Witam,
ostatnio dopadła mnie zapalona kontrolka DPF w trasie. Za pierwszym razem dostałem błąd zbyt długie wypalanie DPF (statycznie się wypalił), za drugim razem PM_ACC doszedł do 7, wypalanie było włączone. Zwolniłem, dałem wyższe obroty i DPF się wypalił ładnie do 0.
Zastanawiam się, czy to nie wina EGR, podczas wypalania filtra powinien być on zamknięty. U mnie jeden wskaźnik w forscan pokazuje 0%, natomiast położenie w milimerach wynosi 0,62 mm.
WIem też, że może być to usterka mechaniczna, której czujnik położenia nie jest w stanie wykryć.
Teraz moje pytanie, czy tam małe otwarcie zaworu (0,61 mm), może zakłócać normalny proces wypalania?
Dodam, że na co dzień jeżdżę w mieście i bez problemu DPF się wypala – w trasie ten sam problem pojawił się dwukrotnie.
Inny trop to uszkodzony dogrzewacz, jednak uszkodził się poprzedniej zimy i DPF zawsze się wypalał.
Temperatury na poszczególnych sondach mam podczas wypalania takie:
cat1 – 350 – 400
cat2 – 550 – 600
cat3 – 550 – 600
z tego co pamiętam, zawsze miałem niższą na cat1.
Prosiłbym o Wasza opinię na ten temat, ewentualnie sprawdzenie u siebie jakie są temperatury podczas wypalania i jaka jest pozycja EGR.
pozdrawiam
jzk
poniżej screen z forcana: