zatrzymałem się na chwilę i wykonałem wszystko według wskazań. Filtr się wypalił bez problemu. Następnie wypalał się co jakieś 200 km. <jupi> Przejechałem 1200 km i wszystko działało jak należy (monitorowanie Forscanem). Jazda z turbiną po Dolomitach bezcenna ;)

JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI!!!

Mam jeszcze pytania:
Czy w Mazda 5 2008 jest gdzieś kostka z której można wypalić filtr metodą na kabelek?
Czy w Forscan Lite na Androida jest informacja o poziomie PID_GEN? Chciałbym monitorować poziom zanieczyszczenia z komórki. Mam ELM-a na bluetooth więc telefonem łatwiej. Może jest jakiś inny program?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 11:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez Mac8181 » 12 lip 2017, 10:46

Jest taki PID ale teraz nie pamiętam nazwy. Ja tak właśnie kontroluje sobie wartość zapchanego filtra, kiedy zbliża sie 4,84 to nie gaszę samochodu tylko wypalam, dzięki czemu filtr mam w dobrej kondycji.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Pabllo » 13 lip 2017, 21:06

DPF usunięty, na razie dobrze wszystko chodzi, zrobione już tysiąc km <cisza>

Wszystko sprawnie i w bardzo dobrej obsłudze z gwarancją 3 letnią zrobione w ŁG Autoserwis w Krakowie.

Mazda ma 323tyś km to może i już był też DPF przytkany trochę <płacze>

Sawinio napisał(a):Mam jeszcze pytania:
Czy w Mazda 5 2008 jest gdzieś kostka z której można wypalić filtr metodą na kabelek?
Czy w Forscan Lite na Androida jest informacja o poziomie PID_GEN? Chciałbym monitorować poziom zanieczyszczenia z komórki. Mam ELM-a na bluetooth więc telefonem łatwiej. Może jest jakiś inny program?


czy kostka jest to nie wiem, ale jeśli jest taka jak w 6 generacji 1 polift to może i idzie choć nie jestem na 100% pewien.

Tak w forscan jest informacja i wymaganej ilości nagromadzonej sadzy, o ilości wytworzonej sadzy i o ilości nagromadzonej sadzy.

Jeśli demo chcesz używać to możesz mieć podgląd tylko do jednego pidu.

Innego programu lepszego nie znam bo monitorowałem dosyć długo dpfa z androida na forscan i to super program <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Sawinio » 14 lip 2017, 10:51

Dzięki za odpowiedź.
Zakupię chyba pełną wersję sobie na telefon.

Kostki w tym miejscu co w 6 nie ma. Myślałem że może w innym miejscu się znajduje. :)

Pabllo napisał(a):DPF usunięty, na razie dobrze wszystko chodzi, zrobione już tysiąc km <cisza>


Jednak trochę zapłaczę nad Twoim DPF-em <płacze>
Jakby nie patrzył okaleczyłeś samochód :P
Oczywiście to indywidualna decyzja i jakbym miał duże problemy to nie wiem jaką ja bym podjął. <glupek2>
Mam nadzieję że obejdzie się bez problemów do końca eksploatacji samochodu i że nie zaczną kontrolować filtrów na stacjach diagnostycznych. <głaszcze>
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 11:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez Pabllo » 14 lip 2017, 14:20

Zobaczymy jak z biegiem czasu będzie się mazda zachowywać. Do tych 323tys było zero problemów :)

Jak zaczną sprawdzać to przeprosić będzie trzeba dpfa, na razie mam trochę tras do przejechania to to będzie dobre sprawdzenie czy wszystko działa poprawnie.

Więc czas pokaże. Jak coś będzie się działo to będę pisał, a zaglądał też jak zawsze na forum będę :)
Ostatnio edytowano 17 lip 2017, 05:45 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 15:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez boyazont » 20 lip 2017, 18:20

