Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Troche zamieszałes z tematem czemu przybywa poziom oleju w silniku ...
Nie dlatego ze "cząstki sie cofają" do silnika tylko komputer w momencie wypalania – dawkuje większą ilosc oleju napedowego do komory spalania – czesc tego oleju napedowego przedostaje sie po prostu do oleju silnikowego – dlatego tez musi byc stosowany specjalny olej silnikowy o zmniejszonej zawartości siarki.
Komputer dawkuje wiecej paliwa aby czesc tego paliwa wypaliła się nie w komorze ale w filtrze ...
Mam nadzieje ze nie zamieszalem za mocno.
Nie dlatego ze "cząstki sie cofają" do silnika tylko komputer w momencie wypalania – dawkuje większą ilosc oleju napedowego do komory spalania – czesc tego oleju napedowego przedostaje sie po prostu do oleju silnikowego – dlatego tez musi byc stosowany specjalny olej silnikowy o zmniejszonej zawartości siarki.
Komputer dawkuje wiecej paliwa aby czesc tego paliwa wypaliła się nie w komorze ale w filtrze ...
Mam nadzieje ze nie zamieszalem za mocno.
Silnik w M6 (MZR-CD RFxx) NIGDY nie był silnikiem forda z mondeo (TDCi).
W żadnej M6 taki nie był wsadzany – nigdy nie słyszałem o tym, żeby ktoś fizycznie taki posiadał. Chyba, że swap ktoś zafundował sam sobie.
Prawda jest natomiast, że na niektórych szkoleniach sprzedawcy mazd są instruowani, że przez jakiś czas (na początku) wsadzano silniki forda 2.0 tdci, ale nikt ich nigdy nie spotkał. Niekompetencja szkoleniowców bywa czasem zdumiewająca.
Zapytajcie Jaksy, który ma do czynienia z mazdami od dawna czy kiedykolwiek widział motor TDCI w M6.
Przestańmy więc powtarzać bajki o TDCI w M6 – należy to tępić z całą stanowczością...
Chyba dopiszę czerwoną czcionką ten tekst do poradnika....
Prosiłbym tylko Jaksę o zabranie zdania w tej kwestii.
W żadnej M6 taki nie był wsadzany – nigdy nie słyszałem o tym, żeby ktoś fizycznie taki posiadał. Chyba, że swap ktoś zafundował sam sobie.
Prawda jest natomiast, że na niektórych szkoleniach sprzedawcy mazd są instruowani, że przez jakiś czas (na początku) wsadzano silniki forda 2.0 tdci, ale nikt ich nigdy nie spotkał. Niekompetencja szkoleniowców bywa czasem zdumiewająca.
Zapytajcie Jaksy, który ma do czynienia z mazdami od dawna czy kiedykolwiek widział motor TDCI w M6.
Neon napisał(a):Słyszałem, że te silniki 136 KM sa od Forda Mondeo, tak usłyszałem w serwisie
Myjk napisał(a):Ostatnio na pms twierdziłeś AFAIR, że to jednak Mondeo
mcbeth napisał(a):Silniki MZR-CD są chyba jednak rozwinięciem DiTD ? xANDy jak to w końcu jest, bo 100 razy powtórzone kłamstwo staje się prawdą
Przestańmy więc powtarzać bajki o TDCI w M6 – należy to tępić z całą stanowczością...
Chyba dopiszę czerwoną czcionką ten tekst do poradnika....
Prosiłbym tylko Jaksę o zabranie zdania w tej kwestii.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
Dziś przejechałem 250 km trasy z czego 120 km to autostrada i 17 km potwornego korka. Na szczęście DPF nie dał zna o sobie tym razem. Wszystko było ok. Spalanie przy spokojnej jeździe na trasie wyszło mi 6,1 L, natomiast na autostradzie przy 140 km/h 7,2 L.
Pozdrawiam
Dziś przejechałem 250 km trasy z czego 120 km to autostrada i 17 km potwornego korka. Na szczęście DPF nie dał zna o sobie tym razem. Wszystko było ok. Spalanie przy spokojnej jeździe na trasie wyszło mi 6,1 L, natomiast na autostradzie przy 140 km/h 7,2 L.
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Jak czytam ten wątek to mi się włos na głowie jeży. Przejechałem18kkm i już poziom oleju dochodzi do maximum.
Panowie to zakrawa na żart. Jesteśmy zakładnikami niedopracowanych rozwiązań technicznych. Królikami doświadczalnymi. Jestem poważnie wściekły.
