Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Perseusz_Legnica » 6 maja 2016, 20:36

Z mojego doświadczenia – jazda trasą szybkiego ruchu/autostrada zawsze trzymam obroty powyżej 2500, bieg 6 wrzucam powyżej 140 km/h i mam pewność że jak będzie potrzeba dpf się załączy i wypali. Wcześniej jeździłem z obrotami na takich trasach coś ok 2 do 2,20 i miałem kłopoty z dpf po dłuższej trasie . Niby warunki do wypalania są spełnione przy obrotach 2000, ale na moim przykładzie są one nie wystarczające....Odkąd trzymam na takich trasach obroty powyżej 2500 nie mam problemów i mam pewność że dpf jak będzie miłą potrzebę wypalanie załączy się.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2015, 22:39
Posty: 23
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0, 2006r.

Postprzez tadziol » 7 maja 2016, 09:44

dobrzyn22 napisał(a):a w jakim celu te zagadki

No jak to ? Trzeba odpowiednio podnieść napięcie tak,żeby efekt odpowiedzi byl bardziej spektakularny.
Czyli wszyscy sie spodziewają ...................... , a tu zonk,odpowiedz brzmi "..............................." .
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 21 maja 2016, 01:06

P242F to błąd , który oznacza tak duze zapchanie filtra ,że ECu sobie nie jest z nim w stanie poradzić . To oznacza również zeby filtr wymienic na nowy .

zatem ... Rąbaj , siekaj i z filtrem z auta uciekaj :) Bo szkoda Twoich pieniędzy na "malowanie trupa" :)



gros1k napisał(a):Witam wszystkich :)

Po 2 latach spokojnego użytkowania nadszedł czas na mój samochodzik.

4 dni temu zapaliła się kontrolka DPF, na szczęście bez migania. Jako że była taka możliwość od razu wskoczyłem na autostradę, 4 bieg i 2500 obrotów i po jakichś 10km kontrolka zgasła.

Niestety dzisiaj już gorszy temat. Rano przejechałem trasę jakieś 80km ale prędkość średnia 70km/h ale wszystko było ok. W drodze powrotnej zapaliła się kontrolka DFP. Nie miałem możliwości przegonienia auta i po paru minutach kontrolka zaczęła mrugać. Po parunastu minutach próbowałem wymusić mu wypalanie wysokimi obrotami ale nic to nie dało. 15 km przed końcem trasy zapaliły się kontrolki silnika i trakcji no i Mazda zaczęła mulić.

Sprawdziłem błąd przez Torque i mam tylko P242F czyli problem z wypaleniem.

Zadzwoniłem do warsztatu który zajmuje się DPFami no i po kŕótkiej rozmowie poradzili pozbyć się DPFa.

Ekologiem nie jestem ale wizja czarnej chmury ciągnącej się za mną nie jest optymistyczna a chciałbym jeszcze trochę nią pojeździć.

Jak myślicie, walczyć czy wycinać?

Olej i filtry wymieniany 7000km temu, dodam że z EGRem nic nie było ruszane. Jedynie smok olejowy czyszczony 22tys km temu.

Mazda 6 2006, RF79, 180tys przebiegu
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez tadziol » 21 maja 2016, 09:47

Być może silnik niedomaga i stad te kłopoty. Jak generuje za dużo sadzy to DPF sobie nie radzi i nie ma sie co dziwić. Kiedyś mojemu klientowi zawiesił sie egr w pozycji otwartej. Jechał do mnie i poległ po około 15 km. DPF tak przytkało,ze nie potrafił ruszyć z jedynki. Naprawa usterki,wypalenie filtra i autko śmiga. 242F to niekoniecznie skierowanie do lekarza ostatniego kontaktu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 21 maja 2016, 22:58

Było już wiele razy ,ale wkleję ponownie .

Proszę odnaleźć kod błędu i poniżej działanie serwisu

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez NightStalker » 22 maja 2016, 09:42

Ta tabela, to tylko teoria.
Ja miałem również błędy oznajmiające konieczność wymiany filtra, a jak opisywałem w tym wątku wyczyściłem go fizycznie (Kagerem do mycia silników). Filtr nie był w ogóle zniszczony.
Po czyszczeniu zrobiłem już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i – odpukać – wszystko śmiga bez zarzutu.

Jak wynika z mojego przypadku (a pewnie z wielu użytkowników także) czasem, być może, ECU zrobi nam jakiegoś psikusa i na czas nie zainicjuje wypalania DPF-a czego skutkiem będzie znana już choinka lampek na pulpicie i błędy informujące o wymianie samego filtra. (Czyżby jawny sabotaż Mazdy? <oczy> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez marlad » 22 maja 2016, 11:49

Jest ciekawie.
Instrukcje serwisowe na śmietnik, bo są już nowe wytyczne :)
Teorie spiskowe producentow, psikusy ECU i Kager w tle !