W ostatni piatek znalazlem sposob na samoczynne wypalenie DPF'a w trasie, bez Forscana ale procedura jest troche klopotliwa bo trzeba znalezc kawalek drogi gdzie mozna grzac 220km/h i to przez dluzszy czas az sie DPF nie wypali.
Jezdzilem ostatnio z Forscanem na moim Smartfonie i dobrej klasy bluetooth'em OBD Link MX i zauwazylem ze temperatura na drugim czujniku podczas wypalanie waha sie mniej wiecej miedzy 500-600 stopni Celsjusza, wiec jak jechalem do Polski na A2 w niemczech darlem ile moglem dopoki ktos nie zajezdzal mi drogi. Co ciekawe po osiagnieciu ok 220km/h temperatura wzrastala do 500 nawet 600 stopni (500 jak bylo z gorki a 600 jak pod gorke) i PM'y zaczely powoli spadac. Problem w tym ze ciezko utrzymac taka predkosc przez dluzszy czas, mi udalo sie spasc z PM'i z wartosci PMM_ACC 3.5 do 1.5, potem ktos zajechal mi droge i PM znowu zaczely rosnac po zwolnieniu do 180km/h. Dodam tylko ze zrobilem ten myk dwa razy i efekty byly takie same, PM'y spadly o 2 wartosci. Szkoda ze w kazdym przypadku musialem zwolnic i fitr nie wypalil sie do konca ale zrobilem w sumie ponad 800mil (ok 1300km) miedzy jednym automatycznym wypaleniem a drugim, zanim ECU nie wypalil fitra automatycznie.
Taka ciekawostka jakby ktos mial forscana i mozliwosc jazdy z pedalem do podlogi przez dluzszy czas.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 19:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez dareq » 4 wrz 2017, 08:06

Cześć
Powiedzcie mi jeszcze raz bo jestem dopiero na 12 str. i może z 10 ostatnich przeczytałem :D . Jak już się zapala kontrolka DPF to już jest za późno czy wtedy właśnie jeździć aż nie zgaśnie do przepalenia filtra? Mam 237tyś przejechane, kupiłem jak miała 145tyś i dopiero teraz (po wymianie podkładek pod wtryskami i czyszczeniu smoka) zaczęły się problemy z filtrem. Nie wiem czy to zbieg okoliczności? Robię trochę kilometrów i jeżdżę tylko autostradami. Pierwszy raz problem wystąpił jak właśnie byłem w trasie do Polski. Wtedy auto weszło mi już w tryb awaryjny. Nie mam możliwości monitorowania filtra bo nie mam pojęcia jak to wszystko ściągnąć na mojego smartfona a laptop ma już baterie do <dupa> (zresztą i z laptopem też bym chyba nie dał rady <glupek2> ) . A i jeszcze jedno cały czas przybywa oleju na miarce (wiem że komputer podaje ON do wypalenia filtra)
Pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez dareq » 1 paź 2017, 00:34

Cześć jestem "już"na.49 str :D . Wracając do tematu, będąc w Polsce i zajechaniu do mechanika z moimi trzema świecącymi kontrolkami (jak wyżej pisałem) i skasowaniu przez niego tych błędów (raczej filtra nie wypalił przez 5 min) sytuacja sie powtórzyła jakieś 1,5ra miesiąca później. Najpierw zaczęła świecić kontrolka DPF, później gasła ,i znowu zaczęła świecić i gasła by wtedy na jeden dzień przed wyjazdem do Polski znowu zapaliła się choinka (silniczek, kontrola trakcji i mrugający DPF) . Szybka wizyta w salonie mazdy podłączenie kompa i diagnoza wina zaworu EGR który jak ich dobrze zrozumiałem się nie domyka. Spytali ile mam km już na liczniku, jak powiedziałem że 240 tyś to odrazu że trzeba nowy egr kupić i prawdopodobnie nowy filtr DPF. Tatalna załamka, ale jak to "szkopy" zaraz wszystko by chcieli na nowe wymieniać, co przy wartości teraz auta ok 3 tyś€ kosztowało by mnie pewnie z robocizną właśnie te 3 tyś! <glupek2> . Na szczęście jest forum i zacząłem trochę już czytać o czyszczeniu egr-a ale nie do końca jeszcze wiem jak się do tego zabrać i czy dał bym sobie rade? Jestem laikiem w mechanice ale dzięki forum wymieniłem sam podkładki pod wtryskami i wyczyściłem smoka. Chciałbym później jeszcze skorzystać z rady "tadziola" o wypalaniu filtra, ale też bym chciał to sam spróbować bo ci "tutejsi" mechanicy o takich sposobach nie mają pojecia!. Kompa.już kupiłem teraz "tylko" ściągnąć odpowiednie programy. Tylko czy ja bym sobie z tym wszystkim poradził???. Powiedzcie czy wymontowanie i czyszczenie Egera oraz ściągnięcie tych programów do wypalenia DPFa jest aż tak trudne? Może jakieś małe namiary jak by to zrobić, będę bardzo wdzięczny <serduszka> .
Pozdrowionka Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez dobrzyn22 » 1 paź 2017, 13:00

dareq napisał(a): czy wymontowanie i czyszczenie Egera oraz ściągnięcie tych programów do wypalenia DPFa jest aż tak trudne?

