Mazda 6 GY – 2.0 Diesel 136KM 2003 bez DPF
Strona 1 z 1
Witam Wszystkich
Mam takie pytanie a w zasadzie taki problem. Nie wiem czy to wynika z jakiejś nadwrażliwości czy tez nie ale. Niedawno wymieniłem olej oczywiście DEXELIA 5W30 w swojej Mazdzie w autoryzowanym serwisie w Opolu. I po przejechaniu trasy 1400km wydaje mi się ze silnik chodzi jakoś inaczej. Nie wiem czy to może mieć wpływ ale po zatankowaniu i wyruszeniu w trasę zapaliła się kontrolka która chyba mówi o tym ze w filtrze paliwa jest woda czy coś w ten deseń.
Co do moich zastrzeżeń to wydaje mi się ze silnik jak by bardziej klepał – taki wyraźniejszy klekot szczególnie na zimnym. I czy przyczyną może być ten zapchany filtr? Postanowiłem sprawdzić też ilość oleju na bagnecie i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu jest ponad full. To też może mieć chyba wpływ. Co powinienem zrobić? Bo chciałbym jutro tą sprawę poruszyć w ASO.
Pozdrawiam Piotr
Mam takie pytanie a w zasadzie taki problem. Nie wiem czy to wynika z jakiejś nadwrażliwości czy tez nie ale. Niedawno wymieniłem olej oczywiście DEXELIA 5W30 w swojej Mazdzie w autoryzowanym serwisie w Opolu. I po przejechaniu trasy 1400km wydaje mi się ze silnik chodzi jakoś inaczej. Nie wiem czy to może mieć wpływ ale po zatankowaniu i wyruszeniu w trasę zapaliła się kontrolka która chyba mówi o tym ze w filtrze paliwa jest woda czy coś w ten deseń.
Co do moich zastrzeżeń to wydaje mi się ze silnik jak by bardziej klepał – taki wyraźniejszy klekot szczególnie na zimnym. I czy przyczyną może być ten zapchany filtr? Postanowiłem sprawdzić też ilość oleju na bagnecie i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu jest ponad full. To też może mieć chyba wpływ. Co powinienem zrobić? Bo chciałbym jutro tą sprawę poruszyć w ASO.
Pozdrawiam Piotr
- Od: 9 mar 2006, 17:09
- Posty: 118
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005
TTter napisał(a): I czy przyczyną może być ten zapchany filtr?
Chyba bardziej kijowe paliwo.
TTter napisał(a):Postanowiłem sprawdzić też ilość oleju na bagnecie i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu jest ponad full.
Jesteś pewien ze dobrze sprawdziłeś. Najlepiej wyciagnać bagnet, odczekać chwile i potem sprawdzać.
A co jeśli jest za dużo tego oleju? To chyba też nie za dobrze dla silnika.....Jutro sprawdzę tak jak proponujesz z odczekaniem.....
- Od: 9 mar 2006, 17:09
- Posty: 118
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005
TTter napisał(a):...1...po zatankowaniu i wyruszeniu w trasę zapaliła się kontrolka która chyba mówi o tym ze w filtrze paliwa jest woda czy coś w ten deseń.
....2 taki wyraźniejszy klekot szczególnie na zimnym. I czy przyczyną może być ten zapchany filtr? 3..Postanowiłem sprawdzić też ilość oleju na bagnecie i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu jest ponad full. To też może mieć chyba wpływ...
ad1. wode we filtrze paliwa należy usunąć!
ad2.raczej nie, klepanie mogą powodować uszkodzone wtryski lub przytarty silnik
ad3. to nieprawidłowy stan...
koniecznie zmień olej i odwiedź ASO, oby jeszcze było za poźno!
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czy filtr muszę zmienić czy tylko wystarczy usunąć wodę – i jak to zrobić?
Czy normalną rzeczą jest jak samochód po całej nocy stania rano przy odpalaniu puści lekki dymek? Po sekundzie znika i juz sie raczej nie pojawia ....Bo wczesniej nigdy na to nie zwracałem uwage gdyż sam jezdziłem. Teraz Mazda jedzi moja druga połówka i czasami mam okazje poobserwować co o jak. Mo i tak było od początku ale teraz to dopiero zauwazyłem. Podczas normalnej jazdy nie widać nic
Co do tego klekotu to chyba paliwo takie bo juz zatankowane paliwo z Shella i juz normalnie. Chociaż nie wiem czy to nie była kwestia odzwyczajenia od diesla bo ostatnio smigałem cały czas 1.6 turbo i to zupełnie inaczej jezdzi i pracuje
Czy normalną rzeczą jest jak samochód po całej nocy stania rano przy odpalaniu puści lekki dymek? Po sekundzie znika i juz sie raczej nie pojawia ....Bo wczesniej nigdy na to nie zwracałem uwage gdyż sam jezdziłem. Teraz Mazda jedzi moja druga połówka i czasami mam okazje poobserwować co o jak. Mo i tak było od początku ale teraz to dopiero zauwazyłem. Podczas normalnej jazdy nie widać nic
Co do tego klekotu to chyba paliwo takie bo juz zatankowane paliwo z Shella i juz normalnie. Chociaż nie wiem czy to nie była kwestia odzwyczajenia od diesla bo ostatnio smigałem cały czas 1.6 turbo i to zupełnie inaczej jezdzi i pracuje
- Od: 9 mar 2006, 17:09
- Posty: 118
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005
TTter napisał(a):Czy filtr muszę zmienić czy tylko wystarczy usunąć wodę
Czy normalną rzeczą jest jak samochód po całej nocy stania rano przy odpalaniu puści lekki dymek?...