Zgłoś swoje rewelacje do importera Mazdy , bo oni dziwnym trafem stosują chemię innrj marki z tego co pamiętam
Pamiętaj, że jak raz sie zapchał, to zapcha się znowu,ale Ty się nie przyznasz...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez dobrzyn22 » 22 maja 2016, 18:54

marlad napisał(a):Pamiętaj, że jak raz sie zapchał, to zapcha się znowu

skąd taki wniosek ??
1. Z teorii, że to silnik jest niesprawny i on powoduje zapychanie
2. z teorii, że styl jazdy kierowcy powoduje zapełnianie się DPF ( a ciężko zmienić nawyki/zakorkowane miasto w którym kierowca się porusza)
3. z teorii mało skutecznego czyszczenia DPFa preparatami chemicznymi
4. ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marlad » 22 maja 2016, 21:27

Z racji wykonywanego zawodu mam kontakt z producentami chemii do DPF i taka teoria przewija się w rozmowach.na czyszczenie chemiczne nie daje się też uczciwej gwarancji.

co do punktów to trzy razy tak plus ew. uszkodzenie lub zużycie filtra,którego powierzchownie nie da się ocenić.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez NightStalker » 23 maja 2016, 19:31

marlad napisał(a):Zgłoś swoje rewelacje do importera Mazdy , bo oni dziwnym trafem stosują chemię innrj marki z tego co pamiętam
Pamiętaj, że jak raz sie zapchał, to zapcha się znowu,ale Ty się nie przyznasz...

Jaki ja miałbym w tym interes aby kłamać?
Ty i owszem, miałbyś – wszak prowadzisz działalność polegającą na usuwaniu tego przedmiotu, ale ja? Po co?

Tak jak pisałem jeżdżę już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów po czyszczeniu i na IDS-ie po wypalaniu stopień zanieczyszczenia filtra wynosi 0.2%.

Tak dodając jeszcze;
czytając takie artykuły:
http://www.spidersweb.pl/2012/07/planow ... e-mit.html
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/wszys ... konsumpcje
http://jak-osiagnac-sukces.blogspot.com ... knuja.html
nic mnie już nie zdziwi, nawet to co pisałem z przymrużeniem oka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez kriskus » 24 maja 2016, 13:02

meter89 napisał(a):Ja wcześniej usunąłem filtr DPF i to była zła decyzja, a mianowicie spaliny były tak gryzące, że wstyd było stać w korku.

Spaliny były gryzące nie dlatego, że usunąłeś DPF, a dlatego, że przy okazji wycięto Tobie również katalizator (i być może w dodatku niedokładnie zespawano puszkę). Jak ktoś się postara, to można zostawić w puszce samego kata. Można też go sobie potem dodatkowo zamontować.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez marlad » 24 maja 2016, 16:31

Ja najczesciej slysze od mechanikow ,ze po wylaczeniu egr spaliny są "gryzące"
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez dobrzyn22 » 24 maja 2016, 21:12

Ok panowie, trzymajmy się tematu wątku, bo się robi OT. Dla zainteresowanych, są wątki dot. wad i zalet usunięcia DPFa.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wujex » 4 lip 2016, 10:16

wujex napisał(a):No i znowu to się stało. Szybko po autostradzie, wpięta szóstka, tempomat, ok. 2500 rpm (wg. wszystkich idealne warunki do wypalenia) i po przejachaniu ok. 200 km (od ostatniego wypalania DPF-a) km zjazd z autostrady i zapala się ciągłym światłem DPF. OK – myśle sobie – 2500 rpm i więcej wbite – dopali – myślę sobie, ale po ok 3 minutach DPF zaczyna mrugać. Forscan pokazał PM ACC 7 i bład P2458. Naszczęsie udało się wypalić statycznie FORSCANEM, ale tu powstaje pytanie "why ?". Samochodu używam do dojazdów do pracy, bez wiekszych przelotów i tu inicjuje i wypala DPFa bez problemow (co ok. 150 – 200 km), EGR wyjęty i wyczyszczony przy okazji wymiany oleju (Dexelia) ok. 2300 km temu (inspekcja skasowana). Wskazania korekt wytryskiwaczy mieszcza sie między -100 a 100. Jakieś pomysły ? Założę zaślepke EGR-a, ale czy mimo tego będzie inicjował wypalnie w warunkach szybkiej jazdy, szóstki, tempomatu ..... ?