Panowie to zakrawa na żart. Jesteśmy zakładnikami niedopracowanych rozwiązań technicznych. Królikami doświadczalnymi. Jestem poważnie wściekły.
- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
Mam jeszcze jedno pytanie. Jesli jeźdzę dużo po mieście i tylko raz lub dwa razy w tygodniu pokonuje kródkie trasy ( 20 – 30 km), to czy to wystarczy aby DPF sam się wypalił zanim zaświeci sie kontrolka?
Pozdrawiam
Neon
Pozdrawiam
Neon
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Summit napisał(a):Przejechałem18kkm i już poziom oleju dochodzi do maximum.
Przy 20kkm i tak masz wymianę oleju, więc?
Neon napisał(a):to czy to wystarczy aby DPF sam się wypalił zanim zaświeci sie kontrolka?
Powtórzę jeszcze raz. Palenie się kontrolki to jest już stan awaryjny. To nie jest IMHO normalne.
Może po prostu masz walnięty jakiś czujnik od DPF, co?
Pozdor Myjk
Riki napisał(a):nie dziwię Ci się.. i szczerze współczuję
Wiesz co jest najgorsze Riki? Że za bardzo uwielbiam ten samochód, żeby się go pozbyć. A po przeczytaniu tego wątku mam bardzo wielką ochotę, dopóki nie zaczną się problemy. Gadaliśmy w poprzednich tematach. Szukałem samochodu japońskiego (tylko takie wchodzą w rachubę). Do salonu wszedłem z zamysłem kupienia samochodu na 7 lat. Nowa szóstka mi nie leży, a starą uwielbiam. Niezły dylemat.
Myjk napisał(a):Przy 20kkm i tak masz wymianę oleju, więc?
Całe szczęście mam przed sobą kilka tras, więc spokojnie wyrobię do 20 tyś. Ale sytuacja jest dramatyczna.
Najgorsze jest to, że jeżdżenie tym samochodem trzeba planować. Nie można go użytkować jak mojej poprzedniej Toyoty, czyli: nie ważne kiedy i gdzie tylko pedal to the metal. A tu nie, wypalanie, sranie w banie. Ech, umilknę już
I tak uwielbiam ten samochód. Ostatni samochód wobec którego żywiłem jakiekolwiek uczucia to Corolla zakupiona w 97 roku. To wspaniałe uczucie chcieć znów wyjechać gdzieś bez celu.
- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
neon
chyba zaczyba ci cos szfankowac albo filtr albo cos innego bo umnie podobnie sie zaczeło z dpf zapił sie na krotko potem trasa spokoj troche po mniescie znowu i tak coraz czesciej teraz szukam serwisu lub sposobu na dpf bo ani sprzedac ani jedzic ,nie pocieszyłes mnie z cena tak tez cos podejzewałem zeby nasi az tyle chcieli za wymiane .
chyba zaczyba ci cos szfankowac albo filtr albo cos innego bo umnie podobnie sie zaczeło z dpf zapił sie na krotko potem trasa spokoj troche po mniescie znowu i tak coraz czesciej teraz szukam serwisu lub sposobu na dpf bo ani sprzedac ani jedzic ,nie pocieszyłes mnie z cena tak tez cos podejzewałem zeby nasi az tyle chcieli za wymiane .
- Od: 28 lut 2008, 20:38
- Posty: 28
- Skąd: koscian
- Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.
