Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez mirfex69 » 17 lip 2013, 21:34

Myjk napisał(a): Ja nadal uważam, że ten element jest w zasadzie nieśmiertelny, tylko totalna ignorancja właściciela albo mechanika może doprowadzić do problemów z tym elementem.

Na sporo grupe uwazajacych filtr za delikatnie mowiac "wypadek przy pracy" narazie Ty i ZOOMik dajecie iskierke nadziei ze mozna z tym dlugo i spokojnie zyc-i mi to wystarcza :)
Pozdrawiam i bezawaryjnosci <ok>

Dopisano 17 lip 2013, 21:45:

stonoga napisał(a):Może kasowanie inspekcji częste powoduje że czujnik myśli że już ma się zepsuć? Teraz inżynierowie mogą wszystko obliczyć i zaprogramować a człek myśli że się zepsuło i trzeba wymienić.

Do tego grubo i bezsensownie zaplacic.. Nie znam sie aale to co mowisz ma sens niestety :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (85/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez waltanick » 17 lip 2013, 21:51

Też miałem problem z dpf.Kontrolka zaczęła mrugać i auto weszło w tryb awaryjny.Podjąłem decyzję o usunięciu tego ustrojstwa.Po usunięciu auto odetchnęło.Ma wreszcie moc jaką powinien mieć 143 konny diesel,spalanie spadło.Przed usunięciem palił około 7-8l teraz przy tankowaniu wyszło średnie 6l :) Auto nie kopci nawet przy mocnym wkręcaniu na obroty.Także same plusy.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez bezy » 22 lip 2013, 12:03

Nie miałem problemów z DPfem przez ponad rok mimo że auto użytkuje prawie tylko po mieście... W tamtym tygodniu jednak po przejechaniu trasy 1000 km gdy dojechałem juz na miejsce ( na szczęście) silnik zaczął nie równo chodzić, strasznie falował i zaczął mocno kopcić. Nie wywaliło żadnego błędu, dlatego noc miałem nie przespaną.... Auto zaholowałem do ASO w DE licząc że bedzie mnie to drogo kosztowało. Okazało się jednak że zaciął się tylko EGR w pozycji otwartej i stąd to wszystko, zapłaciłem chyba 36 Euro, pierwszy raz spotkałem się z sytuacją że w DE coś ktoś "naprawia" a nowy powiedzieli że 500 Euro. Moja radość nie trwała zbyt długo bo okazało się że przez to kopcenie zapchał się DPF i nie da rady wypalić go nawet w ASo.... Obecnie przeszukuje internet w celu znalezienia firmy która to przeczyści chemią lub czym ja tam wiem :) ASO Opole 1200 zł, Wałbrzych 899 zł, ale mój szef ostatnio był w Bytomiu z Swoją BMW x 6 i wyczyścili mu bez problemu a w ASO w Katowicach chcieli chyba z 9000 zł <głaszcze>,
robią to za 350 zł, umówiłem się na piątek zobaczymy czy dadzą radę...... jak nie to wycinka plus remap we Wrocławiu.
ObrazekObrazekObrazek
1/4 Konin`10-16,41,Kamień Śląski `10 -16,35,Piotrków`10-16,21
Konin`11-16,00
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 19:41
Posty: 992
Skąd: Głuchołazy
Auto: 323f BA V6 `98
6 GH 2.0 140km `08