Wracajac do tematu, udało mi się pojechać na autostradę w celu próby ponownego wygenerowania w/w. problemu wraz z podpiętym pod ELM-a komputerze i jakie wnioski:
1. po napelnieniu DPF-a do PM GEN 4,86 g/L (tak pokazuje) ECU zainicjowało wypalanie (REG Auto ON), ale stało sie to w momencie wymuszonego zredukowania z szóstki na piątkę, czy był to przypadek czy faktycznie coś jest nie tak w połączaniu szóstki z tempomatem nie wiem, ale przy następnej okazji postaram się zapełnić DPF-a mocniej i niejako przeciągnąć na szóstce i tempomacie, – pytanie do Was jakie musi być zapełnenie filtra żeby zainicjować automatyczny proces regeneracji a nie przejśc w tryb świecenie/mrugania kontrolki DPF-a ?
2. podczas zjadu z autostrady i ponownego wjazdu na nią i zatrzymaniu się samochodu, wyłaczył sie proces automatycznej regeneracji DPF-a (REG Auto OFF) po ruszeniu regneracja była kontynułowana (REG Auto ON) – czy jest to związane z wersją soft-u którą posiadam ?, czy po update softwear-u proces wypalnia trwa również podczas postoju, jest też dla mnie dziwne bo obrotomierz pokazuje wyższe niż normalnie obroty, czy tak ze trwa proces regeneracji ?
3. podczas jazdy po autostradzie ERGP stale (constans) wskazywał wartość 1,28 mm dopiero po zjechaniu z autostrady wartość ta wraz z dodawaniem/odejmowaniem gazu zmieniała się
4. jeśli to faktycznie wersja softu jak być pewnym że wgrają mi inną wersje niż ta którą posiadam, z drugiej strony samochód posiada w pełni udokumentowaną historię serwisową (dzięki Mariankowi), więc zastanawia mnie czy jest możliwe że nie został przeprowadzony update softwear-u ?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez kriskus » 4 lip 2016, 16:14

Ad 1 i 2 – wypalanie automatyczne zaczyna się zawsze gdzieś pomiędzy 4,5 a 5. Kontrolka pojawia się znacznie później, gdzieś w okolicy 7. Zmiana biegu nie ma tu raczej nic do rzeczy. Proces wypalania trwa jeszcze parę minut po zatrzymaniu nawet jeśli status w forscanie pokazuje off. Dopiero po tym czasie możesz usłyszeć, że zamyka się przepustnica i trochę spadają obroty silnika. Jednak jak ruszysz, to wypalanie znowu się włączy. Jak wyłączysz silnik na dłużej, to po nagrzaniu i tak włączy wypalanie.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez NightStalker » 5 lip 2016, 19:55

Wszystko to co powyżej to prawda. Dodam jeszcze tylko, że muszą być spełnione jeszcze inne warunki.
Obroty silnika powyżej 2000 oraz jazda z prędkością co najmniej 40 km/h.
Wypalanie trwa tyle cykli, aby pm-y spadły prawie do 0.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez kriskus » 5 lip 2016, 22:40

O ile się orientuję, to obroty/prędkość są bardziej zaleceniem niż wymogiem – powyżej tych wartości proces przebiega efektywniej i krócej. Jednak przy jeździe z niższymi obrotami/mniejszą prędkością wypalanie też postępuje.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez wujex » 6 lip 2016, 07:35

@kriskus.
Dzięki za odpowiedź. Pytanie następne czy DPF zostanie zregenerowany automatycznie w przypadku przekroczenia 5 g. sadzy w filtrze, czy pozostaje już tylko wypalenie statyczne ? Sens pytania pochodzi z poprzedniego mojego postu (cytat na górze) i w skrócie po szybkiej jeździe po autostradzie (z 6 i tempomatem) ECU nie zainicjowało wypalania. W tym przypadku stało się podobnie szybka jazda 6, tempomat i nic. Dopiero zrzucenie na 5 i sekundę póżniej REG Auto ON. Ciągle mnie to intryguje czy ECU otrzymuje fałszywy stopień napełnienie filtra (przy 6 i tempomacie) i nie rozpoczyna wypalania czy nie zachodzą inne warunki potrzebne do jego regneracji (tylko jakie bo zarówno obroty jak i temperatura cieczy były odpowiednie) ?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez kriskus » 6 lip 2016, 10:03

Dopóki kontrolka nie miga, masz szansę na zwykłe wypalenie. O ile dobrze rozumiem całą logikę, to komputer sprawdza dwa PIDy – ilość sadzy wygenerowanej i przechwyconej (PM_GEN, PM_ACC). Pierwszy rośnie w miarę liniowo wraz z przejechanym dystansem, drugi jest wyliczany z czujnika ciśnienia. Proces zaczyna się gdy którykolwiek z nich zbliży się do 5. Bieg czy tempomat nie mają z tym nic wspólnego.

Być może jest coś nie tak z samym filtrem bądź czujnikiem i zmiana warunków jazdy (np. redukcja biegu) powoduje skokowy wzrost parametru PM_ACC.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez NightStalker » 6 lip 2016, 17:01

kriskus napisał(a):Jednak przy jeździe z niższymi obrotami/mniejszą prędkością wypalanie też postępuje.

O ile obroty, to rzeczywiście mogą być zaleceniem, o tyle jazda powyżej 40 km/h (u mnie około 30) to już niestety wymóg (regeneracja przechodzi w fazę 'off').
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6