aarko1 a dużo jeździsz po mieście? Ja praktycznie cały czas miasto i ostatnio raz w tygodniu mała traska około 20 – 25 km. Na razie odpukać jest ok. Oby tak dalej. Ostatnio jak zapaliła mi się kontrolka dpf to wystarczyło, że przejechałem jakieś 5 km ze stałą prędkością i obrotami na poziomie 2.500 i wszystko wróciło do normy. Po weekendzie zadzwonie do Kocara i do VTG zapytam o chiptuning i przy okazji o likwidacje tego filtra oraz przesterowanie komputera, żeby nie podawał paliwa do wypalania. Jak coś będe wiedział na ten temat to zaraz napisze.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
neon
codziennie robie po 10 km po miescie ,i raz lub dwa w tygodniu 60km lub 200km ,po ostatnim wypaleniu w aso tydzien do pracy 5km w jedna strone 5km w druga strone max obroty 2500 i sie zapaliła wyjechałem za miasto obroty max 3000 50 km przejechałem stała predkoscia na moment przeszło .ale za tydzień to samo zaczeła mrugac niby miałbym jechac do aso ale zrobiłem inaczej ,poszłem na ryzyko jechałem w tym dniu na wczasy ,i co sie stało przejechałem 60 km na mruganiu ,po odpaleniu nie mruga po przejechaniu 10km znowu ,przejechałem 140 km po przystanku i ponownym odpaleniu nie mruga i tak przejechałem na autostradach 3500 km ,po powrocie znowu zapaliła sie i co tu otym myslec filtr czy moze cos inne go sie psuje .jak narazie mazda stoi i waza sie jej losy.a chciałem kupic benzyne pozdr
codziennie robie po 10 km po miescie ,i raz lub dwa w tygodniu 60km lub 200km ,po ostatnim wypaleniu w aso tydzien do pracy 5km w jedna strone 5km w druga strone max obroty 2500 i sie zapaliła wyjechałem za miasto obroty max 3000 50 km przejechałem stała predkoscia na moment przeszło .ale za tydzień to samo zaczeła mrugac niby miałbym jechac do aso ale zrobiłem inaczej ,poszłem na ryzyko jechałem w tym dniu na wczasy ,i co sie stało przejechałem 60 km na mruganiu ,po odpaleniu nie mruga po przejechaniu 10km znowu ,przejechałem 140 km po przystanku i ponownym odpaleniu nie mruga i tak przejechałem na autostradach 3500 km ,po powrocie znowu zapaliła sie i co tu otym myslec filtr czy moze cos inne go sie psuje .jak narazie mazda stoi i waza sie jej losy.a chciałem kupic benzyne pozdr
- Od: 28 lut 2008, 20:38
- Posty: 28
- Skąd: koscian
- Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.
W jakim serwisie byłeś? Zmieniali Ci olej po wypalaniu?? Podobno wymiana oleju jest konieczna.
Jeśli strzeliła turbina na gwarancji i zafajdała Ci wszystko olejem, to nie twoja wina. Turbina podlega chyba gwarancji, więc wszystkie usterki i zabrudzenia spowodowane wadliwą turbiną powinny byc naprawione lub wymienione w ramach gwarancji. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
Masz racje chyba trzeba było jednak kupi benzyne a nie diesla. Tam podobno nie ma żadnych problemów.
Pozdrawiam
Jeśli strzeliła turbina na gwarancji i zafajdała Ci wszystko olejem, to nie twoja wina. Turbina podlega chyba gwarancji, więc wszystkie usterki i zabrudzenia spowodowane wadliwą turbiną powinny byc naprawione lub wymienione w ramach gwarancji. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
Masz racje chyba trzeba było jednak kupi benzyne a nie diesla. Tam podobno nie ma żadnych problemów.
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
neon
i tu mam pecha włoszka od ktorej kupiłem niezdrobiła przegladu na 42tys. km turbina padła samoistnie na trasie niewiadomo dlaczego ale nic nie wpadło do niej ewidentnie była przegrzana i tu sie rodzi pytanie czy to nie jest zwiazane z dpf ,ktory jak wiadomo osiaga min 600 stopni a spalanie w komorze jak sie nie myle 250 stopni.czy to niema jakiegos wpływu tez na turbine .
to sie okaze juz za rok jak m6 bedzie wiecej w polsce, bo na forum temat dpfu rozwija sie od tego roku, wklejam tez ciekawy link z forum czeskiego jest przetłumaczony .
http://translate.google.pl/translate?hl ... D%26sa%3DG
i teraz jeszcze cos kod błedu w komputerze p242f ozacza wymiane oleju i zapchany dpf
na pulpicie mruga lampka dfp sieci sie silnik oraz samochodzik
i tu mam pecha włoszka od ktorej kupiłem niezdrobiła przegladu na 42tys. km turbina padła samoistnie na trasie niewiadomo dlaczego ale nic nie wpadło do niej ewidentnie była przegrzana i tu sie rodzi pytanie czy to nie jest zwiazane z dpf ,ktory jak wiadomo osiaga min 600 stopni a spalanie w komorze jak sie nie myle 250 stopni.czy to niema jakiegos wpływu tez na turbine .
to sie okaze juz za rok jak m6 bedzie wiecej w polsce, bo na forum temat dpfu rozwija sie od tego roku, wklejam tez ciekawy link z forum czeskiego jest przetłumaczony .
http://translate.google.pl/translate?hl ... D%26sa%3DG
i teraz jeszcze cos kod błedu w komputerze p242f ozacza wymiane oleju i zapchany dpf
na pulpicie mruga lampka dfp sieci sie silnik oraz samochodzik
- Od: 28 lut 2008, 20:38
- Posty: 28
- Skąd: koscian
- Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.