Postprzez gstroy01 » 24 lip 2013, 08:53

Problemów ciąg dalszy. Wyruszyliśmy w drogę powrotną i po 200 km kontrolka DPF najpierw się zaświeciła, a potem zaczęła mrugać. Odłączyłem akumulator, żeby sprawdzić, czy to coś da. Niestety bez powodzenia. Pojechałem do najbliższego ASO Mazdy, gdzie ponownie wypalili filtr, który był bardzo zapchany, ale błędu czujnika nie znaleźli (pewnie sam go skasowałem, odłączając aku). Przejechałem się na próbę i znowu to samo. Padło podejrzenie na wtryskiwacze, bo podobno w jakimś biuletynie Mazdy jest informacja, że jakaś partia jest wadliwa i podaje za dużo paliwa. To powoduje zbyt wysoką temperaturę i zawieszanie się czujnika temperatury. Po wypaleniu filtra czujnik wydaje się sprawny, podaje sygnał i nie wykazuje błędów. Wtryskiwacze zostały wymontowane i wysłane do diagnostyki. Mamy czekać kilka dni. Zastanawia mnie tylko, że nie widziałem zwiększonego zużycia paliwa na wyświetlaczu – specjalnie włączyłem chwilowe spalanie, żeby wiedzieć, kiedy zacznie wypalać filtr. I druga sprawa. Kontrolka DPF zaświeca się i po chwili zaczyna migać, kiedy auto się zatrzyma, wrzucę bieg jałowy, nie wyłączając silnika – np. na bramce na autostradzie. Wydaje się, że gdybym jechał bez zatrzymywania się, błąd wyskoczyłby dopiero na końcu trasy. Taka sytuacja, tzn. zaświecenie się a potem miganie kontrolki DPF po zatrzymaniu auta zdarzyła się już 3 razy pod rząd i nie pomogło czyszczenie filtra. Nie mam pojęcia, o co może chodzić. Poziom oleju w silniku prawidłowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez dobrzyn22 » 24 lip 2013, 12:35

gstroy01 napisał(a):wtryskiwacze, bo podobno w jakimś biuletynie Mazdy jest informacja, że jakaś partia jest wadliwa i podaje za dużo paliwa.

hmm o tym to chyba nie słyszałem...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez waltanick » 24 lip 2013, 21:28

Kolego usuń dpf i nie będziesz miał żadnych problemów.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez Wojtek » 24 lip 2013, 22:49

usuniecie filtra nie jest dobrym rozwiazaniem... mysle, ze raczej ostateczniscia...

ps. temat jest o "kłopotach z wypalaniem" filtra... i jeszcze nie slyszalem, aby po jego wycieciu ktos mial z tym problemy :P

prosze... trzymajmy sie tematu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez waltanick » 25 lip 2013, 00:00

No tak najlepiej dawać warsztatom zarabiać na wypalaniu filtra, który zaraz znowu się zapcha..
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez dobrzyn22 » 25 lip 2013, 09:47

Było to napisane już wielokrotnie – rozważania na temat usunięcia filtra DPF, należy rozpocząć po wielokrotnych problemach z nim.

Przy normalnej eksploatacji, w normalnych warunkach i ze sprawnym silnikiem problemy nie powinny się powtarzać

i proszę się trzymać tematu watku:
ps. temat jest o "kłopotach z wypalaniem" filtra... i jeszcze nie slyszalem, aby po jego wycieciu ktos mial z tym problemy :P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gstroy01 » 29 lip 2013, 06:42

Problem rozwiązany! Okazało się, że serwis miał rację i winne były wtryskiwacze, które podawały zbyt dużo paliwa, co powodowało nadmierny wzrost temperatury i awarię czujnika. Próbowałem znaleźć jakieś informacje na hiszpańskim forum Mazdy, ale znalazłem tylko, że producent wtryskiwaczy – firma Denso – udziela na nie 7 lat gwarancji i rzekomo jakaś partia była wadliwa. W każdym razie po przesłaniu do niej przez serwis Mazdy numerów referencyjnych okazało się, że wtryskiwacze w mojej Maździe są objęte tą akcją, w związku z czym serwis wymienił je w ramach gwarancji. W sumie przygoda skończyła się szczęśliwie, bo nie musiałem płacić nawet za wymianę. Filtr DPF także został wypalony gratis. Odradzono mi ruszać czujnik, ponieważ jest zapieczony i mógłby się ukruszyć i wpaść do filtra, zmuszając do jego wymiany. Po odebraniu auta z serwisu udało nam się w 2 dni (ok. 2,4 tys km) bezpiecznie wrócić do kraju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez bezy » 30 lip 2013, 14:12

U mnie tez skończyło się wszystko dobrze :) Ostatecznie oddałem auto do Pruszkowa pod Opolem. Wyciągnęli Dpf przedmuchali powietrzem (niby 60 Bar) i moczyli w specyfiku od Liqui moly, wypłukali, wypalili i wszystko śmiga jak należy. koszt 350 zł :)
ObrazekObrazekObrazek
1/4 Konin`10-16,41,Kamień Śląski `10 -16,35,Piotrków`10-16,21
Konin`11-16,00
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 19:41
Posty: 992
Skąd: Głuchołazy
Auto: 323f BA V6 `98
6 GH 2.0 140km `08

