Metalowe elementy w misce olejowej

Postprzez Enduro » 25 lis 2012, 11:54

dobrzyn22 napisał(a):...
PS. życzę Ci jak najlepiej, ale marne szanse widzę na walkę ze sprzedawcą <głaszcze>

ja też, tymbardziej że rzeczoznawca techniczny musi okreslic odnaleźć jednoznacznie przyzczyne uszkodzenie silnika (nie jego skutki) a to powiązane jest z kosztami i to sporymi itp..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez blacky24 » 25 lis 2012, 12:23

Nie tak do końca, jeśli sprzedawca prowadzi działalność/autohandel itp i samochód został kupiony na fakturę, nie żadną umowę na Niemca/Holendra to jednocześnie w świetle prawa udziela 2-rocznej gwarancji na silnik, niech kolega zgłębi tamat.....
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 19:37
Posty: 84 (0/4)
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez Enduro » 25 lis 2012, 12:40

blacky24 napisał(a):Nie tak do końca, jeśli sprzedawca prowadzi działalność/autohandel itp i samochód został kupiony na fakturę, nie żadną umowę na Niemca/Holendra to jednocześnie w świetle prawa udziela 2-rocznej gwarancji na silnik, niech kolega zgłębi tamat.....

na rok, w kwestii uzywanych.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Paweł » 25 lis 2012, 12:57

blacky24 napisał(a):Nie tak do końca, jeśli sprzedawca prowadzi działalność/autohandel itp i samochód został kupiony na fakturę, nie żadną umowę na Niemca/Holendra to jednocześnie w świetle prawa udziela 2-rocznej gwarancji na silnik, niech kolega zgłębi tamat...

Niestety, ale bzdura. Po pierwsze nie ma prawa nakazującego udzielenia gwarancji, po drugie, jak E. zauważył, odpowiedzialność jest ograniczona do roku, po trzecie sprzedający odpowiada tylko za wady zatajone przed kupującym, po czwarte ryzyko uszkodzenia silnika (nie wynikające z zatajonej wady) przechodzi z chwilą kupna na kupującego.

Przy okazji zapraszam do kontynuowania tematu w dziale do tego przeznaczonym: viewforum.php?f=82
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Osypiuk » 25 lis 2012, 14:10

Enduro napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):teoria niesprawnego wtrysku jak najbardziej ma sens tylko czy jego niepoprawna praca mogła być zauważona wcześniej? ....


nic nie zauważyłem – auto zachowywało się bez zastrzeżeń i zmian

Enduro napisał(a):tempomat potrafi na trasie zmylić czujność kierowcy korygując te zmiany a przy tego typu awarii skutki mogą byc drastyczne i to w krótkim czasie <glupek2>


Tempomatu nie posiadam, chyba że moja noga trzymana nieruchomo w jednej pozycji przez jakiś czas :P
Ale nawet przez moment przed "strzałem" nie było nic, żadnego sygnału, który by mówił że coś nie tak.

Ponadto – nie pamiętam dokładnie, ale tak rok, może ponad rok temu robiłem sprawdzenie i kalibrację wtrysków i było ok

Na dokładkę około 2.000 km przed awarią był robiony przegląd i myślę że by wyszło gdyby auto zachowywało się inaczej.

Dodam, że jak patrzyłem w historię to spalanie jest za ostatni rok na zbliżonym i podobnym poziomie cały czas (różnice z klimą czy bez, trasa – miasto)

Riki napisał(a):a że tak zapytam – rynkowa cena czy tzw "okazja"? jak okazja to mniej boli.....


rynkowa minus 2.000 i zakup na F-Vat

dobrzyn22 napisał(a):nie do udowodnienia wina sprzedawcy...poza tym gdzie jest czyjakolwiek wina przy zmęczeniu materiału <co?>
PS. życzę Ci jak najlepiej, ale marne szanse widzę na walkę ze sprzedawcą <głaszcze>


Wszystko jest do udowodnienia – kwestia tylko chęci.
Ponieważ może być taka opcja że mój "były" sprzedawca zagląda na te forum nie mogę jeszcze nic detalicznie o tym napisać.

Jednakże pomyśl każda część, element ma projektowany / zakładany minimalny określony żywot, przebieg, wytrzymałość.