neon
dalej dzis czytam o dpfie ,jak ci dpf sie nie poprawi zostaje nam kontakt z JAKSA w-wa mam nadzieje ze nie bedzie to 12 tys zł tylko tuning nam zostanie. pojedziemy razem poczekam bo twoja historia zaczyna sie podobnie jak u mnie pytałem najpierw o paliwo potam aso ze dwa razy itd dokładnie tak samo teraz wiem filtr zapchany na maxa ,a ciekawe jak by ludzie w polsce mieli taki fitr w kominach od pieca weglowego i nikt tym sie nie przejmuje wiec wniosek jeden my tez powinnismy sie tym nie przejmowac a madzia bedzie jedzic jak trzeba, jak wprowadza w polsce ero 5,6,7 to juz napewno beda sprzedane nasze auta ,wspołczuje ludziom co dojda do 50tys km jak sie przywiazali do auta maja ta sama perspektywe 12tyś zł za dwa lata bedzie napewno to tansze ,ale dzis jest to prawie nowosc .pozdr
dalej dzis czytam o dpfie ,jak ci dpf sie nie poprawi zostaje nam kontakt z JAKSA w-wa mam nadzieje ze nie bedzie to 12 tys zł tylko tuning nam zostanie. pojedziemy razem poczekam bo twoja historia zaczyna sie podobnie jak u mnie pytałem najpierw o paliwo potam aso ze dwa razy itd dokładnie tak samo teraz wiem filtr zapchany na maxa ,a ciekawe jak by ludzie w polsce mieli taki fitr w kominach od pieca weglowego i nikt tym sie nie przejmuje wiec wniosek jeden my tez powinnismy sie tym nie przejmowac a madzia bedzie jedzic jak trzeba, jak wprowadza w polsce ero 5,6,7 to juz napewno beda sprzedane nasze auta ,wspołczuje ludziom co dojda do 50tys km jak sie przywiazali do auta maja ta sama perspektywe 12tyś zł za dwa lata bedzie napewno to tansze ,ale dzis jest to prawie nowosc .pozdr
- Od: 28 lut 2008, 20:38
- Posty: 28
- Skąd: koscian
- Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.
aarko1 ja swoją mazdę kupiłem w lipcu tego roku. Samochód został ściągnięty z niemiec od pierwszego właściciela. Na szczęście auto było serwisowane i dlatego jest objęte międzynarodową gwarancją. Gwarancje mam do lutego przyszłego roku. Jak masz DPF do wymiany to zadzwoń do Gorzowa. Maja tam filtr na miejscu i chcą za niego 8.000 z wymianą. Podam ci numer telefonu do nich: Gorzów Wlkp. ul. Wawrów 111, tel. (095) 728 90 32. Jeśli chodzi o uszkodzenie turbiny i DPFu to wydaje mi się, że jedno i drugie nie ma nic ze sobą wspólnego ale może się mylę. Jak masz ochotę pogadać inaczej niż na forum, to podam ci mój numer gg – 2122077 lub mail: info@wawneon.pl. Moja komórka 501 401 520. Jeśli będę mógł to chętnie pomogę lub coś doradzę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Witam,
Po ostatnim serwisie i ponownym wypaleniu DPF, przejechałem już 4tyś i nic się nie zapala. (żebym tylko nie zapeszył)
W serwisie wypalono DPF, wymieniono olej (zapłaciłem koło 400 zł), wgrano podobno jakąś nową wersję programu do komp.
Niezależnie zmieniłem stację benzynową.
W mojej M6 IC nie podlega podobno akcji serwisowej
PB
Po ostatnim serwisie i ponownym wypaleniu DPF, przejechałem już 4tyś i nic się nie zapala. (żebym tylko nie zapeszył)
W serwisie wypalono DPF, wymieniono olej (zapłaciłem koło 400 zł), wgrano podobno jakąś nową wersję programu do komp.
Niezależnie zmieniłem stację benzynową.
W mojej M6 IC nie podlega podobno akcji serwisowej
PB
- Od: 10 paź 2007, 20:37
- Posty: 6
- Skąd: Ciechanów
- Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT 143 KM
PB ile razy wypalałeś już w serwisie DPF i mniej więcej co ile kilometrów? Jaki masz teraz przebieg?
Napisałeś, że zmieniłeś stacje benzynową. Na jakiej tankowałeś do tej pory i na jaką zmieniłeś?
Pozdrawiam
Napisałeś, że zmieniłeś stacje benzynową. Na jakiej tankowałeś do tej pory i na jaką zmieniłeś?
Pozdrawiam
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6