Regulacja sprzęgła w silniku diesla

Postprzez remik » 22 lip 2011, 18:39

Witam

Pedał sprzęgła w moim aucie jest do połowy luźny po wcisnieciu, po wrzuceniu biegu auto rusza juz powyżej 2 centów nad podłogą, czy jest jakaś regulacja sprzęgła, a moze problem tkwi gdzie indziej ?
z góry dzieki za odpowiedź. Ostatnio wymieniałem wąż elastyczny od sprzęgła bo mi pekł, ale po załozeniu nowego odpowietrzałem. przed awaria przewodu też był taki luz na sprzęgle i szybko brało.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez Enduro » 22 lip 2011, 23:01

remik napisał(a):... ale po załozeniu nowego odpowietrzałem...

ale raczej sie to niepowiodlo tobie..
odpowietrz jeszcze min. jeden raz.
ale solidnie
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez remik » 22 lip 2011, 23:29

czyli pompować ?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez Enduro » 23 lip 2011, 09:56

odpowietrzyc a potem troche popompowac..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez remik » 26 lip 2011, 14:45

Koledzy coś mi nie idzie z tym odpowietrzaniem, cały czas tak samo
pomocy
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez remik » 26 lip 2011, 21:46

Sprzęgło mam na 100% odpowietrzone, co można jeszcze zrobić ?
Zachowanie sprzegła jest takie:
niby wszystko ok, ale jak wcisne pedał to do połowy nie ma praktycznie sprzegła ,jest bardzo luźno, opór czuje dopiero od połowy, wydaje mi sie tez że wsteczny wchodzi ciężej.
Po wciśnieciu pedału sprzęgła do połowy czuje lekkie drganie i terkotanie gdy docisne do końca wtedy jest spokój.

Pomoże ktoś w temacie ? Jestem bezsilny, nawet jakbym chciał podjechac z problemem to nie mam praktycznie do kogo, w okolicach Wrocławia nie ma dobrych fachowców od mazdy

z góry dzieki
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez remik » 27 lip 2011, 10:14

Nikt nie ma pomysłu ?
Dodam że pedał sprzęgła tak jakby w połowie się zatrzymuje i po chwili odskakuje. Wsteczny ciężko wchodzi.
Może coś z pompką ?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez Enduro » 12 sie 2011, 20:21

albo wysprzęglik jest do bani, albo problem tkwi w samym sprzęgle..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gekoon » 21 lip 2014, 13:10

remik napisał(a):Sprzęgło mam na 100% odpowietrzone, co można jeszcze zrobić ?
Zachowanie sprzegła jest takie:
niby wszystko ok, ale jak wcisne pedał to do połowy nie ma praktycznie sprzegła ,jest bardzo luźno, opór czuje dopiero od połowy, wydaje mi sie tez że wsteczny wchodzi ciężej.
Po wciśnieciu pedału sprzęgła do połowy czuje lekkie drganie i terkotanie gdy docisne do końca wtedy jest spokój.

Pomoże ktoś w temacie ? Jestem bezsilny, nawet jakbym chciał podjechac z problemem to nie mam praktycznie do kogo, w okolicach Wrocławia nie ma dobrych fachowców od mazdy

z góry dzieki


Cholera.. mam to samo a w środę w nocy muszę wyjechać.. Proszę o jakieś mądre rozwiązanie.. może któryś z forumowiczów jest z Łodzi i może pomóc??? Albo podciągnie chociaż sprzęgło?? Sam nie wiem co robić...
Początkujący
 
Od: 14 lip 2014, 23:58
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 SPORTBREAK 2.0 CITD (136KM) rok 2004