nie jest trudne... masz darmowy program forscan ( na komputer ), natomiast co do EGR-a jest to już również opisane: viewtopic.php?f=410&t=135713&hilit=czyszczenie+egr&start=80 <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dareq » 1 paź 2017, 20:34

No ok ten wątek też czytałem, tylko nie jest tam tak "łopatologicznie" wytłumaczone jak ten egr wymątować??? Jak dałeś fotorelację z wymianą podkładek pod wtryskami to "nawet" ja wymieniłem. Jakby mi się już udało ten egr wymątować i wyczyścić to może by wystarczyło później jechać do kogoś na kompa i błędy skasować, czy trzeba dpf jeszcze wypalić?
Jeszcze jedno, czy po wyczyszczeniu czymś smarować? Przy czyszczeniu papier ścierny czy raczej jakieś płyny żrące?
Nie jestem pewien co do DPFa ale chyba na kompie widziałem jakieś liczby coś 12.... ale nie wiem co to znaczyło? <glupek2>
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez dareq » 3 paź 2017, 15:55

Cześć to jeszcze raz ja.
Mam pytanko(może nie ten dział,ale takie naprawdę krótkie). Jest gdzieś może fotorelacja jak odkręcić ten Egr z mojej mazdy RF7J? Nie mam pojęcia jakie to śruby trzeba odkręcić i co jeszcze zdemontować trzeba żeby się tam dostać??
Sorry i dzięki z góry za jakąś odpowiedź
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez dareq » 12 paź 2017, 21:38

Cześć.
Powiedzcie czy przy takich błędach mogę wypalić mój DPF metodą @tadziola?
P242F-FF
P0102-FF
P0113-FF
P0102-C
P242F-C
P2458-FF
U0166-FF
Muszę "tylko" skasować tą choinkę z mojej deski (coś mi nie idzie) ale nie wiem czy to możliwe przy tylu błędach? Mam nadzieję że dam radę jakoś to "coś" wypalić. Żeby wypalić metodą @tadziola muszę najpierw pozbyć się tej choinki a później to już wiadomo, tylko jak się pozbyć tej choinki!!!!(reset modus?? )
Pozdrowionka Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Postprzez Sawinio » 13 paź 2017, 12:59

Wyczyściłeś już ten zawór EGR?
Od tego trzeba zacząć.

Po wyczyszczeniu kasujemy błędy, odpalamy metodę tadziola (jeszcze raz dzięki tadziol :* )
Inaczej za jakiś czas będzie to samo.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 11:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez piojan » 13 paź 2017, 13:46

Hej,

Mam problem z zapchanym filtrem DPF (P242F).
PM_ACC – od 8,5 do 9,5
EXHPRESS2 – 1,3 do 2,3 w spoczynku, w trasie 7-14.
Temp czujników dpf:
250-310 na obwodnicy przy 120km/h
140-230 po zjechaniu / parkowanie / jazda miejska
obecnie ERG zawsze wg PCM: 0%

Przykładowe: MAF_C, MAF_CYL, MAF_DSD:
550, 696, 576
866, 696, 897,
889, 696, 895
525, 696, 887,
538, 696, 1021 (po włączeniu silnika)

Próba uruchomienia ręcznej procedury wypalenia spełza na niczym. Zarówno zwarciem do masy jak i kabelkiem – obroty nie wzrastają, po 14 sek komunikat w forscan o przerwaniu procedury.
Być może temperatura jest za niska (140-180'C).

Czy na podstawie odczytów MAF można stwierdzić, że przyda się sprawdzić (przeczyścić) EGR?
Zastanawiam się czy można stwierdzić przyczynę zatkania się DPFa (za niska temp? przez EGR?) / zaprzestania automatycznej regeneracji (zawsze miał dobre warunki, obwodnicę etc).
Spróbuję jeszcze powymuszać statyczną regenerację a jak nie wyjdzie to skasuję odczyty (tak jak było wcześnie wspominane).

Pozdr, PJ
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 21:51
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback

Postprzez dareq » 13 paź 2017, 14:17

EGR wyczyszczony no ale właśnie mam problem żeby uruchomić metode @tadziola bo trzeba skasować błędy a nie bardzo mi to idzie. Próbuje obsługiwać forscana drugi dzień i nie wiem czy mam zresetować modus żeby skasować błędy?
Pozdrowionka Darek
Początkujący
 
Od: 26 cze 2017, 21:52
Posty: 28
Skąd: Gladbeck Ostrow Wlkp
Auto: mazda 5 2.0 diesel 143km 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6