Ponieważ w naszym ukochanym kraju proceder "kręcenia liczników" jest tak popularny że co niektórym już to weszło w normalne standardowe działanie, jak poranne mycie zębów.
A większość dużo krzyczy i nic z tym dalej nie robi – i dlatego są takie efekty. Sprzedawcy czują się bezkarni.

Nie twierdzę że ja coś zmienię, nie twierdzę że "nogą" zawrócę Wisłę – ale spróbuję – nic mnie to nie będzie kosztować.
A dla ciekawych – rzeczoznawca z uprawnieniami i biegły sądowy w jednym kosztuje raptem łącznie 600 zeta :D więc to chyba nie duży koszt ??

Paweł napisał(a): "...po trzecie sprzedający odpowiada tylko za wady zatajone przed kupującym, po czwarte ryzyko uszkodzenia silnika (nie wynikające z zatajonej wady) przechodzi z chwilą kupna na kupującego..."


Nie do końca – tak jak pisałem wcześniej każdy element, część, itd ma swój minimalny żywot, przebieg. Więcej napiszę z czasem.

Paweł napisał(a): Przy okazji zapraszam do kontynuowania tematu w dziale do tego przeznaczonym: viewforum.php?f=82


Opiszę to tutaj jak będę mógł już ujawnić detale sprawy, w obecnej chwili nie – możliwe że mój "były" sprzedawca zagląda na te forum, bo handlował głównie Mazdami i VW

pozdrawiam,
Adamos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez Jaksa » 25 lis 2012, 15:06

ignacy napisał(a):Witam!
Ja dziś tez wymieniałem olej + czyszczenie smoka, w misce dostrzegłem nie wiele ale były opiłki metalu <płacze> nie były to kawałki jak tu pokazujecie, raczej taki drobinki jak wyskakują np: przy wierceniu (nie większe jak 2mm) <glupek2>
i tu pytanie, czy jakiś element sprzęgła ma szansę się dostać do misy ?
bo silnik pracuję miodzio, jedynie przy wciskaniu sprzęgła jest słyszalne hmm "chrobotanie" <nauka>
PoZdawiam


Jak masz opilki w misce nie jest dobrze , nie jest to od sprzegła , sprzegło to osprzet silnika , stuki przy wciskaniu pedału sprzegła to nic innego jak koncowka kola 2-masowego . Ile masz przebiegu ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pamek » 25 lis 2012, 15:23

Koledzy, moja Mazda głośniej klekocze na postoju, wybieram się na kalibrację, jeżeli przejdzie kalibrację to znaczy, że wtryski są ok? Czy nawet jak przejdzie to któryś może być uszkodzony?
Pytam bo jak naoglądałem się tych zdjęć to aż słabo mi się zrobiło.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Jaksa » 25 lis 2012, 15:51

Jak co roku gdy temperatura spada paliwo gestnieje zaczynaja sie schody , pytanie czy masz taki miarowy stuk czy ogolnie slyszysz klepanie ? Kalibracja pomaga gdy wtryski są wporządku , mozesz sprobowac , generalnie aby sprawdzic kondycje wtryskow trzeba je wrzucic na maszyne .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pamek » 25 lis 2012, 22:55

Powiem tak, gdy obroty spadną na swój poziom wtedy właśnie słychać głośniejsze klekotanie, troszeczkę dodam gazu i jest normalnie.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Osypiuk » 30 lis 2012, 22:48

Witam

cdn........ mojego auta – widok z góry na głowicę po częściowej rozbiórce <płacze>

Jatka silnika na maxa <nie powiem>
Załączniki
2012-11-30-335.jpg
Bez komentarza ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez Neonixos666 » 1 gru 2012, 14:23

rozumem że tylko jeden się rozleciał? reszta ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hubix » 2 gru 2012, 00:58

Zmęczenie materiału ? Ile ten silnik musiałby mieć najechane ?

Rzadko się zdarza aby Diesel innego producenta tak się rozpadł. Najczęściej siada osprzęt, do zatarć bądź demolki silnika dochodzi jednak rzadko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Jaksa » 2 gru 2012, 15:47

Adaś jutro rozbebesze wszystko do konca , fotki wysle na maila , tak na marginesie , glowica tez dostala , mozna ją sprzedac na wage ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Osypiuk » 2 gru 2012, 17:53

Neonixos666 napisał(a):rozumem że tylko jeden się rozleciał? reszta ok?