Postprzez laba » 21 lip 2014, 19:17

Witam,
Mam podobny "problem" z ok. 3cm wciśnięcia sprzęgła nic nie reaguje. Jak wcisne do dechy to jest ok, biegi wchodza bez problemu, ale tylko centymetr puszcze pedal sprzegla to auto juz rusza...
Da się to jakoś wyregulowac ? Czy sprzegło konczy żywot?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Enduro » 21 lip 2014, 19:33

warto je odpowietrzyc!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez laba » 21 lip 2014, 19:40

a to ze sprzęgło zabiera przy samej podłodze to norma w mazdach( i jak puszcze ok centa pedal sprzegla to rusza) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Enduro » 21 lip 2014, 19:48

im szybciej od podlogi chwyta, tym mniej jest wyeksplatowana, starta tarczka sprzeglowa..
im pozniej tym gorzej.
pomijam jakies dodatkowe niedogodnosci <glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez laba » 21 lip 2014, 20:04

Dzięki :) myslałem ze jest na odwrót czyli jak wcisne pedał sprzegła lekko i juz zabiera to jest ok, a jak dopiero zabiera blisko podlogi to gorzej ;)
No ale dzięki :) Kolejny problem z głowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Gekoon » 21 lip 2014, 23:44

Enduro napisał(a):im szybciej od podlogi chwyta, tym mniej jest wyeksplatowana, starta tarczka sprzeglowa..
im pozniej tym gorzej.
pomijam jakies dodatkowe niedogodnosci <glupek2>
pozdr.
E


No właśnie dowiedziałem się, że nie za bardzo..
Kolega z serwisu zrobił co mógł aby mi to jakoś wyjaśnić... Chciałem podciągnąć też sprzęgło na "śrubkach" ale to też nie jest dobry pomysł – w "pupę" dostaje pompa i wysprzęglik... U mnie zakończy się chyba zestawem sprzęgła – dwumas chyba ok ale to jak otworzymy .. się dowiemy :)
Początkujący
 
Od: 14 lip 2014, 23:58
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 SPORTBREAK 2.0 CITD (136KM) rok 2004

Postprzez Enduro » 22 lip 2014, 11:48

Gekoon napisał(a):....Chciałem podciągnąć też sprzęgło na "śrubkach" ale to też nie jest dobry pomysł –...)

ciekawe jak to zrobiles, bo ma nie ma regulacji mechanicznej..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gekoon » 22 lip 2014, 13:14

Enduro napisał(a):
Gekoon napisał(a):....Chciałem podciągnąć też sprzęgło na "śrubkach" ale to też nie jest dobry pomysł –...)

ciekawe jak to zrobiles, bo ma nie ma regulacji mechanicznej..
E


Nie będę się spierał bo pewnie wiesz więcej.. są takie dwie śrubki na pedale sprzęgła, które regulują wysokość... Mylę się?
Początkujący
 
Od: 14 lip 2014, 23:58
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 SPORTBREAK 2.0 CITD (136KM) rok 2004

Postprzez Enduro » 22 lip 2014, 13:28

a no to tam nigdy nie majsterkowalem, ale na logike bedzie to regulacja wysokosci ustawienia pedalu a nie ustawienia sprzegla.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gekoon » 22 lip 2014, 14:54

Enduro napisał(a):a no to tam nigdy nie majsterkowalem, ale na logike bedzie to regulacja wysokosci ustawienia pedalu a nie ustawienia sprzegla.

pozdr.
E


Z tego co mi mówił "fachman" przy okazji zmienia się (reguluje) sprzęgło.. To jest dźwignia, która odpowiada za działanie układu hydraulicznego.. czyli im wcześniej będzie nacisk tym szybciej zadziała układ. Istnieje niebezpieczeństwo jednak, że już zacznie "kręcić" a nie "dociśnie" – zaznaczył też, że tak może się stać przy zużytych elementach układu (zmiana ciśnienia, czasu odejścia-dojścia...) ZAZNACZAM – POWTARZAM TYLKO TO CO USŁYSZAŁEM...
Początkujący
 
Od: 14 lip 2014, 23:58
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 SPORTBREAK 2.0 CITD (136KM) rok 2004

Postprzez Enduro » 22 lip 2014, 15:09

ok.
ale przy elementach hydraulicznych nie ma regulacji rowniez przy dzwignie
nich moze ten spec pokaze placem gdzie reguluje
a ty pstryknij fotke dla forum..
bedzieo czym pisac..

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6