wymienic filter i raczej tak co do dymku rannego.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
Mam też podobny kłopot lecz z turbinką. Dzisiaj odpaliłem samochód i ruszajac zaczęło mu braknąc mocy. wrzucajac 3 bieg wogule nie chciał iśc do przodu jak poprzednio kiedy mu wrzucałem 3 bieg to zrzwawo szedł do przodu.
Mam pytanie czy chodzi o to ze silnik był za zimny i musiał się nagrzac?
Czy rozwiązaniem tego problemu jest przeczyszczenie turbiny?
Jest to samochód Mazda 6 rok 2004 2.0 cd 136 koni mechanicznych sedan/limuzyna
Dziękuje z góry za odpowiedz.
Pozdrawiam Maciej
Mam też podobny kłopot lecz z turbinką. Dzisiaj odpaliłem samochód i ruszajac zaczęło mu braknąc mocy. wrzucajac 3 bieg wogule nie chciał iśc do przodu jak poprzednio kiedy mu wrzucałem 3 bieg to zrzwawo szedł do przodu.
Mam pytanie czy chodzi o to ze silnik był za zimny i musiał się nagrzac?
Czy rozwiązaniem tego problemu jest przeczyszczenie turbiny?
Jest to samochód Mazda 6 rok 2004 2.0 cd 136 koni mechanicznych sedan/limuzyna
Dziękuje z góry za odpowiedz.
Pozdrawiam Maciej
-
MaciejMazda
Z mojego drobnego doświadczenia – czy sytuacja wygląda tak. Jedziesz i im wyższy bieg tym gorzej się zbiera
Jeśli tak jest i na zimnym i na ciepłym silniku to u mnie sprawę rozwiązało czyszczenie – smoga przy pompie paliwa. Raptem 30-40minut roboty a uśmiech sam wraca na Twarz 
- Od: 9 mar 2006, 17:09
- Posty: 118
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005
TTter napisał(a):...rozwiązało czyszczenie – smoga przy pompie paliwa. ...
chyba chodzi o sitko w zbiorniku paliwa
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
bo przy pompie wtryskowej smoka czy cos podobnego nie ma, na chyba ze jakis obcy sie tam zakotwiczyl na partyzanta.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tak chodziło mi o to chamskie sitko 
Którego nie można kupić w serwisie i trzeba samemu wyczyścić.
Dzięki Enduro za sprostowanie – na Tobie zawsze można polegać.
Pozdrawiam
PS Chyba dobry pomysł podesłałem
Którego nie można kupić w serwisie i trzeba samemu wyczyścić.
Dzięki Enduro za sprostowanie – na Tobie zawsze można polegać.
Pozdrawiam
PS Chyba dobry pomysł podesłałem
- Od: 9 mar 2006, 17:09
- Posty: 118
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323 BF GTX 4WD 1988r,
Mazda 323 BF GT Turbo Sedan 1989,
Mazda 6 GY 2003r
Daihatsu YRV Gtti 2005
TTter napisał(a):...
PS Chyba dobry pomysł podesłałem
abs. tak, przy czym warto tez filtra paliwa odswiezyc..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W sterownikach samochodów siedzi kilkaset map .
Jest m.in. mapa , która ogranicza moc względem temperatury silnika – im bliżej optymalnej temp.roboczej tym ECU pozwala na więcej..
Powinna tez być mapa ograniczająca moment obrotowy na pierwszym biegu .
Ale ta różnica w mocy nie ma prawa być tak widoczna jak opisywałeś.
Jest m.in. mapa , która ogranicza moc względem temperatury silnika – im bliżej optymalnej temp.roboczej tym ECU pozwala na więcej..
Powinna tez być mapa ograniczająca moment obrotowy na pierwszym biegu .
Ale ta różnica w mocy nie ma prawa być tak widoczna jak opisywałeś.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6