Postprzez smile » 31 lip 2013, 21:55

Więc jeszcze raz warto wspomnieć, zapychanie DPFu to skutek problemów a nie przyczyna... Jak jest problem z DPF-em wynika on zawsze z niesprawności układu paliwowego lub powietrznego....
Usuwając DPF uniemożliwia się poprawne i na czas zdiagnozowanie usterki...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bezy » 1 sie 2013, 08:48

Też jestem tego zdania, nigdy wcześniej nie miałem problemów z DPF, po prostu nawalił EGR.
Myślę, że przy prawidłowym użytkowaniu będę miał spokój na długo.
Ostatnio edytowano 1 sie 2013, 14:40 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
ObrazekObrazekObrazek
1/4 Konin`10-16,41,Kamień Śląski `10 -16,35,Piotrków`10-16,21
Konin`11-16,00
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 19:41
Posty: 992
Skąd: Głuchołazy
Auto: 323f BA V6 `98
6 GH 2.0 140km `08

Postprzez Myjk » 1 sie 2013, 22:12

Extra gstroy01 że się udało. Jak widać nie wszystkie ASO to ciule. Dzięki też za cenną informację, bo oficjalnie chyba nikt nie wiedział o tej akcji serwisowej... ciekawe czy Enduro nie miał przypadkiem tego samego problemu (bo podobnoż przy 100 tkm wymieniał wtrydki bo mu lały). Super bezy że Tobie również się udało i sumie tanio... reszta niech wycina DPF płacąc 5x tyle (oddając pewnie gratis platynę) i dalej jeździ autem z niesprawnym silnikiem. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kugil » 8 sie 2013, 19:20

Witam,
Miałem badanie dpf w ASO, otrzymałem wydruk z badania dpf, w którym:

dpf – pm – acc = 4,6% – Czy ktoś wie co to jest? i czy to dużo?
kugil
 

Postprzez cluxxx » 9 sie 2013, 21:40

Witam...

Przeszukalem wiele watkow i nie kazdy byl konkretny wiec postanowilem zebrac wszystko w jeden.

Niedawno zakupilem Mazde 6 2007 TD Sport 143bhp, obecny przebieg 82800 mil (aprox. 133,000km) kupiona od jednej rodziny ktora posiadala go od nowosci (Ojciec, syn). Samochod jest zadbany ale sprzedali go w momecie kiedy wiedzieli ze czekaja ich powazne naprawy... dlatego cena byla okazyjna i spodziewalem sie naprawa. Jako ze kiedys bawilem sie w naprawy i modyfikacje samochodow... a wiele przezylem walczac z moim Nissanem 200sx S14 ktory osiagnal pod koniec 350bhp... lecz problem! Mazda to moj pierwszy diesel... i znajac dobrze benzyniaki mamy duzo nowosci pod maska Diesla etc... bo kontakt mialem tylko z dieslami starego typu bez pompo wtryskiwaczy.

Co jest grane... Problem wlasciciel mial z znanym wiekszosci DPF-em... przed sprzedaza czyscil go bo mowil ze jezdzil w trybie awaryjnym troche. Warsztat ktory serwisowal ta Mazde przez ponad 3 lata wyczyscil filtr i wszystko bylo ok. Coz liczylem sie z naprawa tego ale nie tak szybko... po 200milach DPF zaczal migac bo jezdze tylko po miescie i to pelno korkow...

Obecnie jak zapalam samochod miga mi DPF, pali sie cos ala trakcja + Engine Check. Przy zmianie oleju mialem odczytane bledy i zrestetowany serwis oleju. I sa 3 bledy na komputerze wszystkie odnosnie " DPF pressure too high " cos w ta desen.

Wyczytalem ze ktos zmienil sonde (to tez mi powiedzieli w loklanym garazu ze sonda lub filtr) – sonda cisnienia spalin i bylo ok. Moge zregenerowac filtr za 160funtow ale zero gwarancji, gdzie moge go wyciac na stale za 400. Myslalem o wycieciu ale niechce miec za soba czarnej chmury dymu przy ruszaniu itp.

