przez gstroy01 » 24 lip 2013, 08:53
Problemów ciąg dalszy. Wyruszyliśmy w drogę powrotną i po 200 km kontrolka DPF najpierw się zaświeciła, a potem zaczęła mrugać. Odłączyłem akumulator, żeby sprawdzić, czy to coś da. Niestety bez powodzenia. Pojechałem do najbliższego ASO Mazdy, gdzie ponownie wypalili filtr, który był bardzo zapchany, ale błędu czujnika nie znaleźli (pewnie sam go skasowałem, odłączając aku). Przejechałem się na próbę i znowu to samo. Padło podejrzenie na wtryskiwacze, bo podobno w jakimś biuletynie Mazdy jest informacja, że jakaś partia jest wadliwa i podaje za dużo paliwa. To powoduje zbyt wysoką temperaturę i zawieszanie się czujnika temperatury. Po wypaleniu filtra czujnik wydaje się sprawny, podaje sygnał i nie wykazuje błędów. Wtryskiwacze zostały wymontowane i wysłane do diagnostyki. Mamy czekać kilka dni. Zastanawia mnie tylko, że nie widziałem zwiększonego zużycia paliwa na wyświetlaczu – specjalnie włączyłem chwilowe spalanie, żeby wiedzieć, kiedy zacznie wypalać filtr. I druga sprawa. Kontrolka DPF zaświeca się i po chwili zaczyna migać, kiedy auto się zatrzyma, wrzucę bieg jałowy, nie wyłączając silnika – np. na bramce na autostradzie. Wydaje się, że gdybym jechał bez zatrzymywania się, błąd wyskoczyłby dopiero na końcu trasy. Taka sytuacja, tzn. zaświecenie się a potem miganie kontrolki DPF po zatrzymaniu auta zdarzyła się już 3 razy pod rząd i nie pomogło czyszczenie filtra. Nie mam pojęcia, o co może chodzić. Poziom oleju w silniku prawidłowy.