Raczej wątpię kolego – nie wiem co Jarek tam znajdzie sprawnego, ale z pierwszych oględzin wynika że z sinika można "sałatkę" podać :(

Hubix napisał(a):Zmęczenie materiału ? Ile ten silnik musiałby mieć najechane ?


Dużo, nawet bardzo dużo :| – detale poznam niedługo po sprawdzeniu przez rzeczoznawcę

Jaksa napisał(a):Adaś jutro rozbebesze wszystko do konca , fotki wysle na maila , tak na marginesie , glowica tez dostala , mozna ją sprzedac na wage ....


Jarku, a co tam NIE DOSTAŁO ?? ?? ?? – już się zaczynam godzić z faktem że z tego mojego motoru <dupa> i nic nie wyciągniesz ....
A tak ładnie cykał 2.000km wcześniej – nieprawdopodobne <płacze>
A wszystkiego pilnowałem, dbałem no i <ściana>

Pozdrawiam,
Adam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez Jaksa » 4 gru 2012, 11:47

Motor rozebrany , wal korbowy deczko dostal nie wiem czy cos z niego bedzie ( pojechal do specjalistow od walow , bedzie dokładnie zbadany ) pompa oleju wraz z kolem tez dostała , nie wspomne juz o dziurze w bloku . Jak wal bedzie okej damy rade poskładac na innej bazie ( bloku ) W tej chwili czekam na rzeczoznawce ktory ma wszystko opisac . Pozdrawiam J.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez bieski » 4 gru 2012, 11:54

Jarku a co było przyczyną rozwalenia tego motoru? przelot, tak jak kolega Osypiuk pisze ?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 4 gru 2012, 14:45

Jaksa napisał(a):W tej chwili czekam na rzeczoznawce ktory ma wszystko opisac

rozumiem, ze w celu "walki" ze wcześniejszym sprzedawcą... no sam jestem bardzo ciekawy jak się sprawa potoczy – informujcie na bieżąco ;) a koledze życzę jak najmniejszych kosztó <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Osypiuk » 9 gru 2012, 18:57

dobrzyn22 napisał(a):
Jaksa napisał(a):W tej chwili czekam na rzeczoznawce ktory ma wszystko opisac

rozumiem, ze w celu "walki" ze wcześniejszym sprzedawcą... no sam jestem bardzo ciekawy jak się sprawa potoczy – informujcie na bieżąco ;) a koledze życzę jak najmniejszych kosztó <ok>


Witam
Panowie wszystko napiszę z czasem, jednakże sporo wody w Wiśle upłynie, zanim sprawa będzie miała swój finał .... :)

Silnik rozebrany i totalna z niego <dupa>
Tak naprawdę wywalone wszystko, ocalał na szczęście tylko główny wał, który jest już przebadany i nadaje się do 1 szlifu <jupi>
Reszta gratów to niestety złom <killer> który nadaje się na szrot :(
Z widoku rozebranych wnętrzności które zostały na razie wiadomo tyle :
1) silnik był smarowany do końca – nie ma jakichkolwiek śladów zatarcia
2) Smok olejowy po zdjęciu miski czysty jak pupcia niemowlęcia ;)
2) rozleciał się 1 tłok (ten najbliżej pompy oleju) i to on zrobił taką sieczkę
3) pompa oleju – szrot, głowica – szrot, pozostałe 3 tłoki do wymiany – nie wiadomo ile jeszcze pociągną <co?> – reasumując wszystko kibel oprócz wału ...
4) Dziura w bloku jest jakieś 5cm na 3cm (tak mniej więcej)



Wstawiam fotki
Pozdrawiam,
Adamos
Załączniki
01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
05.JPG
06.JPG
07.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez Jaksa » 10 gru 2012, 20:57

Masakra , dobrze ze wal jest okej , juz na dniach Madzia bedzie tykac .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 12 gru 2012, 13:26

Jaksa napisał(a):Masakra , dobrze ze wal jest okej , juz na dniach Madzia bedzie tykac .

i nie skrzywił się? :|
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6