Moje pytania odnosnie dpf:
– czy da sie jakos rozroznic czy to filtr czy sonda?
– czy ma ktos doswiadczenie z wycietym dpf (wady plusy? – jak wyglada to z tym dymem)?

Rowniez czy jest tu do sciagniecia instrukcja serwisowa? Otoz mam problem z wyciekiem z silnika oleju, wyciek wydaje sie z przodu silnika (od pasa czolowego) w okolicach tuz pod wejsciem przewodow paliwowych do wtryskiwaczy. W warsztacie mi mowil chlopak ze pokrywa zaworow moze miec druga uszczelke przed glowica jeszcze? Czy ma ? Chcialem sciagnac instrukcje i obejrzec konstrukcje jak to wyglada ale nie znalazlem.


Sorki za marudzenie, szukalem na polskich i angielskich forach ale temat troche rozbudowany a moze ktos ma pomysl z sonda?

Pozdrawiam
Marcin
cluxxx
 

Postprzez waltanick » 10 sie 2013, 21:02

Miałem to samo.Wyciąłem dpf i jest ok.Zero dymienia spalanie spadło.Także polecam wycięcie,ale zaraz się odezwą obrońcy dpf ;P
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez smile » 11 sie 2013, 09:23

cluxxx napisał(a):Moje pytania odnosnie dpf:
– czy da sie jakos rozroznic czy to filtr czy sonda?
– czy ma ktos doswiadczenie z wycietym dpf (wady plusy? – jak wyglada to z tym dymem)?


Da się, podłączając auto pod VCM-a z IDS-em – tester diagnostyczny dedykowany do obsługi Mazdy...

Zastanawiałeś się, czy z wyciętym DPF-em przejdziesz przegląd? Czy wiesz co się stanie, jak Cię z wyciętym DPF-em zatrzymają Cię do kontroli w Niemczech? Jeśli silnik generuje nadmiar dymu ( sadze) przed wycięciem filtra, to i będzie tak po jego usunięciu, jeśli wtrysk leje albo masz problem ze sterowaniem turbiny, to czy usunięcie DPF-a naprawi wtrysk czy też turbinę?!
Zapychanie DPF-u to nie jego wina, to zazwyczaj skutek innych niesprawności <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pioteq25 » 12 sie 2013, 19:14

Silnik może być w doskonałej kondycji, ale jazda po mieście na krótkich odcinkach może załatwić DPF absolutnie. W tym przypadku wycięcie, to najlepsza opcja.
Z drugiej strony jak coś jest niesprawne EGR, TURBO, WTRYSKI, to oczywiście zabieramy się od źródła przyczyny zapychania DPF.
O ile mi wiadomo u nas w kraju nie mają w stacjach diagnostycznych sposobu na sprawdzenie, czy auto z EURO 4/5 ma właściwie spaliny. Nie wiem jak policja w dojczland może to zweryfikować, ale nie sądzę aby to zrobili podczas kontroli na drodze.
Na wolnych obrotach auto z DPF i bez ma zbliżone pomiary.
Dla samego silnika DPF jest jak "pasożyt", bo tylko mu szkodzi nie mówiąc o większym spalaniu i oleju bez siarkowym.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mrhoshi » 12 sie 2013, 22:38

Do smile: jaka kontrola w niemczech? jakie przeglady? Sam dalem Mazdzie do wywalenia filtra i jak na razie same plusy. Zapłacilem 450 funtów mam teraz prawie 170 koni, mniejsze spalanie ( juz zwrócilo mi sie przez miesiąc okolo 20 funcików na samym dojezdzie do pracy ) Przeglad to nie problem bo zauważ jaka norma spalin jest dla aut z napedem diesla zobacz jakie stare diesle jezdza po ulicach i kopca. Nie ma jak narazie zawyzonej normy specjalnej dla aut z dpf. Moja Madzia nie kopci i oby tak pozostalo. Jak zacznie to bedzie znaczylo problem z podkladkami lub dolotem powietrza i jego ubytkiem gdzies w systemie. Jesli ktos ma problem z dpf to polecam usuniecie i remap. Mialem to samo co kolega cluxxx. O problemie pisalem wczesniej. Pozdrawiam. <dupa>
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6